Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Net als met Dynaudio volstaat een Atom natuurlijk ook prima met deze Neat ;)

Dr.Bedlo

Hmm...terwijl  je enige posts terug  de atom  nog een totale mismatch vond met Dynaudios. ;D
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nu ik twee subs heb is dit toch wel weer een mooie verbetering. Miste ik bij de nova nogal wat PRATT  ( het mAkte plaats voor andre hifi waarden) die is nu volledig  terug.
Quad vintage.

Iver

pretty cool: ik heb de HiCapDr vervangen door een SuperCapDR. Die voedt nu de 282. Behoorlijke winst aan detail en vooral betere plaatsing van instrumenten in diepte en hoogte. Erg tevreden mee !

De uiteindelijke bedoeling is om de 282 te vervangen door een 252, die eigenlijk de "natuurlijke" partner is voor de SuperCapDR.
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dey

#20629
Quote from: Iver on April 16, 2019, 15:11:21
pretty cool: ik heb de HiCapDr vervangen door een SuperCapDR.

Mooi, als ik het goed heb had jij de set van JumpinJack overgenomen. Kan ik nu mijn oorspronkelijke HicapDR nu terugkopen of heb je hem voor de Supercap ingeruild?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

Quote from: Iver on April 16, 2019, 15:11:21
pretty cool: ik heb de HiCapDr vervangen door een SuperCapDR. Die voedt nu de 282. Behoorlijke winst aan detail en vooral betere plaatsing van instrumenten in diepte en hoogte. Erg tevreden mee !

De uiteindelijke bedoeling is om de 282 te vervangen door een 252, die eigenlijk de "natuurlijke" partner is voor de SuperCapDR.
Iver

behoorlijk wat centen ook :( :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Iver

Quote from: Dey on April 16, 2019, 17:00:55
Mooi, als ik het goed heb had jij de set van JumpinJack overgenomen. Kan ik nu mijn oorspronkelijke HicapDR nu terugkopen of heb je hem voor de Supercap ingeruild?

Ja hoor, ik zet de Hicap Dr te koop. Stuur best even een pm als u geïnteresseerd bent. Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Rob46

Quote from: Klout10 on March 21, 2019, 15:19:11
En daar sla je de spijker op zijn kop Fred - de Nova is ruim 2x zo duur als de Atom ... ik vond voor mezelf dat ik met de Atom in combinatie met de Neat Motive SX2 prima kan leven - uiteraard heeft de Nova meer controle als je eens lekker 'hard' draait ... maar voor mij is het prima zo :-)

Ik heb sinds een maand Naim in huis. Voor het eerst met dit merk kennis gemaakt. Ik heb de ATOM en NEAT SX2 als start gehad. Een erg fraaie combinatie. Er hebben hier vele sets de revue gepasseerd, ook op hoog niveau. Ik ben van Naim erg positief onder de indruk geraakt. De SX2 hebben voor de SX1 plaatsgemaakt en dat is met name in het middengebied een behoorlijke verbetering. De ATOM is echt verrassend; in mogelijkheden en de kwaliteit in de versterking.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

 :clapping:

... en weer verlaat een tevreden klant 't pand.

Quote from: Rob46 on April 16, 2019, 20:28:38
Ik heb sinds een maand Naim in huis. Voor het eerst met dit merk kennis gemaakt. Ik heb de ATOM en NEAT SX2 als start gehad. Een erg fraaie combinatie. Er hebben hier vele sets de revue gepasseerd, ook op hoog niveau. Ik ben van Naim erg positief onder de indruk geraakt. De SX2 hebben voor de SX1 plaatsgemaakt en dat is met name in het middengebied een behoorlijke verbetering. De ATOM is echt verrassend; in mogelijkheden en de kwaliteit in de versterking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Quote from: Xander32 on April 16, 2019, 21:02:39
:clapping:

... en weer verlaat een tevreden klant 't pand.

Hier heeft Naim het pand allang weer verlaten :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

Nooit Naim willen hebben.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Typerende avatar 👍🏻

Quote from: Robiwan on April 16, 2019, 21:24:52Hier heeft Naim het pand allang weer verlaten :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#20637
Quote from: chansig on April 16, 2019, 21:43:00
Nooit Naim willen hebben.... :D

Gr. Hans

Wat doe je dan in het Naim topic[emoji41] ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Darren...?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Ben zelf ook zeer tevreden met de atom en nap 200.De naca5 kabel gaf net dat beetje extra Prat die de dynaudio's nodig hadden. :headbanging:
Upgrade naar andere speakers gaat nog komen en wil daarbij toch een keer de Harbeth's overwegen

Dr.Bedlo

Quote from: mikeclauw on April 17, 2019, 10:28:42
Ben zelf ook zeer tevreden met de atom en nap 200.De naca5 kabel gaf net dat beetje extra Prat die de dynaudio's nodig hadden. :headbanging:
Upgrade naar andere speakers gaat nog komen en wil daarbij toch een keer de Harbeth's overwegen

K zou nooit meer anders dan harbeths willen, zeker in combi met naim. Maar moet wel zeggen dat de soepblaffers iets extra geven.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Xander32 on April 16, 2019, 21:44:15
Typerende avatar 👍🏻

Voorzorg. Het diirt bij robin nooit lang, en dan gaat ie weer terug naar.... precies.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Iver on April 16, 2019, 20:16:05
Ja hoor, ik zet de Hicap Dr te koop. Stuur best even een pm als u geïnteresseerd bent. Iver

Nog twee keer upgraden en je bent er( van 500 naar statement)
Quad vintage.

Stef

NAIM Hi-Line RCA-RCA 130cm te koop in de markt  ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Robiwan

Quote from: fred19633 on April 17, 2019, 14:53:35
Voorzorg. Het diirt bij robin nooit lang, en dan gaat ie weer terug naar.... precies.

:D Iedereen hier veel luisterplezier met Naim maar voor mij nooit meer.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on April 18, 2019, 08:12:07
:D Iedereen hier veel luisterplezier met Naim maar voor mij nooit meer.
Hoe vaak we dat al wel niet hebben gehoord.
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: Robiwan on April 18, 2019, 08:12:07
:D Iedereen hier veel luisterplezier met Naim maar voor mij nooit meer.
Je avatar doet anders vermoeden ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robiwan

#20647
Quote from: Kingpin on April 18, 2019, 18:00:56
Je avatar doet anders vermoeden ;)

Aangepast :D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Iver

Quote from: Dey on April 16, 2019, 17:00:55
Mooi, als ik het goed heb had jij de set van JumpinJack overgenomen. Kan ik nu mijn oorspronkelijke HicapDR nu terugkopen of heb je hem voor de Supercap ingeruild?

ik heb u een PM gestuurd Bert
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock