Afwijkend audiospoor op DVDA van Roy Orbinson - B&W

Started by Ejorne, February 24, 2007, 13:32:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik heb zojuist een dvda gekocht: Roy Orbinson - Black and White Night.

Op deze dvda zou volgens de beschrijving op diverse webwinkels en ook volgens de hoes van de dvda een audiospoor van 192KHz/24bit zitten...

Echter bevat de schijf in werkelijkheid een 96Khz/24bit spoor...

Heb ik nu een verkeerde schijf in het hoesje gekregen, of bevat het hoesje een fout? (en wordt dit door de beschrijvingen op internet-shops zo overgenomen...)

Niet dat de kwaliteit me ernsitg tegenvalt van dit 96/24 spoor, maar ik vraag me af wat hier nu verkeerd gaat... Ik zou toch wel graag over een dvda met 192/24 spoor beschikken. (dat was eigenlijk de hoofdreden dat ik voor dit schijfje gekozen heb...) Ik voel me nu eigenlijk gewoon een beetje belazerd...

BuSpu

kan je dat wel afspelen dan, die resolutie???

Ejorne

Quote from: BuSpu on May  1, 2007, 16:43:42
kan je dat wel afspelen dan, die resolutie???

Ja zekers, de maximale resolutie van dvda is naar mijn weten 192KHz / 24bit.
Zo werd deze schijf ook aangeboden, maar in werkelijkheid staat er dus een 96KHz/24bit signaal op.

Mijn receiver kan iig resoluties aan tot die 192KHz...

Maar het is alweer een tijdje terug en ik heb me erbij neergelegd. Nu nog gaan klagen zou weinig zin hebben en tevens zou ik me misschien een beetje een mierenneuker vinden...  :P

BWzes03

Als het goed is staan er twee DVD-A Advanced Resolution audio op.
1x 192kHz 24bit stereo only track
1x 96kHz 24bit 5.1 multi-channel track

Dus de 96/24 track is 5.1 multichannel, als je in het menu de stereo-track selecteerd moet de 192/24 track gaan spelen.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Ejorne

Quote from: BWzes03 on May  1, 2007, 17:59:26
Als het goed is staan er twee DVD-A Advanced Resolution audio op.
1x 192kHz 24bit stereo only track
1x 96kHz 24bit 5.1 multi-channel track

Dus de 96/24 track is 5.1 multichannel, als je in het menu de stereo-track selecteerd moet de 192/24 track gaan spelen.

Dit is helaas niet het geval, het betreft een stereo 96/24 track.

skippy_gj

#5
Hoi,

Is de DVD-speler wel geschikt om 192 Khz af te spelen. Zelf heb ik de de RSP-1068 en de RDV-1092. Via de dvd speler kan ik wel het 192 Khz spoor afspelen, indien ik het decoderen laat plaats vinden door de RSP-1068 kom ik ook niet hoger dan 92 Khz.



* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

Ejorne

Bedankt voor de tip.

Maar zowel mijn dvd speler als receiver kan 192KHz aan, dus dat is het niet.
Het betreft echt een 2.0 96KZh/24bit formaat.

Shorty

Is het niet zo dat de meeste spelers weigeren 192/24 digitaal uit te sturen vanwege kopieerangst van de platenfirma's? 96/24 is het maximale, dacht ik....

VrGr,

Bart J.

Ejorne

Quote from: Shorty on June  6, 2007, 17:40:49
Is het niet zo dat de meeste spelers weigeren 192/24 digitaal uit te sturen vanwege kopieerangst van de platenfirma's? 96/24 is het maximale, dacht ik....

VrGr,

Bart J.

Dat zou zo kunnen zijn, maar dat is mij niet bekend. Echter mijn speler speelt wel 192/24 af, wanneer ik een home-brew dvda maak met 24/192 dan speelt de speler dat netjes af en ook de receiver zegt het 24/192 signaal te herkennen...

morca

Quote from: Ejorne on February 24, 2007, 13:32:50
Ik heb zojuist een dvda gekocht: Roy Orbinson - Black and White Night.

Op deze dvda zou volgens de beschrijving op diverse webwinkels en ook volgens de hoes van de dvda een audiospoor van 192KHz/24bit zitten...

Echter bevat de schijf in werkelijkheid een 96Khz/24bit spoor...

Heb ik nu een verkeerde schijf in het hoesje gekregen, of bevat het hoesje een fout? (en wordt dit door de beschrijvingen op internet-shops zo overgenomen...)

Niet dat de kwaliteit me ernsitg tegenvalt van dit 96/24 spoor, maar ik vraag me af wat hier nu verkeerd gaat... Ik zou toch wel graag over een dvda met 192/24 spoor beschikken. (dat was eigenlijk de hoofdreden dat ik voor dit schijfje gekozen heb...) Ik voel me nu eigenlijk gewoon een beetje belazerd...

ja ik was goed belazerd ja ;) hahahahahhaa

Fox



Fox

klopt en heeft een DTS-HD MA 5.1 24 bits 48 kHz track

beeld is in 1080i60


Ejorne

Quote from: morca on October 14, 2009, 12:58:58
hee zie de hd staan maar zag pas een andere versie met 96/24 lpcm

Maar we willen 24/192, zoals het hoesje van de dvda ons beloofd !!!!!
;D

morca

Quote from: Ejorne on October 14, 2009, 16:37:42
Maar we willen 24/192, zoals het hoesje van de dvda ons beloofd !!!!!
;D

jaaaaaa mijn oude opa zou zeggen wat een buffelkaffers die dat dvd-atje gemaakt hebben

ik zag de bluray ergens pas met 96/24 lpcm denk gewoon het geluid van de dvd-a maar dan met beeld ook wel gaaf
eerst maar eens een tv en speler kopen
ps mijn oma is jarig mijn oom zat er weer hij ging een philips hdtv kopen en vroeg weer naar onze amp en jou boxen zometeen koop ik het ben ik weer niet tevreden zei hij
hahahaha wel lachen altijd maar denken maar nooit doen terwijl ze stikken van het geld zijn vriendin kan wel een setje JKs missen qa geld

Ejorne

Quote from: morca on October 14, 2009, 17:11:10
jaaaaaa mijn oude opa zou zeggen wat een buffelkaffers die dat dvd-atje gemaakt hebben

ik zag de bluray ergens pas met 96/24 lpcm denk gewoon het geluid van de dvd-a maar dan met beeld ook wel gaaf
eerst maar eens een tv en speler kopen
ps mijn oma is jarig mijn oom zat er weer hij ging een philips hdtv kopen en vroeg weer naar onze amp en jou boxen zometeen koop ik het ben ik weer niet tevreden zei hij
hahahaha wel lachen altijd maar denken maar nooit doen terwijl ze stikken van het geld zijn vriendin kan wel een setje JKs missen qa geld

De speakers die ik heb zijn nieuw niet meer te koop volgens mij. Maar mijn speakers zijn eventueel wel te koop.  8)

morca

Quote from: Ejorne on October 14, 2009, 17:46:51
De speakers die ik heb zijn nieuw niet meer te koop volgens mij. Maar mijn speakers zijn eventueel wel te koop.  8)

oh ga je ze weg doen dan?????? dan verkoop ik 1 setje jamos aan teus voor goed geld en wil ik ze misschien wel ;)
maar je ouwehooerd maar je doet ze echt niet weg :P ben je mooi :crazy:

Ejorne

Quote from: morca on October 14, 2009, 18:10:28
oh ga je ze weg doen dan?????? dan verkoop ik 1 setje jamos aan teus voor goed geld en wil ik ze misschien wel ;)
maar je ouwehooerd maar je doet ze echt niet weg :P ben je mooi :crazy:

Nou, ik zit ook nog altijd te broeden op een zelfbouw projectje.
Het is niet op korte termijn al gepland maar wanneer de speakers verkocht kunnen worden dan zal het wel naar korte termijn verplaatst kunnen worden.

Ik heb ze voor een mooi bedrag gekocht maar voor (veel) minder als dat gaan ze dan ook niet weg.  8)

morca

Quote from: Ejorne on October 14, 2009, 20:37:31
Nou, ik zit ook nog altijd te broeden op een zelfbouw projectje.
Het is niet op korte termijn al gepland maar wanneer de speakers verkocht kunnen worden dan zal het wel naar korte termijn verplaatst kunnen worden.

Ik heb ze voor een mooi bedrag gekocht maar voor (veel) minder als dat gaan ze dan ook niet weg.  8)

zie pm