Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CP010

Moet zeggen dat de teaser veel beloofden maar uiteindelijk kwam Naim met een nieuwe Muso. Werkelijk teleurstellend. Ik begrijp dat Naim met de Muso een moneymaker hebben maaar voor de hard core Naim fan toch teleustellend dat er geen opvolger is van 272. Ik ga langzaam toch kijken naar andere merken. Nog steeds geen MOA en geen goed werkende HDMI. Jammer  :devil:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Klout10

#20651
Jammer om te zien dat er zoveel mensen op het Naim UK Forum negatief zijn ... de mu-so Qb is eerlijk gezegd m'n beste Naim aankoop ever.

En ja, de opvolger van de 272 ... ten tijde van de introductie van de 272 werd door Naim aangekondigd dit dit qua integratie (DAC en voorversterker in 1 behuizing) niet verder meer konden verbeteren. Wellicht dat dit ook de reden is dat er vooralsnog geen opvolger is ... uiteraard kan men een 272-2 op de markt brengen, maar gaat de geluidskwaliteit er niet echt op vooruit met een nieuw streaming board en een ander display ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

#20652
K heb er een besteld. Hoewel ik mij afvraag wat die HDMI arc in of uitgang precies doet.tov van een gewone HDMI in of uitgang.
Quad vintage.

Klout10

"ARC is de afkorting van Audio Return Channel. Dit is een techniek die je terugvindt op sommige HDMI aansluitingen en op bijna alle HDMI kabels. Terwijl je via een standaard HDMI verbinding alleen beeld- of geluidssignalen verstuurt, heeft een ARC verbinding een extra functie. Hiermee stuur je geluidssignalen van een tv terug naar de afspeelbron, zoals een receiver of soundbar. Je hebt dus maar 1 kabel nodig om beeld- en geluidssignalen te verzenden."
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dey

Quote from: Klout10 on May 10, 2019, 14:09:27
Jammer om te zien dat er zoveel mensen op het Naim UK Forum negatief zijn ...

Ik kan het wel begrijpen. Waarom een hoop bombarie om een tweede versie van een product?
Voor een totaal nieuw product of een nieuwe lijn NAC's kan ik het mij voorstellen, maar voor een Muso-2? Nee, had dat in stilte gedaan.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

#20655
Quote from: Klout10 on May 10, 2019, 16:29:22
"ARC is de afkorting van Audio Return Channel. Dit is een techniek die je terugvindt op sommige HDMI aansluitingen en op bijna alle HDMI kabels. Terwijl je via een standaard HDMI verbinding alleen beeld- of geluidssignalen verstuurt, heeft een ARC verbinding een extra functie. Hiermee stuur je geluidssignalen van een tv terug naar de afspeelbron, zoals een receiver of soundbar. Je hebt dus maar 1 kabel nodig om beeld- en geluidssignalen te verzenden."

Ja...terug naar de afspeelbron. Dat is dus gewoon een hdmi aansluiting die ook al vanaf de setipboc de nova ingaat. Zie het verschil niet. Met beeld kan de nova niks.maw het maakt volgens mij geen verschil of je een hdmi kabel in de muso steekt, of een hdmi arc kabel? Beide geven geluid van de tv weer via de muso of nova.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#20656
Quote from: Dey on May 10, 2019, 16:31:59
Ik kan het wel begrijpen. Waarom een hoop bombarie om een tweede versie van een product?
Voor een totaal nieuw product of een nieuwe lijn NAC's kan ik het mij voorstellen, maar voor een Muso-2? Nee, had dat in stilte gedaan.

Echte naimies nemen de muso niet serieus. En als er dan een verbeterde versie komt van iets dat niet serieus genomen word, dan zijn de britse rapen gaar.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 10, 2019, 14:47:04
K heb er een besteld. Hoewel ik mij afvraag wat die HDMI arc in of uitgang precies doet.tov van een gewone HDMI in of uitgang.

ik ook voor op de wc.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20658
Voor bij de Linn zeker...of nog beter als vervanging van de Linn.  :clapping:
Quad vintage.

oortjes

Afgelopen woensdag mijn nieuwe Uniti Nova gehaald bij de dealer. Had mijn SN2 + HiCap al verkocht en mijn NDS + voeding ingeruild.  Ik verwacht niet dezelfde kwaliteit terug te krijgen maar op dit moment ben ik niet ontevreden. De Nova staat net 48 uur te spelen en heeft nog een lange weg te gaan voor dat ie ingespeeld is. Het laag is wel wat meer aangezet naar mijn idee en ik mis nog detail en ruimte. Wie weet krijg ik nog wat terug. Voor nu ben ik tevreden en heb ik heel wat minder kabels, dat is wel een voordeel  ;D
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Dr.Bedlo

#20660
Gun het de tijd...mijn nova was in het begin schrikken..maar na twee maand sloeg het ineens om. Prachtig. Bakken resolutie en breed stereobeeld. Alleen de bassen bleven moderig. Vandaar de Rels.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 10, 2019, 20:30:47
Voor bij de Linn zeker...of nog beter als vervanging van de Linn.  :clapping:

dacht het niet nul audio onrust.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja...dat gebeurt wel eens op de wc.
Quad vintage.

BJF

Ik kende de Mu-soserie nog niet, heb me er even in verdiept. Ik las ergens dat er bij introductie nog sprake was van koppelen tbv stereo, maar kom dat vervolgens nergens meer tegen.
Concrete vraag is dan ook of bijv. 2 Mu-so's QB te koppelen zijn om zo stereo weer te geven?
NAD M10 V2
Elac FS247

Klout10

Quote from: BJF on May 11, 2019, 07:14:10
Ik kende de Mu-soserie nog niet, heb me er even in verdiept. Ik las ergens dat er bij introductie nog sprake was van koppelen tbv stereo, maar kom dat vervolgens nergens meer tegen.
Concrete vraag is dan ook of bijv. 2 Mu-so's QB te koppelen zijn om zo stereo weer te geven?

Nee, dat is helaas niet mogelijk ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

oortjes

Quote from: fred19633 on May 10, 2019, 22:24:13
Gun het de tijd...mijn nova was in het begin schrikken..maar na twee maand sloeg het ineens om. Prachtig. Bakken resolutie en breed stereobeeld. Alleen de bassen bleven moderig. Vandaar de Rels.

Ik merk nu al duidelijke verschillen met de eerste avond, ik laat de Nova gewoon 24 uur /dag spelen.

Wat ik erg geweldig vind is de probleemloze installatie/connecties van het geheel: de Nova, Tidal, NAS. Het werkt gewoon feilloos en heel intuïtief.
Ik had vanmorgen eigenlijk in de tuin gemoeten maar zit heerlijk te "rommelen". Heb een trialversie van ROON gedownload en kan nu moeilijk aan het werk komen :( :(
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Dr.Bedlo

#20666
T kan verkeren. Ik trok de eerste weken de haren uit  mijn hoofd van de doffe ellende. Tidal, roon, qubuzz, airplay  en nog een paar honderd van hetzelfde zijn voor mij van geen belang meer, de Core breng rust in die niet aflatende stroom van allerlei grotendeels niet werkende software.
Quad vintage.

Dey

#20667
De vrouw is vanavond onverwachts naar een concert in Vredenburg, tijd om plaatjes te draaien!
Sinds de aanschaf van mijn platenspeler heb ik geen digitale muziek meer afgespeeld en nu ik mijn oude HiCapDR terug heb gekocht is het helemaal genieten geblazen. Help, ik krijg er geen genoeg van ... :worship:
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dey

Ik moet nodig aan een nieuw plaatje bij mijn naam (heet dat een avatar?), deze is te digitaal.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Fritsaudio

#20669
Ik ben in het bezit van een Naim Unitiqute 1, is het zinvol om te upgraden naar de 2 versie?
Vernam dat het zo een 400euro kost, maar is dit het waard?

Als het alleen de Spotify functie toevoegd is dat voor mij geen reden om te updaten.
Je zou toch verwachten dat zo een spotify functie met een software update mogelijk is, maar nee, typisch Naim... >:(

De app: vind hem nogal oudbollig dit in vergelijk met de Linn app, vind het bij naim app ook irritant dat je afspeellijst gewoon verdwijnt... de weergave vd mappen is ook totaal niet van deze tijd.

Daarbij heb ik last van het bekende naim probleempje, de logo bleed.
Intussen is spontaan mijn AB ermee gehouden, deze laten na laten kijken en er is niks mis met de AB, ligt waarschijnlijk aan de ir ontvanger vd unitiqute.. grrrrr.

Kingpin

Unitiqute2 doet ook 24bit 192kHz.
Logo 'bleed'? Verklaring?
Tja de app, zoals velen niet echt gebruiksvriendelijk, maar kan er mee leven ... het is geen iPeng.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fritsaudio

#20671
Quote from: Kingpin on June 15, 2019, 11:59:10
Unitiqute2 doet ook 24bit 192kHz.
Logo 'bleed'? Verklaring?
Tja de app, zoals velen niet echt gebruiksvriendelijk, maar kan er mee leven ... het is geen iPeng.

Dat het logo als het aanstaat dat het verloopt, dat komt omdat Die logos van acryllaat zijn en gelijmd, bij een bepaalde serie is er andere lijm gebruikt die niet tegen de hoge temperatuur kan, waardoor de lijm is uitgelopen.

Dus het logo is aan 1 kant mooi oplichtend en de andere kant gewoon zwart

Kingpin

OK, nee hier geen last van, en heb ''m al wat jaartjes.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Quote from: Fritsaudio on June 15, 2019, 10:58:58
Ik ben in het bezit van een Naim Unitiqute 1, is het zinvol om te upgraden naar de 2 versie?
Vernam dat het zo een 400euro kost, maar is dit het waard?

Als het alleen de Spotify functie toevoegd is dat voor mij geen reden om te updaten.
Je zou toch verwachten dat zo een spotify functie met een software update mogelijk is, maar nee, typisch Naim... >:(

De app: vind hem nogal oudbollig dit in vergelijk met de Linn app, vind het bij naim app ook irritant dat je afspeellijst gewoon verdwijnt... de weergave vd mappen is ook totaal niet van deze tijd.

Daarbij heb ik last van het bekende naim probleempje, de logo bleed.
Intussen is spontaan mijn AB ermee gehouden, deze laten na laten kijken en er is niks mis met de AB, ligt waarschijnlijk aan de ir ontvanger vd unitiqute.. grrrrr.

Als ik het zo lees is er maar 1 advies: Overstappen naar een ander merk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

De Revox is ook wel een leuk dingetje ;)
Heb ik destijds vergeleken met de UQ2, ongeveer dezelfde prijsklasse.
Voor wat meer, de NAD M10.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack