Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tinnemans

Quote from: Staaled on September  1, 2018, 16:46:13
Bij Linn werkt het net zo.
Was ik ook wel klaar mee. :)
Ik denk dat het eerder de luisteraar is dan de apparatuur. Ik heb zelf ook een Linn set en heb echt geen enkele neiging om die nog te willen upgraden/aanpassen. En ja, het kan heus wel beter dan wat ik nu heb, maar tis wel goed zo.
Ik ken ook Linnies die een veelvoud hebben uitgegeven en nog steeds last hebben van een onbedwingbare upgraderitus.

Genieten is een kunst, en tevreden zijn ook. :)
Linn stuff

Robiwan

Naim NACA5 is een speakerkabel met lage capaciteit e.d.. Heeft iemand een idee of deze kabel goed geschikt is voor de Pioneer NC-50DAB?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

solitaire

Pioneer is meer mainstream, en zal niet snel met randvoorwaarden komen als deze van Naim. Dus zonder naar de technische gegevens te hebben gekeken van de NC-50 (die ik op dit vlak waarschijnlijk toch niet 100% zou snappen ...) zou ik zeggen: don't worry stay happy, pak gewoon je NACA.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Robiwan

Inmiddels echt happy met onderstaande spullen :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on September 21, 2018, 20:23:11
Inmiddels echt happy met onderstaande spullen :)

Dat komt toch echt door die NACA :D.  Die maakt er toch nog wat moois van :D

Robiwan

Quote from: twani on September 23, 2018, 23:02:57
Dat komt toch echt door die NACA :D.  Die maakt er toch nog wat moois van :D

ik lach jullie uit ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

twani

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 11:04:05
En wat  is daarvan de reden?

Ik zie nu pas je Sig Fred...  Dat zijn potverdorie fraaie spullen :)

Dr.Bedlo

Ja..dat vind ik zelf ook wel.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 11:04:05
En wat  is daarvan de reden?

prijs/kwaliteitsverhouding ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 18:51:09
Fair enough. :clapping:

:D Ga je over naar Linn?

De Linn DSM2 (+space optimisation) met Linn 4100 eindbak klinkt zeer goed bij JP.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Tsja daar vraag je me wat. Ik twijfel. De nova bevalt me prima. Maar die space optimalisatie dat Linn heeft maakt mij wel oorgierig. Want dat is denk ik de bottleneck en als je daarmee de akoestiek eenvoudig kunt verbeteren, ? Ik weet het niet. Kwestie van thuis beoordelen lijkt mij. Aan de andere kant linn heeft mij nog niet kwa sq kunnen bekoren. En daar gaat het uiteraard wel om.
Quad vintage.

Iver

Inmiddels is de NDX-2 in huis. Volgens mijn dealer ben ik de allereerste. Apparaat is nu aan het inspelen. De eerste tekenen zijn buitgewoon veelbelovend. Ik merl wel dat de sound nog directer en vooral veel sneller is. Ik vind dat mooi.
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dey

Quote from: Iver on September 26, 2018, 06:53:47
Inmiddels is de NDX-2 in huis. Volgens mijn dealer ben ik de allereerste. Apparaat is nu aan het inspelen. De eerste tekenen zijn buitgewoon veelbelovend. Ik merl wel dat de sound nog directer en vooral veel sneller is. Ik vind dat mooi.

Proficiat, mooi apparaat. Past keurig in uw setup.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Iver

Hallo allemaal,

Inmiddels is de NDX-2 een kleine week in minn bezit. Ik ben erg onder de indruk eigenlijk al vanaf het begin. De streamer is een stuk sneller dan de NDX en enorm direct. Na een paar dagen inspelen opent de NDX-2 helemaal (dit is overigens de eerste keer dat ik merk dat inspelen ook écht iets doet). De streamer ontstijgt de up elk vlak de NDX: wat vooral opvalt - naast de enorm toegenomen snelheid - is dat de plaatsing (Stereo én 3D) duidelijker en afgelijnder zijn. Er is ook veel meer detail en de punch is ook veel directer en duidelijker. Vooral met stemmen en instrumenten, kan ik alles duidelijker onderscheiden. Het geluid is volledig los van de luidsprekers. Dat laatste was al heel goed gelukt na de interventie van Garmt voor de plaatsing van de speakers; de NDX-2 tot er nog een flinke schep op. Dik en dik tevreden. Voorlopig wil ik het hier laten eindigen en verder genieten van alles wt Tidal en mijn NAS te bieden hebben.

Wellicht ga ik wel nog eens naar Roon kijken. Na het nodige "lees-werk" zie ik ofwel een pad via een bestaande MacBook (I7 16Gb RAM 500Gb SSD) waarop ik Rook kan draaien, ofwel vervang ik de NAS door een krachtiger model waarop Roon zou kunnen komen. De NAS is bedraad naar mijn Naim set; de MacBook is dat niet (WiFi). Nu is mijn ongekunstelde vraag: passeert een geluidsbestand "fysiek" de Roon Core of geeft Roon enkel en alleen "opdracht" aan de NAS en NDX-2 om een bestand onderling uit te wisselen? Als het bestand fysiek de Roon Core passeert, is een Wifi-verbonden RoonCore wellicht niet zo'n goed idee. Ik vermoed dat een geluidsbestand wel degelijk fysiek door een Roon Core gaat wat ik lees dat er allerlei manipulatie mogelijkheden bestaan op Roon.

Groet Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

solitaire

Quote from: Iver on September 30, 2018, 09:36:41
Hallo allemaal,

Inmiddels is de NDX-2 een kleine week in minn bezit. Ik ben erg onder de indruk eigenlijk al vanaf het begin. De streamer is een stuk sneller dan de NDX en enorm direct. Na een paar dagen inspelen opent de NDX-2 helemaal (dit is overigens de eerste keer dat ik merk dat inspelen ook écht iets doet). De streamer ontstijgt de up elk vlak de NDX: wat vooral opvalt - naast de enorm toegenomen snelheid - is dat de plaatsing (Stereo én 3D) duidelijker en afgelijnder zijn. Er is ook veel meer detail en de punch is ook veel directer en duidelijker. Vooral met stemmen en instrumenten, kan ik alles duidelijker onderscheiden. Het geluid is volledig los van de luidsprekers. Dat laatste was al heel goed gelukt na de interventie van Garmt voor de plaatsing van de speakers; de NDX-2 tot er nog een flinke schep op. Dik en dik tevreden. Voorlopig wil ik het hier laten eindigen en verder genieten van alles wt Tidal en mijn NAS te bieden hebben.

...

mooie verbeteringen !

en nu maar hopen dat een software update geen roet in het eten gaat gooien ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

gisteren en eergisteren intensief en langdurig naar Lin geluisterd. Zie er vanaf en houd mijn Naim.
Quad vintage.

Sirius666

#20318
Quote from: fred19633 on October  2, 2018, 11:48:17
gisteren en eergisteren intensief en langdurig naar Lin geluisterd. Zie er vanaf en houd mijn Naim.

In jouw eigen set beluisterd? Is er overigens geen leven na Naim/Linn? Beiden grossieren in een overdosis types en kleine verbeteringen per hoger type. Ik zou het lekker zoeken in een bedrijf met een veel kleiner portfolio. Scheelt evt onrust.....

Dey

#20319
Quote from: fred19633 on October  2, 2018, 11:48:17
gisteren en eergisteren intensief en langdurig naar Lin geluisterd. Zie er vanaf en houd mijn Naim.


Goed om te horen Fred. Geniet van je fraaie installatie! Niet meer achterom kijken en niet luisteren naar het  :devil: op je schouder.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Iver

#20320
De nieuwe NDX-2 heeft me inmiddels helemaal gevangen; ongelofelijk goed en een enorme stap vooruit op,de NDX. De combinatie met de XPS-Dr is echt raak. Ik ben mijn hele collectie weer opnieuw aan hetvintdekken; zo voelt het.

Inmiddels met Roon aan het testen. De verhaaltjes kloppen wel; de « experience » is echt prachtig en naar een paar urrtjes « rommelen » ben ik nu thuis in de interface; Super knap en innovatief gedaan.
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Quote from: Sirius666 on October  2, 2018, 13:35:39
In jouw eigen set beluisterd? Is er overigens geen leven na Naim/Linn? Beiden grossieren in een overdosis types en kleine verbeteringen per hoger type. Ik zou het lekker zoeken in een bedrijf met een veel kleiner portfolio. Scheelt evt onrust.....

Onrust ken ik niet meer. Hooguit enige vorm van Nieuwsgierigheid. de Nova bevalt steeds beter. ja de portfolio. Toegegeven die van Naim was moeilijk te begrijpen maar is nu danig opgeschoond. Die van Linn... Man je moet wel een genie zijn om daar uberhaupt iets van te begrijpen.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on October 11, 2018, 09:45:35
Onrust ken ik niet meer. Hooguit enige vorm van Nieuwsgierigheid. de Nova bevalt steeds beter. ja de portfolio. Toegegeven die van Naim was moeilijk te begrijpen maar is nu danig opgeschoond. Die van Linn... Man je moet wel een genie zijn om daar uberhaupt iets van te begrijpen.

:D :D :D

Met lichtelijk irritatie zie ik af en toe die overdosis types van Linn voorbij komen. Idd geen touw aan vast te knopen.

solitaire

irritatie ?

Is toch hun probleem ? En ik ben geen Linnie (klankkarakter staat me niet aan), geen interesse in welk Linn apparaat dan ook, so who cares ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sirius666

Quote from: solitaire on October 11, 2018, 10:05:48
irritatie ?

Is toch hun probleem ? En ik ben geen Linnie (klankkarakter staat me niet aan), geen interesse in welk Linn apparaat dan ook, so who cares ?

Dus je trekt je mijn irritatie m.b.t. al die types/upgrades aan? Gedeelte smart is altijd fijn :D