Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: twani on October 19, 2018, 13:53:21
Grappig, geen van genoemde zaken betreffen mijn eigen Naim set up.

Spotify Connect draait hier vanaf dag 1 compleet storingsvrij. De ondergrond trek ik me geen moer van aan. Als je geen verschillende probeert merk je er ook niets van :D

Een Naim all in One heeft juist geen last van cable dressing.

Leg t nu nog eens uit want ik snap nog steeds niet waar de antipathie vandaan komt :D

De prijs-kwaliteitverhouding tenslotte.  Als je niet hoeft te upgraden(zoals ik de afgelopen drie jaar) scheelt dat zoveel afschrijving dat dat totaal geen issue meer is.

Als je dan ook nog de enorme restwaarde en courantheid (makkelijk te verkopen!) meerekend blijkt Naim juist spotgoedkoop te zijn.

Ik heb dus nog geen êén valide argument gelezen.

A toe, leg t nou nog eens uit :D

wellicht vertoond je gehoor een vertraagde doch relevante achteruitgang!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on October 19, 2018, 15:16:28
wellicht vertoond je gehoor een vertraagde doch relevante achteruitgang!

Dat is niet wellicht maar wel zeker.

Gelukkig is dat voor eenieder zo.

Zo gezien voldoet één enkel Bluetooth Sonos speakertje ook wel eigenlijk.

Mmm, dat klinkt aanlokkelijk maar néé, ik wacht nog ff tot ik nóg dover ben :D



Dr.Bedlo

Seniliteit neemt ook toe met de leeftijd.
Quad vintage.

xlr8

Quote from: twani on October 19, 2018, 21:37:02
Zo gezien voldoet één enkel Bluetooth Sonos speakertje ook wel eigenlijk.

Grappig, 'kwis niet dat Sonos Bluetooth ondersteunde  :clapping:

Dr.Bedlo

Quote from: xlr8 on October 19, 2018, 21:53:43
Grappig, 'kwis niet dat Sonos Bluetooth ondersteunde  :clapping:

Dan weet je het nu! Je leert elke dag weer bij.
Quad vintage.

Lion of Judah

Quote from: twani on October 19, 2018, 21:37:02
Dat is niet wellicht maar wel zeker.

Gelukkig is dat voor eenieder zo.

Inderdaad . Het zou eigenlijk verplicht moeten worden om eerst je gehoormeting te posten zodat een aantal uitspraken nog beter op waarde geschat kunnen worden. :tongue2:
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

xlr8

Quote from: fred19633 on October 20, 2018, 09:35:19
Dan weet je het nu! Je leert elke dag weer bij.

Absoluut!

Geweldig, was wel even zoeken maar door het netwerk volledig te ontkoppelen stream ik nu via Bleutooth met de Sonos speakers  :pompom:
Moet je echt ook eens proberen, klinkt super!  :hehe:

Dr.Bedlo

Nee dank je...heb geen sonos. En hoef het ook niet.
Quad vintage.

xlr8


twani

Sonos, prima spul maar daar zijn weer andere niet hifi gerelateerde fora voor.  :D

Dr.Bedlo

Quote from: twani on October 20, 2018, 18:24:59
Sonos, prima spul maar daar zijn weer andere niet hifi gerelateerde fora voor.  :D

Hifi is het dan ook niet.
Quad vintage.

xlr8

Quote from: twani on October 20, 2018, 18:24:59
Sonos, prima spul maar daar zijn weer andere niet hifi gerelateerde fora voor.  :D

Je zal eerder "niet Bleutooth gerelateerde fora" bedoelen  :D ;D



djaxx


Roger Black

Hallo, ik heb een UnitiQute eerste versie aangschaft, de 96khz en niet de 192khz versie. Voor de 193khz versie schijn je zelf een software update te kunnen doen waarmee Spotify connect geinstalleerd wordt. Voor de 96Khz moet er een hardware upgrade gedaan worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

WilcoD

Vandaag ga ik een setje Floating Cameleon Princess III ophalen, zou dit een beetje klinken met de Naim Nait 5si?

Wat denken jullie?

Dr.Bedlo

Denk het niet...4 ohm speakers als dat maar goed gaat. Aan de andere kant naim is redelijk stabiel.
Quad vintage.

WilcoD

Quote from: fred19633 on October 23, 2018, 12:10:25
Denk het niet...4 ohm speakers als dat maar goed gaat. Aan de andere kant naim is redelijk stabiel.
[/quo

Kun je dat ook onderbouwen?

Dr.Bedlo

4 ohm speakers vergen meer van een versterker. En niet elke versterker trekt dat. Met als gevolg vervorming en een hijgende versterker. Wordt je niet vrolijker van. Maar misschien kan de Naim het wel aan.
Quad vintage.

WilcoD

We gaan het beleven, ik ben benieuwd  ;D

Richi

#20369
Dat Naim is toch wel een bijzonder merk. Ik vond het altijd maar een exotisch en enigszins eigenwijs merk. Geen idee waarom eigenlijk, zal wel komen door de vormgeving, de DIN pluggen en de vervente NAIM aanhangers.

Maar toen ik op zoek ging naar een eenvoudig te bedienen all-in-one met een uitstekende geluidskwaliteit, kwam ik terecht bij de Uniti Atom. Ik had hem bij een audio kennis al eens gezien en gehoord en ik was behoorlijk onder de indruk van het gebruiksgemak en ook van de klank. Dus de keuze was snel gemaakt en de Atom werd besteld. Ik had wat twijfels over de 2*40w in combinatie met mijn Dynaudios, maar dat pakte boven verwachting goed uit. Naim watts zijn toch wel andere watts.

Toch miste de Atom wat lucht met de Dynaudios dus heb ik de nCore monoblokken er snel achter gehangen. Dat gaf meer lucht, maar het klonk minder muzikaal en platter. En dat vond ik gek, want de nCores speelden in combinatie met mijn Esoteric DAC de sterren van de hemel. Dus nCores er weer tussenuit voor een paar weken en het klonk allemaal vloeiender en lekkerder, maar met minder puf. Zou dat nu de Naim sound zijn met PRAT waar je over leest?

De Atom is geweldig, die gaat niet meer weg, maar ik begon te twijfelen over de kwaliteit van de pre-outs. Misschien dat de nCores daarom niet lekker klinken in combinatie met de Atom. Toen zette HuubF zijn NAP 200 eindversterker te koop. Dat was de kans om die combi thuis te proberen met weinig financieel risico. Dus de NAP opgehaald en de volgende dag aangesloten. Wauw, het viel allemaal op zijn plek. Dezelfde sound als de Atom, maar dan krachtiger en met voldoende lucht.

Het geheel van de som is meer dan de delen, of zoiets. Langzaam maar zeker begin ik ook een Naim believer te worden. Ik begrijp nu beter waarom de Naim community zo hecht en fanatiek is. Op termijn ga ik maar eens een Naim interlink tussen de Atom en de NAP uitproberen en ook aan de NAC A5 ga ik niet ontkomen, vrees ik. Echt nodig is het niet, maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu.

Een heel bijzonder merk dat Naim en mooi om te zien dat een eindversterker waarvan het ontwerp in de basis uit 1971 stamt, zoveel kan toevoegen in 2018.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

#20371
Quote from: Richi on October 24, 2018, 09:02:26
Dat Naim is toch wel een bijzonder merk. Ik vond het altijd maar een exotisch en enigszins eigenwijs merk. Geen idee waarom eigenlijk, zal wel komen door de vormgeving, de DIN pluggen en de vervente NAIM aanhangers.

Maar toen ik op zoek ging naar een eenvoudig te bedienen all-in-one met een uitstekende geluidskwaliteit, kwam ik terecht bij de Uniti Atom. Ik had hem bij een audio kennis al eens gezien en gehoord en ik was behoorlijk onder de indruk van het gebruiksgemak en ook van de klank. Dus de keuze was snel gemaakt en de Atom werd besteld. Ik had wat twijfels over de 2*40w in combinatie met mijn Dynaudios, maar dat pakte boven verwachting goed uit. Naim watts zijn toch wel andere watts.

Toch miste de Atom wat lucht met de Dynaudios dus heb ik de nCore monoblokken er snel achter gehangen. Dat gaf meer lucht, maar het klonk minder muzikaal en platter. En dat vond ik gek, want de nCores speelden in combinatie met mijn Esoteric DAC de sterren van de hemel. Dus nCores er weer tussenuit voor een paar weken en het klonk allemaal vloeiender en lekkerder, maar met minder puf. Zou dat nu de Naim sound zijn met PRAT waar je over leest?

De Atom is geweldig, die gaat niet meer weg, maar ik begon te twijfelen over de kwaliteit van de pre-outs. Misschien dat de nCores daarom niet lekker klinken in combinatie met de Atom. Toen zette HuubF zijn NAP 200 eindversterker te koop. Dat was de kans om die combi thuis te proberen met weinig financieel risico. Dus de NAP opgehaald en de volgende dag aangesloten. Wauw, het viel allemaal op zijn plek. Dezelfde sound als de Atom, maar dan krachtiger en met voldoende lucht.

Het geheel van de som is meer dan de delen, of zoiets. Langzaam maar zeker begin ik ook een Naim believer te worden. Ik begrijp nu beter waarom de Naim community zo hecht en fanatiek is. Op termijn ga ik maar eens een Naim interlink tussen de Atom en de NAP uitproberen en ook aan de NAC A5 ga ik niet ontkomen, vrees ik. Echt nodig is het niet, maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu.

Een heel bijzonder merk dat Naim en mooi om te zien dat een eindversterker waarvan het ontwerp in de basis uit 1971 stamt, zoveel kan toevoegen in 2018.  :smile:

gelukkig zijn er nog nieuwe liefhebbers naast personen die Naim de rug toekeren ;) :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

WilcoD

Quote from: fred19633 on October 24, 2018, 10:07:01
En vertel!

Positief verrast om eerlijk te zijn.
De versterker word nu wel warm (hand warm) maar geen vervorming waar te nemen op de volumes die ik speel.


twani

Quote from: Richi on October 24, 2018, 09:02:26
Dat Naim is toch wel een bijzonder merk. Ik vond het altijd maar een exotisch en enigszins eigenwijs merk. Geen idee waarom eigenlijk, zal wel komen door de vormgeving, de DIN pluggen en de vervente NAIM aanhangers.

Maar toen ik op zoek ging naar een eenvoudig te bedienen all-in-one met een uitstekende geluidskwaliteit, kwam ik terecht bij de Uniti Atom. Ik had hem bij een audio kennis al eens gezien en gehoord en ik was behoorlijk onder de indruk van het gebruiksgemak en ook van de klank. Dus de keuze was snel gemaakt en de Atom werd besteld. Ik had wat twijfels over de 2*40w in combinatie met mijn Dynaudios, maar dat pakte boven verwachting goed uit. Naim watts zijn toch wel andere watts.

Toch miste de Atom wat lucht met de Dynaudios dus heb ik de nCore monoblokken er snel achter gehangen. Dat gaf meer lucht, maar het klonk minder muzikaal en platter. En dat vond ik gek, want de nCores speelden in combinatie met mijn Esoteric DAC de sterren van de hemel. Dus nCores er weer tussenuit voor een paar weken en het klonk allemaal vloeiender en lekkerder, maar met minder puf. Zou dat nu de Naim sound zijn met PRAT waar je over leest?

De Atom is geweldig, die gaat niet meer weg, maar ik begon te twijfelen over de kwaliteit van de pre-outs. Misschien dat de nCores daarom niet lekker klinken in combinatie met de Atom. Toen zette HuubF zijn NAP 200 eindversterker te koop. Dat was de kans om die combi thuis te proberen met weinig financieel risico. Dus de NAP opgehaald en de volgende dag aangesloten. Wauw, het viel allemaal op zijn plek. Dezelfde sound als de Atom, maar dan krachtiger en met voldoende lucht.

Het geheel van de som is meer dan de delen, of zoiets. Langzaam maar zeker begin ik ook een Naim believer te worden. Ik begrijp nu beter waarom de Naim community zo hecht en fanatiek is. Op termijn ga ik maar eens een Naim interlink tussen de Atom en de NAP uitproberen en ook aan de NAC A5 ga ik niet ontkomen, vrees ik. Echt nodig is het niet, maar mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt nu.

Een heel bijzonder merk dat Naim en mooi om te zien dat een eindversterker waarvan het ontwerp in de basis uit 1971 stamt, zoveel kan toevoegen in 2018.  :smile:

welkom bij dit geweldige merk :) Ik ben zeer zeer tevreden ermee.

Dr.Bedlo

Quote from: WilcoD on October 24, 2018, 12:54:30
Positief verrast om eerlijk te zijn.
De versterker word nu wel warm (hand warm) maar geen vervorming waar te nemen op de volumes die ik speel.

Dan wens ik je veel luisterplezier. Handwarm  is overigens normaal.
Quad vintage.