Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.


Dr.Bedlo

Dan kan dat het niet zijn.
Quad vintage.

Sirius666

#20577
Heb je m'n post over de specs van de Dynaudios (was de 85 dB gevoeligheid nog vergeten te melden) gelezen? Het is simpelweg wat teveel voor de Atom. Niks mis mee.

Quote from: fred19633 on March  3, 2019, 21:19:50
Dan kan dat het niet zijn.

De reden is dan ook allang bekend :D

Dr.Bedlo

Ja jij hebt er dan ook verstand van.  ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#20579
Mike,

Had je deze dynaudios ook al in de tijd dat je de Linn en Hegel had? Of vergis ik mij nu met iemand anders?
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Sirius666 on March  3, 2019, 21:21:19
Heb je m'n post over de specs van de Dynaudios (was de 85 dB gevoeligheid nog vergeten te melden) gelezen? Het is simpelweg wat teveel voor de Atom. Niks mis mee.

De reden is dan ook allang bekend :D

^^ schijnt Fred niet te begrijpen :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20581
Ach jawel. Maar om nu meteen een van de twee in de kliko te donderen.dan zijn er andere oplossingen denkbaar.

P.s robin had je weer een vinyl draaiertje gekocht.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on March  3, 2019, 21:31:12
Ja jij hebt er dan ook verstand van.  ;)

Begrijp je wat ik postte (niet bijdehand bedoeld of zo hoor)? Dat behoort tot basiskennis te behoren. Gaat overigens met regelmaat verkeerd valt mij op. Niet zo vreemd dan ook dat componenten/speakers soms direct weer door worden verkocht.

Trek je het trouwens in twijfel?

Dr.Bedlo

#20583
Ja uiteraard trek ik dat in twijfel. De atom gaat meer dan uitstekend samen met  hongerige speakers. Klinkt zelfs vele malen mooier dan met 8 ohm speakers. Loop al veertig jaar mee, dus dan weet ik dat wel. :withstupid:

Maar alle gekheid op een nac05. Ik vroeg mij af of er nog iets winst tehalen valt zonder dat je de boel direct weer van de hand doet. Dat het een  combinatie is die niet voor de hand ligt weet ik zelf ook wel, Iets anders heb ik ook niet beweerd. Maar dat had jij dan weer niet begrepen.
Quad vintage.

mikeclauw

Quote from: fred19633 on March  3, 2019, 21:40:12
Mike,

Had je deze dynaudios ook al in de tijd dat je de Linn en Hegel had? Of vergis ik mij nu met iemand anders?

Nee heb ze alleen op de linn dsm en moon neo ace gehad en beiden waren ok. Geluidsbeeld is al een stuk beter maar misschien is het toch even wennen aan een ander geluids weergave.Heb de focus 160 ook met een ncore versterker gespeeld en dit was echt totale controle alleen weinig emotie of hoe dat ook mag heten.Dit zowel met de linn als de moon als voorversterker.

dre73

Quote from: Sirius666 on March  3, 2019, 00:22:31
Op zich niet geheel onlogisch. De Atom levert 40 Watt (8 Ohm). De Focus is een 4 Ohm speaker, dipt naar 2.8 Ohm en vraagt >200 Watt (long term). Een mismatch lijkt mij.

Op welke frequentie zit die impedantie dip?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Quote from: mikeclauw on March  3, 2019, 22:18:00
Nee heb ze alleen op de linn dsm en moon neo ace gehad en beiden waren ok. Geluidsbeeld is al een stuk beter maar misschien is het toch even wennen aan een ander geluids weergave.Heb de focus 160 ook met een ncore versterker gespeeld en dit was echt totale controle alleen weinig emotie of hoe dat ook mag heten.Dit zowel met de linn als de moon als voorversterker.

Dan is het geen totale mismatch. Ja emotie is wel een van de forte,s van Naim. hegel en Linn hebben dat niet echt. K zou het nog een tijd gunnen, inspelen is een must bij Naim.baalde in het begin ook van de Nova.dun en emotieloos. Dat is nu wel anders.
Quad vintage.

Sirius666

#20587
Quote from: fred19633 on March  3, 2019, 22:17:23
Ja uiteraard trek ik dat in twijfel. De atom gaat meer dan uitstekend samen met  hongerige speakers. Klinkt zelfs vele malen mooier dan met 8 ohm speakers. Loop al veertig jaar mee, dus dan weet ik dat wel. :withstupid:

Maar alle gekheid op een nac05. Ik vroeg mij af of er nog iets winst tehalen valt zonder dat je de boel direct weer van de hand doet. Dat het een  combinatie is die niet voor de hand ligt weet ik zelf ook wel, Iets anders heb ik ook niet beweerd. Maar dat had jij dan weer niet begrepen.

Als je het mij had gevraagd dan had ik kunnen antwoorden. Dat de combi niet voor de hand ligt zeg je nu ook voor het eerst ;)

De ts gaat de Atom volgens mij niet op hoge(re) volumes gebruiken dus er zal prima mee te spelen zijn. Als ie nieuw is gekocht dan heb je iig 2wkn om 'in te spelen', anders retourneren lijkt mij.

Quote from: mikeclauw on March  3, 2019, 22:18:00
Nee heb ze alleen op de linn dsm en moon neo ace gehad en beiden waren ok. Geluidsbeeld is al een stuk beter maar misschien is het toch even wennen aan een ander geluids weergave.Heb de focus 160 ook met een ncore versterker gespeeld en dit was echt totale controle alleen weinig emotie of hoe dat ook mag heten.Dit zowel met de linn als de moon als voorversterker.

Grappig van de nCores. Richi heeft die ook gehad en hij heeft nu een Atom.

Quote from: dre73 on March  3, 2019, 22:22:04
Op welke frequentie zit die impedantie dip?

Weet ik niet. Die post was enkel op basis van wat op de site van de fabrikant zelf staat.

Richi

De nCores gaven achter de Atom een wat strakker geluid, maar het werd er minder lekker door. Ik leverde in op PRaT. Toen ik de NAP200 er achter hing, kwam er 'meer lucht' in de weergave en je hoort gewoon dat je meer gas kan geven dan met alleen de Atom, ook al speel je zacht. En de PRaT was ook weer helemaal terug.

Het karakter veranderde niet echt met of zonder de NAP200 er tussen. De match tussen onze Dynaudio Contour luidsprekers en de Atom was er zeker, maar het werd lekkerder en steviger met de NAP200 erbij.

Overigens zou ik de Atom zeker een week of twee laten inspelen. In mijn geval werd het strakker en beter na een weekje spelen. Geen idee hoe het kan, maar het was zeker geen verbeelding.

De upgrade naar de NAC5 speakerkabel was ook een fijne verbetering ten opzichte van de AudioQuest luidsprekerskabels. Wederom ging het er lekkerder en swingender van klinken. En dat terwijl de AQ kabels het heerlijk deden in combinatie met de nCores en de Esoteric DAC/VV.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mikeclauw

Quote from: Richi on March  4, 2019, 13:39:19
De nCores gaven achter de Atom een wat strakker geluid, maar het werd er minder lekker door. Ik leverde in op PRaT. Toen ik de NAP200 er achter hing, kwam er 'meer lucht' in de weergave en je hoort gewoon dat je meer gas kan geven dan met alleen de Atom, ook al speel je zacht. En de PRaT was ook weer helemaal terug.

Het karakter veranderde niet echt met of zonder de NAP200 er tussen. De match tussen onze Dynaudio Contour luidsprekers en de Atom was er zeker, maar het werd lekkerder en steviger met de NAP200 erbij.

Overigens zou ik de Atom zeker een week of twee laten inspelen. In mijn geval werd het strakker en beter na een weekje spelen. Geen idee hoe het kan, maar het was zeker geen verbeelding.

De upgrade naar de NAC5 speakerkabel was ook een fijne verbetering ten opzichte van de AudioQuest luidsprekerskabels. Wederom ging het er lekkerder en swingender van klinken. En dat terwijl de AQ kabels het heerlijk deden in combinatie met de nCores en de Esoteric DAC/VV.


Gaat al een stuk beter met de Atom.Zal hem een paar weken de tijd geven en ga even opzoek naar naca5 kabels.

mikeclauw

#20590
Vandaag even tijd gehad om wat te proberen.Heb nog celestions sl6si staan.Speakers zijn dacht ik 82db aan 4 ohm.
Dacht eigenlijk dit gaat hem niet worden met de atom.Niet dus.Met de focus 160 had ik het gevoel dat ik wat informatie miste en alles speelde wat doffer/vlak dit is met de celestions wel anders.Celestions zijn wel gesloten speakers dus laag is iets minder aanwezig.Celestions zijn natuurlijk niet de beste speakers maar hieruit blijkt maar weer dat niet elke speakers in elk systeem past.Atom blijft dynaudio gaat de kliko in :D

Richi

Vreemd, want ik lees vaak dat Naim - Dynaudio erg fijn samen gaat. Hier althans wel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mikeclauw

Denk dat het laag van de focus het middengebied een beetje in de weg zit.Met de ncore en linn was het laag echt goed onder controle.

Richi

Dat klinkt aannemelijk
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Vreemd. Dynaudios en nAim gaat bij mijn ex ook niet lukken.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on March  7, 2019, 20:25:31
Vreemd. Dynaudios en nAim gaat bij mijn ex ook niet lukken.

Niet vreemd. Lees je mijn posts wel? :D

HuubF

Quote from: Richi on March  4, 2019, 13:39:19
De nCores gaven achter de Atom een wat strakker geluid, maar het werd er minder lekker door. Ik leverde in op PRaT. Toen ik de NAP200 er achter hing, kwam er 'meer lucht' in de weergave en je hoort gewoon dat je meer gas kan geven dan met alleen de Atom, ook al speel je zacht. En de PRaT was ook weer helemaal terug.

Het karakter veranderde niet echt met of zonder de NAP200 er tussen. De match tussen onze Dynaudio Contour luidsprekers en de Atom was er zeker, maar het werd lekkerder en steviger met de NAP200 erbij.

Overigens zou ik de Atom zeker een week of twee laten inspelen. In mijn geval werd het strakker en beter na een weekje spelen. Geen idee hoe het kan, maar het was zeker geen verbeelding.

De upgrade naar de NAC5 speakerkabel was ook een fijne verbetering ten opzichte van de AudioQuest luidsprekerskabels. Wederom ging het er lekkerder en swingender van klinken. En dat terwijl de AQ kabels het heerlijk deden in combinatie met de nCores en de Esoteric DAC/VV.

Exact dezelfde ervaring hier met de Atom (nCores, NAIM ev, inspelen, NAC A5 vs (dure) Audioquests)!

Nog steeds heb ik er een beetje spijt van dat ik de Atom heb weggedaan...
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

Quote from: Sirius666 on March  8, 2019, 10:07:53
Niet vreemd. Lees je mijn posts wel? :D

Nee..intereseren mij ook niet.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on March  8, 2019, 10:47:53
Nee..intereseren mij ook niet.

Gelukkig doet REL het, zoals verwacht, gewoon prima met Naim. En dat ondanks alle weerstand :D

BJF

Quote from: Sirius666 on March  8, 2019, 10:07:53
Niet vreemd. Lees je mijn posts wel? :D
Quote from: fred19633 on March  8, 2019, 10:47:53
Nee..intereseren mij ook niet.
Hmm, hier lijkt iets niet te kloppen  :P
NAD M10 V2
Elac FS247