Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bokkes

Quote from: Roger Black on December 24, 2018, 14:10:41
Hallo, heeft er iemand ervaring met de hardware upgrade van de Naim Unityqute? Ik heb bij Benders geïnformeerd, de streamer gaat dan naar de importeur en het kost €400.
Als je daar mee bedoeld de Hi-Res ??
Ik heb deze op mijn Uniti 1 laten uitvoeren en ben er zeer blij mee aangezien een Uniti 2 occasion duurder is dan de upgrade.
Voor mijn penthouse in aanbouw 4e kwart 2019 komt deze dan ook in de sportkamer.

Al is het op een Qute natuurlijk wel een aanzienlijk hoog bedrag en kan een occasion ook een optie zijn.
Maar als je tevreden/spreken bent over het geluid zoals je set nu klinkt dan is het zeker het overwegen waard.
Je moet het bedrag gewoon delen door het aantal jaren dat je er plezier van hebt ,dan valt het zeker mee !!!
En t.o.v. de nieuwe uniti lijn ook nog te gebruiken als wekker ..........

Dr.Bedlo

Denk eerder aan de vervanging van de Elcos?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Mijn Naim dealer adviseerde mij om een switch met SOTB aan te schaffen  En hoewel ik een switch niet nodig vind, want mijn router/modem heeft nog wel een paar aansluitingen over. schijnt dit een verbetering te geven en daar gaat het uiteraard om. Maar welke? en is het inderdaad een verbetering? Iemand ervaring mee
Quad vintage.

Dey

Probeer een Cisco 2960 8TC ergens op de kop te tikken. Ik heb er één voor 20 of 25 euro gevonden (ex Rijkswaterstaat) bij een aanbieder van gebruikt professioneel netwerkapparatuur.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Sirius666

Quote from: Dey on January 23, 2019, 11:29:49
Probeer een Cisco 2960 8TC ergens op de kop te tikken. Ik heb er één voor 20 of 25 euro gevonden (ex Rijkswaterstaat) bij een aanbieder van gebruikt professioneel netwerkapparatuur.

Astu :D

https://tweakers.net/aanbod/1882134/cisco-catalyst-2960-8tc-s.html


Robiwan

Quote from: fred19633 on January 23, 2019, 08:57:48
Mijn Naim dealer adviseerde mij om een switch met SOTB aan te schaffen  En hoewel ik een switch niet nodig vind, want mijn router/modem heeft nog wel een paar aansluitingen over. schijnt dit een verbetering te geven en daar gaat het uiteraard om. Maar welke? en is het inderdaad een verbetering? Iemand ervaring mee

ik zit het me ook af te vragen of een mooie router met het Ziggo modem in bridge mode nou echt beter is? Internet is snel zat en ook stabiel maar Linn DSM soms wat haperingen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Mijn internet is vlot genoeg met eveneens ziggo, heb ook geen drop outs meer sinds de Nova. De ND 5 xs liet daar vaak steekjes vallen, maar volgens AA in Vries brengt een switch met sotb voeding nogal een verbetering met zich mee in SQ , en ik wil dat wel aannemen maar ben een beetje sceptish.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 23, 2019, 21:36:25
Mijn internet is vlot genoeg met eveneens ziggo, heb ook geen drop outs meer sinds de Nova. De ND 5 xs liet daar vaak steekjes vallen, maar volgens AA in Vries brengt een switch met sotb voeding nogal een verbetering met zich mee in SQ , en ik wil dat wel aannemen maar ben een beetje sceptish.

TP-link archer T1200 router gekocht voor 55 euro. Ziggo modem in bridge mode. Internet/streamen lijkt zeker stabieler te zijn :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Van enig stabiliteits probleem heb ik totaal geen last van. Linn dingetje zeker.  :colgate:
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 27, 2019, 19:39:28
Van enig stabiliteits probleem heb ik totaal geen last van. Linn dingetje zeker.  :colgate:

Linn? ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nee schijnbaar niet. Linn is het dus ook niet.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 10:35:01
Nee schijnbaar niet. Linn is het dus ook niet.

prima apparaat maar niet helemaal m'n smaak qua klank. Die Denon van 350 euro klinkt wel naar m'n zin ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20463
Zolang het duurt.... :colgate:de focals had je ook al niet meer?soms laat je je meeslepen door enthousiaste verhalen en recensies om er later achter te komen en je af te vragen waar dat enthousiasme van daan komt. Heb ik met QUAD. Dat is me toch een partij saai....
Quad vintage.

Robiwan

#20464
Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 12:22:42
Zolang het duurt.... :colgate:de focals had je ook al niet meer?soms laat je je meeslepen door enthousiaste verhalen en recensies om er later achter te komen en je af te vragen waar dat enthousiasme van daan komt. Heb ik met QUAD. Dat is me toch een partij saai....

:D :D Er staan nu wel Engelse speakers, Mission M34! Heb nu een setje van totaal nog geen 800 euro met alles erop en eraan waar ik meer plezier aan beleef dan met de spullen van voorheen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Hoe bedoej je? Kwa SQ of kwa bedienings gemak?
Quad vintage.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

BJF

SQ? Was dat geen hit van CCR?
NAD M10 V2
Elac FS247

Dr.Bedlo

#20468
Nee..van freddy en de wiebelkontjes.

P.s...staat voor sound quality (geluidskwaliteit)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Deze week een afspraak gemaakt met E van AA te  om eens te luisteren naar een setup met en zonder switch. kan mij niet voorstellen dat dat een SQ verbetering brengt maar laat mij graag van het tegendeel overtuigen.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on February  3, 2019, 08:59:46
Deze week een afspraak gemaakt met E van AA te  om eens te luisteren naar een setup met en zonder switch. kan mij niet voorstellen dat dat een SQ verbetering brengt maar laat mij graag van het tegendeel overtuigen.

is het uberhaupt technisch te verklaren?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Daar schuilt mijn probleem in, snake oil of?
Quad vintage.

Cyreg

Quote from: Robiwan on February  3, 2019, 09:09:35
is het uberhaupt technisch te verklaren?

Het is veel vaker niet technisch te verklaren, maar desondanks toch klank (-balans, -kwaliteit) verschillen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

chansig

Euhhh...vermeende klank verschillen....of klankverschillen die ervaren worden.....of belevingsverschillen....Sorry.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dr.Bedlo

En toch kent een ieder het wel, de ene keer klinkt het anders dan gewoonlijk. Een verklaring is er niet voor aan te geven. Gewoon nemen zoals het is.
Quad vintage.