Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

In het kader van een switch maakt uit... of niet :) een Netgear GC510PP aangeschaft ter vervanging van de GC105 die wat kuren begon te vertonen. De Netgear GC510 word door een aantal mensen beter bevonden dan de Bonn switch. Dus dacht baat het niet, dan schaad het ook niet.



Moet het nog eens op mijn gemak beluisteren.

Daarnaast 2 jaar Tidal afgesloten via Hifi.nl. Ook wel fijn :D


J o e p

Quote from: WickedGame on December 30, 2020, 10:57:53

De match met Classe is inderdaad goed.



Doe je toch een ander kleurtje Classé.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Richi

#2478
Heb je al ervaring met de Netgear switch? Deze switch wordt nu bij iBood aangeboden voor 70 euro. Dus was even benieuwd of het volgens jou de moeite waard is er een aan te schaffen.

Mvg,
Richard

Quote from: WickedGame on December 30, 2020, 11:03:47
In het kader van een switch maakt uit... of niet :) een Netgear GC510PP aangeschaft ter vervanging van de GC105 die wat kuren begon te vertonen. De Netgear GC510 word door een aantal mensen beter bevonden dan de Bonn switch. Dus dacht baat het niet, dan schaad het ook niet.



Moet het nog eens op mijn gemak beluisteren.

Daarnaast 2 jaar Tidal afgesloten via Hifi.nl. Ook wel fijn :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

#2479
Quote from: Richi on January  4, 2021, 09:30:14
Heb je al ervaring met de Netgear switch? Deze switch wordt nu bij iBood aangeboden voor 70 euro. Dus was even benieuwd of het volgens jou de moeite waard is er een aan te schaffen.

Mvg,
Richard

Hi Richard,

Heb hem draaiend, en het is een uitgebreide switch waarbij cloud niet perse noodzakelijk is (pluspunt tegenover Cisco Meraki).

Heb hem nog niet uitvoerig getest, i.v.m. verplichtingen. Heb de "oude" GS105 ook nog hangen dus kan gaan omhangen wanneer nodig. Heel eerlijk verwacht ik geen groot verschil, maar dat is puur op gevoel. Wel is het zo dat de voeding wel drastisch beter is dan een simpele GS105 ;) mogelijk dat dit wel eens het effect kan hebben. Maar ik verwacht geen wonderen.

In principe is het wel een hele goede switch voor het geld.

Richi

Bedankt voor je snelle reactie.  :worship:

Ben eigenlijk wel tevreden over mijn TP-Link switches qua klank. Maar eens kijken wat die ook al weer kosten en of de meerprijs van de NetGear het mij waard is om te proberen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: Richi on January  4, 2021, 10:17:52
Bedankt voor je snelle reactie.  :worship:

Ben eigenlijk wel tevreden over mijn TP-Link switches qua klank. Maar eens kijken wat die ook al weer kosten en of de meerprijs van de NetGear het mij waard is om te proberen.

Het is even hoe je het bekijkt. Ze vergelijken de Netgear GC510 met de Bonn die 399,- kost. Tja dan is de netgear qua huidige prijs (ibood) ideaal. Als je puur kijkt naar switches is die wat duurder, al heb ik het hele netwerk gevormd rond Ubiquiti, en is dit wel acceptabel.

Richi

Quote from: WickedGame on January  4, 2021, 10:19:32
Het is even hoe je het bekijkt. Ze vergelijken de Netgear GC510 met de Bonn die 399,- kost. Tja dan is de netgear qua huidige prijs (ibood) ideaal. Als je puur kijkt naar switches is die wat duurder, al heb ik het hele netwerk gevormd rond Ubiquiti, en is dit wel acceptabel.
Nog even over nagedacht. De TP-Link switch die ik gebruik (TL-SF1008D) kost slechts 14,49 en die klinkt super in mijn set. Dus maar besloten er daar nog een van bij te bestellen voor op zolder en niet de gok te wagen voor 55 euro extra. Temeer omdat ik ook al een Pink Faun LAN isolator achter de Naim Atom heb hangen en die mogelijk al een groot deel van de verbetering verzorgt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Weinig updates op het ogenblik van mijn kant.

Helaas is mijn DS412+ NAS een stille dood gestorven na een stroomuitval :( nu even opzoek naar een vervanger, al denk ik aan de DS920+ als vervanger. Dan kan ik er voorlopig weer even mee vooruit.

Zoals al eerder vermeld wel aan het kijken om de versterking aan te pakken. Waarbij ik het liefst de CA-2200 wil vervangen door Classe CA-M400 of CA-M600 monoblokken. Dus mocht iemand een setje weten te staan dan hou ik mij van harte aanbevolen. Tot op heden is het een speld in een hooiberg, of het staat ergens in het diepe oosten van europa of zelfs in Rusland of Azië.


fugazi_2009

Ik hoop dat je wel een backup van je NAS had?

Wat betreft het zoeken naar de eindversterker. Als ik op zoek naar iets ben stel ik altijd een zoekagent in op hifishark.com, werkt erg goed.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Quote from: fugazi_2009 on November  6, 2021, 09:05:01
Ik hoop dat je wel een backup van je NAS had?

Wat betreft het zoeken naar de eindversterker. Als ik op zoek naar iets ben stel ik altijd een zoekagent in op hifishark.com, werkt erg goed.
Heb een backup op een andere NAS op een andere locatie. Die synchroniseerde elk weekend. Dus hoef mij daar gelukkig geen zorgen over te maken.

Goede tip! Ga ik even naar kijken.

WickedGame

Paar maandjes verder en we gaan bezig met het voorbereiden van een grote verbouwing. De zolder zal worden voorzien van een dakkapel, en de ruimte zal onze slaapkamer gaan worden. Hierdoor gaat het "kantoor" naar beneden toe naar een wat kleinere kamer. Nu ben ik voor die kamer al eens rustig aan het kijken voor een actieve luidspreker voor op het bureau. Een van de kanshebbers is de KEF LSX.

Maar eventueel hebben jullie nog andere aanbevelingen tot een max. van 1000,- euro.


mijkie

#2487
Een setje JBL LSR 305
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

WickedGame

Quote from: mijkie on January 25, 2022, 10:31:48
Een setje JBL LSR 305

Had de studio equipment inderdaad niet overwogen. Qua prijs is zo'n JBL wel een stuk gunstiger dan in vergelijk met de LSX van Kef.

WickedGame

#2489
Long time geen update, en eerlijk gezegd ook nauwelijks meer op het forum. Helaas flink wat andere prioriteiten waardoor het allemaal op een laag pitje is beland. Maar kan nu toch wel melden dat na +/- 13 jaar trouwe dienst de Panasonic Plasma is vervangen.

Na uitvoerig te hebben gekeken naar opties is mijn keus uiteindelijk gevallen op de Sony XR-55A90J OLED televisie. En wat een vooruitgang is dit! Niet dat de plasma slecht was, maar met zoveel jaar verschil kan je gerust zeggen dat dit een major step forward is.


patsijb

denk dat als wij onze tv vervangen dat wij hetzelfde ervaren (12 jaar)
haha
maar die ziet er idd mooi uit

WickedGame

Quote from: patsijb on October  3, 2022, 19:39:52
denk dat als wij onze tv vervangen dat wij hetzelfde ervaren (12 jaar)
haha
maar die ziet er idd mooi uit

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verschil alweer zo groot zou zijn. De plasma deed echt uitmuntend werk, maar zo zie je maar wat er in die jaren kan veranderen.

WickedGame

Afgezien van de TV geen veranderingen. Maar daar ga ik nu wel langzaam mee bezig met wat dingen te gaan onderzoeken en kijken wat het beste gaat passen in de situatie, en wat gaat matchen met de huidige setup.

De volgende punten zijn hierin van belang:

- Volledige geintegreerde versterker met voldoende headroom, of blijven bij een voor-/ eind versterker setup.

Een volledig geintegreerde past wel in mijn eigen filosofie van het creeren van minder apparatuur. Nu heb ik nog een voor-/ eindversterker staan.

- Power, een lastige dit want wat is nu voldoende?

De B&W 802D3 kan best wat power gebruiken, maar is niet meer zo lastig aan te sturen dan zijn voorgangers.

- Flexibiliteit

Geintegreerde versterkers in de hogere prijsklasse bieden weinig flexibiliteit, en moet je vaak breiden met additionele boards waardoor de prijzen flink stijgen. Idealiter DAC en/of Phonoversterker zijn vaak optioneel. In beiden gevallen zou ik zonder kunnen (Streamer heeft DAC, en Phonostage bezit ik ook).

- Integratie

Misschien wel de meest lastige, en ook de meest persoonlijke. Want wat integreert nu goed incombinatie met de B&W. Hierin ben ik toch wel de factor, en zal dus zaken op proef moeten nemen.

Uiteindelijk al wel wat rondgekeken op het internet, en reviews gelezen of gezien [youtube]. Daarop nu de volgende selectie staan.

Shortlist geintegreerde versterkers:

- McIntosh MA12000 of MA9500
- Gryphon Diablo 300 (Phonostage of DAC zijn optioneel)
- Vitus Audio RI-101 MK.II (DAC optioneel, geen Phonostage)
- Accuphase E-800 of E-5000 (Klasse A of een Klasse A/B)
- PassLabs INT-250 (Geen additionele opties)
- T+A PA 3100HV (Dealer in NL??, Phonomodule optioneel)

Mocht ik iets missen, over het hoofd zien of uiteraard additonele merken/typen zeker mee moet nemen laat het gerust weten. Ik sta erg open hierin wat betreft de mogelijkheden.

Het is niet zo dat ik dit ga realiseren binnen nu en zeg een 2/3 maanden. Dit gaat nog wel even duren, maar het plan is nu wel gemaakt.

Vinyl_Fuchs

Quote from: El Nino on December 30, 2020, 20:21:20Gave set!!

Wat voor platenspeler is dat?
Was ik ook wel nieuwsgierig naar: Brinkmann Bardo?
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

frank2

Ik zou audio analogue ook in de lijst zetten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

#2495
Quote from: Vinyl_Fuchs on March 29, 2023, 19:17:26Was ik ook wel nieuwsgierig naar: Brinkmann Bardo?

Geen flauw idee... ik vind het ook een mooie tafel op dat plaatje.

*EDIT* Even door google lens gehaald, en ik vermoed inderdaad dat je gelijk hebt m.b.t. Brinkmann Bardo.

Quote from: frank2 on March 30, 2023, 11:39:26Ik zou audio analogue ook in de lijst zetten.

Ik zal eens kijken

Spijkie

Geen idee of t matched met je speakers maar een flexibele geïntegreerde versterker zou de lyngdorf Tdai 3400 kunnen zijn, op het gebied van power nog in te stellen met bi ampen door de eindversterker alleen op het laag te zetten.

Wel heel anders denk ik dan wat er nu aangegeven is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

addesmo

Tdai 3400 heeft plenty power denk ik.
En Room Perfect heeft bij mij ongelooflijk veel goeds gebracht!
Zou zeker een thuis demo aangaan.....

WickedGame

Quote from: Spijkie on March 30, 2023, 15:48:47Geen idee of t matched met je speakers maar een flexibele geïntegreerde versterker zou de lyngdorf Tdai 3400 kunnen zijn, op het gebied van power nog in te stellen met bi ampen door de eindversterker alleen op het laag te zetten.

Wel heel anders denk ik dan wat er nu aangegeven is.

Gr Spijkie

Dat is even outside the box denken. Top! Nooit hier aan gedacht maar is zeker een optie. Zal wel moeten kijken hoe klasse d het doet, en of ik het wat ga vinden. Qua prijs ligt dit wel een klap lager dan de tot nu toe genoemde opties 🤣

addesmo

Ik zeg:gewoon proberen!
Op you tube staan filmpjes van iemand die er eenecht dure versterker set up voor heeft weggedaan.