Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

visitor

Heeft er intussen al iemand de SuperNait kunnen beluisteren?

VDM

Heel kort, klonk erg goed maar heb niet goed genoeg kunnen luisteren om er iets zinnigs over te zeggen :)

fireman

Quote from: VDM on May  7, 2007, 21:20:41
Heel kort, klonk erg goed maar heb niet goed genoeg kunnen luisteren om er iets zinnigs over te zeggen :)

Ook nieuwsgierig naar de "naim sound" ?

Waar heb je 'm kunnen beluisteren? Ik ben ook wel benieuwd. En zeer benieuwd op welk level die zal spelen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

visitor

#128
Quote from: Fireman on May  7, 2007, 21:22:30
Ook nieuwsgierig naar de "naim sound" ?

Waar heb je 'm kunnen beluisteren? Ik ben ook wel benieuwd. En zeer benieuwd op welk level die zal spelen.

Volgens de review in Hifi Choice zit hij net boven een NAC 122x - NAP 200 combinatie alhoewel ze dat niet zo duidelijk durfden zeggen. ;)
De review was trouwens uitermate positief.

Alco

Gezien 't vrij forse vermogen van de SuperNait (85watt als ik me niet vergis?) vraag ik me wel af of/in hoeverre 't stroomverbruik flink is toegenomen. ::)  (er vanuit gaande dat men de SN ook continu aan laat)

Ik heb een keer een overzichtje gezien van 't stroomverbruik van Naim versterkers.

Bij alle vorige Nait's was 't stroomverbruik niet noemenswaardig (<10w), maar een NAP250 verbruikte
al zo'n 25w en de SuperNait waarschijnlijk nog iets meer.
Nou heb ik eigenlijk geen idee hoezeer dat ik euro's te merken zal zijn, maar toch...

(on the other hand,...iemand die een SN kan betalen zal zich ook wel niet zo druk maken om een wat duurdere stroomrekening ;D)

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

visitor

#130
Quote from: Alco on May  8, 2007, 07:07:36
Gezien 't vrij forse vermogen van de SuperNait (85watt als ik me niet vergis?) vraag ik me wel af of/in hoeverre 't stroomverbruik flink is toegenomen. ::)  (er vanuit gaande dat men de SN ook continu aan laat)

Volgens de handleiding zou het idle verbruik 10 Watt zijn. Dat valt dus nog mee.

Quote from: Alco on May  8, 2007, 07:07:36
Ik heb een keer een overzichtje gezien van 't stroomverbruik van Naim versterkers.

Bij alle vorige Nait's was 't stroomverbruik niet noemenswaardig (<10w), maar een NAP250 verbruikte
al zo'n 25w en de SuperNait waarschijnlijk nog iets meer.
Nou heb ik eigenlijk geen idee hoezeer dat ik euro's te merken zal zijn, maar toch...

(on the other hand,...iemand die een SN kan betalen zal zich ook wel niet zo druk maken om een wat duurdere stroomrekening ;D)

En wat met het millieu? ;) Ik vind het altijd jammer als er geen echte aan/uit schakelaar op een toestel staat.

Alco

QuoteVolgens de handleiding zou het idle verbruik 10 Watt zijn. Dat valt dus nog mee.

Dat zou dan inderdaad erg meevallen.  Vind 't wel vreemd dan, dat ie dus nix meer verbruikt dan een Nait-5i, terwijl een NAP250 zo'n 25 watt zou verbruiken. ???

QuoteEn wat met het millieu? ;) Ik vind het altijd jammer als er geen echte aan/uit schakelaar op een toestel staat.
Ja,....daar zit wat in Erwin. Maar met de harde klap die klinkt door de speakers als je 'm aan zet, ben ik er wel een beetje huiverig voor, om 't dagelijks aan/uit te zetten.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jan Frederik

Na het solderen invetten met vaseline (in ieder geval niet zuurhoudend), heb je er geen last meer van. Zo voorkom je oxidatie van het materiaal (Werkt uitstekend bij antennes waar ik het ook heb gebruikt).


Quote from: Fireman on March  1, 2007, 21:51:06
Vandaag een nieuw meubel ontvangen. Heb wat pics maar nog niet zo mooi. Morgen volgens betere hoop ik. ( meer licht )

Overigens, ik moest mijn LS-kabel verlengen. Ik haalde de originele naim pluggen er van af en tot mijn verbazing zag ik dit:



Hoe kan dat zo ver komen. Heb ze ca. 2,5 / 3 jaar geleden in elkaar gesoldeerd. Kan dat zo makkelijk?

visitor

Quote from: Alco on May  8, 2007, 08:09:58
Ja,....daar zit wat in Erwin. Maar met de harde klap die klinkt door de speakers als je 'm aan zet, ben ik er wel een beetje huiverig voor, om 't dagelijks aan/uit te zetten.

Daar kan ik inkomen. Tijdens de Naim demo heb ik die klap ook gehoord.

visitor

#134
Quote from: Alco on May  8, 2007, 08:09:58
Dat zou dan inderdaad erg meevallen.  Vind 't wel vreemd dan, dat ie dus nix meer verbruikt dan een Nait-5i, terwijl een NAP250 zo'n 25 watt zou verbruiken. ???

Een NAP200 (waarmee men de SN vergelijkt) verbruikt idle 11 Watt, dus de 10 Watt van de SuperNait zou wel eens juist kunnen zijn. ;)

fireman

Quote from: Jan Frederik on May  8, 2007, 08:17:28
Na het solderen invetten met vaseline (in ieder geval niet zuurhoudend), heb je er geen last meer van. Zo voorkom je oxidatie van het materiaal (Werkt uitstekend bij antennes waar ik het ook heb gebruikt).



Goeie tip. Haal je die vaseline ( zuur vrij )  bij de drogist oid?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jan Frederik

Bijvoorbeeld. Drogist, apotheek, Kruidvat enz ... zullen het spul vast wel hebben.


Quote from: Fireman on May  8, 2007, 08:40:04
Goeie tip. Haal je die vaseline ( zuur vrij )  bij de drogist oid?

dre73

welke voeding zou je op de cdx kunnen toepassen,en wat zijn de te verwachten verbeteringen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Quote from: dre73 on May  8, 2007, 22:03:51
welke voeding zou je op de cdx kunnen toepassen,en wat zijn de te verwachten verbeteringen?

Een XPS(2) of P555  voeding.De te verwachte verbetering is heel groot. Nog betere plaatsing, frisser en toch niet scherp, meer detail en een gecontroleerdere basssss
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Een CDSPS met gemodificeerde burndy zou ook een CDX kunnen voeden.

visitor

Is er eigenlijk al iets geweten over de mogelijke opvolger van de Naim AV2 (AV3?). De AV2 bestaat nu toch al een paar jaar.

bwolke

Er zijn geen geruchten over de opvolger van de AV2. Hij is trouwens nog steeds te gebruiken met blu-ray spelers. vanwege de 7.1 input die er op zit.

1.9  What audio codecs will Blu-ray support?


Linear PCM (LPCM) - up to 8 channels of uncompressed audio. (mandatory)
Dolby Digital (DD) - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
Dolby Digital Plus (DD+) - extension of Dolby Digital, 7.1-channel surround sound. (optional)
Dolby TrueHD - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)
DTS Digital Surround - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
DTS-HD High Resolution Audio - extension of DTS, 7.1-channel surround sound. (optional)
DTS-HD Master Audio - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)

Please note that this simply means that Blu-ray players and recorders will have to support playback of these audio codecs, it will still be up to the movie studios to decide which audio codec(s) they use for their releases.

groetjes
Bas

dre73

QuoteEen CDSPS met gemodificeerde burndy

mooie zin maar daar snap ik geen kl**t van ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bwolke

Quote from: dre73 on May  9, 2007, 18:56:03
mooie zin maar daar snap ik geen kl**t van ;D

Een burndy is een kabel die de stroom van de voeding naar de speler stuurt.

deze kabel moet worden gemodificeerd om een andere cd-speler dan de CDS met de CDSPS van stroom te voorzien.

De CDSPS is de voeding voor de CDS de eerste cd-speler van Naim.

groetjes
Bas

visitor

Weet er iemand of de Supernait al te koop/te beluisteren is?

bwolke

Quote from: Erwin on May 10, 2007, 09:30:47
Weet er iemand of de Supernait al te koop/te beluisteren is?
Ja Latham, 013-5082411

EdoE

Quote from: bwolke on May 10, 2007, 15:14:21
Ja Latham, 013-5082411

Op 26 april:
"Als eerste wil ik u bedanken voor uw interesse in de nieuwe NAIM SuperNait. Helaas hebben wij tot op heden sporadisch mogen beschikken over een nog niet definitieve SuperNait. Ik moet u dan ook eerlijkheidshalve vertellen dat we nog geen goede luisterimpressie hebben gedaan van de SuperNait. Voor mijn gevoel komt de sound van de SuperNait erg dicht tegen de combinatie van de huidige NAC 202 en NAP 200.

(KNIP)

De verwachting is dat de SuperNait in de laatste week van mei te beluisteren is bij onze dealers."

visitor

Quote from: EdoE on May 11, 2007, 09:41:59
Op 26 april:
"Als eerste wil ik u bedanken voor uw interesse in de nieuwe NAIM SuperNait. Helaas hebben wij tot op heden sporadisch mogen beschikken over een nog niet definitieve SuperNait. Ik moet u dan ook eerlijkheidshalve vertellen dat we nog geen goede luisterimpressie hebben gedaan van de SuperNait. Voor mijn gevoel komt de sound van de SuperNait erg dicht tegen de combinatie van de huidige NAC 202 en NAP 200.

(KNIP)

De verwachting is dat de SuperNait in de laatste week van mei te beluisteren is bij onze dealers."

Bedankt voor de info. Nog een paar weken wachten dus. :(

ajbeefde

Vandaag wezen luisteren naar de Sonus Faber Cremona's, stonden aangesloten op een heel mooie Naim set.

In 1 woord geweldig !!!!  Voor zowel de SF's als de apparatuur....



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EdoE

Quote from: ajbalmere on May 11, 2007, 14:39:47
Vandaag wezen luisteren naar de Sonus Faber Cremona's, stonden aangesloten op een heel mooie Naim set.

In 1 woord geweldig !!!!  Voor zowel de SF's als de apparatuur....

Details?