Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: chansig on May 10, 2018, 13:06:19
Tuurlijk dat zal het verschil zijn. Komt natuurlijk omdat ik het niet wil horen omdat ik denk/weet dat ze er niet zijn.

Ik zeg niet hoe het komt want dat is natuurlijk een nooit eindigende discussie. Maar dat jij niet gauw verschil hoort en dat zoiets als een specifieke company-sound voor jou een rare gedachte is lijkt me overduidelijk.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De gedachte is even raar als dat jij aanneemt dat iets wat dus schijnbaar overduidelijk aanwezig is door mij niet gehoord zal worden. De verklaring is dan meuk, doof....etc. Mijn verklaring zal dan inbeelding zijn als het gaat om dat men het wel hoort. Wil het hier overigens helemaal niet over hebben...

Overigens nog nooit Naim gehoord en volgens mij ook nog nergens geschreven dat die Naim sound er niet is.  Zou best kunnen.  Mojo gaat me dan wat te ver.  :D

Ik vind het wel bijzonder dat mensen van Naim dit dus schijnbaar niet door hebben gehad....en het lijkt mij lastig om hiervan afhankelijk te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dr.Bedlo

Nee als je nooit geen Naim hebt gehad dan zul je ook niet horen wat wij bedoelen. Kortom je kletst uit je nek en hebt geen idee waar het omgaat.
Quad vintage.

HuubF

Quote from: chansig on May 10, 2018, 13:26:29
... Ik vind het wel bijzonder dat mensen van Naim dit dus schijnbaar niet door hebben gehad....en het lijkt mij lastig om hiervan afhankelijk te zijn.

Nou als je het Naim forum bekijkt blijken ze het wel door te hebben gehad hoor! Ik hoorde tenslotte ook een verandering van het geluid.

Daarbij is het helemaal niet erg om afhankelijk te zijn van een merk-specifieke sound. Daar koop je dat merk voor tenslotte. Maar dan moeten ze natuurlijk niet precies dát veranderen waarvoor je bent gevallen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 13:42:05
Maar dan moeten ze natuurlijk niet precies dát veranderen waarvoor je bent gevallen.

En dat is wat ik dus niet begrijp dat de mensen bij Naim (dus niet de mensen die Naim hebben) dit niet hebben gehoord. Want je gaat toch niet zomaar je company sound aanpassen ? Of het is een grap...of ze hebben niet door dat deze bestaat....of ze dachten laten we eens kijken wat er gebeurt. Hebben ze vanuit Naim al een reactie gegeven ?

Quote from: fred19633 on May 10, 2018, 13:40:40
Nee als je nooit geen Naim hebt gehad dan zul je ook niet horen wat wij bedoelen. Kortom je kletst uit je nek en hebt geen idee waar het omgaat.

Gewoon lekker uit je heup blijven schieten...niets mis mee.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 10, 2018, 13:12:05
Denk dat je het wel wil horen maar het niet hoort met die meuk die jij hebt.

hij geniet wel van z'n muziek zonder problemen kunnen wij vaak niet zeggen :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

#20056
Quote from: chansig on May 10, 2018, 13:45:54
En dat is wat ik dus niet begrijp dat de mensen bij Naim (dus niet de mensen die Naim hebben) dit niet hebben gehoord. Want je gaat toch niet zomaar je company sound aanpassen? Of het is een grap...of ze hebben niet door dat deze bestaat....of ze dachten laten we eens kijken wat er gebeurt. Hebben ze vanuit Naim al een reactie gegeven?

Naim heeft voor alle apparaten tegelijk de software gewijzigd omdat de multi-room optie voor alle apparaten geldt. Dus de Atom/Nova/Star was maar een deel van de gewijzigde apparaten. Bij de andere ranges was er juist sprake van een verbetering van het geluid.

1. Of het is een grap... Tsja...
2. of ze hebben niet door dat deze bestaat... Tuurlijk...
3. of ze dachten laten we eens kijken wat er gebeurt... Ze zullen ongetwijfeld even de storm hebben laten woeden...

De werkelijkheid zal eerder zijn dat ze zich rotgeschrokken zijn en nu naar een oplossing zoeken. Dat zal niet zo gemakkelijk zijn. Het enige dat iedereen tevreden stelt (ook degenen die juist wel blij zijn of al een versie mét nieuwe software hebben gekocht) is 2 softwareversies aanbieden. Maar dan moeten ze eerst weten hoe het komt én ze moeten iets vinden om het automatische upgradesysteem te by-passen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

#20057
Naim heeft dat uiteraard wel door. Maar ik denk dat ze geleidelijk meer naar een meer gecepteerde sound willen. Meer richting hifi en minder naar betrokkenheid. En daar zit de angel. Er zijn denk ik meer luitjes die meer naar de hifi kant luisteren of willen luisteren. En ja dan gaat de commercie meespelen. Wat verkoopt beter? Misschien zijn ze zat van de onzin bewering dat naim geen resolutie kent , of een proper stereobeeld.
Naim  is gescrokken van de reacties en na een aanvankelijke ontkenning hebben ze weinig keus meer. Wat ze gaan doen?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on May 10, 2018, 13:56:58
hij geniet wel van z'n muziek zonder problemen kunnen wij vaak niet zeggen :D

Ach het houdt je van de straat.
Quad vintage.

jpmoree

Quote from: chansig on May 10, 2018, 13:13:15
Of doof....zou ook nog kunnen. Zelf denk ik een combinatie van meuk en doof.

Gr. Hans
Meuf en dook

chansig

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 13:57:10
Naim heeft voor alle apparaten tegelijk de software gewijzigd omdat de multi-room optie voor alle apparaten geldt. Dus de Atom/Nova/Star was maar een deel van de gewijzigde apparaten. Bij de andere ranges was er juist sprake van een verbetering van het geluid.

1. Of het is een grap... Tsja...
2. of ze hebben niet door dat deze bestaat... Tuurlijk...
3. of ze dachten laten we eens kijken wat er gebeurt... Ze zullen ongetwijfeld even de storm hebben laten woeden...

De werkelijkheid zal eerder zijn dat ze zich rotgeschrokken zijn en nu naar een oplossing zoeken. Dat zal niet zo gemakkelijk zijn. Het enige dat iedereen tevreden stelt (ook degenen die juist wel blij zijn of al een versie mét nieuwe software hebben gekocht) is 2 softwareversies aanbieden. Maar dan moeten ze eerst weten hoe het komt én ze moeten iets vinden om het automatische upgradesysteem te by-passen.

Als ik het antwoord van "Fred ik schiet er maar wat op los" lees dan is zijn gedachte dat het een bewuste keus is geweest van Naim. Beetje in de trand van laten we de clubkleuren van Ajax eens veranderen in geel bruin.  Ach...commercie..wie weet.

Ik hoop dat het zich snel op laat lossen.

Quote from: jpmoree on May 10, 2018, 14:08:09
Meuf en dook

:D :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dr.Bedlo

Ik schiet er niet op los, je kletst wederom. Misschien weet ik meer dan jij over het reilen en zeilen bij naim. Dat wee je niet, en kom je ook niet te weten.
Quad vintage.

HuubF

Quote from: fred19633 on May 10, 2018, 14:02:05
Naim heeft dat uiteraard wel door. Maar ik denk dat ze geleidelijk meer naar een meer gecepteerde sound willen. Meer richting hifi en minder naar betrokkenheid. En daar zit de angel. Er zijn denk ik meer luitjes die meer naar de hifi kant luisteren of willen luisteren. En ja dan gaat de commercie meespelen. Wat verkoopt beter? Misschien zijn ze zat van de onzin bewering dat naim geen resolutie kent , of een proper stereobeeld.
Naim  is gescrokken van de reacties en na een aanvankelijke ontkenning hebben ze weinig keus meer. Wat ze gaan doen?

Ze zijn al een tijdje bezig de Naim sound wat minder modderig te maken maar natuurlijk wel met behoud van de Naim virtues. Voor de NAP272 die een jaar of 4 geleden is uitgekomen gold dat ook al maar ook voor de Atom en aanverwanten. Het zou wel heel erg stupide zijn als ze bij apparaten die een geweldige pers hebben gekregen binnen het jaar de sound bewust zou worden veranderd.

Ik beschouw het dus als een bedrijfsongeluk. En ze hebben een serieus probleem.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 15:10:06
Ze zijn al een tijdje bezig de Naim sound wat minder modderig te maken maar natuurlijk wel met behoud van de Naim virtues. Voor de NAP272 die een jaar of 4 geleden is uitgekomen gold dat ook al maar ook voor de Atom en aanverwanten. Het zou wel heel erg stupide zijn als ze bij apparaten die een geweldige pers hebben gekregen binnen het jaar de sound bewust zou worden veranderd.

Ik beschouw het dus als een bedrijfsongeluk. En ze hebben een serieus probleem.

die nieuwe "house sound" is juist modderig!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

Quote from: Robiwan on May 10, 2018, 16:39:46
die nieuwe "house sound" is juist modderig!

;D

Wat ik bedoel: ze proberen de sound wat frissiger te maken. Grappig dan weer dat jij dat juist modderig vindt. Of probeer je op deze manier iets anders tot uitdrukking te brengen?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 17:09:36
;D

Wat ik bedoel: ze proberen de sound wat frissiger te maken. Grappig dan weer dat jij dat juist modderig vindt. Of probeer je op deze manier iets anders tot uitdrukking te brengen?

Dat kan je toch enkel beoordelen wanneer Robiwan dezelfde set als jij hebt staan? ;) Wat pagina's had hij overigens al wat over de update gepost. Wellicht verduidelijkt dat wat meer.

Robiwan

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 17:09:36
;D

Wat ik bedoel: ze proberen de sound wat frissiger te maken. Grappig dan weer dat jij dat juist modderig vindt. Of probeer je op deze manier iets anders tot uitdrukking te brengen?

nee, frisser klopt maar het totaalplaatje klopt dan veel minder met juist een laag dat er maar bijhangt dan een geheel is.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

Quote from: Robiwan on May 10, 2018, 18:00:21
nee, frisser klopt maar het totaalplaatje klopt dan veel minder met juist een laag dat er maar bijhangt dan een geheel is.

Ah zo...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 19:56:38
Ah zo...

maar ik ga morgen de 4.6 versie met Tidal testen :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: HuubF on May 10, 2018, 19:56:38
Ah zo...

Huub,

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met het aansluiten van de rel? Want ik meen dat dat alleen maar kan op speaker level niveau, enndat lijkt mij nogal gecompliceerd met de naca 5.
Quad vintage.

HuubF

Quote from: fred19633 on May 10, 2018, 22:01:56
Huub,

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met het aansluiten van de rel? Want ik meen dat dat alleen maar kan op speaker level niveau, enndat lijkt mij nogal gecompliceerd met de naca 5.

Gewoon op de 2e voorversterkeruitgang van de NAC272.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

ja naar ik bedoel de speaker kant.
Quad vintage.

HuubF

#20072
Quote from: fred19633 on May 11, 2018, 08:04:37
ja naar ik bedoel de speaker kant.

De Rel T5i kun je ook met een tulpje aansluiten. Probleem vond ik dat je dan van stereo naar mono moet, daarvoor heb ik een T-stukje (2 naar 1) van mijn hifi-handelaar gekregen maar dat durf ik niet te gebruiken. Dus er is één kanaal aangesloten. Omdat ik de subwoofer alleen nodig heb voor wat aanwezigheid, niet als serieuze extensie van 58 naar 10 herz, vind ik dat voldoende.

Ik heb het in het begin high level geprobeerd, dus met de neutrik kabel, maar dan gebeuren er de raarste dingen. Er werd op het Naim forum aangeraden om de subwoofer aan de speaker-kant aan te sluiten. Dat ging ietsje beter maar toch leek er nog wat vervorming te zijn.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

Bedankt....meende al dat dat bij REL niet zo eenvoudig was.
Quad vintage.

HuubF

Quote from: fred19633 on May 11, 2018, 08:14:04
Bedankt....meende al dat dat bij REL niet zo eenvoudig was.

De beste manier om in een stereo-opstelling een subwoofer aan te sluiten is high-level om de karakteristiek van de eindversterker te behouden. Zo heb ik het altijd gedaan en werkte altijd. Behalve bij Naim.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)