Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11


WickedGame

#2451
Quote from: chansig on November 25, 2020, 18:17:07
Dat is als je vanuit de oude boer denkt...de moderne boer denkt tegenwoordig anders.


Ik denk vooral "best bang for the buck"  ;D

Quote from: Maximus_Aurelius on November 25, 2020, 19:41:07
Ik haal Accuphase aan omdat er in dit topic veel over gepraat word ;).
Uiteraard zijn er legio andere mogelijkheden.

Zelf heb ik ervaring met de Vitus SIA 025 class A.
Magistraal klonk het op mijn YG :inlove: alleen kwam de belangrijkste vraag, is het een meerwaarde in klank en meer geld kwijt ten opzichte van mijn huidige set(toen de 850 eindversterker).
Nee was mijn antwoord en zelfs de importeur die erbij was zei dat hij het ook niet zou doen.
Vitus heeft goede service qua demo. Je meld je en spreekt een datum af en welk apparaat of meervoud je wilt testen. Ze komen thuis en installeren het en je kunt testen.

Ja er zijn inderdaad een veelvoud aan opties, dat maakt het soms ook niet makkelijk. En eerlijkheidshalve wil het oog ook wat  ;D

Vitus nooit gehoord, ken het alleen qua naam. In Nederland ook niet zo bekend denk ik. Wel interessant om je bevinding te lezen, maar eigenlijk zeg je dus de Lindemann was zo goed dat het de overgang naar Vitus niet waard is gezien de prijs ;) Wat overigens ook een overweging natuurlijk is, ik heb ook geen zin duizenden euro's uit te geven voor een klein beetje meer, terwijl je bijv. (spreek uit eigen ervaring) met een goede set Classe monobokken ook een heel goed plaatje kan neerzetten welke je met wat goed zoeken rond de 4500,- euro wel kan vinden. Dan even in ogenschouw nemen dat een CA-2200 zeg 2250,- euro nog opbrengt dan is de investering 2250,- extra. Dat zijn toch de voor het geld leukere upgrades.

Quote from: JeroenGRT on November 26, 2020, 08:00:35
In het verleden bryston gehoord bij enjoyaudio , deze toen vergeleken met ook een hele mooie luxman. Die bryston speelde echt super strak, kan me zo voorstellen dat dit ook wel een aardige combi is met b&w? Er staat nu zowel een bps25 en bps26 vv te koop marktplaats

https://link.marktplaats.nl/m1622663678

https://link.marktplaats.nl/m1631225949

https://www.audiocircle.com/index.php?topic=24238.0


Bryston kan inderdaad ook, qua uiterlijk alleen niet zo fan van.

Quote from: addesmo on November 26, 2020, 09:49:37
Interessant?
https://www.avforums.com/threads/lyngdorf-discussion.1580956/page-576

Lyngdorf niet nog aan gedacht. Is klasse D volgens mij. Dat heeft mij (op uitzondering van Mola Mola) nog niet weten te overtuigen.

J o e p

#2452
Er is zo veel moois te koop.
Zou alleen goed nadenken of je een versterker met of zonder DAC zou willen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Jumping Jack

Chord heeft ook mooie eindversterkers (wel prijzig), of ATC (zo'n P2 is bv interessant: 300w bij 8 Ohm, 30kg droog aan de haak).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: J o e p on November 26, 2020, 11:52:29
Er is zo veel moois te koop.
Zou alleen goed nadenken of je een versterker met of zonder DAC zou willen.

Ik mis de de DAC nu ook niet, puur omdat de streamer zelf een goede DAC aan boord heeft. Verder heb ik geen idee waarom ik een DAC nodig zal hebben.

Quote from: Jumping Jack on November 26, 2020, 11:55:43
Chord heeft ook mooie eindversterkers (wel prijzig), of ATC (zo'n P2 is bv interessant: 300w bij 8 Ohm, 30kg droog aan de haak).

Teveel keus :D Ik ga er eens rustig mee aan de slag, heeft sowieso geen haast en kan op mijn gemak eens wat lijstjes gaan maken.

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

patsijb


WickedGame

Quote from: J o e p on November 26, 2020, 12:06:06


En als je dan helemaal niets meer kunt vinden:

https://hifi.nl/tweedehands/10045604/Dan-DAgostino-Momentum-S200-Stereo-eindversterker.html

maar dit is natuurlijk ook mooi:

https://hifi.nl/tweedehands/10047256/ML-585.html

Beiden wel erg mooi op hun eigen manier.

Quote from: patsijb on November 26, 2020, 12:55:10
ben benieuwd waar je mee gaat komen..


Geen idee nog, meerdere opties aan het afwegen.

Alles hangt ook even af van de kosten. Als het een geheel nieuwe keten gaat worden dan zal dat zeker niet op korte termijn gerealiseerd worden. Is het een wijziging van eindversterking dan is de kans wat groter dat dit sneller wijzigt. De keuze is reuze, en je kan het allemaal maar 1 keer uitgeven.

WickedGame

Overview Set: 27-11-2020

WickedGame

Overview Set: 27-11-2020

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vanzomereng

Gaaf  ::)

Draai je nog veel vinyl?
Nooit aan een andere wellicht stabiele opstelling (vast aan een muur?) v/d draaitafel gedacht  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: J o e p on November 27, 2020, 19:26:31
netjes!

Thanks!

Quote from: VANZOMERENG on November 27, 2020, 19:40:16
Gaaf  ::)

Draai je nog veel vinyl?
Nooit aan een andere wellicht stabiele opstelling (vast aan een muur?) v/d draaitafel gedacht  :notify:

Thanks!

Vinyl draai ik nog regelmatig, heeft soms wat nostalgisch. Ook wat interessante albums wil ik nog wel eens op vinyl aanschaffen. De opstelling is stabiel, de 2 rails zijn tot 150Kg te belasten. Zo zwaar is de Transrotor gelukkig niet ;) Aan de muur wel aan gedacht, maar kreeg dat niet bij de commissie "huis inrichting" er doorheen  ;D

Quote from: Richi on November 27, 2020, 19:49:10
Prachtig!  :inlove:

Thanks! Ben net zo  :inlove:

WickedGame

Laatste aankoop maar voor dit jaar.

Umik-1 Microfoon



Om wat metingen uit te voeren.

Maximus_Aurelius

Quote from: WickedGame on December  1, 2020, 16:10:40
Laatste aankoop maar voor dit jaar.

Umik-1 Microfoon



Om wat metingen uit te voeren.

Laatste aankoop voor dit jaar ;). Zeggen er meer  :D en dan....... :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Valkyrie

Quote from: Maximus_Aurelius on December  1, 2020, 16:42:53
Laatste aankoop voor dit jaar ;). Zeggen er meer  :D en dan....... :tongue2:

Dat dacht ik ook, tot afgelopen weekend... :D

Maar mooie toevoeging, ik ben benieuwd naar de metingen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Quote from: Valkyrie on December  1, 2020, 17:51:17
Dat dacht ik ook, tot afgelopen weekend... :D

Maar mooie toevoeging, ik ben benieuwd naar de metingen. :)

Ja ik ben ook benieuwd.

Nog niet aan toe gekomen  :laugh: moest ook nog een jack naar RCA kabel aanschaffen. Die is gisteren eindelijk binnengekomen, dus eens zien of ik in de vakantie periode eens kan gaan meten/spelen.

J o e p

#2469
Bij B&W zijn ze ook niet over één nacht ijs gegaan.

https://www.youtube.com/watch?v=2U5fdGW6pQs

Maar altijd leuk om te zien wat ze gebruiken voor de demo.
Moet natuurlijk wel spul zijn wat de winkel in huis heeft.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Kwabbernoot

De vorige versie was dus niet zo best, als ik dat zo hoor.  :laugh:

Groeten...

WickedGame

Quote from: J o e p on December 10, 2020, 16:11:35
Bij B&W zijn ze ook niet over één nacht ijs gegaan.

https://www.youtube.com/watch?v=2U5fdGW6pQs

Maar altijd leuk om te zien wat ze gebruiken voor de demo.
Moet natuurlijk wel spul zijn wat de winkel in huis heeft.

Accuphase dus ;)

Op youtube zijn wel mooie showcases te vinden van de B&W 800 en 802D3 op bepaalde apparatuur. Best leuk om te zien, maar je kan op basis van youtube niet afgaan of het echt een match is.

Quote from: Kwabbernoot on December 10, 2020, 16:49:55
De vorige versie was dus niet zo best, als ik dat zo hoor.  :laugh:

Groeten...

Nee man, de D2 was rommel! Snel weg ermee  :pompom:

Uiteraard zullen ze alles flink aandikken, maar ben zelf van een 803D nu naar de 802D3 gegaan en het verschil is wel gigantisch. Als je ook de 802D2 en 802D3 naast elkaar ziet, zie je pas hoeveel B&W heeft veranderd. En dan praat ik nog niet eens over de binnenkant. Wat wel veel B&W liefhebbers vinden is dat de D3 heel anders klinkt, neutraler en helderder. Ook de soundstage is groter. Het is niet meer het warme typische B&W sound geluid wat voorheen erin zat.

Maar goed ondanks dat moet het natuurlijk nog steeds je smaak zijn ;)

J o e p

Quote from: Kwabbernoot on December 10, 2020, 16:49:55
De vorige versie was dus niet zo best, als ik dat zo hoor.  :laugh:

Groeten...

Had dat één maal per jaar bij de Mercedes dealer.  ::) ::) ::)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

El Nino

Beetje laat, maar zie pas net je afgeloten zoektocht naar nieuwe luidsprekers! Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop en inmiddels zijn ze ook wel ingespeeld denk ik!

Voor eindversterking zou ik lekker bij Classe blijven, is en blijft een prachtige match. ML vind ik ook altijd mooi, maar moeilijk te vinden.

Met wat voor speakerkabels speel je? Daarmee kun je nl nog heel veel uit de B&W's gaan halen.

Enjoy  :clapping:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

WickedGame

Quote from: El Nino on December 27, 2020, 18:52:52
Beetje laat, maar zie pas net je afgeloten zoektocht naar nieuwe luidsprekers! Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop en inmiddels zijn ze ook wel ingespeeld denk ik!

Voor eindversterking zou ik lekker bij Classe blijven, is en blijft een prachtige match. ML vind ik ook altijd mooi, maar moeilijk te vinden.

Met wat voor speakerkabels speel je? Daarmee kun je nl nog heel veel uit de B&W's gaan halen.

Enjoy  :clapping:

Klopt, en zijn ondertussen al wel ingespeeld ;)

De match met Classe is inderdaad goed, al heb ik nu ondertussen ook Accuphase gehoord en dat is ook wel erg fijn. ML is inderdaad lastiger te vinden, en ken ik niet goed genoeg in combinatie met B&W. Andere optie die hoog op de lijst staat is Pass Labs.

Speel met Supra Rondo 4x4.0 kabel. Dit i.v.m. de weg werking van de speakerkabels over een langere lengte door buizen. Hier heb ik eerst geluisterd wat ik het beste vond matchen met de set, en dat was de supra uiteindelijk. Dat daar nog iets te halen valt snap ik, maar dit vergt veel meters, en moet door buizen heen.