Surroundset voor mijn vriendin..

Started by WickedGame, February 28, 2007, 09:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Beste heren,

Mijn vriendin is binnenkort jarig en die heeft o.a. op de verlanglijstje een home-cinema set staan. Erg leuk en aardig maar als vriend zijnde wil ik wel dat ze iets goed koopt i.p.v. het alles in een dozijn setje. Gelukkig vind ze dit ook wel, al hecht ze weinig waarde aan het soort geluid (terwijl ik dat wel doe).

Nu is er een ander euvel en dat is het bedrag wat ze er voor uit wilt geven. Dit is namelijk 500,- euro. Nu krijgt ze van mij de 200,- euro en zelf zal ze dan 300,- moeten aanvullen. Hier was ze het wel mee eens.

Maar wat koop je in hemelsnaam voor kwaliteit voor 500,- euro? Zelf zag ik in de MediaMarkt een aanbiending van het volgende:

- Marantz SR3001
- Marantz DV4610
- JBL SCS260.5

Voor 555,-

Maar hebben jullie andere suggesties of tips? Overigens is tweedehands geen optie, aangezien ze dat dus niet wil. Terwijl ik daar zelf nooit zo'n moeite mee heb.

joostpolletje

Ik zou dan ook bij de MM een AV-pach aanschaffen..
Met bijvoorbeeld een HK versterker + een speakerset van JBL (SCS 178) Natuurlijk kan je om budget te sparen deze ook via een i-net shop laten komen.. Want het budget ligt vrij krap..
Je moet natuurlijk ook nog kabels aanschaffen wat je nog wel een kleine honderd euro kan gaan kosten.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

WickedGame

#2
Quote from: joostpolletje on February 28, 2007, 09:49:44
Ik zou dan ook bij de MM een AV-pach aanschaffen..
Met bijvoorbeeld een HK versterker + een speakerset van JBL (SCS 178) Natuurlijk kan je om budget te sparen deze ook via een i-net shop laten komen.. Want het budget ligt vrij krap..
Je moet natuurlijk ook nog kabels aanschaffen wat je nog wel een kleine honderd euro kan gaan kosten.

AV Pack vind ik persoonlijk niet geweldig klinken. Wat betreft kabels hangt het beetje af welke set het is. De SCS260.5 levert alle speakerkabels mee. Alleen digitale interlink is dan nog nodig.

Het is idd een vrij krap budget, maar niet geheel onhaalbaar merk ik. Nu zal er toch een beetje een line-up moeten komen van welke sets er de moeite waard zijn. Dus als mensen wat voorzetjes kunnen geven..

Darkman

Moet het ook meteen een surround speaker set zijn ?

Anders zou ik gaan voor een setje Marantz instap receiver met instap dvd speler en 2x Mordaunt-Short MS 902i's Klinkt super voor het geld en veel beter dan zo'n av pack setje.  Het enige nadeel hiervan is dat je dan ook nog een center moet hebben en nog 2x ms902i en een sub dus uiteindelijk gaat het dan wel richting de 800 euro of zo, ( maar niet bij de initiële aanschaf).
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

WickedGame

Quote from: Darkman on February 28, 2007, 11:32:29
Moet het ook meteen een surround speaker set zijn ?

Anders zou ik gaan voor een setje Marantz instap receiver met instap dvd speler en 2x Mordaunt-Short MS 902i's Klinkt super voor het geld en veel beter dan zo'n av pack setje.  Het enige nadeel hiervan is dat je dan ook nog een center moet hebben en nog 2x ms902i en een sub dus uiteindelijk gaat het dan wel richting de 800 euro of zo, ( maar niet bij de initiële aanschaf).

Vrouwen he, die willen het dan ook wel meteen. Dus vandaar een directe set in surround.

dioxine

Een paar jaar geleden ook voor deze verschrikkelijke keus moeten staan. Gebonden aan budget (350 euro), afmetingen (KLEIN) én kleur (zilver).

Uiteindelijk een Pioneer VSX415s + Canton Movie 10 MX II (5.1)kunnen kopen voor 355 euro (i.net shop). De DVD speler had ze al, dat scheelt. Klinkt niet verkeerd voor dat geld! ;D Vooral de sub van de Canton heeft mij uitermate verbaast. Het is geen topklasse HT systeem, maar zelf ik als audiofiel erger mij niet aan haar systeem. En dát zegt al heel veel ;) Quote van vriendin "Goh, die speakers zijn wel érg klein hé?". Tja. Het is ook nooit goed.

Wat Darkman zegt, is wel beter. Ben zelf geen fan van sub-sat combo's. En de centerspeaker is niet absoluut noodzakelijk. Ik ben zeker geen fan van de goedkope JBL/HK sat-sub combo's. Dus luister eens wat af. Maar dit alles is persoonlijk natuurlijk  ;)

Met de Marantz combo kan je geen buil vallen. Maar de JBL's tja, dat zal de bottleneck worden in je systeem (m.i.). Veel success :D

WickedGame

Quote from: dioxine on February 28, 2007, 12:03:13
Een paar jaar geleden ook voor deze verschrikkelijke keus moeten staan. Gebonden aan budget (350 euro), afmetingen (KLEIN) én kleur (zilver).

Uiteindelijk een Pioneer VSX415s + Canton Movie 10 MX II (5.1)kunnen kopen voor 355 euro (i.net shop). De DVD speler had ze al, dat scheelt. Klinkt niet verkeerd voor dat geld! ;D Vooral de sub van de Canton heeft mij uitermate verbaast. Het is geen topklasse HT systeem, maar zelf ik als audiofiel erger mij niet aan haar systeem. En dát zegt al heel veel ;) Quote van vriendin "Goh, die speakers zijn wel érg klein hé?". Tja. Het is ook nooit goed.

Wat Darkman zegt, is wel beter. Ben zelf geen fan van sub-sat combo's. En de centerspeaker is niet absoluut noodzakelijk. Ik ben zeker geen fan van de goedkope JBL/HK sat-sub combo's. Dus luister eens wat af. Maar dit alles is persoonlijk natuurlijk  ;)

Met de Marantz combo kan je geen buil vallen. Maar de JBL's tja, dat zal de bottleneck worden in je systeem (m.i.). Veel success :D

Weet je toevallig nog welke internetwinkel dit is geweest waar je die set hebt verkregen? Canton ken ik wel, en is over het algemeen wel okay. En tja het budget is een criem, maar is denk ik met wat puzzelen wel wat mogelijk.

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

WickedGame


Daklem

Cinemotion (?) van Harman Kardon. Best lekkere setjes voor het geld.

Deze zijn uitgevoerd. met de JBL scs200.5 speakers.

dioxine

Jazeker weet ik de internetshop nog (door alle spam vergeet je die niet). Ik zal gelijk wat andere shops neerzetten die ik bekijk als ik iets "nodig" heb:

www.redcoon.nl

Ik zie dat ze de 10MX niet meer hebben (niet vreemd, want het is al een tijdje geleden) maar wél de Canton Movie 60-CX voor 134 euro! Nog een stapje kleiner dan de 10MX iig. Bij de Mediamarkt deed die vorig jaar nog rond de 350 euro.

Als je ze voor het eerst beluistert, bedenk wel dat ze een tijd nodig hebben om "ingespeeld" te raken, ze klinken wat schel in het begin, maar dit verdwijnt (althans bij de 10MX).

www.correct.com, daar heb ik mijn speakers+sub gekocht (Kef Q7's, Q9c, Q2ds, REL Q150e mkII).

Mijn Marantzjes komen van www.bestekeus.nl. Niet altijd de goedkoopste, maar aanbiedingen zijn vaak scherp.

Dit zijn eigenlijk de shops waar ik kijk als ik wat nodig heb.. dus veel plezier bij het uitzoeken. En tja, er is best veel keus met een budget van 500!



joostpolletje

Correct heeft binnenkort een Superweekend met aanbiedingen > Zie site!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Mariusz

4x KEF Q4 en Q6c in maple: 450 euro :o
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

WickedGame

Quote from: Mariusz on March  1, 2007, 10:13:04
4x KEF Q4 en Q6c in maple: 450 euro :o

Dan heeft ze nog geen versterker, maar zag hem inderdaad staan. Eens zien of dat haar wat lijkt.

joostpolletje

Quote from: WickedGame on March  1, 2007, 10:46:33
Dan heeft ze nog geen versterker, maar zag hem inderdaad staan. Eens zien of dat haar wat lijkt.

Dat is een mooie aankoop!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

WickedGame

Quote from: joostpolletje on March  1, 2007, 11:13:34
Dat is een mooie aankoop!

Is het idd, maar of ze het financieel redt is een tweede :)

MadEd

Receiver zou ik dan tweedehands doen, blijft het nog redelijk bij het originele budget. Ik zie bijv. voor 85 euro een Sony 5.1 receiver str-de-675 op marktplaats staan. Is volgens mij wel een aardige toch? Ziet er iig lekker zwaar uit  ;D

dioxine

Jee ja dat is een mooi dealtje met die Kef's :D

Maar ja waar leg je de grens. Want met receiver, dvdspeler en subje (die heb je wel nodig met de Q4's vind ik) ga je wel over je budget..

Kefjes, zeker in die kleur, hebben een hoge WAF. Zelfs mijn dinnetje vond de Q serie er mooi uitzien. En dat wil wat zeggen! Dus meteen besteld voordat ze zich bedacht  >:D

WickedGame

Quote from: dioxine on March  1, 2007, 14:53:52
Jee ja dat is een mooi dealtje met die Kef's :D

Maar ja waar leg je de grens. Want met receiver, dvdspeler en subje (die heb je wel nodig met de Q4's vind ik) ga je wel over je budget..

Kefjes, zeker in die kleur, hebben een hoge WAF. Zelfs mijn dinnetje vond de Q serie er mooi uitzien. En dat wil wat zeggen! Dus meteen besteld voordat ze zich bedacht  >:D


Het probleem is meer dat ze financieel niet meer kan veroorloven. Ik zelf schiet er 200 euro in. Dus zijn hoeft dan zelf in het geval van de marantz set 355,- euro bij te leggen. Dit is voor haar nog wel te doen. Nadeel is dat ze dus net een eigen huisje heeft en daardoor financieel dus wat krapper zit dan voorheen. Maar ik ga wel kijken wat ik voor haar kan betekenen.

dioxine

Succes met zoeken, en het zal vast lukken :) Ik ben benieuwd wat het geworden is!

Ik denk dat je het beste de Marantz combo kan pakken, en een leuk satsub systeempje. Kan ze later altijd nog upgraden, maar heeft ze alvast een goede basis. En tja vergeet niet eventueel de kabels en kabelgootjes in het budget mee te nemen (bij de Canton's waren geen kabels bijgeleverd!). Hoeft geen superdeluxe kwaliteit te zijn in deze prijsklasse ;)

WickedGame

Quote from: dioxine on March  1, 2007, 16:12:20
Succes met zoeken, en het zal vast lukken :) Ik ben benieuwd wat het geworden is!

Ik denk dat je het beste de Marantz combo kan pakken, en een leuk satsub systeempje. Kan ze later altijd nog upgraden, maar heeft ze alvast een goede basis. En tja vergeet niet eventueel de kabels en kabelgootjes in het budget mee te nemen (bij de Canton's waren geen kabels bijgeleverd!). Hoeft geen superdeluxe kwaliteit te zijn in deze prijsklasse ;)

De set met JBL's levert die kabels mee. Dus dat scheelt wel iets, okay geen hoogwaardige kabels maar voorlopig in haar opstelling prima.

joostpolletje

Met deze set is een LS kabel van 2 euro de meter voldoende.. Denk aan een Vivanco 10M voor 25 euro..
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

WickedGame

Quote from: joostpolletje on March  1, 2007, 22:05:22
Met deze set is een LS kabel van 2 euro de meter voldoende.. Denk aan een Vivanco 10M voor 25 euro..

Oehlbach lijkt me ook wel geschikt :) En er komt uit mijn set 2 stukken van 10 meter vrij. Aankomende zondag mijn eigen opstelling veranderen en hierdoor de 805S een betere positie geven.

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX