Audioforum beurs Antwerpen

Started by zappa, February 27, 2007, 20:19:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

molle

O ja, en bij Cinédream vond ik de nieuwe Marantz projector wel een heel zuiver plaatje weggeven :o
Wat een helder beeld man. Dit had ik nog niet gezien ;D En dan nog op eeen scherm van 3 meter breed 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

ajvr

Ik ben alleen naar de 2 kanaals demo's gaan luisteren. Beste klank kwam van WLM, AVI en AMR/Bravo, de overige sets konden me weinig tot niet boeien. Naim (o.a. supernait) systeem is mij te duur en de grote Finals met de Parasound monoblokken gaven totaal geen bas weer en de instrumenten hadden geen body. Lyingdorf had eindelijk de kamer acoustiek perfect, jammer dat ze er dan geen gebruik van maken door er een goed klinkend setje neer te zetten.

Het was in ieder geval lekker weer.
Magnepan MG 3.6, AVI S21 MA V.2, Stello DP200, Hifidelio PRO, Rega P25, Shelter 501, Trichord Dino, Chord Company Odyssey & Chorus

laserlord

Quote from: molle on March 12, 2007, 12:42:54
O ja, en bij Cinédream vond ik de nieuwe Marantz projector wel een heel zuiver plaatje weggeven :o
Wat een helder beeld man. Dit had ik nog niet gezien ;D En dan nog op eeen scherm van 3 meter breed 8)

Dat horen we graag  ;)
Het zal een hele opdracht worden om volgend jaar een nog indrukwekkendere set neer te zetten... maar we doen ons best.
Uiteindelijk hebben vele bezoekers echt van de demo genoten, en daar gaat het uiteindelijk toch om hé.

molle

Quote from: cinedream on March 12, 2007, 15:16:13
Dat horen we graag  ;)
Het zal een hele opdracht worden om volgend jaar een nog indrukwekkendere set neer te zetten... maar we doen ons best.
Uiteindelijk hebben vele bezoekers echt van de demo genoten, en daar gaat het uiteindelijk toch om hé.

:D

De stand was dan ook super mooi 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

manco401

#54
De Marantz DLPs zijn heel mooi, maar dan vooral dankzij hun straffe (en ook dure) lenzen. Voor de rest zit DLP serieus in de patatten met al dat JVC en Sony geweld..

Kon er jammer genoeg dit jaar niet bij zijn, vorig jaar was het al een mooi spektakel bij de Cinedream stand. Blijkbaar ook een van de weinige echt serieuze home cinema dealers in ons Belgen landje, toch zeker wat projectie betreft.

mikeske

Quote from: molle on March 12, 2007, 12:36:27
Aqua Blue was ik weer erg van onder de indruk :o Wat een geluid man. Prachtig vond ik het.
Bij Technolgy Factory nog even naar een stukje vinyl gaan luisteren en dit klonk ook zeer mooi.
Bij Lyngdorf niet geweest. Moesten 10 minuten wachten omdat ze met een privé demo bezig waren ::) Op een beurs, kiss my *ss >:(
De Finals met de Parasound klonk ook eigenlijk niet slecht.

Voor de rest vond ik het maar aan de zwakke kant. Veel te schreeuwerig en te boomerig in vele kamers.

Maar was weer gezellig Mike ;) Tot de volgende :D

Vond het ook best aangenaam  ;)

Quote from: molle on March 12, 2007, 12:42:54
O ja, en bij Cinédream vond ik de nieuwe Marantz projector wel een heel zuiver plaatje weggeven :o
Wat een helder beeld man. Dit had ik nog niet gezien ;D En dan nog op eeen scherm van 3 meter breed 8)

Was inderdaad prachtig beeld, niet normaal  :o

Quote from: cinedream on March 12, 2007, 15:16:13
Dat horen we graag  ;)
Het zal een hele opdracht worden om volgend jaar een nog indrukwekkendere set neer te zetten... maar we doen ons best.
Uiteindelijk hebben vele bezoekers echt van de demo genoten, en daar gaat het uiteindelijk toch om hé.

Was veruit de mooiste stand, zeker de "beplante" inkom met de jungle geluiden  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Del member

Ik ben eens louter voor het tweekanaals gebeuren gegaan ...

audioart ... leuke set alleen de ruimte beetje last met middentonen

het komt tot een leuke discussie over eigen cd's opnemen, Ad heeft blijkbaar ook een plexwriter premium
zet een stukje zelfopgenomen Mahler op met twee microfoons, deze opname is zo verbluffend goed dat ik ze nu ook thuis heb :)
thuis wat dingen van Bruno Walter en EMI label dat komt niet in de buurt
de opname van Ad is erg direct en laat veel meer intimiteit in de zaal horen
je hoort elk kuchje de pauken zijn veel sneller dan veel andere klassieke opnames dit zit goed ineen :)

oh ja de klankschaaltjes waren best wel grappig voor wie erop gelet heeft
maakt wel iets uit maar een echte akoestische aanpak met grotere elementen zoals tubes is toch een drastischere invloed

technology factory .... Bach zoals het hoort

altijd wel Bach liefhebber geweest, Matheus Passie op vinyl, zelf vooral fan van het Kerst oratorium dit was erg gelijklopend
met een door audioart geproduceerde klasse-d versterker van slechts 800 EUR 2x 200W bij 6Ohm dit klonk verdraait lekker analoog
alleen zal vinyl nooit m'n ding worden laten we maar CD tot het uiterste drijven :)

tentlabs

klein kamertje gigantisch veel snelheid en transient respons met de tentlabs speler als ik eens wat meer tijd heb steek ik er eentje ineen :)
dit is zeker een product wat ik in de gaten ga blijven houden

Vooral veel uitgewisseld ipv overal te gaan luisteren dikwijls kon je buiten al aanvoelen hier wil ik al niet binnengaan (letterlijk en figuurlijk).

bohorne

Ben zelf ook afgelopen zondag een bezoekje gaan brengen. Ik was werkelijk onder de indruk van de stand van Cinédream met de nieuwe Marantz projector; gaf dit een prachtig beeld !!! Verder ook genoten van hun Focal Chorus luidsprekers; wat waren jullie ervaringen ivm deze luidsprekers?

Had graag ook nog ergens een demo hopen te zien van de nieuwe JVC DLA HD1, maar jammer genoeg noppens....

mikeske

Enkele foto's van op de beurs:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#59
.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#60
Speciaal voor Raphie  ;D:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

#61
Aquablue wat ik ( en Molle ) echt prachtig vonde klinken  :o:
Was dan nog maar de kleine amp van 2 x 7W, de monitoren en een pioneer cd speler.
En niet de vergeten de hele dure luidsprekerkabel van 2€/m  :o

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Binnenkant:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Del member

Bach op deze set



klonk gewoon goddelijk mooi. Er zijn weinig opnames en sets die dit halen, een ander werkje op CD wat ook referentie is voor de liefhebbers :

http://www.amazon.de/Weihnachtsoratorium-BWV-248-Coll-Vocale-Gent/dp/B00000DNXC

Uitgevoerd door een bekende Gentenaar : Collegium Vocale - Philippe Herreweghe :)



Del member



Deze speler staat nu finaal op de TODO lijst :) In een totaal andere ruimte dan de audioforum workshop weer onder de indruk geraakt van de gigantische snelheid van dat ding. Guido is er in geslaagd iets te bouwen wat enerzijds goed klinkt en anderzijds ook goed meet en technisch mooi in mekaar zit. En er komt een USB computer interface dat biedt serieus wat flexibiliteit. De eerste non-oversampling DAC met een USB interface ?

mikeske

Quote from: ub4b on March 15, 2007, 23:35:23
Bach op deze set



klonk gewoon goddelijk mooi. Er zijn weinig opnames en sets die dit halen, een ander werkje op CD wat ook referentie is voor de liefhebbers :

http://www.amazon.de/Weihnachtsoratorium-BWV-248-Coll-Vocale-Gent/dp/B00000DNXC

Uitgevoerd door een bekende Gentenaar : Collegium Vocale - Philippe Herreweghe :)




De set klonk inderdaad heel goed  ;)

Quote from: ub4b on March 15, 2007, 23:47:27


Deze speler staat nu finaal op de TODO lijst :) In een totaal andere ruimte dan de audioforum workshop weer onder de indruk geraakt van de gigantische snelheid van dat ding. Guido is er in geslaagd iets te bouwen wat enerzijds goed klinkt en anderzijds ook goed meet en technisch mooi in mekaar zit. En er komt een USB computer interface dat biedt serieus wat flexibiliteit. De eerste non-oversampling DAC met een USB interface ?

Zag er inderdaad wel goed uit
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost