Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Robiwan

#19650
Knap geluidje zeg die UnitiQute 2 :) Zeer krachtig, dynamisch, snel, vol, warm en toch fris en pittig. Geen enkele moeite om de Naim Allae speakers met een impedantie van 6 ohm en 90 dB gevoeligheid aan te sturen. Een NAP 100 of hoger lijkt me totaal overbodig.

Installeren was zo gepiept alleen de CD5si reageert niet op de Qute remote. Iemand een idee om dit op te lossen?

De CD5si aangesloten op de analoge ingang aan de achterzijde en de draaitafel op de 3,5 mm front jack. Ook die klinkt goed.

Ook geen din kabels meer nodig, heerlijk is dat.

Kortom de SN heeft voor mijn geen meerwaarde meer.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: Robiwan on January 27, 2018, 16:25:11
Knap geluidje zeg die UnitiQute 2 :) Zeer krachtig, dynamisch, snel, vol, warm en toch fris en pittig. Geen enkele moeite om de Naim Allae speakers met een impedantie van 6 ohm en 90 dB gevoeligheid aan te sturen. Een NAP 100 of hoger lijkt me totaal overbodig.

Installeren was zo gepiept alleen de CD5si reageert niet op de Qute remote. Iemand een idee om dit op te lossen?

De CD5si aangesloten op de analoge ingang aan de achterzijde en de draaitafel op de 3,5 mm front jack. Ook die klinkt goed.

Kortom de SN heeft voor mijn geen meerwaarde meer.

Gefeliciteerd, Robin.
Volgens mij klopt je signature niet vwb je CD speler

Robiwan

Quote from: jpmoree on January 27, 2018, 16:27:57
Gefeliciteerd, Robin.
Volgens mij klopt je signature niet vwb je CD speler

Aangepast!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Veel plezier Robiwan.

Ik ben nu volledig Naim-loos (op een lp van het Naim label na). De superline is deze morgen de deur uit gegaan naar Denemarken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on January 27, 2018, 16:50:40
Veel plezier Robiwan.

Ik ben nu volledig Naim-loos (op een lp van het Naim label na). De superline is deze morgen de deur uit gegaan naar Denemarken...

Ik heb met je te doen.....
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani


Dr.Bedlo

ten opzichte van een zakjapannertje neem ik dat meteen aan.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 28, 2018, 07:20:55
ten opzichte van een zakjapannertje neem ik dat meteen aan.

zolang je er maar geen ineffciente (Harbeth) speakers aanhangt klinkt het subliem. En je moet de boel goed instellen uiteraard (speakers op large bijv.) ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

Spotify klinkt duidelijk minder vlak en compressed dan via de Sonos Connect op de SN.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on January 28, 2018, 08:58:04
Spotify klinkt duidelijk minder vlak en compressed dan via de Sonos Connect op de SN.
Inderdaad één van de geneugten...  Spotify klinkt echt heel erg fijn op de UQ.  Is voor mij heel belangrijk omdat ik vrijwel alleen Spotify gebruik...

Marco66

Zelf de combi UnitiQute met neat motive gehad, erg prettige combi!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on January 28, 2018, 08:12:04
zolang je er maar geen ineffciente (Harbeth) speakers aanhangt klinkt het subliem. En je moet de boel goed instellen uiteraard (speakers op large bijv.) ;)

Dan nog vind ik het maar dunnetjes klinken...Nee kan mij en mijn ex niet bekoren.
Quad vintage.

Robiwan

#19662
Quote from: fred19633 on January 28, 2018, 10:41:53
Dan nog vind ik het maar dunnetjes klinken...Nee kan mij en mijn ex niet bekoren.

Dun??? Dan moet je de speakers meer naar de muurschuiven of de loudness functie gebruiken.

Ik gebruik de loudness functie, alles net wat meer aangezet zonder dat het gaat bonken.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Robiwan

Ha ha de Qute 2 is nu alleen in gebruik als streamer/FM/DAB digitaal aangesloten op de SuperNait. Ja dat klinkt toch een poepie beter :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Quote from: Robiwan on January 28, 2018, 17:10:40
Ha ha de Qute 2 is nu alleen in gebruik als streamer/FM/DAB digitaal aangesloten op de SuperNait. Ja dat klinkt toch een poepie beter :D :D


Ik gebruik ook alleen het pré/streamer gedeelte.  De eindversterking wordt door 2X300watt monoblokken geregeld. Ik zeg, primáááá.... :colgate:

Robiwan

Quote from: twani on January 28, 2018, 18:52:17

Ik gebruik ook alleen het pré/streamer gedeelte.  De eindversterking wordt door 2X300watt monoblokken geregeld. Ik zeg, primáááá.... :colgate:

:clapping: :clapping:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

tsja dan word het een heel ander verhaal.
Quad vintage.

Robiwan

Is zo'n digitaal out nu galvanisch gescheiden?  Kortom moet het mantelfilter tussen de CAI aansluiting en de FM aansluiting op de Qute 2 er tussen zitten of niet?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

jpmoree

waarschijnlijk niet. Ik heb met mijn SuperUniti nooit meer zo'n cai filter nodig gehad. Met eerdere setups wel, want dan ontstond soms een brommetje over de speakers

HuubF

Quote from: fred19633 on January 27, 2018, 10:31:32
Gewoon die kabel onzin uit je hoofd zetten.

Wees nou maar blij dat jij er niet in trapt.  :bigsmile:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Quote from: HuubF on January 29, 2018, 16:30:59
Wees nou maar blij dat jij er niet in trapt.  :bigsmile:

kom op zeg LS kabels van 1500 euro, sorry hoor dat is echt geldklopperij.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19671
De verwachting was dat de Nova er vandaag zou zijn helaas.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 30, 2018, 19:02:19
De verwachting was dat de Nova er vandaag zou zijn helaas.

ik denk dat de grondstoffen nog gewonnen moeten worden.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19673
Denk dat het inderdaad nog wel ff kan duren...was met de nd  niet anders...een goede inruilprijs vergoed veel. Scheelde 43 procent met concerto en daar was die 500 nog niet in meegerekend.
Quad vintage.

Robiwan

De Qute 2 prefereer ik toch analoog aangesloten op de SN via de pre-out uitgang ondanks dat er dan sprake is van 2 pre's en dus in theorie verlies. Het klinkt frisser en meer open dan digitaal via de DAC van de SN. Het mantelstroomfilter tussen de Qute en de CAI moet er dan wel weer tussen anders sprake van een gigantische aardbrom.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2