Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: myself on October 15, 2020, 12:11:19
Ik verwacht dat de blades je behoorlijk gaan tegenvallen. Ik heb ze destijds ook gehoord en was na 15 min helemaal klaar met ze. Komen niet in de buurt, op allerlei vlakken.

De D & D heeft wel lang op mn shortlist gestaan en is de moeite van luisteren waard maar idd een heel ander concept. Kii zit daar vlak in de buurt.

Maar ach... zelf luisteren is veel leuker :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jij bent ook voor de 802D3 gegaan. Wat was je beweegreden voor deze keus en welke speakers heb je de revue laten passeren?

Nu ik op de center speaker alles kwijt ben kan het zoeken we echt gaan beginnen. Tot nu toe staat de 802D3 we hoog op het lijstje, maar wil zeker niet direct voor de makkelijkste weg gaan.

Actief heb ik laten varen. Het zal ongetwijfeld goed zijn en klinken. Maar de Classe bevalt me top, en geen zin om die ook weg te doen.

WickedGame

#2301
Gisteren maar weer plaatjes gedraaid.... dacht dat tapatalk ook video's kon showen... not :D

Poll in ieder geval aangepast.

Toch direct maar een vraag, het surround is nu weg en we gaan dus terug naar stereo. Dat is ook helemaal goed.

Toch zitten we wel te denken om een soundbar aan te schaffen voor die enkele keer dat de kids wat leuke films willen zien. Hierin zie ik door de bomen de soundbars niet. Iemand wat ervaringen rondom soundbars?

Richi

De Yamaha sound bars konden mij altijd goed overtuigen, zeker voor het afspelen van films in pseudo surround.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WickedGame

Quote from: Richi on October 20, 2020, 10:23:25
De Yamaha sound bars konden mij altijd goed overtuigen, zeker voor het afspelen van films in pseudo surround.

Weet nog wel dat de eerste soundbars van hun uitkwamen. Die waren altijd wel goed.
Misschien wel een idee om eens naar Yamaha te kijken.

Een van de eisen die ik heb dat er in ieder geval een aantal HDMI ingangen op moeten zitten. De Sonos ARC valt al af omdat die er maar 1 heeft. Heb dus geen idee hoe dat dan moet werken als je een setupbox hebt van ziggo.

Richi

Volgens mij heeft de Yamaha YSP-5600 wel 5 ingangen.

https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/sound_bar/ysp-5600/index.html

https://www.whathifi.com/yamaha/ysp-5600/review

https://www.whathifi.com/yamaha/ysp-5600/review

Op basis van de tests misschien niet de beste voor muziek (maar daar heb je hem volgens mij ook niet voor), maar zeker wel de beste voor surround. En de sound beam optie (geloof dat het zo heet) werkt helemaal geweldig. Zit je op de bank, laat je het geluid op jezelf richten en de mensen om je heen horen maar 50% of minder van het volume dat jij hoort. De soundbar bepaalt dan waar je zit op basis van waar de afstandsbediening zich bevindt als ik het me goed herinner. Echt een super feature.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Mijn er ervaring is dat mijn kids er niks om geven of het geluid uit de TV komt of uit speakers. Sublaag vinden ze sowieso vervelend. Wees dus kritisch naar jezelf of je het écht voor hun doet  ;) anders heb je weer een setup die staat te verstoffen.
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on October 22, 2020, 08:23:59
Mijn er ervaring is dat mijn kids er niks om geven of het geluid uit de TV komt of uit speakers. Sublaag vinden ze sowieso vervelend. Wees dus kritisch naar jezelf of je het écht voor hun doet  ;) anders heb je weer een setup die staat te verstoffen.

Scherp, je lijkt mijn vrouw wel  :laugh:

Die zei ook al van laat het lekker uit de tv lopen dat is voorlopig prima. Dus ook maar besloten de soundbar even te parkeren. Eerst maar eens focussen op nieuwe speakers, nu alles verkocht is kan ik eens gaan rondkijken.

Peerless Monster

Sennheiser ambeo als je dan toch wil kijken 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2020, 08:52:58
Sennheiser ambeo als je dan toch wil kijken [emoji4]
Tja heb het even in de ijskast gegooid. Heb net al mijn geld gedropt bij een winkel [emoji1787]

clockwork

Quote from: WickedGame on October 24, 2020, 16:34:47
Tja heb het even in de ijskast gegooid. Heb net al mijn geld gedropt bij een winkel [emoji1787]

Vertel!

Hoewel ik wel een idee heb.... :tounge:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on October 24, 2020, 16:34:47
Tja heb het even in de ijskast gegooid. Heb net al mijn geld gedropt bij een winkel [emoji1787]

😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Kef Blade is het niet geworden. Geen verkeerde speaker maar de vrouw des huizes vond ze wel heel groot.

Tja dan kan ik hoog en laag springen maar dan gaat dat het hem sowieso niet worden. Estelon is wel een leuke speaker maar ook die vind ik het net niet hebben. De duurdere XB serie is wel om te smullen maar jezus wat duur zijn die [emoji1787]

Dus tja knopen hakken en geen gezeur meer. Set 802D3 in bestelling gezet.


denoontje

Mooi , welke kleur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Ik wist het stiekem wel. Ook al waren de anderen beter en mooier, jullie familie wijkt niet af van het B&W gedachtengoed :D



van harte, mooie aankoop!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: denoontje on October 24, 2020, 17:55:44
Mooi , welke kleur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pianolak zwart dit keer.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October 24, 2020, 18:19:31
Ik wist het stiekem wel. Ook al waren de anderen beter en mooier, jullie familie wijkt niet af van het B&W gedachtengoed :D



van harte, mooie aankoop!
Ik snap dat je dit denkt, maar heb dit keer aardig wat nog de revue laten passeren. En een kans gegeven. Laat ik voorop stellen de B&W is de B&W niet meer zoals heel veel hem kennen en daardoor ook niet mooi vinden.

Kharma was mooi maar een DB7 miste teveel laag en dan had ik naar een DB9 of zelfs een DB11 gemoeten. Dat werd financieel gezien te gortig.

KEF is een leuke outsider met de de Blade maar goed daar is dan ook de ballotagecommissie voor gaan liggen.

Vivid is zeker een leuke speaker, zou hem zeker iedereen aanraden om de Kaya eens te beluisteren.

Er werd nog Wilson Benesch genoemd, maar die heeft niet eens meer een importeur in Nederland. En ook qua verkooppunten is er zover ik kon nagaan niks meer.

Had andere merken ook best kunnen beluisteren, maar soms moet je maar een knoop hakken. Anders blijf je maar luisteren en luisteren en raakt je referentie ook zoek.

clockwork

#2316
Prachtig!  :clapping:

Gefeliciteerd.  :pompom:

En ik had het wel verwacht dat het deze zou worden..... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

katwax

Ging nog redelijk snel, heb je van Vivid nu enkel Kaya beluisterd of ook Giya?

Belangrijkste is dat het voor jouw een upgrade is en er met veel plezier naar kan luisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

#2318
Quote from: katwax on October 24, 2020, 19:23:04
Ging nog redelijk snel, heb je van Vivid nu enkel Kaya beluisterd of ook Giya?

Belangrijkste is dat het voor jouw een upgrade is en er met veel plezier naar kan luisteren.

Ja het ging wat sneller dan gedacht, kwam ook mede door de verkopen die veel sneller gingen dan ik zelf had verwacht.

En tja dan zit je zonder speakers. Dat voelt dan ook niet hee lekker [emoji16]

Giya word veel te duur en om die reden daar niet teveel aandacht aan geschonken [emoji85]

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Peerless Monster

Mooi speakers Marc! Daar word je straks heel gelukkig van.
Heb je nog snel gedaan die beslissing. Chapeau!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2020, 01:26:34
Mooi speakers Marc! Daar word je straks heel gelukkig van.
Heb je nog snel gedaan die beslissing. Chapeau!
Wat langer wachten had uiteraard gekund, en heel veel andere speakers beluisteren ook. Maar Corona maakt het wel lastiger.

Daarnaast moest het een match met Classe worden, en dan is luisteren nog lastiger. Want in Nederland is er nu nog maar 1 dealer.

Qua speakers best wat op de shortlist gezet uiteindelijk, maar sommige vielen al af door iets simpels als geen speakercover. Wat voor mij essentieel is ivm twee kleine kinderen.

Andere vielen weer af omdat de vrouw des huizes het toch niet heel mooi vond qua uiterlijk, of te groot zoals de Blade. Blade was wel een serieuze kandidaat geworden als de vrouw niet haar kaart trok [emoji1787]

En toen had ik zoiets van ga ik nog maanden door met luisteren of hak ik maar de knoop door. Dat laatste kreeg wel een zetje door een bonus haha.

patsijb

wist t al..als jij er maar blij van wordt, daar gaat t om
maar ja soms even ergens anders kijken doet geen kwaad..kom je leuke dingen tegen..
had nog willen zeggen wilson audio maar dat is ook erg prijzig



WickedGame

Quote from: patsijb on October 26, 2020, 08:53:11
wist t al..als jij er maar blij van wordt, daar gaat t om
maar ja soms even ergens anders kijken doet geen kwaad..kom je leuke dingen tegen..
had nog willen zeggen wilson audio maar dat is ook erg prijzig

Probleem met sommige merken is dat ze pas beginnen bij prijzen waar B&W stopt en waar mijn budget limiet dan ook ligt. Estelon, Wilson, Kharma in zekere zin ook starten pas een beetje bij 20k. En tja de speakers die je dan echt wil, of die echt heel top presteren kosten dan vaak weer het dubbele.

Kharma was zeker interessant maar ik moet voor de laag beleving dan naar een DB9 of DB11, en dat is qua prijs weer niet toereikend. Dat is helaas jammer, ik vond het een erg mooie luidspreker qua looks. En qua performance was het zeker niet slecht.