Probleem met mijn  Pronto (RU890)

Started by olav, May 22, 2002, 01:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

olav

Hallo,

ik heb mijn Pronto inmiddels naar tevredenheid geprogrammeerd en nu treed, steeds vaker, een probleem op waarvan ik niet weet of dat aan de pronto ligt maar ik denk het wel.
Het gaat om mijn Sky Digibox, een Amstrad. Ik heb vanaf renmote central een ccf overgenomen van de Amstrad en dat ging goed maar nu bevriest de digibox regelmatig als ik van een zender naar een andere zap, bv van bbc1 (ch101) naar Sky Sports1 (301). Als het beeld blauw is naar het zapcommando rest me niets anders dan de stekker uit het stopkontakt te halen en het apparaat daarna weer aan te zetten.
Dan doet alles het weer prima tot  de volgende keer. Het probleem doet zich met verschillende buttons voor en ik heb al verschillende delays tussen de commando's geprobeerd.
Is er iemand die dit herkent?
Alvast dank,
olav

J.A.F._Doorhof

#1
Niet bekend, maar leer even de toetsen opnieuw vanaf de originele remote.

Hoe krijg je trouwens BBC-1 en 2 te pakken ?  ;)
Ofwel hoe kom je aan een skybox.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

olav

#2
Via een Satellietwinkel :-), kan je de naam wel geven via e-mail.
Kan ook, en voor veel minder geld als je een goede vriend in de UK hebt.
olav
ps ik heb de buttons al eens opnieuw geprogrammeerd en dat helpt ook niet. zou het helpen als ik een reset doe en daarna helemaal opnieuw begin, maw blijft er op de pronto info achter als ik een device verwijder en het daarna opnieuw installeer?

J.A.F._Doorhof

#3
Nee,

In principe zou de relearn optie moeten werken.
Druk je de toetsen mischien te lang in, hij kan dit dan zien als een repeat. Check dat met Prontoedit en zorg dat er maar één code te zien is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#4
Niet echt een probleem maar volgens de handleiding zou de battery binnen 2 a 3 uur geladen moeten zijn.
Dit gebeurt niet het groene lampje brandt en in het midden van de pronto is een battery zichbaar die opgebouwd is uit staafjes.

Misschien interpeteer ik het verkeerd maar als alle staafjes zwart zijn is de battery dan geladen?
Is er een kans voor overladen?


                                           m.v.g searcher



J.A.F._Doorhof

#5
huh ?

Ik zet hem gewoon 's-avonds in de lader (als mijn batterij begint te knipperen) en haal hem de volgende dag er weer uit, en dan kan ik weer een maand.

Overladen is geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#6
Toch maar weer eens gekeken naar de connectie punten.
Het groen lampje brandt nu wel volop o.k. het moet lukken.

                                    Bedankt Frank.



searcher

Garmt heeft me inmiddels al een stuk op we geholpen.
Wat ik niet snap is dat het groene lampje op het station uit gaat de Pronto moet nu zijn opgeladen echter de battery indicator blijft flikkeren.

Als ik nu de Pronto langer op het station laat liggen zoals Frank,Garmt dat aangeeft blijft het laden dan doorgaan ook als is het groene indicator lampje uit?

                                                    m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Groene lampje blijft branden bij laden, als het lampje uit is, is de Pronto vol.

Check of hij er wel goed op ligt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Inderdaad het lampje gaat uit dus de Pronto zou geladen moeten zijn echter als ik goed kijk in het indicator venstertje brandt het lampje nog zeer zwak.
Maar het battery symbool knippert ???
De pronto ligt goed op het laadstation.

Ik ben benieuwd of de kennis van Garmt hier ook hinder van ondervindt.

                                                  m.v.g Searcher



searcher

Toch maar eens contact gehad met de Pronto helpdesk na 3 maal doorverbonden te zijn kreeg ik de volgende informatie.

Er zijn problemen geweest met de 890 serie het indicator lampje op de pronto geeft ten onrechte aan dat deze leeg is.
Bij sommige blijft het lampje op het dockingstation knipperen ook ten onrechte.

In het eerste geval kan het een software probleem zijn GREAT >:(
Of de connectoren kunnen stukjes rubber bevatten ( het pack gaat er inderdaad niet gemakkelijk in).

Ik heb de battery pack verwijderd en de connectoren nagelopen.( inwendig).
Hierna en na het terugplaatsen knipperde de battery indicator op de Pronto niet meer.

Het probleem lijkt opgelost,overigens kan het dockingstation 941 gebruikt worden voor de 890.

                                                      m.v.g Searcher