Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#19625
Quote from: solitaire on January 15, 2018, 11:17:59
Met de Naim line-up niets (reactie sloeg op AVM ...), maar de vormgeving en in mindere mate de mogelijkheden van de nieuwe serie is dusdanig dat ik me daar niet meer door aangesproken voel (de nieuwe Naims die ik heb kunnen beluisteren waren zonder meer OK weergavetechnisch).

Maar goed, sign of the time / je-wordt-ouder-papa ... kijk naar een merk als McIntosh, rijk aan historie en een uitgesproken vormgeving / klankkarakter / uitrusting, en in die zin de US tegenhanger van Naim, en zie de richting die zij opgaan met bv. de MA 252 ... bbrrrr :( het zal dus zo zijn dat ik niet tot hun doelgroep behoor ;)



soli


De weg die NAIM inslaat en het nieuwe design spreken mij ook niet aan en heb mij daar vreselijk over opgewonden., maar dat heeft verder toch geen zin (embrace it or leave it) Maar uiteindelijk na vele uitstapjes ( ook MCintosh) heb ik de moed opgegeven en weer terug gekeerd naar Naim. De klank blijft tenslotte de hoofdzaak. En aangezien ik niet wil zitten met nu verouderde apparatuur de sprong in het diepe gewaagd met de Uniti Nova. Het concept van een allin one spreekt mij wel aan, reduceert ook het upgrade virus in grote mate.
Quad vintage.

Iver

Quote from: Robiwan on January 14, 2018, 15:24:13
Ik koop alleen 2e hands lp's en cd's (Plaatboef) en verder is het spotify premium of FM.

Heb ik het juist gezien Robin dat je je spulletjes weg doet? Wat jammer.
Groet
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: Iver on January 18, 2018, 21:23:33
Heb ik het juist gezien Robin dat je je spulletjes weg doet? Wat jammer.
Groet
Iver

ik wil een all in one systeem :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Siddartha

Quote from: Robiwan on January 19, 2018, 23:23:50
ik wil een all in one systeem :)

Staat een mooie in de markt [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Vraagje; kun je voor de uniti's de fm/dab aerial los kopen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Iver

Quote from: Siddartha on January 19, 2018, 23:33:18
Staat een mooie in de markt [emoji1]

Ik heb de Nova gehoord: waanzinnig !
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Die van mij komt over een week. Maar Iver vertel meer.
Quad vintage.

Iver

Quote from: fred19633 on January 20, 2018, 11:41:37
Die van mij komt over een week. Maar Iver vertel meer.

Ik heb de Nova gehoord op een set B&W 803. Dat speelt ongelofelijk goed. Voor diegene die het Naim geluid (her-)kennen, het is onmiddellijk "thuis komen" als je naar de Nova luistert. Heel veel dynamiek, behoorlijk veel detail en een duidelijke diepte-plaatsing. Ik vind dat erg mooi. Wat me verder opviel is de autoriteit: de Nova is echt de baas in de set en kon de B&W's makkelijk aan.

Het apparaat zelf is loodzwaar en je merkt direct hoe degelijk het gebouwd is. De kleur is veel "zwarter" dan de Classic line; da's puur een kwestie van smaak. Opvallend is het display-schermpje dat een erg mooie kwaliteit biedt.

Misschien ligt het aan mij, maar voor dat ik de Nova luisterde, sprak ik even met de dealer: die plaatst zonder slag of stoot de Nova onmiddellijk onder de Classic Line. Ik ben daar niet zo zeker van en zou iedereen aanraden gewoon te luisteren en zelf te oordelen. Ik kan bijvoorbeeld al direct aangeven dat de Nova beter speelde dan mijn toenmalige 152/150/FlatCap/ND5XS en vermoedelijk heel dicht op de laagste modellen va de Classic Line staat. Een vergelijk met de SuperNait2/HiCapDr/NDX vertelt mij dat die laatste nog weer wat beter is maar zo heel erg groot zijn de verschillen niet.

Groet
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Hmm...Merci voor deze korte indruk. We zullen zien maar ik krijg bevestigd dat het beter zal klinken dan datgene dat ik nu heb en dat is alleen maar winnen.De reden dat ik gekozen heb voor de Nova is eigenlijk alleen maar de mogelijkheid om er een usb stick of externe harde schijf bij te kunnen gebruiken die tot 1 tb kan, dan kan ik er alles op kwijt zonder de Nas te moeten gebruiken. verder de upgrading via internet, dat was met de ND5 een hoop gedoe. Een klokfunctie is dan ook wel handig....
Quad vintage.

bokkes

Right said Fred ........... zoals het klokje thuis tikt  ;)

Robiwan

Zaterdag een UnitiQute 2 ophalen, met inruil van de Sonos connect en NAT05 FM tuner, die ingezet gaat worden als streamer, ben benieuwd. Als ook het versterker deel goed genoeg is gaat de SuperNait naar een ander eigenaar.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Dat je er geluidtechnisch behoorlijk op achteruit gaat tov de Supernait hoef ik je niet uit te leggen?
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 23, 2018, 13:56:03
Dat je er geluidtechnisch behoorlijk op achteruit gaat tov de Supernait hoef ik je niet uit te leggen?

Dat bepalen alleen mijn oren! Volgens JP heeft de UnitiQute 2 volop PRAT en daar zijn de goedkope modellen nu juist erg goed in.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Siddartha

Klinkt inderdaad prima. Mijn UQ2 vond ik wat pittiger klinken dat de UL; maar heb verder geen vergelijk met andere Naim modellen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Robiwan

Quote from: Siddartha on January 23, 2018, 15:36:02
Klinkt inderdaad prima. Mijn UQ2 vond ik wat pittiger klinken dat de UL; maar heb verder geen vergelijk met andere Naim modellen.

Klinkt goed, ik hou wel van pittig!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

twani

#19640
Quote from: fred19633 on January 23, 2018, 13:56:03
Dat je er geluidtechnisch behoorlijk op achteruit gaat tov de Supernait hoef ik je niet uit te leggen?

Daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Mijn UQ2 is geweldig :colgate:


En loopt nooit vast :D

Dr.Bedlo

#19641
Ja daar ben ik wel zeker van, de UQ is goed maar is van een ander niveau dan de SN.  en die van mij is ook nooit vastgelopen. maar dat heeft veel te maken met dat ik nooit zo een ding heb gehad.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on January 23, 2018, 19:52:11
Ja daar ben ik wel zeker van, de UQ is goed maar is van een ander niveau dan de SN.  en die van mij is ook nooit vastgelopen. maar dat heeft veel te maken met dat ik nooit zo een ding heb gehad.

heb je nou wel of geen SN gehad?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

ja...maar heel kort....ingeruild voor mcintosh...
Quad vintage.

HuubF

#19644
Na een paar weken was ik gewend geraakt aan de NAC A5  ls-kabel en vond ik het een knap geluidje, zo met Atom en NAP200.

Totdat mijn HiFi leverancier me vandaag een 'voor Naim geconfigureerde' Audioquest Castle Rock ls-kabel méégaf om even te proberen. Een ziek ding om te zien maar ook een absolute top-kabel die het geluid maakt tot een multi-dimensionaal feest. Veel presenter, veel resolutie, dieper laag. Bijna alles. En inderdaad niet de vervorming die de Vertere wel heeft.

Jammer genoeg is het lekkere coherente geluidje van de NAC A5 wel weg. Misschien kan ik er aan wennen maar de kostprijs van 1850 euro is natuurlijk volkomen uit balans; de Atom zélf kost niet eens zoveel meer.

Maar ja, toch  slaat de twijfel weer toe. Mannen, die NAC A5 is een vreselijk ding en alleen goed als je een prachtig spelend orkestje achter een betonnen muur mooi vindt klinken. Is er nou echt niet een (niet te dure) vervanger die wat meer resolutie heeft zonder dat die prat eraan gaat?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

BuSpu

Heb nog 4x 3m Audioquest Argent liggen. Gemonteerd als 2x3m links en 2x3m rechts. Dan heb je volledig zilver op het hoog en prachtige kwaliteit koper op 't laag, tenminste als je kan biwiren.

mikeclauw

Zou de  chord rumour eens proberen.Speelde veel beter dan de naca5 met een unitilite en neat speakers.

Martin!!!

#19647
Quote from: HuubF on January 25, 2018, 19:21:42
Na een paar weken was ik gewend geraakt aan de NAC A5  ls-kabel en vond ik het een knap geluidje, zo met Atom en NAP200.

Totdat mijn HiFi leverancier me vandaag een 'voor Naim geconfigureerde' Audioquest Castle Rock ls-kabel méégaf om even te proberen. Een ziek ding om te zien maar ook een absolute top-kabel die het geluid maakt tot een multi-dimensionaal feest. Veel presenter, veel resolutie, dieper laag. Bijna alles. En inderdaad niet de vervorming die de Vertere wel heeft.

Dan heb je de AudioQuest Conet nog niet gehoord, oh ja wel, bij mij natuurlijk  ;D :inlove:
mainly British stuff

Graphtuner

sinds kort ook Naim spul in huis : Superline phono stage voorzien van Hicap DR voeding.
Misshcien dat ik vroeg of laat wel eens ga stoeien met een Naim amp, maar dat zien we later wel, voorlopig klinkt het allemaal best goed  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dr.Bedlo

Quote from: HuubF on January 25, 2018, 19:21:42
Na een paar weken was ik gewend geraakt aan de NAC A5  ls-kabel en vond ik het een knap geluidje, zo met Atom en NAP200.

Totdat mijn HiFi leverancier me vandaag een 'voor Naim geconfigureerde' Audioquest Castle Rock ls-kabel méégaf om even te proberen. Een ziek ding om te zien maar ook een absolute top-kabel die het geluid maakt tot een multi-dimensionaal feest. Veel presenter, veel resolutie, dieper laag. Bijna alles. En inderdaad niet de vervorming die de Vertere wel heeft.

Jammer genoeg is het lekkere coherente geluidje van de NAC A5 wel weg. Misschien kan ik er aan wennen maar de kostprijs van 1850 euro is natuurlijk volkomen uit balans; de Atom zélf kost niet eens zoveel meer.

Maar ja, toch  slaat de twijfel weer toe. Mannen, die NAC A5 is een vreselijk ding en alleen goed als je een prachtig spelend orkestje achter een betonnen muur mooi vindt klinken. Is er nou echt niet een (niet te dure) vervanger die wat meer resolutie heeft zonder dat die prat eraan gaat?

Gewoon die kabel onzin uit je hoofd zetten.
Quad vintage.