Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Even een *update*

De bouw van het huis is inmiddels gestart en de keuken is uitgezocht. De badkamer zijn we nog mee in onderhandeling en daar komen we ook wel uit. Nu hebben we voor beneden een tegelvloer in gedachten. Hierop zijn wij terecht gekomen op een 80 x 80 tegel. Iemand ervaring met dergelijke afmetingen? Zijn er nog voor/nadelen aan dergelijke maten?

Het liefst willen we de tegelvloer die we voor binnen hebben gekozen  door leggen naar buiten toe. Hiervoor heb ik sowieso de bouwer gevraagd om een terras van beton te storten. Iemand ervaring met binnentegels die naar buiten worden gelegd? Volgens de tegelzetter is het geen probleem zolang de tegel goed verlijmd gaat worden met de ondergrond.

Jumping Jack

Geen terras van beton! Als er vocht onder de tegels terechtkomt, kan de boel kapot vriezen. Beste is met stabilisé te werken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on May 18, 2016, 14:20:15
Geen terras van beton! Als er vocht onder de tegels terechtkomt, kan de boel kapot vriezen. Beste is met stabilisé te werken.

Er worden wel maatregelen omtrent vorst opgenomen in de vloer, maar zal dit nog eens met de bouwer bespreken.

Raymond187

Zolang er geen water of teveel vocht onder kan komen blijft het wel heel. Als het opvriest gaat het zeker stuk. Zelfs asfalt gaat er door stuk.

Wanneer is de geplande oplevering?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May 18, 2016, 15:03:11
Zolang er geen water of teveel vocht onder kan komen blijft het wel heel. Als het opvriest gaat het zeker stuk. Zelfs asfalt gaat er door stuk.

Wanneer is de geplande oplevering?

Eind dit jaar/begin volgend jaar is de planning.

WickedGame

*Update*

De bouw is inmiddels gestart, en de verwachting die de bouwer uitspreekt is dat het huis in januari gereed is. De keuken is ondertussen gereed en hebben die al ondertekend. De badkamer is ondertussen ook gereed, en ook die is ondertekend. Nu zijn wij bezig met een vloertegel voor beneden, en dit zal een 80x80 tegel gaan worden in een betonlook.

Al met al dus weer lekker druk met uitzoeken/shoppen en vergelijken. Heb al wel een floorplanner tekening gemaakt van de beneden verdieping. Die heb ik dan ook hier bijgevoegd.

*HT Update*

Mijn Synology DS209+II heb ik vervangen door een DS412+. Hier heb ik nu 4x 3TB schijven in zitten, en zal de Synology straks in het huis naast Muziekserver, ook als surveillance station gaan dienen met een camera. Nu ben ik wel op zoek naar een mooie buitencamera voor zowel overdag als nacht die met de Synology kan samenwerken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan men aanraden?

Raymond187

Dat is een mooie NAS  :headbanging:

Geen ervaring met een IP camera.

RonG

Volgens mij kun je op de NAS een soort van APP hiervoor installeren en vandaar uit instellen om te controleren (via een app op de telefoon oid.)

WickedGame

Quote from: Raymond187 on June 10, 2016, 12:12:08
Dat is een mooie NAS  :headbanging:

Geen ervaring met een IP camera.

Voor een mooi prijsje op de kop weten te tikken, en ben er nu al super blij mee :)

Nu nog even uitvogelen hoe deze in te zetten als Camera beveiliging. Genoeg over te lezen, maar qua camera's zijn het er helaas zoveel, in zoveel prijsklassen dat ik daar de bomen door het bos niet meer zie. Met name voor de avond/nacht opname vind ik de camera kwaliteit heel belangrijk.

knubbe

#1859
Ben nu zelf met een vergelijkbare setup aan het spelen. Heb nu 3x de Foscam C1 voor binnen en 1x de FI9903P voor buiten. Dan wil ik nog 1 dome camera voor buiten bij de voordeur.
Momenteel nog aan het testen maar het lijkt allemaal heel aardig te werken icm de synology ! Veel instelmogelijkheden mbt opname e.d.

Probeer van een aantal modellen welke je interessant lijken opnamebeelden te vinden. Vaak genoeg te vinden ! Wellicht ook op youtube.
Als je een beetje weet wat je wilt vallen er gelijk een hoop modellen af.
Wil je PTZ? POE? Wifi? Kijkhoek?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on June 10, 2016, 13:39:35
Ben nu zelf met een vergelijkbare setup aan het spelen. Heb nu 3x de Foscam C1 voor binnen en 1x de FI9903P voor buiten. Dan wil ik nog 1 dome camera voor buiten bij de voordeur.
Momenteel nog aan het testen maar het lijkt allemaal heel aardig te werken icm de synology ! Veel instelmogelijkheden mbt opname e.d.

Probeer van een aantal modellen welke je interessant lijken opnamebeelden te vinden. Vaak genoeg te vinden ! Wellicht ook op youtube.
Als je een beetje weet wat je wilt vallen er gelijk een hoop modellen af.
Wil je PTZ? POE? Wifi? Kijkhoek?

Ben wel benieuwd naar je bevindingen, en dan met name buiten.

Wat betreft PTZ is het wel prettig. Ik ga in iedergeval voor POE aangezien ik WiFi te onbetrouwbaar vindt voor dit doeleinde. Kijkhoek is wel lastig om nu te bepalen omdat het huis nog niet klaar is. Al is een grotere kijkhoek vaak wel prettiger, maar kan ook weer nadelig zijn als die ook de buren registreert incl bewegingen etc.

knubbe

#1861
Zo te zien weet je al redelijk wat je wilt. Nog voorkeur voor een merk? Dan blijven er niet veel meer over :)

Je kan overigens een gebied aangeven waarbinnen je motion wilt detecten. Dus hoeft niet over het hele bereik van de camera.
Zo kan je ook privacy shades maken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Ethernet kabel (PoE) lijkt me sowieso al nodig als je een hoge resolutie wilt opnemen. Nu bepalen waar je ze wilt hebben en dan meteen mee laten nemen door de bouwer.

Je kan ook en bouwlamp van 200w met sensor erboven hangen. Daar komt een bak licht vanaf.

WickedGame

Quote from: knubbe on June 10, 2016, 14:02:17
Zo te zien weet je al redelijk wat je wilt. Nog voorkeur voor een merk? Dan blijven er niet veel meer over :)

Je kan overigens een gebied aangeven waarbinnen je motion wilt detecten. Dus hoeft niet over het hele bereik van de camera.
Zo kan je ook privacy shades maken.

Heb geen voorkeur voor een merk, Foscam kom je uiteraard veel tegen, die volgens mij qua prijs/kwaliteit leuke camera's levert.

Okay, dat wist ik dus niet dat je de motion detection kan aangeven. Dat maakt het wel weer interessanter door wat meer kijkhoek te nemen.

Quote from: Raymond187 on June 10, 2016, 14:13:43
Ethernet kabel (PoE) lijkt me sowieso al nodig als je een hoge resolutie wilt opnemen. Nu bepalen waar je ze wilt hebben en dan meteen mee laten nemen door de bouwer.

Je kan ook en bouwlamp van 200w met sensor erboven hangen. Daar komt een bak licht vanaf.

PoE is zeker een eis, wat jezelf al aangeeft is dat het met hoge resolutie zelfs een must is. Heb wel een idee waar de camera moet gaan komen (op de garage). De leidingen (loos) liggen al die kant op, en zouden eventueel nog gecombineerd kunnen worden met een lamp. Al is zo'n spotlight wel iets teveel van het goede  ;D

knubbe

Wat heeft POE met de resolutie te maken? Maakt toch niet uit met een normale Ethernet kabel?

Let wel even dat je switch POE moet ondersteunen, of gebruik maken van een injector.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on June 10, 2016, 15:44:17
Wat heeft POE met de resolutie te maken? Maakt toch niet uit met een normale Ethernet kabel?

Let wel even dat je switch POE moet ondersteunen, of gebruik maken van een injector.

Klopt heeft het ook niet te maken, denk meer dat die bedoelt dat ethernet altijd de voorkeur heeft boven WiFi. Maar goed dat was ik sowieso van plan, en dan is PoE wel handig als die direct de stroomvoorziening levert voor de camera. Scheelt toch weer kabels ;)

Een PoE switch is mij bekend, al hoor ik ook dat sommige toch de voorkeur geven voor een injector.

Raymond187

PoE staat ook tussen haakjes Tom. Als je toch bekabeld bezig bent dan PoE. Scheelt je weer een stroompunt . Zo,n camera heeft toch niet meer dan 12v nodig?

knubbe

Quote from: WickedGame on June 10, 2016, 14:22:14
PoE is zeker een eis, wat jezelf al aangeeft is dat het met hoge resolutie zelfs een must is.

Het was die zin die me deed twijfelen :) Poe zou ook zeker mijn voorkeur hebben hoor! Alleen is mijn POE switch aktief, daar ben ik niet zo blij mee ;(
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

blue-eyes

POE is veel handiger: 1 kabel heb je sowieso nodig voor stroom. Gebruik dan POE versie, dan kan je ook direct grotere bandbreedtes als WIFI gebruiken, mits de camera dit zelf ook ondersteund.
Bekabeld is ook stabieler dan WIFI.

Zelf gebruik ik AVTECH camera's. Echt goed, maar wel iets duurder.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

knubbe

Gisterenavond de buitencam geinstalleerd om te kunnen testen.
Resultaat valt niet tegen. Prima beeld, ook snachts. Paar valse opnames maar zijn slechts paar MB's.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

denoontje

En dan maar hopen dat bij de inbraak de nas met filmpjes niet wordt meegenomen[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WickedGame

Quote from: knubbe on June 11, 2016, 08:36:33
Gisterenavond de buitencam geinstalleerd om te kunnen testen.
Resultaat valt niet tegen. Prima beeld, ook snachts. Paar valse opnames maar zijn slechts paar MB's.

Klinkt goed!

Ben even flink aan het inlezen geweest en als je kijkt naar merken dan zie ik veel Hikvision en Dahua voorbij komen. Zijn er hier mensen die daar ook ervaring mee hebben? Wat mij namelijk opviel is dat Hikvision en Dahua voor het geld net nog wat meer specs leveren dan Foscam. 

knubbe

Oja, let ook even op de kabelboom.
Sommige cams hebben een flinke (maar korte) kabelboom, ook al hebben ze POE ondersteuning.
Deze zul je dus vaak buiten ergens weg moeten werken (soms in de behuizing mogelijk).

En als je meer als 2 cams op je Synology wilt dan moet je licenses bijkopen, maar volgens mij heb je er maar 1 in de planning :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on June 13, 2016, 11:12:27
Oja, let ook even op de kabelboom.
Sommige cams hebben een flinke (maar korte) kabelboom, ook al hebben ze POE ondersteuning.
Deze zul je dus vaak buiten ergens weg moeten werken (soms in de behuizing mogelijk).

En als je meer als 2 cams op je Synology wilt dan moet je licenses bijkopen, maar volgens mij heb je er maar 1 in de planning :D

Het worden er 1 of 2 camera's, meer zal het nu nog niet worden. Licentie ben ik van op de hoogte, en zal alleen meespelen als ik verder wil gaan uitbreiden.

knubbe

Zo, net een 5MP dome camera voor bij de voordeur aangeschaft. Dan zijn we wel klaar voorlopig, 2 cams buiten, 4 binnen. Dan alles eens netjes weg gaan werken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase