Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD

Quote from: addy on November 22, 2018, 21:03:54
Woon in Tiel en zou graag hier in de buurt eens bij iemand komen luisteren naar een Naim.
Dan niet de duurste versies, maar die van 699 en 999 euro bv, of een atom misschien.
Misschien iemand bereid, mochten die natuurlijk hier zitten, mag best 30 km zijn hoor.
Denk zoiets te gaan kopen, ,mooi apparaat en bij apple in Amsterdam eens gehoord, opvallend sterk geluid voor zo'n ding.

Hier ook welkom maar dan moet je een stukje verder, Friesland  :headbanging:

Dey

Komende winter wil ik een platenspeler aanschaffen en ter voorbereiding heb ik een NAC202 met een NAPSC voeding op de kop getikt. Dat speelt leuk zeg, veel prettiger dan de DAC-V1 als voorversterker. De dac is nu aangesloten met een 4-5 pin DIN kabel.

Als dertiger heb ik nog nooit LP's gedraaid, ben dus erg benieuwd. De keuze van speler zal tussen een Rega Planar 3 of Planar 6 gaan met een Exact of Ania element en een Rega phono versterker.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Lion of Judah

Quote from: Dey on November 23, 2018, 11:33:27
Als dertiger heb ik nog nooit LP's gedraaid, ben dus erg benieuwd. De keuze van speler zal tussen een Rega Planar 3 of Planar 6 gaan met een Exact of Ania element en een Rega phono versterker.

Mooi spul!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Iver

#20428
Helaas heeft België maar een zeer beperkt aanbod aan Hifi shows, maar één maal per jaar is er de New Music Show in Brussel. Ze maken er gebruik van een hotel, en de vele merken worden apart gedemostreerd in hotelkamers. Niet altijd een even gelukkige combinatie, maar Latham bedingt elk jaar een wat grotere vergaderzaal om Naim te demonstreren. Dit jaar was er al weer een prachtige stand met altijd buitengewoon vriendelijk en deskundig personeel. Naast de vele Uniti modellen (demo van Atom op Neat: werkelijk erg goed), stond er ook een set-up met NDX-2/XPSDr/252/SuperCapDr/300dr op Neat Momentum 5Si. In één woord prachtig: De NDX-2 past erg goed met een 252. Ik heb veel sets gehoord op de show, maar Naim spring er voor mij echt bovenuit. Schittereende detaillering, zoveel "ruimte" in het geluid en vooral het "gemak" waarmee alles tot leven komt. Ik blijf het erg speciaal vinden. Latham verzorgt de shows uitstekend. Prachtige stand, veel informatie en een groot aantal modellen te beluisteren.

Overigens hoorde ik in een andere zaal de Vivid Kaya 45. Ongelofelijk goed. Ze werden gedemonstreed op Mola Mola apparatuur. Zou dolgraag de Vivids eens op Naim horen.
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Klout10

Bedankt voor je verhaal, goed om eens een positief stukje te lezen op dit forum, bedankt!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Iver

Quote from: Klout10 on November 27, 2018, 10:22:06
Bedankt voor je verhaal, goed om eens een positief stukje te lezen op dit forum, bedankt!

Hey Klout10, ik vind zelf het huidige portfolio van Naim erg sterk. een klant kan heel duidelijke opteren voor ofwel een route via geïntegreerde producten ofwel eentje met aparte "boxen", maar altijd vanuit een optiek met Naim "signature-sound. Die eigen sound blijven ze respecteren en dat is goed. Linn doet dat ook zo goed. Daarenboven werken de dingen gewoon goed; mijn set (maar ook alle apps etc) laten me nooit in de steek en elke keer als ik iets op zet heb ik weer dat gevoel van "oh ja, daarom heb ik er mijn geld in gestoken".

Ik heb aan Latham gevraagd wanneer ze nu eens een fabrieksbezoek organiseren en klaarblijkelijk is dat iest dat ze mogelijks overwegen. Kijk er naar uit.

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

oortjes


Ik heb aan Latham gevraagd wanneer ze nu eens een fabrieksbezoek organiseren en klaarblijkelijk is dat iest dat ze mogelijks overwegen. Kijk er naar uit.

Iver
[/quote]

Ik wil wel mee :)
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dey

Vorig jaar tijdens een vakantie heb ik mij spontaan gemeld bij de receptie met de vraag voor een rondleiding of luistersessie. Helaas bleken beide niet mogelijk.
Desalniettemin zou ik graag een bezoek brengen aan de fabriek, maar om alleen daarvoor af te reizen naar Salisbury dat niet.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

Er staat hier nu een Linn Majik DSM 1 met space optimisation te spelen :) :) :) :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

#20436
Quote from: Robiwan on September 21, 2018, 20:23:11
Inmiddels echt happy met onderstaande spullen :)

Kabam, kapot is de cheapass Pioneer droom.  T kan verkeren zei Brederode ooit al eens......

Linn en Naim, daar kom je maar moeilijk vanaf.

Voor mij de twee mooiste merken die er zijn.

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on December  5, 2018, 13:22:45
Er staat hier nu een Linn Majik DSM 1 met space optimisation te spelen :) :) :) :)

Hmmm...die pioneer is het dus toch niet.
Quad vintage.

twani

#20438
Quote from: fred19633 on December  5, 2018, 13:53:31
Hmmm...die pioneer is het dus toch niet.

Tuurlijk niet Fred :).

Dat was een heuse dwaling van Robiwan. 

Échte Hifi komt uit de UK.

Robiwan

#20439
Quote from: fred19633 on December  5, 2018, 13:53:31
Hmmm...die pioneer is het dus toch niet.

ja hoor maar daar krijg je de kamermodi's in het laag niet mee weg ;)

Tis inmiddels een Sony voor surround (met de Pioneer was iets mis met de netwerkmodule) en de DSM voor stereo. JP was hier afgelopen maandag met z'n DSM2 en we waren beide zeer overtuigd van de meerwaarde van Space Optimisation. 8 kamermodi's tussen 24 hz en 95 hz met pieken tot +40 dB :D Daarnaast is de algehele bediening en snelheid daarvan top. En het klinkt met de Focal's niet saai des Linn's.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: twani on December  5, 2018, 14:03:51
Tuurlijk niet Fred :).

Dat was een heuse dwaling van Robiwan. 

Échte Hifi komt uit de UK.

:D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20441
Quote from: Robiwan on December  5, 2018, 17:16:58
ja hoor maar daar krijg je de kamermodi's in het laag niet mee weg ;)

Tis inmiddels een Sony voor surround (met de Pioneer was iets mis met de netwerkmodule) en de DSM voor stereo. JP was hier afgelopen maandag met z'n DSM2 en we waren beide zeer overtuigd van de meerwaarde van Space Optimisation. 8 kamermodi's tussen 24 hz en 95 hz met pieken tot +40 dB :D Daarnaast is de algehele bediening en snelheid daarvan top. En het klinkt met de Focal's niet saai des Linn's.

Zal wel niet lang duren of naim komt ook hiermee.ze zullen wel doorhebben dat ze veel klanten verliezen aan Linn juist vanwege de space optimisation. Ondertussen very nappy met de Nova en Core. De umpfh is helemaal terug, en geen gedoe meer met de Nas en omslachtige proggies.
Quad vintage.

jpmoree

Quote from: fred19633 on November 14, 2018, 12:40:49
Respect. Mooi uitgelegd.
Toch besloten ook de Allaes weg te doen. Vnl voor synergie en beetje cosmetisch. Bij interesse stuur even PB

twani

Quote from: jpmoree on December  9, 2018, 18:20:45
Toch besloten ook de Allaes weg te doen. Vnl voor synergie en beetje cosmetisch. Bij interesse stuur even PB

😢

Robiwan

Quote from: jpmoree on December  9, 2018, 18:20:45
Toch besloten ook de Allaes weg te doen. Vnl voor synergie en beetje cosmetisch. Bij interesse stuur even PB

witte Ninka's ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Iver

Quote from: jpmoree on December  9, 2018, 18:20:45
Toch besloten ook de Allaes weg te doen. Vnl voor synergie en beetje cosmetisch. Bij interesse stuur even PB

Hey Jan-Peter,
Ze zullen wel snel een nieuwe eigenaar vinden. Fantastische luidspreker. Heb je al een idee welke luidsprekers de Allae's gaan vervangen?
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: Iver on December 12, 2018, 06:40:32
Hey Jan-Peter,
Ze zullen wel snel een nieuwe eigenaar vinden. Fantastische luidspreker. Heb je al een idee welke luidsprekers de Allae's gaan vervangen?
Iver

Linn Ninka's
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Roger Black

Hallo, heeft er iemand ervaring met de hardware upgrade van de Naim Unityqute? Ik heb bij Benders geïnformeerd, de streamer gaat dan naar de importeur en het kost €400.

Iemand ervaring mee?

twani

Quote from: Roger Black on December 24, 2018, 14:10:41
Hallo, heeft er iemand ervaring met de hardware upgrade van de Naim Unityqute? Ik heb bij Benders geïnformeerd, de streamer gaat dan naar de importeur en het kost €400.

Iemand ervaring mee?

Huh echt Roger?  Ik heb er ook één en benieuwd wat je nú mist waardoor je een upgrade wenst? :)



Roger Black

Ik speel nu via de chromecast en ik denk dat dat een stuk beter kan. Op zich mis ik niks haha. Hoe speel jij met de Unityqute?