Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Marco66

Quote from: Siddartha on June 28, 2017, 15:13:36
heb je de denon nog? Hang die er eens aan voor de grap. Wie weet wat het doet? Is wellicht goedkoper dan een nap aan te schaffen.

Denon gaat weg, als ik al eindversterker er bij wil dan bijpassende nap 100.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

SHFT

hallo iedereen,

ik ben al even op zoek naar een nieuwe integrated, ik dacht een tijdje om voor de Cambridge Audio CXA80 te gaan, tot ik zag dat ik voor een beetje meer de Naim Nait 5SI kan krijgen.

Hoe staan jullie tegenover het instapmodel van Naim? Voor dat geld is er toch wel heel veel ander moois te krijgen.
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

twani

Quote from: SHFT on June 30, 2017, 22:41:36
hallo iedereen,

ik ben al even op zoek naar een nieuwe integrated, ik dacht een tijdje om voor de Cambridge Audio CXA80 te gaan, tot ik zag dat ik voor een beetje meer de Naim Nait 5SI kan krijgen.

Hoe staan jullie tegenover het instapmodel van Naim? Voor dat geld is er toch wel heel veel ander moois te krijgen.

Maar dat is dan geen Naim :D

Robiwan

Quote from: SHFT on June 30, 2017, 22:41:36
hallo iedereen,

ik ben al even op zoek naar een nieuwe integrated, ik dacht een tijdje om voor de Cambridge Audio CXA80 te gaan, tot ik zag dat ik voor een beetje meer de Naim Nait 5SI kan krijgen.

Hoe staan jullie tegenover het instapmodel van Naim? Voor dat geld is er toch wel heel veel ander moois te krijgen.

Goed spul zeker de 5italic, de voorganger.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

SHFT

Quote from: twani on June 30, 2017, 23:06:19
Maar dat is dan geen Naim :D
Hahaha wat had ik verwacht in dit topic maar er zit waarheid in.

Hoe spelen ze op lage volumes? Ik ga sowieso eens luisteren bij de dealer maar ervaringen zijn altijd welkom.

Wat is het verschil van 5i en 5si ?
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Robiwan

#19130
Quote from: SHFT on June 30, 2017, 23:32:43
Hahaha wat had ik verwacht in dit topic maar er zit waarheid in.

Hoe spelen ze op lage volumes? Ik ga sowieso eens luisteren bij de dealer maar ervaringen zijn altijd welkom.

Wat is het verschil van 5i en 5si ?

de 5si heeft o.a. iets meer vermogen (2x60 watt ipv 2x50 watt), een hoofdtelefoonaansluiting etc. Op zeer laag volume speelt de 5i en ik denk ook de SI wat minder. Dan kun je beter voor een XS-2 of SuperNait gaan spreek ik uit ervaring, vooral de laatste is top. Er staat overigens een fraaie SN nu op MP te koop.   
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

SHFT

#19131
Quote from: Robiwan on July  1, 2017, 08:22:30
de 5si heeft o.a. iets meer vermogen (2x60 watt ipv 2x50 watt), een hoofdtelefoonaansluiting etc. Op zeer laag volume speelt de 5i en ik denk ook de SI wat minder. Dan kun je beter voor een XS-2 of SuperNait gaan spreek ik uit ervaring, vooral de laatste is top. Er staat overigens een fraaie SN nu op MP te koop.   
Daar twijfel ik niet aan maar de 5si was al net boven het geplande budget dus zijn de XS en SN dat zeker. :(

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Robiwan

Quote from: SHFT on July  1, 2017, 09:50:56
Daar twijfel ik niet aan maar de 5si was al net boven het geplande budget dus zijn de XS en SN dat zeker. :(

Proberen dus maar!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bensz

#19133
Iemand wel eens een MM/MC card in een Akurate Exakt DSM verplaatst? Is dit zelf te doen?

Verkeerde topic.

SHFT

Quote from: Robiwan on July  1, 2017, 08:22:30
de 5si heeft o.a. iets meer vermogen (2x60 watt ipv 2x50 watt), een hoofdtelefoonaansluiting etc. Op zeer laag volume speelt de 5i en ik denk ook de SI wat minder. Dan kun je beter voor een XS-2 of SuperNait gaan spreek ik uit ervaring, vooral de laatste is top. Er staat overigens een fraaie SN nu op MP te koop.   

Heb een tweedehands Naim Nait XS gezien, beter dan de nieuwere 5si?

Iemand trouwens ervaring met Naits icm Dali speakers (opticon 5) ?
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Robiwan

Quote from: SHFT on July  1, 2017, 22:50:21
Heb een tweedehands Naim Nait XS gezien, beter dan de nieuwere 5si?

Iemand trouwens ervaring met Naits icm Dali speakers (opticon 5) ?

De "oude" XS heeft nog een kleine klankmatige voorsprong. Combi Naim en Dali  komt weinig voorbij, geen idee hoe dan klinkt?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Siddartha

#19136
Heb zelf Naim en Dali gehad. Vond de match eigenlijk vrij goed. Het betrof dan wel icm een unitiqute en lite.
Dalis klinken vrij open, maar wel met genoeg body.
Het voordeel van de opticons is dat ze op laag volume al heel goed klinken door de 'low loss suspension' en daardoor gemakkelijk aan te sturen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

We zullen gewoon eens bij de dealer e
binnen springen en wat dingen beluisteren, de combi Dali en Naim is inderdaad weinig beschreven, better safe than sorry...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Siddartha

Quote from: SHFT on July  2, 2017, 09:48:44
We zullen gewoon eens bij de dealer e
binnen springen en wat dingen beluisteren, de combi Dali en Naim is inderdaad weinig beschreven, better safe than sorry...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Dat is sowieso het beste wat je kunt doen. Mijn ervaring hoeft niet te betekenen dat jij het ook mooi vindt.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

knubbe

Heeft iemand hier ervaring met de Muso of Muso QB?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Corne H

Ik geloof dat Fred een groot fan is ...  :devil:

Klout10

Dat heb ik zeker! Wat wil je precies weten?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

knubbe

Zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen. Neig dan naar de Qb ivm verplaatsbaarheid.
Volgens mij zijn ze qua geluid gelijkwaardig?
Het gaat mij vooral om het gebruiksgemak icm multiroom (als er een feestje is). Heb ook niet veel keuze volgens mij als ik de naim bediening wil houden :D
Tevreden over het geluid en gehele product? Voor welke toepassing gebruik jij hem?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Klout10

Dat zijn een hoop vragen ... het hangt er een beetje van af wat je uitgangspunt is. Als je de mu-so vergelijkt met de Uniti reeks of de losse componenten dan zal dat vergelijk altijd in het nadeel van de mu-so uitpakken. Die kan daar simpelweg niet aan tippen .... ik gebruik de mu-so Qb momenteel in de keuken en ben er helemaal weg van. Streamt draadloos van m'n NAS, iRadio werkt en op z'n tijd TIDAL ... bediening via de bekende Naim app. Ook multiroom werkt bij mij perfect, alleen gebruik ik dit momenteel niet zoveel. Echt een fun-apparaat!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

knubbe

Bedankt voor het delen. Het is voor erbij, dus hoeft niet geheel audiofiel verantwoord te zijn, gewoon fun zoals je omschrijft :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

fireman

Quote from: Marco66 on June 28, 2017, 15:34:32
Denon gaat weg, als ik al eindversterker er bij wil dan bijpassende nap 100.

Marco

Ondanks bijpassend, ga voor minimaal een NAP200 of NAP250....
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Marco66

Quote from: Fireman on July  3, 2017, 23:13:19
Ondanks bijpassend, ga voor minimaal een NAP200 of NAP250....

Is dat een groot verschil met de nap-100 buiten het vermogen?
Ieg een stuk duurder haha

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fireman

Quote from: Marco66 on July  4, 2017, 08:24:45
Is dat een groot verschil met de nap-100 buiten het vermogen?
Ieg een stuk duurder haha

Marco

Krachtiger, voller, stabieler.... Tweedehands aantrekkelijk geprijsd. De NAP100 relatief kort op de markt (nog duur). NAP200/NAP250 wat langer en relatief iets goedkoper. Voor het zelfde geld dus een zwaardere versterker. Probeer er ergens een te lenen. Indien NAP250 dan heb ik nog wel een speciale RCA-XLR kabel van Chord om mee te testen. Heb ook nog wel enkele DIN/RCA kabels liggen. Deze kabels zijn dan noodzakelijk.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Marco66

Quote from: Fireman on July  4, 2017, 15:08:48
Krachtiger, voller, stabieler.... Tweedehands aantrekkelijk geprijsd. De NAP100 relatief kort op de markt (nog duur). NAP200/NAP250 wat langer en relatief iets goedkoper. Voor het zelfde geld dus een zwaardere versterker. Probeer er ergens een te lenen. Indien NAP250 dan heb ik nog wel een speciale RCA-XLR kabel van Chord om mee te testen. Heb ook nog wel enkele DIN/RCA kabels liggen. Deze kabels zijn dan noodzakelijk.

Ok duidelijk, dank voor je aanbod.
Zal het zeker overwegen indien ik hier serieus werk van kan maken.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

Quote from: Fireman on July  4, 2017, 15:08:48
Krachtiger, voller, stabieler.... Tweedehands aantrekkelijk geprijsd. De NAP100 relatief kort op de markt (nog duur). NAP200/NAP250 wat langer en relatief iets goedkoper. Voor het zelfde geld dus een zwaardere versterker. Probeer er ergens een te lenen. Indien NAP250 dan heb ik nog wel een speciale RCA-XLR kabel van Chord om mee te testen. Heb ook nog wel enkele DIN/RCA kabels liggen. Deze kabels zijn dan noodzakelijk.

een nap 250 lijkt me overkill voor een UQ
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2