Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

#2200
De kabel eens uitvoerig getest op de Lumin D2 tegenover mijn no-name cat6 kabel die er op zat. Nu weet ik niet of ik het mij verbeeld of dat een CAT kabel werkelijk iets kan doen. Maar voor mijn gevoel is het net iets verfijnder tegenover de normale no-name cat kabel. technisch zou ik er geen verklaring voor hebben, en het druist ook flink in tegen mijn kennis en kunde rondom IT/Netwerken. Maar toch lijkt het iets te doen, of ik hou mezelf voor de gek  :blink: :laugh:

Overigens het is geen wereld verschil wat je soms wel hebt met LS-kabels of interlinks. Maar ergens ervaar ik het dus toch als anders.

Als je fysiek afgaat op de kabels, dan is de no-name niet afgeschermd met een mantel en geen solide aderen wat de viablue EP7-S wel heeft. Of de silver coating zoals Viablue het vermarkt nog effect heeft weet ik niet. Maar daar zitten dan de fysieke verschillen. En mogelijk dat dergelijke afscherming dan toch effect kan hebben.

Of ik hierdoor nu een duurdere AQ overweeg? Nee! Ik betwijfel namelijk sterk of de Viablue en AQ Carbon/Vodka wezenlijk anders zijn. Zeker na de teardown van de Vodka Link naar teardown en ik de kabel van Viablue heb gezien hoe die is opgebouwd zie ik nauwelijks verschillen tussen beiden. Wil ze best in een shootout horen, maar nu met een investering van 45 euro voor 2m ben ik tevreden met dit experiment en is de vraag of een AQ met een prijs die het tienvoudige is werkelijk meer brengt.

WickedGame

Tja als je toch thuis werkt is het plots wel handig om je echt af te kunnen zonderen zonder gejengel van kinderen of de conference call van je vrouw die er doorheen dendert. Daarnaast is het ook in de avond wel eens fijn dat ik muziek kan luisteren en de vrouw haar serie kan kijken. Dus ben ik eens aan het nadenken over een headphone. En eigenlijk ook gebaseerd op de wensen die ik heb is een wireless headphone wel iets wat mij aanspreekt.

Na veel reviews kom ik eerlijk gezegd uit op de B&W PX7.

Maar stel ik koop een headphone als een PX7 hoe ga ik die dan een beetje goed aansluiten op de set?

Optie 1: Bekabeld aan een headphone AMP (SMSL SP200 bijv?), dit kan met de PX7.
Optie 2: Bluetooth wireless transmitter

Maar misschien zijn er nog andere opties?

WickedGame

Van vrouwlief een B&W PX7 voor mijn verjaardag gekregen  :pompom:



Voor het beluisteren van muziek via de Lumin D2 streamer heb ik een Bluetooth Transmitter aangeschaft met aptxHD. Dat is de Blitzwolf BW-BR4 geworden.



De keuze voor de transmitter is mede gebaseerd op de volgende review:

https://www.gadgetgear.nl/2019/05/review-blitzwolf-bw-br4-audio-ontvangen-en-verzenden-via-bluetooth/

Moet zeggen dat de B&W PX7 snel koppelde aan de transmitter. In de basis gebeurde dit op aptx codec. Na even handleiding van de transmitter te lezen de transmitter in forced aptxHD kunnen zetten. En de B&W schakelde netjes over. Tot nu toe qua sound ben ik erg tevreden over de B&W PX7. Ik ga er nog een keer wat uitgebreider iets over schrijven als ik wat meer tijd heb :D


katwax

#2203
heb hem zelf ook en de ANC werkt echt zeer goed, enige nadeel voor conference calls is dat de mic niet zo super is. Nu enkele maanden in gebruik en kan alleen maar zeggen dat je er geen spijt van zult hebben ->
- ANC top
-comfort je kan hem enkele uren dragen zonder er last van te hebben
-geluid is zeer goed
-de levensduur van de batterij is top, gebruik hem dagelijks en 1x per week moet ik hem maar opladen
-bluetooth werkt ook zeer goed, multiple devices etc + ondersteuning voor aptx

Veel plezier ermee :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jack_D

Hoe heb je de de Lumin aan je Bluetouth transmitter gehangen.... via analoog?, de Lumin heeft toch geen optische uitgang


Quote from: WickedGame on April 15, 2020, 09:40:43
Van vrouwlief een B&W PX7 voor mijn verjaardag gekregen  :pompom:

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eEMbi8cBmyeGEASVaVBEjb.jpg

Re: De set van WickedGame: "What will 2020 bring?"

Voor het beluisteren van muziek via de Lumin D2 streamer heb ik een Bluetooth Transmitter aangeschaft met aptxHD. Dat is de Blitzwolf BW-BR4 geworden.



De keuze voor de transmitter is mede gebaseerd op de volgende review:

https://www.gadgetgear.nl/2019/05/review-blitzwolf-bw-br4-audio-ontvangen-en-verzenden-via-bluetooth/

Moet zeggen dat de B&W PX7 snel koppelde aan de transmitter. In de basis gebeurde dit op aptx codec. Na even handleiding van de transmitter te lezen de transmitter in forced aptxHD kunnen zetten. En de B&W schakelde netjes over. Tot nu toe qua sound ben ik erg tevreden over de B&W PX7. Ik ga er nog een keer wat uitgebreider iets over schrijven als ik wat meer tijd heb :D

WickedGame

Quote from: Jack_D on April 15, 2020, 12:19:17
Hoe heb je de de Lumin aan je Bluetouth transmitter gehangen.... via analoog?, de Lumin heeft toch geen optische uitgang

Nee Lumin D2 hangt aan de CP700 via XLR. Vanuit de CP700 analoog naar de Blitzwolf. Heb geen digitale uitgangen.

W.Otter

Ik heb de px7 ook in huis gehad en weer terug gestuurd.. te veel last van druk op de oren, geluidskwaliteit was niet denderend. Ook de pasvorm was wat te strak en het kunstleer warmen je oren snel op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

WickedGame



Wat 2020 in ieder geval heeft gebracht is de komst van Philou op 02-05-2020. Romée is nu een trotse zus. Al is dat op de foto nog niet te merken [emoji1787]

Peerless Monster

#2208
Quote from: WickedGame on May 12, 2020, 13:48:33


Wat 2020 in ieder geval heeft gebracht is de komst van Philou op 02-05-2020. Romée is nu een trotse zus. Al is dat op de foto nog niet te merken [emoji1787]

Ach wat een schatje weer!!! Genaamd naar grootouders?

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!!! ;D  :pompom:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

MLCinema

Gefeliciteerd!! Leuke naam ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

clockwork

Gefeliciteerd met deze prachtige upgrade!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

Gefeliciteerd alle 4  :pompom: :pompom:

Hoeveel jaar zit er tussen de zusjes?

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R


Raphie

Voor networking, dit is wat de pro's gebruiken over veel grotere afstanden met veel meer bandbreedte https://www.audinate.com/meet-dante

Zet het e.e.a. Wel in perspectief.
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on May 12, 2020, 14:23:25
Ach wat een schatje weer!!! Genaamd naar grootouders?

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!!! ;D  :pompom:

Nee geen vernoemingen.

Thanks!

Quote from: Rielplayer on May 12, 2020, 21:52:14
Van harte!

thanks

Quote from: Marco66 on May 12, 2020, 22:13:04
Gefeliciteerd!

thanks!

Quote from: clockwork on May 13, 2020, 08:30:44
Gefeliciteerd met deze prachtige upgrade!


De beste upgrades die er zijn zeggen ze...

Quote from: Raymond187 on May 13, 2020, 11:13:01
Gefeliciteerd alle 4  :pompom: :pompom:

Hoeveel jaar zit er tussen de zusjes?

Hey je leeft nog! er zit 2,5 jaar ongeveer tussen. De oudste is wel top tot nu toe met de kleine, en ook met ons.

Quote from: Magura on May 13, 2020, 17:08:59
Gefeliciteerd!

Thanks

Quote from: R on May 14, 2020, 21:29:48
Van harte!!

Thanks

WickedGame

Quote from: Raphie on May 15, 2020, 20:18:33
Voor networking, dit is wat de pro's gebruiken over veel grotere afstanden met veel meer bandbreedte https://www.audinate.com/meet-dante

Zet het e.e.a. Wel in perspectief.

Euhhhh..... heb ik iets gemist?

Raymond187

Quote from: WickedGame on May 18, 2020, 20:14:33

Hey je leeft nog! er zit 2,5 jaar ongeveer tussen. De oudste is wel top tot nu toe met de kleine, en ook met ons.

Thanks
Ja gelukkig wel, al had het niet veel gescheelt vorig jaar :-X
Ik lees zo nu en dan wat topic s door hier, maar vanwege het ongeluk nergens zin in, dus ook niet reageren. Jou topic en va neen paar andere lees ik nog steeds.

Dat ze lief voor elkaar zijn blijft wel voorlopig, tot ze wat ouder zijn hahaha. :D


WickedGame

De kogel is door de kerk, ik ga afscheid nemen van surround.

Ik merk gewoon dat we nauwelijks er gebruik van maken, en ook de woonkamer is toch in de praktijk niet optimaal voor surround. Een aparte ruimte bouwen gaan we sowieso niet doen. Dat betekend dat de Anthem MRX710 (nauwelijks gebruikt helaas) er uit gaat samen met de 805S, 803D en HTM2 van B&W in Cherry kleur.

Maar het leverte ook wel wat leuks natuurlijk op. Opzoek naar die ene goede luidspreker voor stereo.

De aansturing zal de Classe CP700 en CA-2200 blijven, met daarop de Lumin D2 en uiteindelijk weer de Transrotor ZET-3 (helaas nog in doos ivm verhuizing).

Qua shortlist heb ik de volgende luidsprekers (vloerstaanders):

- B&W 803D3 of 802D3 (afhankelijk hoe de 2e hands markt zich ontwikkelt)
- Kharma DB7 of misschien een DB9 als die haalbaar gaat worden.
- TAD Evolution One TX
- Raidho (werd aangeraden, maar ook wel heel prijzig)

De vrouw des huizes heeft overigens inspraak op de keus, dus het oog wil ook wat. (Magico viel bijvoorbeeld af ivm het recht toe rechtaan design) En niet geheel onbelangrijk er moeten wel speakercovers opzitten ivm kinderen in huis. Zou zonde zijn als de kids de speakers rijstwafels gaan voeren, of de vingers lekker aan het prikken zijn in de conussen :)

Het zal een reis gaan worden, niet iets wat ik binnen nu en een paar maandjes geregeld zal hebben. Want wil er in 1 keer flink wat jaartjes tegenaan. Binnenkort wel de eerste luistersessie van een Kharma DB7.

Eventueel tips/ervaringen zijn welkom, en het moeten wel vloerstaanders zijn :D


clockwork

Spannende plannen zeg.  :coffee:

Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Als eigenaar van ' de poor men's Tad' ben ik natuurlijk met name benieuwd naar de evolution one.  :tounge2:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

katwax

Vivid Giya? Design is apart te noemen, dus ofwel is de WAF ervoor of tegen, twijfel bestaat niet :)

Veel plezier alvast met de zoektocht en mocht je niet gebonden zijn aan de versterking(passief) zou ik de Kii Three (met BXT) en Dutch&Dutch meenemen in de zoektocht.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Quote from: clockwork on September  3, 2020, 13:31:57
Spannende plannen zeg.  :coffee:

Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Als eigenaar van ' de poor men's Tad' ben ik natuurlijk met name benieuwd naar de evolution one.  :tounge2:

Heel spannend, maar ook leuk.

De TAD heeft wel 1 nadeel, er zijn geen covers bij :D blijkt wel dat je ze kan laten maken hiervoor.

Quote from: katwax on September  3, 2020, 13:41:00
Vivid Giya? Design is apart te noemen, dus ofwel is de WAF ervoor of tegen, twijfel bestaat niet :)

Veel plezier alvast met de zoektocht en mocht je niet gebonden zijn aan de versterking(passief) zou ik de Kii Three (met BXT) en Dutch&Dutch meenemen in de zoektocht.

Vivid is inderdaad ook nog een optie, waar het niet dat mijn vriendin ze nogal gekscherend "barbapapa's" noemt :D

Qua versterking heb ik niet veel zin om alles weg te doen. De Classe bevalt uitstekend. Dus ik zal voorlopig mij vooral gaan focussen op passief.