Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

vanzomereng

#2425
Qua prijs/kwaliteitsverhouding, zou ik zeker de Rotel Michi-serie in aanmerking nemen, waarbij de X3 (< 5.000 euro) al voldoende ballen heeft,
om de B&W aan te sturen of anders de nog potentere X5.  (als bonus hebben deze X3/X5 ook zeer fraaie ingebouwde Dac's)

Andere opties:  Mark Levinson No 5802 < 8.000 euro (incl. ingebouwde Dac)

Wat minder bekend in Nederland maar handmade Germany: T&A PA 3100 HV  (15.900 euro  ???)
https://www.ta-hifi.de/en/audiosystems/hv-series/pa-3100-hv-integrated-amplifier/



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: VANZOMERENG on November 24, 2020, 10:15:26
Qua prijs/kwaliteitsverhouding, zou ik zeker de Rotel Michi-serie in aanmerking nemen, waarbij de X3 al voldoende ballen heeft,
om de B&W aan te sturen of anders de nog potentere X5.  (als bonus hebben deze ook zeer fraaie ingebouwde Dac's)

Andere opties:  Mark Levinson No 5802 < 8.000 euro (incl. ingebouwde Dac)

Wat minder bekend in Nederland maar handmade Germany: T&A PA 3100 HV  (15.900 euro  ???)
https://www.ta-hifi.de/en/audiosystems/hv-series/pa-3100-hv-integrated-amplifier/

Rotel Michi ken ik heel goed, een vriend draait met de P5 en S5 en die levert inderdaad voldoende power. Qua prijs zou dat een nog betere optie zijn dan de X3/X5 geïntegreerde versterkers.

De T+A heb ik ook voorbij zien komen en spreekt mij wel heel erg aan. In Nederland wat lastig te vinden, maar zag in Duitsland al genoeg mogelijkheden.

Overigens is het meer een zoektocht naar wat een mooie match is, en of dit dan de Classe moet gaan vervangen of niet.

Heb namelijks wat opties:

1. Classe CA-2200 eruit en 2x een CA-M400 of CA-M600 mono blokken ervoor terug. Relatief gezien de goedkoopste optie
2. Een krachtige geintegreerde versterker plaatsen i.p.v. de voor- /eind opstelling. (Accuphase E800, T+A, en McIntosh die je aanhaalt)
3. Een nieuwe voor-/eind versterker opstelling (Classe Pre + Stereo, Rotel Michi P5/S5 of iets anders)

Qua prijzen zijn optie 2 en 3 het duurst en zal dit een meerjarenplan gaan worden. Optie 1 is nog relatief goed te behappen, alleen zijn de mono blokken wat dun gezaaid :)

vanzomereng

#2428
Quote from: WickedGame on November 24, 2020, 10:21:30
Qua prijzen zijn optie 2 en 3 het duurst en zal dit een meerjarenplan gaan worden. Optie 1 is nog relatief goed te behappen, alleen zijn de mono blokken wat dun gezaaid :)
De Michi X5 kost adviesprijs nog geen 7.000 euro (incl. Dac) en levert 350W continu per kanaal aan 8Ohm/600W aan 4 Ohm en is volledig
symmetrisch (dubbel mono) opgebouwd en is ook bij lage impendanties zeer stabiel, waarom zou je nog met aparte voor-/eindbakken werken :notify:
Kies voor voor kortere signaalwegen, minder kabelgedoe, minder kastjes.. en qua geld nog de goedkopere oplossing ook  ;D

In die kwaliteit- en vermogensklasse, waarin jij aan het zoeken bent, kom je m.i.z. niks beter tegen. 
(dit ff los v/h feit of deze X5 conform jouw smaak is)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

J o e p

Zou gewoon eens bij iEar in Tilburg een afspraak maken. Die hebben de B&W 802 staan, de nodige McIntosh en de nieuwe Classe voor en eind versterkers. Zijn van die drie merken ook al heel lang dealer. Ze weten waar ze over spreken.
Denk dat het een hele ervaring voor je zal zijn. Accuphase is een echte no no.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Quote from: VANZOMERENG on November 24, 2020, 10:36:56
De Michi X5 kost adviesprijs nog geen 7.000 euro (incl. Dac) en levert 350W continu per kanaal aan 8Ohm/600W aan 4 Ohm en is volledig
symmetrisch (dubbel mono) opgebouwd en is ook bij lage impendanties zeer stabiel, waarom zou je nog met aparte voor-/eindbakken werken :notify:
Kies voor voor kortere signaalwegen, minder kabelgedoe, minder kastjes.. en qua geld nog de goedkopere oplossing ook  ;D

In die kwaliteit- en vermogensklasse, waarin jij aan het zoeken bent, kom je m.i.z. niks beter tegen. 
(dit ff los v/h feit of deze X5 conform jouw smaak is)

De X5 vs P5/S5 is wel in het voordeel van de S5/P5. Maar de X5 is uiteraard een optie. Een DAC heb ik in principe niet nodig omdat mijn streamer (Lumin D2) als een DAC aan boord heeft. En ik naast de Lumin, alleen een platenspeler als bron heb. Dus de toevoeging van een DAC is niet essentieel. Dat de Michi qua prijs kwaliteit goed zit is mij wel bekend, en ik schrijf het ook zeker niet af.

En geïntegreerd is goedkoper als voor-/eind. Alleen niet goedkoper als ik de CA-2200 met een set CA-M400 mono blokken wissel. Dan is de additionele bijdrage bovenop de CA-2200 goed te doen.

Quote from: Valkyrie on November 24, 2020, 12:03:31
Of wellicht een Pass Labs?  :wub:



Mooi merk, maar wel heel erg prijzig. Als je dit in een volledige voor- / eindversterker oplossing wil gaan neerzetten. Als ik hiervoor wil gaan is het de meerjaren planning :D Wat ook natuurlijk kan, want eerlijkheidshalve doet de Classe set het prima.

Quote from: J o e p on November 24, 2020, 13:08:52
Zou gewoon eens bij iEar in Tilburg een afspraak maken. Die hebben de B&W 802 staan, de nodige McIntosh en de nieuwe Classe voor en eind versterkers. Zijn van die drie merken ook al heel lang dealer. Ze weten waar ze over spreken.
Denk dat het een hele ervaring voor je zal zijn. Accuphase is een echte no no.

Heb de B&W 802D3 op de nieuwe Classe set beluisterd (Classe Pre en Classse Mono's), en dat was erg goed. Maar waarom is Accuphase een no no?

J o e p

#2432
Quote from: WickedGame on November 24, 2020, 14:10:37

Heb de B&W 802D3 op de nieuwe Classe set beluisterd (Classe Pre en Classse Mono's), en dat was erg goed. Maar waarom is Accuphase een no no?

De Accuphase classe A zijn mooi maar voor 2 x 50 watt betaal je een godsvermogen en daar heb je niet echt de juiste boxen voor in huis staan. B&W lust wel een extra wattje. De Accuphase E470 is eigenlijk niets bijzonders. Zeker niet voor dat geld. Heb zelf een E350 gehad maar weer snel verkocht. Ging wel snel die verkoop. Mensen kopen het voor de naam. Ik zou zeker geen versterker kopen met minder dan 2 x 200 watt, liefst nog een beetje extra. Een Michi? Heb ik helaas nog geen ervaring mee.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Maximus_Aurelius

Ik heb Accuphase E-650 en nu de nieuwste E-800 op de B&W 802 D3 gehoord en beiden apparaten hadden de 802 D3 onder controle. Het draait niet alleen over Wattage maar belangrijker aspect is  de (stroom)reserves die een apparaat heeft, oftewel ringkern trafo's. Laat dit nu bij Accuphase ontzettend goed zijn. Zelfs wanneer het volume goed opengedraaid wordt  ;) ;D. Ook met muziek die controle nodig heeft zoals Stravinsky (Firebird), Shostakovich symphonie no 4 en no 11 en vele andere.
Accuphase capituleert niet en heeft de moeilijkste luidsprekers goed onder controle, zelfs moeilijkere luidsprekers dan de 802 D3.

Je kunt een versterker hebben die veel watt vermogen heeft maar niet stabiel is dan heb je er niets aan. Liever een versterker met minder watt met veel stabiliteit en reserves. ;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Precies...Astin Trew was/is ook zo'n versterker....stabiel tot onder de 1 Ohm.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

#2437
Quote from: Maximus_Aurelius on November 24, 2020, 18:42:02
Wattage maar belangrijker aspect is  de (stroom)reserves die een apparaat heeft, oftewel ringkern trafo's.
Stroomreserves zijn inderdaad belangrijk maar dit hoeft niet noodzakelijk direct gerelateerd te worden aan een ringkerntrafo.
Gewoon een kwestie van een ruim bemeten voeding.
Neem bijvoorbeeld een Denon PMA2500ne, heeft geen ringkerntrafo maar gewoon een ruim bemeten voeding
en deze Amp heeft grote stroomreserves en is stabiel bij lagere impedantie en daarnaast vriendelijk geprijsd.

Bij de weg:  men gaat nogal gauw in een vrij dure prijsklasse shoppen, bijv. > 5.000 euro
(of beter gezegd in die prijsklasse welke blijkbaar beter aansluiten bij de waarde v/d aan te sluiten luidsprekers)
wellicht in de hoop, alleen hier een geschikte versterker te vinden, die de speakers goed aan kan sturen.
Zeer legitiem/begrijpelijk maar probeer ook eens potente versterker die wellicht helft kosten, al is het alleen maar
om weer ff met de beide benen op de grond te staan en wellicht verbaasd te worden, wat voor een kwaliteit er mogelijk geleverd wordt.
Soms denk ik, als er eenmaal de weg omhoog wordt ingezet met een mindset duurder is beter, is er blijkbaar geen weg meer terug en
wellicht hiermee, ben je een dief van je eigen portemonnee  :ohmy:

Dit is echt geen verwijt aan mensen die dure versterkers kopen en iedereen moet dat kopen wat goed klinkt en/of een
"proud of ownership" maar ondergetekende is vaker positief verbaasd over vriendelijk geprijsde apparaten en zelden m.b.t.
dure apparaten (vaak overkill).
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Het kan, maar er kan behoorlijk verschil in klank zitten en de duurdere zijn meestal wel beter om grote zware speakers aan te sturen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Quote from: frank2 on November 24, 2020, 20:57:53
Het kan, maar er kan behoorlijk verschil in klank zitten en de duurdere zijn meestal wel beter om grote zware speakers aan te sturen.
Dit was niet de essentie v/h verhaal.
Als ik speakers heb gekocht van 20.000 p/paar en de verkoper adviseert mij een versterker van 10.000 euro, met de allerbeste intenties
of wellicht als een soort automatisme omdat dit een reguliere verhouding is, of omdat hij meent een goede match te weten die 10.000 euro kost,
zou ik toch vragen naar goedkopere alternatieven die ook voldoende power kunnen leveren, om dezelfde speakers aan te kunnen sturen en dan
zelf wel gehoormatig willen bepalen of het de moeite waard is om voor de dure of goedkopere versterker te kiezen.

Ik heb zelf aan den lijve mogen ondervinden in een blinde ABX-test, dat een Sony van <300 euro,  niet onderdeed voor een 30x zo dure
ASR-emitter op een B&W 800D.   Nu zijn dit wel uitersten en ondanks deze ervaring, zou ik als ik een B&W 800D bezat me ook niet "comfortabel"
voelen om hierop een Sony van 300 euro op aan te sluiten maar vraag me hierdoor wel af, wat een versterker van 10.000 euro zoveel "extra"
brengt t.o.v. een versterker van bijvoorbeeld 2.500 t/m 5.000 euro.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Peerless Monster

Quote from: VANZOMERENG on November 24, 2020, 22:59:53
Dit was niet de essentie v/h verhaal.
Als ik speakers heb gekocht van 20.000 p/paar en de verkoper adviseert mij een versterker van 10.000 euro, met de allerbeste intenties
of wellicht als een soort automatisme omdat dit een reguliere verhouding is, of omdat hij meent een goede match te weten die 10.000 euro kost,
zou ik toch vragen naar goedkopere alternatieven die ook voldoende power kunnen leveren, om dezelfde speakers aan te kunnen sturen en dan
zelf wel gehoormatig willen bepalen of het de moeite waard is om voor de dure of goedkopere versterker te kiezen.

Ik heb zelf aan den lijve mogen ondervinden in een blinde ABX-test, dat een Sony van <300 euro,  niet onderdeed voor een 30x zo dure
ASR-emitter op een B&W 800D.   Nu zijn dit wel uitersten en ondanks deze ervaring, zou ik als ik een B&W 800D bezat me ook niet "comfortabel"
voelen om hierop een Sony van 300 euro op aan te sluiten maar vraag me hierdoor wel af, wat een versterker van 10.000 euro zoveel "extra"
brengt t.o.v. een versterker van bijvoorbeeld 2.500 t/m 5.000 euro.

Ik denk niet dat het zich gaat om de prijs, maar om de match met de speakers.
Die ASR nou niet bepaald matchend te krijgen met een speaker als je het mij vraagt namelijk.
Het ziet er imposant uit en het moet je ding zijn...

Vergelijk met een vrouw. Er zijn prachtige boerinnen (ze maken er zelfs kalenders van) en lelijke prinsessen. En vergelijk de komaf met de hoeveelheid geld.
Als je mij met een prinses laat trouwen, krijg je ook wellicht een vreemde match. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Quote from: frank2 on November 24, 2020, 20:57:53
Het kan, maar er kan behoorlijk verschil in klank zitten en de duurdere zijn meestal wel beter om grote zware speakers aan te sturen.

Grote zware speakers ? Waar heb je het dan over ? Anderhalve meter hoog en 60 kilo ? En welke connectie maak je dan met prijs als het gaat om de versterker die je gebruikt ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Ik denk ongeveer 100 euro versterker per kilo luidspreker  :smile:

chansig

Dat is een mooi audiofiel uitgangspunt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Peerless Monster on November 24, 2020, 23:22:47
Vergelijk met een vrouw. Er zijn prachtige boerinnen (ze maken er zelfs kalenders van) en lelijke prinsessen. En vergelijk de komaf met de hoeveelheid geld.
Als je mij met een prinses laat trouwen, krijg je ook wellicht een vreemde match. 😂

Enig zot vergelijk...je hebt echt sterkere en betere gemaakt.  :D

En steek je piemel in die prinses en met een beetje mazzel komt er ook een kind uit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WickedGame

Quote from: J o e p on November 24, 2020, 14:22:57
De Accuphase classe A zijn mooi maar voor 2 x 50 watt betaal je een godsvermogen en daar heb je niet echt de juiste boxen voor in huis staan. B&W lust wel een extra wattje. De Accuphase E470 is eigenlijk niets bijzonders. Zeker niet voor dat geld. Heb zelf een E350 gehad maar weer snel verkocht. Ging wel snel die verkoop. Mensen kopen het voor de naam. Ik zou zeker geen versterker kopen met minder dan 2 x 200 watt, liefst nog een beetje extra. Een Michi? Heb ik helaas nog geen ervaring mee.

Qua prijs heb je wel een punt. Een E800 accuphase is rond de 15K, een heleboel geld natuurlijk. Qua match met de B&W was het met de 804D3 echt prachtig, en tuurlijk is het de vraag of de 802D3 dit ook zo nog laat horen of te kort komt. Toch zijn er legio voorbeelden waarin klasse A met genoeg reserve en een hoge dempings factor de 802D3 prima kan laten zingen zonder er direct heel veel wattages tegenaan te gooien.

Quote from: chansig on November 24, 2020, 19:44:36
Precies...Astin Trew was/is ook zo'n versterker....stabiel tot onder de 1 Ohm.

Gr. Hans

Ken ik niet  :laugh: en wat zeggen ze dan altijd? "Wat de boer niet kent........"  :-X

Quote from: Maximus_Aurelius on November 24, 2020, 18:42:02
Ik heb Accuphase E-650 en nu de nieuwste E-800 op de B&W 802 D3 gehoord en beiden apparaten hadden de 802 D3 onder controle. Het draait niet alleen over Wattage maar belangrijker aspect is  de (stroom)reserves die een apparaat heeft, oftewel ringkern trafo's. Laat dit nu bij Accuphase ontzettend goed zijn. Zelfs wanneer het volume goed opengedraaid wordt  ;) ;D. Ook met muziek die controle nodig heeft zoals Stravinsky (Firebird), Shostakovich symphonie no 4 en no 11 en vele andere.
Accuphase capituleert niet en heeft de moeilijkste luidsprekers goed onder controle, zelfs moeilijkere luidsprekers dan de 802 D3.

Je kunt een versterker hebben die veel watt vermogen heeft maar niet stabiel is dan heb je er niets aan. Liever een versterker met minder watt met veel stabiliteit en reserves. ;)



Hier heb je wel een goed punt, een stabiele goede voeding met veel reserve is net zo belangrijk. Vandaar dat ik klasse A zeker eens wilde horen, want in principe zijn die qua wattages lager, maar qua reserve vaak weer ruim voorzien. Enige "nadeel" kan zijn dat een groot deel van het opgenomen vermogen in warmte afgifte gaat zitten. Maar dat scheelt dan weer stoken. Overigens is accuphase niet de enige klasse A die goed zou presteren, en zijn er legio andere mogelijkheden. Niet dat ik ze allemaal ga/of wil gaan testen.

Wat mij betreft is accuphase een optie als side/upgrade (hoe je het ook zou willen noemen).

Quote from: VANZOMERENG on November 24, 2020, 20:45:13
Stroomreserves zijn inderdaad belangrijk maar dit hoeft niet noodzakelijk direct gerelateerd te worden aan een ringkerntrafo.
Gewoon een kwestie van een ruim bemeten voeding.
Neem bijvoorbeeld een Denon PMA2500ne, heeft geen ringkerntrafo maar gewoon een ruim bemeten voeding
en deze Amp heeft grote stroomreserves en is stabiel bij lagere impedantie en daarnaast vriendelijk geprijsd.

Bij de weg:  men gaat nogal gauw in een vrij dure prijsklasse shoppen, bijv. > 5.000 euro
(of beter gezegd in die prijsklasse welke blijkbaar beter aansluiten bij de waarde v/d aan te sluiten luidsprekers)
wellicht in de hoop, alleen hier een geschikte versterker te vinden, die de speakers goed aan kan sturen.
Zeer legitiem/begrijpelijk maar probeer ook eens potente versterker die wellicht helft kosten, al is het alleen maar
om weer ff met de beide benen op de grond te staan en wellicht verbaasd te worden, wat voor een kwaliteit er mogelijk geleverd wordt.
Soms denk ik, als er eenmaal de weg omhoog wordt ingezet met een mindset duurder is beter, is er blijkbaar geen weg meer terug en
wellicht hiermee, ben je een dief van je eigen portemonnee  :ohmy:

Dit is echt geen verwijt aan mensen die dure versterkers kopen en iedereen moet dat kopen wat goed klinkt en/of een
"proud of ownership" maar ondergetekende is vaker positief verbaasd over vriendelijk geprijsde apparaten en zelden m.b.t.
dure apparaten (vaak overkill).

Ik kijk niet zo zeer naar een prijs. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat iets sterves duur was maar nergens naar klonk, en dat soms iets heel goedkoops een geweldige soundstage neer kon zetten. Wat dat betreft ben ik nuchter genoeg daarin. Om die reden is Rotel Michi ook zeker nog een optie, voor relatief weinig geld een hele mooie opgebouwde machine. Qua klank en weergave is het wel wennen. Heb de S5/P5 nu al een paar keer gehoord, en afgelopen zondag ook nog eens de X3 met een set Dynaudio en Rotel , De X3 gooit er wel een echt in your face geluid in. Een soort wall of sound. Details bij rustige muziek zijn dan prima waar te nemen, maar bij heel veel verschillende instrumenten/zang etc. en complexiteit kan het wat rommelig worden. Ik weet dat de S5/P5 dat iets minder hebben.

Overigens kijk ik ook 2e hands. Heb daar ook geen moeite mee.

Quote from: frank2 on November 24, 2020, 20:57:53
Het kan, maar er kan behoorlijk verschil in klank zitten en de duurdere zijn meestal wel beter om grote zware speakers aan te sturen.


Ben ik het niet helemaal mee eens, heb mij best wel eens laten verrassen door "goedkopere" combinaties. Uiteraard heeft een B&W maar bijv. ook Dynaudio Confidence het nadeel dat ze wel een versterker vereisen die wat reserve heeft. En vaak hebben de duurdere merken dat wel op orde, en in de lagere klasses zijn de marges wat kleiner. Maar soms heb je er pareltjes tussen zitten die dit ook prima kunnen. In het verleden ook Marantz en Denon versterkers gezien die prima de B&W's konden laten spelen.

Quote from: Peerless Monster on November 24, 2020, 23:22:47
Ik denk niet dat het zich gaat om de prijs, maar om de match met de speakers.
Die ASR nou niet bepaald matchend te krijgen met een speaker als je het mij vraagt namelijk.
Het ziet er imposant uit en het moet je ding zijn...

Vergelijk met een vrouw. Er zijn prachtige boerinnen (ze maken er zelfs kalenders van) en lelijke prinsessen. En vergelijk de komaf met de hoeveelheid geld.
Als je mij met een prinses laat trouwen, krijg je ook wellicht een vreemde match. 😂


Je slaat de spijker op zijn kop  ;D

Het moet matchen dat is het belangrijkste. Prijs is niet een argument, en zal niet meegenomen worden in de keuze (tenzij de prijs zo hoog is dat ik het niet wil/kan betalen). En je kent mij ik kijk rustig overal rond, en 2e hands is ook een optie hierin. Jij nog ideeën hierover qua match en keuze? De accuphase verraste mij positief.

Quote from: chansig on November 25, 2020, 08:11:43
Grote zware speakers ? Waar heb je het dan over ? Anderhalve meter hoog en 60 kilo ? En welke connectie maak je dan met prijs als het gaat om de versterker die je gebruikt ?

Gr. Hans

Per kilo prijs rekenen toch? hmm... 94.5KG per stuk x 100 euro: 9450,- euro.... x2... Dan moet ik 18900,- euro budgetteren  ;D :nopompom:

Quote from: Koen K on November 25, 2020, 08:34:46
Ik denk ongeveer 100 euro versterker per kilo luidspreker  :smile:

Heb je berekening even meegenomen.... ik denk een NO GO :D


Mitch--

Quote from: chansig on November 25, 2020, 08:11:43
Grote zware speakers ? Waar heb je het dan over ? Anderhalve meter hoog en 60 kilo ? En welke connectie maak je dan met prijs als het gaat om de versterker die je gebruikt ?

Gr. Hans

Goedkoop, tsja wat dan de definitie van 'goedkoop' is is ook nog maar de vraag, maar het word nogal stellig aangenomen dat dus schijnbaar 'goedkopere' versterkers per definitie minder goed zijn simpelweg door hun prijskaartje....

De boel moet natuurlijk een beetje in verhouding staan tot elkaar maar alleen kijken naar de prijs is een nogal wankele argumentatie, componenten moeten vooral matchen met elkaar, plus het is ook nog fijn als de luisteraar/eigenaar er blij mee is en het voor hem goed klinkt, who cares what the price is then :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Quote from: WickedGame on November 25, 2020, 09:04:33
Ken ik niet  :laugh: en wat zeggen ze dan altijd? "Wat de boer niet kent........"  :-X

Dat is als je vanuit de oude boer denkt...de moderne boer denkt tegenwoordig anders.

Gr. Hans
Quote from: Mitch-- on November 25, 2020, 09:23:35
Goedkoop, tsja wat dan de definitie van 'goedkoop' is is ook nog maar de vraag, maar het word nogal stellig aangenomen dat dus schijnbaar 'goedkopere' versterkers per definitie minder goed zijn simpelweg door hun prijskaartje....

De boel moet natuurlijk een beetje in verhouding staan tot elkaar maar alleen kijken naar de prijs is een nogal wankele argumentatie, componenten moeten vooral matchen met elkaar, plus het is ook nog fijn als de luisteraar/eigenaar er blij mee is en het voor hem goed klinkt, who cares what the price is then :)


Geen idee waarom de boel in verhouding moet zijn ? Volgens mij ook een simpelweg marketing ding geweest/geworden...30% zus, 45,4% zo. Maar inderdaad iedereen moet het allemaal zelf weten. Waar hebben we het dan eigenlijk over... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Quote from: WickedGame on November 25, 2020, 09:04:33
Hier heb je wel een goed punt, een stabiele goede voeding met veel reserve is net zo belangrijk. Vandaar dat ik klasse A zeker eens wilde horen, want in principe zijn die qua wattages lager, maar qua reserve vaak weer ruim voorzien. Enige "nadeel" kan zijn dat een groot deel van het opgenomen vermogen in warmte afgifte gaat zitten. Maar dat scheelt dan weer stoken. Overigens is accuphase niet de enige klasse A die goed zou presteren, en zijn er legio andere mogelijkheden. Niet dat ik ze allemaal ga/of wil gaan testen.

Wat mij betreft is accuphase een optie als side/upgrade (hoe je het ook zou willen noemen).

Ik haal Accuphase aan omdat er in dit topic veel over gepraat word ;).
Uiteraard zijn er legio andere mogelijkheden.

Zelf heb ik ervaring met de Vitus SIA 025 class A.
Magistraal klonk het op mijn YG :inlove: alleen kwam de belangrijkste vraag, is het een meerwaarde in klank en meer geld kwijt ten opzichte van mijn huidige set(toen de 850 eindversterker).
Nee was mijn antwoord en zelfs de importeur die erbij was zei dat hij het ook niet zou doen.
Vitus heeft goede service qua demo. Je meld je en spreekt een datum af en welk apparaat of meervoud je wilt testen. Ze komen thuis en installeren het en je kunt testen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

JeroenGRT

In het verleden bryston gehoord bij enjoyaudio , deze toen vergeleken met ook een hele mooie luxman. Die bryston speelde echt super strak, kan me zo voorstellen dat dit ook wel een aardige combi is met b&w? Er staat nu zowel een bps25 en bps26 vv te koop marktplaats

https://link.marktplaats.nl/m1622663678

https://link.marktplaats.nl/m1631225949

https://www.audiocircle.com/index.php?topic=24238.0


Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)