Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

MarkD

Quote from: fred19633 on May 31, 2018, 18:41:19
Commercie...

BB&G is al enige tijd geen Naimdealer meer, dus die vlieger van dat commerciële motief gaat in dit geval niet op.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Jumping Jack

Ik heb het in mijn Naim-dagen ook ervaren: gewoon de eigen Naim kabels gebruiken. Op de lange duur klinken die nog altijd het best in een Naim-set...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WilcoD

Heerlijk de hele avond alleen thuis, kids op bed en genieten van de 5si.

Lang geleden dat ik muziek thuis op deze manier ervaar  :inlove:

Dr.Bedlo

Klonk die Arcam zo slecht dan?
Quad vintage.

WilcoD

Quote from: fred19633 on June  1, 2018, 07:22:49
Klonk die Arcam zo slecht dan?

De Arcam was langzaam aan het dood gaan, waarschijnlijk heeft deze een recap nodig.
Naim klinkt heel anders en is een dedicated stereo versterker, dat is de Arcam natuurlijk niet en dat kun je wel merken.
Arcam klinkt zeker niet verkeerd hoor, alleen heel anders.

Robiwan

#20155
Inmiddels staan er Focal Chorus 816V luidsprekers te spelen. Goede combi met Naim. 2e hands aangeschaft. Lekker ruimtelijk, strak, levendig en voldoende Naim kwaliteiten. Ik was beetje bang voor boemerig laag i.v.m. baspoort aan de voor- en onderzijde. Maar daar is na goede plaatsing geen sprake van. Lekker stevig en voldoende droog fundament. En ja dat hoog dat twinkelt ragfijn de ruimte in. Uiteraard is er ook midden :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Tidal abonnement opgezegd. Redelijk wat storingen en Naim app vond ik niet fijn werken. Spotify op de laptop werkt subliem (veel meer scherminfo dan op tablet) en klankmatig goed genoeg.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Iver

#20157
Hallo allemaal

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een Naim HiLine?

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Geertidow

Domme Naim vraag, wat voor naim (snaic) kabel heb ik nodig voor een voeding van voeding naar naim nait xs2?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Iver

Quote from: Geertidow on June 14, 2018, 11:49:08
Domme Naim vraag, wat voor naim (snaic) kabel heb ik nodig voor een voeding van voeding naar naim nait xs2?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Een Snaic-5, Geert... dat is een 5 pins Snaic kabel .. regelmatig aangeboden via de tweede hands sites
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

iedereen is in Naim winterslaap volgens mij. En waar is die ouwe zeur uut Gron gebleven? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

#20161
Na verhuizing naar mijn nieuwe woning met zeer harde akoestiek (plavuizen, betonnen muren en plafond, veel ramen) lukt het nauwelijks om tot een opstelling te komen waarbij ik weer van muziek kan genieten. Alleen in een schuine opstelling van luidsprekers midden in de woonkamer lukt het nog enigszins. Ik heb daarom besloten om voor een systeem met room correctie te kiezen. Met heel veel pijn in het hart ga ik afscheid nemen van mijn SuperUniti waar ik 2,5 jaar met enorm veel plezier naar heb geluisterd. De Naim Allae speakers blijven, dat dan weer wel!
Voor geinteresseerden verwijs ik naar het markt deel van dit forum.

Robiwan

Quote from: jpmoree on June 22, 2018, 13:57:47
Na verhuizing naar mijn nieuwe woning met zeer harde akoestiek (plavuizen, betonnen muren en plafond, veel ramen) lukt het nauwelijks om tot een opstelling te komen waarbij ik weer van muziek kan genieten. Alleen in een schuine opstelling van luidsprekers midden in de woonkamer lukt het nog enigszins. Ik heb daarom besloten om voor een systeem met room correctie te kiezen. Met heel veel pijn in het hart ga ik afscheid nemen van mijn SuperUniti waar ik 2,5 jaar met enorm veel plezier naar heb geluisterd. De Naim Allae speakers blijven, dat dan weer wel!
Voor geinteresseerden verwijs ik naar het markt deel van dit forum.

Ach of het nou Naim of Linn is allebei prima toch.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sirius666

Quote from: jpmoree on June 22, 2018, 13:57:47
Na verhuizing naar mijn nieuwe woning met zeer harde akoestiek (plavuizen, betonnen muren en plafond, veel ramen) lukt het nauwelijks om tot een opstelling te komen waarbij ik weer van muziek kan genieten. Alleen in een schuine opstelling van luidsprekers midden in de woonkamer lukt het nog enigszins. Ik heb daarom besloten om voor een systeem met room correctie te kiezen. Met heel veel pijn in het hart ga ik afscheid nemen van mijn SuperUniti waar ik 2,5 jaar met enorm veel plezier naar heb geluisterd. De Naim Allae speakers blijven, dat dan weer wel!
Voor geinteresseerden verwijs ik naar het markt deel van dit forum.

Akoestiek (ook room correctie :D) heb je zelf in de hand toch? Panelen, vloerkleed (een vereiste met plavuizen lijkt mij), gordijnen enz.

jpmoree

Quote from: Sirius666 on June 22, 2018, 14:31:56
Akoestiek (ook room correctie :D) heb je zelf in de hand toch? Panelen, vloerkleed (een vereiste met plavuizen lijkt mij), gordijnen enz.
Klopt, echterde meeste problemen zitten in het laag en die los je daarmee niet zo 123 op. De luisterruimte is tevens en allereerst woonkamer voor een gezin en grote aanpassingen middels dikke basetraps wilen we niet maken.

Staaled

Quote from: jpmoree on June 22, 2018, 13:57:47
Na verhuizing naar mijn nieuwe woning met zeer harde akoestiek (plavuizen, betonnen muren en plafond, veel ramen) lukt het nauwelijks om tot een opstelling te komen waarbij ik weer van muziek kan genieten. Alleen in een schuine opstelling van luidsprekers midden in de woonkamer lukt het nog enigszins. Ik heb daarom besloten om voor een systeem met room correctie te kiezen. Met heel veel pijn in het hart ga ik afscheid nemen van mijn SuperUniti waar ik 2,5 jaar met enorm veel plezier naar heb geluisterd. De Naim Allae speakers blijven, dat dan weer wel!
Voor geinteresseerden verwijs ik naar het markt deel van dit forum.
Roomcorrection zal zeker iets doen maar een galmende ruimte blijft een probleem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jpmoree

Quote from: Staaled on June 22, 2018, 17:25:47
Roomcorrection zal zeker iets doen maar een galmende ruimte blijft een probleem.
Galm los ik nog wel op met meer demping in het interieur. Laagproblemen veel moeilijker

Staaled

Dat klopt.
Ik zou dan echter eerst de ruimte behandelen voordat je een systeem waar je zo verknocht aan bent weg doet.
En zien wat resteert aan probleemzones.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En bedenk ook dat luidsprekers icm opstelling icm ruimte bepalend zijn.
Als je dus alles wegdoet behalve de luidsprekers laat je de meest bepalende factor mbt akoestiek van je set staan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

#20169
Quote from: Staaled on June 22, 2018, 17:38:57
Dat klopt.
Ik zou dan echter eerst de ruimte behandelen voordat je een systeem waar je zo verknocht aan bent weg doet.
En zien wat resteert aan probleemzones.

Het laag was bij JP alleen goed, lees strak en niet overheersend, in een totaal niet praktische driehoeksopstelling zonder pips. L-vormige woonkamer met zoals gezegd veel harde maar mooi ogende materialen. Op bijna elke andere plek was het zeer vermoeiend luisteren. De Allaes gaan best laag tot 31 hz.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Staaled

Roomcorrection ligt dan voor de hand.
En ik zou best met Linn kunnen leven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jpmoree

Quote from: Staaled on June 22, 2018, 18:53:20
Roomcorrection ligt dan voor de hand.
En ik zou best met Linn kunnen leven.
And Linn it is!

Staaled

Prima toch. :lookaround:  :D

Ik zou wel SO zijn werk laten doen aan de hand van een daadwerkelijke meting.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jpmoree

Quote from: Staaled on June 22, 2018, 19:42:23
Prima toch. :lookaround:  :D

Ik zou wel SO zijn werk laten doen aan de hand van een daadwerkelijke meting.
Dat gaat zeker goed komen! Garmt van  Beter Beeld & Geluid komt hier tunen...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)