Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

solitaire

#15950
Wat is jullie ervaring met Naim CD spelers als bv. de CD5XS ingezet als transport icm. niet-Naim DACs ?
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Matched het qua geluidsbeeld makkelijk, matched het technisch makkelijk, wat qua weergave prestaties icm. de competitie ...


soli


edit/ vraag enigszins gespecificeerd (maar is met opzet 'open')
Hinterm Horizont geht's weiter.

mikeclauw

Ook even een update gedaan op mijn nd5xs.Moet zeggen dat het wel heel mooi geïntegreerd is in de Naim app.
Heb ook even flac files vergeleken met Tidal.Daarbij vind ik flac toch beter klinken. Moet er wel bij zeggen dat ik alles om laat zetten naar wav door mijn synology nas.Ben ook zeer tevreden over de Van Buren Sylva speakers die ik nu heb. :headbanging:
Had deze speakers 2 jaar geleden op een superuniti gehoord bij Aelive en was toen erg verrast over het geluid wat deze speakers produceerde. Het schijnt een Nederlandse speaker fabrikant te zijn die nog niet heel bekend is.
Dit weekend is voor mij dus zeer muzikaal begonnen. :pompom:

bmateijsen

Aelive maakt de Van Buuren luidsprekers zelf... (zelfde eigenaar ;) )

Martin!!!

Quote from: bmateijsen on October 10, 2015, 14:02:31
Aelive maakt de Van Buuren luidsprekers zelf... (zelfde eigenaar ;) )

De broer van Martijn(eigenaar)  bouwt ze  :closedeyes:
mainly British stuff

Achiel

Quote from: Martin!!! on October 10, 2015, 14:27:50
De broer van Martijn(eigenaar)  bouwt ze  :closedeyes:

Dan hoeft het toch nog niet slecht te zijn?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Martin!!!

Quote from: Achiel on October 10, 2015, 21:44:33
Dan hoeft het toch nog niet slecht te zijn?

Huh, wat bedoel je?

Volgens mij zeggen Bjorn en ik niet dat ze slecht zijn. Alleen een aanvulling op de opmerking van  mikeclauw "het schijnt een Nederlandse speaker fabrikant te zijn die nog niet heel bekend is" meer niet.......

mainly British stuff

Corne H

Afgelopen weekend heb ik de Tidal update gedaan op mijn Superuniti, m.i. een zeer goede integratie in de Naim app. Probleem is echter dat Tidal nogal eens pauzeert/hapert , soms wel verschillende keren in een track. Gisteren de S.U. even uit en aangezet (staat normaal altijd aan) en daarna is het een tijdje goed gegaan, gisteravond en vanmorgen echter weer haperingen. Ik kijk via hetzelfde netwerk ook HD streams van Netflix zonder problemen dus ik denk niet dat het aan de downloadsnelheid licht. Iemand dezelfde problemen of een oplossing ?

Jumping Jack

is de SU bedraad aangesloten op het netwerk? Ik heb nog geen problemen ondervonden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Corne H

Alles in het netwerk is volledig bedraad, behalve natuurlijk iPad / iPhone. Overigens nu al 2 uur zonder problemen, laten we hopen dat het opstart problemen waren. Als het zo blijft ga ik zeker een abbo nemen, bediening in de app vind ik een stuk beter als Spotify. Geluidskwaliteit weet ik nog niet (nog niet op mijn gemak geluisterd / vergeleken), maar eerste indruk is zeker goed.

mikeclauw

Weet iemand of het mogelijk is om een ander merk versterker te koppelen aan een nd5xs waarbij ik de Naim app volledig kan gebruiken incl volume controle.Zou graag de nd5xs willen behouden en een Hegel H160 willen aanschaffen.

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on October 14, 2015, 14:01:43
Weet iemand of het mogelijk is om een ander merk versterker te koppelen aan een nd5xs waarbij ik de Naim app volledig kan gebruiken incl volume controle.Zou graag de nd5xs willen behouden en een Hegel H160 willen aanschaffen.

Volgens mij gebruikt Naim een eigen protocol.... dus dat zal niet gaan.

mikeclauw

Zou dan eigenlijk weer terug moeten gaan naar een macmini of een andere streamer >:(

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on October 14, 2015, 14:13:25
Zou dan eigenlijk weer terug moeten gaan naar een macmini of een andere streamer >:(

Waarom dan geen NAC N272 en eindversterker? Hoewel ik denk dat de synergie met Naim eindversterking veel hoger zal zijn!

mikeclauw

Wil weer eens wat anders proberen als Naim. Soundstage scheiding van instrumenten doen andere versterkers gewoon beter.(vind ik)Misschien iets minder Prat maar daar valt wel mee te leven denk ik.(hoop ik).Heb vd week naar een 252 250 555 nd5xs Magico enz geluisterd en vraag me af of Naim wel mijn merk is.Was natuurlijk zeker niet slecht maar miste gewoon het live gevoel.

bmateijsen

Quote from: mikeclauw on October 14, 2015, 14:47:35
Wil weer eens wat anders proberen als Naim. Soundstage scheiding van instrumenten doen andere versterkers gewoon beter.(vind ik)Misschien iets minder Prat maar daar valt wel mee te leven denk ik.(hoop ik).Heb vd week naar een 252 250 555 nd5xs Magico enz geluisterd en vraag me af of Naim wel mijn merk is.Was natuurlijk zeker niet slecht maar miste gewoon het live gevoel.


Dat kan aan zoveel dingen liggen.... Waar heb je het beluisterd?

mikeclauw

Bij iemand thuis.Heb daar mijn van buren speakers gekocht.

Robiwan

Quote from: mikeclauw on October 14, 2015, 15:13:28
Bij iemand thuis.Heb daar mijn van buren speakers gekocht.

aan geld heb je in ieder geval geen gebrek :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

mikeclauw

Quote from: LPlover on October 14, 2015, 16:11:10
aan geld heb je in ieder geval geen gebrek :D

Net mijn boot verkocht :D

Robiwan

Quote from: mikeclauw on October 14, 2015, 16:51:53
Net mijn boot verkocht :D

maar als je toch niet zo bent gecharmeerd van de Supernait, geef hem dan aan mij ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: LPlover on October 14, 2015, 20:38:16
maar als je toch niet zo bent gecharmeerd van de Supernait, geef hem dan aan mij ;)
Die vond je te donker ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Martin!!!

Quote from: Lion of Judah on October 14, 2015, 22:31:13
Die vond je te donker ;)

Misschien voor de wintermaanden  :notify:
mainly British stuff

Rijder

He Mike,

Ik had een nd5 met Hegel 200 versterker, system automation lukt idd niet.
Wel reageren de remotes van Hegel en Naim op elkaars signaal. Het hoe en waarom is aan mij niet besteed.
Ik kon iig met de remote van de nd5 het volume van de Hegel regelen.
Misschien lukt dat met de h160 ook.

Grt Tom

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on October 14, 2015, 22:31:13
Die vond je te donker ;)

dat zijn je speakers en je muziekvoorkeur denk ik :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: LPlover on October 15, 2015, 18:02:40
dat zijn je speakers en je muziekvoorkeur denk ik :D
Vergeet dat maar van die speakers, er is hier heel veel veranderd waardoor het zelfs te vermoeiend werd :wow:.
En voor donkere muziek moet je bij Twani zijn :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on October 15, 2015, 19:30:19
Vergeet dat maar van die speakers, er is hier heel veel veranderd waardoor het zelfs te vermoeiend werd :wow:.
En voor donkere muziek moet je bij Twani zijn :D

toch nog steeds de spendors A5?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2