Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

Lion of Judah and 7 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#20600
Overigens over Groningen gesproken.  ben er zelf eentje De beurs wonen en co laat de volgende audiozaken cq deelnemers zien.

http://www.martinwijbenga.frl/1125-2/

https://www.dimex.nl/de_merken.php

https://www.lookenlisten.nl/

http://www.pai-audiovideo.nl/pg-31458-7-109446/pagina/pai.html

https://www.sounddesign.nl/html/frset2.html

http://hnny.nl/

www.audioartistiek.nl

Helaas schittert NAIM door afwezigheid.
Quad vintage.

Klout10

Quote from: HuubF on March  8, 2019, 10:40:23
Nog steeds heb ik er een beetje spijt van dat ik de Atom heb weggedaan...

Blijf de Atom toch een beetje de 'sweet spot' vinden in de Uniti range ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

mikeclauw

Ja de Atom is toch wel speciaal.Heeft even geduurd voordat hij echt muziek ging maken.Lang geleden dat ik weer zo lang achter elkaar muziek heb geluisterd. :headbanging:

Dr.Bedlo

Quote from: mikeclauw on March 13, 2019, 15:09:28
Ja de Atom is toch wel speciaal.Heeft even geduurd voordat hij echt muziek ging maken.Lang geleden dat ik weer zo lang achter elkaar muziek heb geluisterd. :headbanging:

Dan was het dus geen mismatch zoals Sirius zo stellig beweerde.
Quad vintage.

chansig

 :D

Tsja....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

Denk dat het een beetje van beiden was.Dynaudio's vragen wat meer vermogen en de atom was nog niet echt ingespeeld.Ga toch maar eens een keer kijken naar een nap 200.Maar de Atom doet iets met de muziek waardoor je toch wat meer bij de muziek betrokken raakt.

Sirius666

#20606
Quote from: fred19633 on March 13, 2019, 15:23:21
Dan was het dus geen mismatch zoals Sirius zo stellig beweerde.

Feiten liegen nooit :D Lekker ding ben je ook. M'n posts interesseerden je niet zei je :tounge2:

We weten beiden niet hoe het klinkt en hoe het op hogere volumes gaat. Dat laatste was dacht ik niet relevant voor Mike  ;) Bij Huub schoot de Atom te kort icm PMC's staat mij bij en Richi heeft een nap200 achter zijn Atom icm zijn Dynaudio's. Had jij ook niet gepost dat het bij een familielid of zo ook niet lekker ging?

Genoeg stof tot nadenken dus. Zou zonde zijn als je te weinig haalt uit een set.

Quote from: mikeclauw on March 13, 2019, 16:03:04
Denk dat het een beetje van beiden was.Dynaudio's vragen wat meer vermogen en de atom was nog niet echt ingespeeld.Ga toch maar eens een keer kijken naar een nap 200.Maar de Atom doet iets met de muziek waardoor je toch wat meer bij de muziek betrokken raakt.

Grappig van dat laatste. Ik heb nog nooit iets van Naim gehoord. Zou je de sound, als het lukt, kunnen omschrijven tov je vorige versterking?

Dr.Bedlo

Wat een kletser ben je toch....grappig.
Quad vintage.

Sirius666


mikeclauw



Grappig van dat laatste. Ik heb nog nooit iets van Naim gehoord. Zou je de sound, als het lukt, kunnen omschrijven tov je vorige versterking?
[/quote]


Niet het beste stereobeeld,bas,hoog,vermogen,enz.Maar gewoon lekker om naar te luisteren.Ben alleen bang om er een nap 200 aan te hangen omdat ik dit ook met een unitilite had gedaan en deze haalde toch een beetje de swing weg.

Richi

Wat ik lees, is de NAP200 een van de beste Naim versterkers. De hogere modellen gaan meer richting high-end klank, maar swingen minder. Wat dat ook moge betekenen.  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

#20611
Quote from: Richi on March 15, 2019, 20:33:57
Wat ik lees, is de NAP200 een van de beste Naim versterkers. De hogere modellen gaan meer richting high-end klank, maar swingen minder. Wat dat ook moge betekenen.  :tounge2:

Of de nap 200 wel de beste versterker is , is een kwestie van smaak. De Naim sound? Ga eens googelen op Naim en  Prat.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: Richi on March 15, 2019, 20:33:57
Wat ik lees, is de NAP200 een van de beste Naim versterkers. De hogere modellen gaan meer richting high-end klank, maar swingen minder. Wat dat ook moge betekenen.  :tounge2:

Ik ben dan weer benieuwd naar de verschillen qua opbouw die voor dat verschil zorgen.

Robiwan

Quote from: Richi on March 15, 2019, 20:33:57
Wat ik lees, is de NAP200 een van de beste Naim versterkers. De hogere modellen gaan meer richting high-end klank, maar swingen minder. Wat dat ook moge betekenen.  :tounge2:

ik vond het met de NAP200 juist wat kil en glazig klinken (NAc200+NAP200).
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

mikeclauw

Is er iemand bekend met en nap 250.2 begrijp dat de voorversterker ook belangrijk is.Maar is er veel verschil met een nap 200

Richi

Quote from: Robiwan on March 16, 2019, 08:00:15
ik vond het met de NAP200 juist wat kil en glazig klinken (NAc200+NAP200).
Zo zie je maar weer dat de goede match met andere apparatuur en/of smaak een grote rol spelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: mikeclauw on March 16, 2019, 10:27:54
Is er iemand bekend met en nap 250.2 begrijp dat de voorversterker ook belangrijk is.Maar is er veel verschil met een nap 200
Huub heeft de stap van de NAP200 (die ik van hem heb overgenomen) naar de NAP250DR gemaakt. Hij kan er vast wel iets over zeggen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Blijf het een vreemde combi vinden. Denk dat je dan beter kunt kijken naar een betere voorversterker.
Quad vintage.

Klout10

Uiteraard is er een behoorlijk verschil ... you get what you pay for. Of het uiteindelijk ook hoorbaar gaat zijn in jouw situatie met een Atom ervoor betwijfel ik.

Ben het met Fred eens dat je dan beter naar de separates uit kunt wijken ... of het moet wellicht tijdelijk, ter overbrugging zijn...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

mikeclauw

Quote from: Klout10 on March 16, 2019, 13:27:51
Uiteraard is er een behoorlijk verschil ... you get what you pay for. Of het uiteindelijk ook hoorbaar gaat zijn in jouw situatie met een Atom ervoor betwijfel ik.

Ben het met Fred eens dat je dan beter naar de separates uit kunt wijken ... of het moet wellicht tijdelijk, ter overbrugging zijn...

Waarom heb je eigenlijk de Nova ingeruild voor een Atom.Zijn ze zo gelijkwaardig op het vermogen na dan.

Dr.Bedlo

Vond zelf het verschil  nova versus atom behoorlijk. Het prijsverschil is uiteraard Nogal groot.
Quad vintage.

Klout10

En daar sla je de spijker op zijn kop Fred - de Nova is ruim 2x zo duur als de Atom ... ik vond voor mezelf dat ik met de Atom in combinatie met de Neat Motive SX2 prima kan leven - uiteraard heeft de Nova meer controle als je eens lekker 'hard' draait ... maar voor mij is het prima zo :-)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Heb je dan niet sterk de behoefte on een en ander naar een hoger plan te trekken? K zou zelf die behoefte namelijk wel sterk voelen.
Quad vintage.

Klout10

Ab-so-luut niet  :) :)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Quad vintage.