Welke dvd speler voor S-video?

Started by Marcello, January 30, 2003, 08:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcello

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan mijn dvd player te gaan upgraden. Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de beeld kwaliteit via s-video goed moet zijn, dit omdat ik mijn projector niet progresief aan kan sturen (barco 701 cine).

Heeft iemand enig idee welke speler in aanmerking komt?

Alvast Bedankt!

Marcello

J.A.F._Doorhof

Wat voor budget heb je ?

Merdian's loopwerken staan bekend om de verschrikkelijk cleane outputs, maar die kosten meer dan je projector  ;D.

In het wat goedkopere segment kun je eens naar Pioneer, Harman Kardon kijken of Toshiba, vooral de Toshiba's zijn erg clean.

Ook kun je eens naar Philips kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcello

Hi Frank,

Budget heb ik nog niet echt over nagedacht, ik ben nog rond aan het kijken.

Zijn er nog speciale dingen, specificaties waar ik naar kan kijken?

Groetjes

Marcel.

J.A.F._Doorhof

De 108Mhz DAC units geven vaak wel een zeer mooi beeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

#4
Hoi Marcel,

Ik weet niet wat voor kabel er nu tussen hangt, maar je zou daar misschien ook nog een grote stap vooruit kunnen doen.

Hoeveel uur staat er nu op de teller?

Grtn,
Bart

Marcello

Hi Bart,

Ik heb er een s-video kabel van profigold (10 meter) tussen hangen. Het is denk ik eerder mijn speler die ik moet upgraden.  ;D  
(nu staat er een low-budget hi-end :) dvd van cat, op de tv via scart is het plaatje erg mooi, maar als je groter gaat dan zie ik toch wel rare dingen. Heel af en toe, (met name bij LOTR) zie je b.v langs de rand van een gezicht aan de linkerkant van het gezicht een blauw randje en aan de rechter kant een rood randje, lijkt net of de convergentie ernaast staat, maar  dat is niet het geval!.

Verder draait alles lekker, de teller staat inmiddels zo rond de  320 uur!  :)

Nog een vraagje aan frank,
Quote
De 108Mhz DAC units geven vaak wel een zeer mooi beeld.

Ik dacht dat ik in een thread gelezen had dat je van die 108Mhz dac alleen lol hebt als je progressief gebruikt, en niet via s-video.

Klopt dit?.

Groetjes,

Marcel.

J.A.F._Doorhof

Nee.

Zover ik weet gebruik je altijd je DAC's, maar er schijnen dus wat spelers te zijn die dat niet doen, het komt mij HEEL vreemd voor, want het zou kostenverhogend zijn om daar andere DAC's voor te gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marcello

Hi Frank,

Lijkt mij dus ook, ik had de informatie gevonden in de thread "Pioneer of Phillips"

Quote from: FrankL on January 11, 2003, 23:59:18Ja, want via s-video maak je geen gebruik van de 108 MHz video DACs, maar van het 'goedkopere' videocircuit.