Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: mark235 on October 13, 2014, 16:30:31
Zijn de €1500+ DAC's van 1 - 2 jaar oud niet alweer ingehaald door de nieuwe sub €750 modellen? bijv deze ?

Goede vraag! Ben ik ook wel benieuwd naar. Nu vind ik DAC's altijd maar lastige materie, er zijn er zoveel en zoveel lovende recensies dat je eigenlijk nog niet weet welke nou ideaal is voor bijv. een SBT. Ik snap dat je niet een SBT op een DAC gaat zetten van 5K of hoger. Eerlijkheidshalve denk ik zelfs dat 2K al veel te veel is voor een DAC in combinatie met een SBT. Maar dat is dan meer een gevoelskwestie.

Quote from: Raphie on October 13, 2014, 18:16:28
de voeding blijft dan vaak achter en de volume regeling

Waarom volumeregeling? Die heb je toch niet nodig op een DAC?

En de voeding doel je op de SBT? Heb namelijk op de SBT een voeding van CIAudio.

cardas49

Quote from: WickedGame on October 14, 2014, 09:13:28
Goede vraag! Ben ik ook wel benieuwd naar. Nu vind ik DAC's altijd maar lastige materie, er zijn er zoveel en zoveel lovende recensies dat je eigenlijk nog niet weet welke nou ideaal is voor bijv. een SBT. Ik snap dat je niet een SBT op een DAC gaat zetten van 5K of hoger. Eerlijkheidshalve denk ik zelfs dat 2K al veel te veel is voor een DAC in combinatie met een SBT. Maar dat is dan meer een gevoelskwestie.

Bij de SBT past m.i. een DAC tot 1k. Een Metrum oid

Quote from: WickedGame on October 14, 2014, 09:13:28
Waarom volumeregeling? Die heb je toch niet nodig op een DAC?

Wel als je hem ook als voorversterker wil gebruiken
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Zoals je misschien in mijn topic gelezen hebt: de SBT laten staan een bijv. Metrum quad dac kost 400 euro neerzetten en een aparte voeding voor 150 of minder laten maken door C&D of Kingpin. Resultaat is dat je Quad dac opeens bijna of geheel als een octave MK1 speelt. En IK vind het persoonlijk een erg mooie upgrade, zodanig dat ik meer dan tevreden ben. Is de overweging zeker waard vooral ook gezien de recensies dat je in detaillering, ruimtelijkheid en diepte van het geluidsbeeld er zeker op vooruit gaat.

Kingpin kan je ook nog iets vertellen over een vergelijkende test welke hij met een dure Linn streamer heeft gedaan, al zul je dat ook wel hebben gelezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: mark235 on October 14, 2014, 13:45:26
Bij de SBT past m.i. een DAC tot 1k. Een Metrum oid

Wel als je hem ook als voorversterker wil gebruiken

Tot 1K kan ik mij wel in vinden... al blijft het nog steeds een smak geld voor een simpel kastje  ;D

Wat betreft de volume regeling snap ik, maar in mijn geval niet nodig. Anthem regelt de volume.

Quote from: frank2 on October 14, 2014, 16:01:31
Zoals je misschien in mijn topic gelezen hebt: de SBT laten staan een bijv. Metrum quad dac kost 400 euro neerzetten en een aparte voeding voor 150 of minder laten maken door C&D of Kingpin. Resultaat is dat je Quad dac opeens bijna of geheel als een octave MK1 speelt. En IK vind het persoonlijk een erg mooie upgrade, zodanig dat ik meer dan tevreden ben. Is de overweging zeker waard vooral ook gezien de recensies dat je in detaillering, ruimtelijkheid en diepte van het geluidsbeeld er zeker op vooruit gaat.

Kingpin kan je ook nog iets vertellen over een vergelijkende test welke hij met een dure Linn streamer heeft gedaan, al zul je dat ook wel hebben gelezen.

Begrijp ik eruit dat de DAC een andere voeding dan krijgt?

frank2

#1729
Het verschil tussen standaard octave en quad is behoorlijk. Indien er een goede voeding gemaakt wordt, dus een andere betere lin. voeding dan klinkt de quad eigenlijk hetzelfde als de octave mk1.

Dus of een standaard octave mk1 kopen, of een quad en een speciale voeding Laten bouwen.

Prijsindicatie, 2e hands octave mk1: € 550,-  quad: € 375 + voeding 150
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Even heel wat anders!

We hebben ons huis te koop staan, en de bedoeling is straks in het nieuwe huis ook een nieuwe inrichting te gaan plaatsen. We zijn gisteren eens gaan rond kijken en gaan orienteren, maar we vinden heel veel meubels het gewoon niet. Nu kwam ik op het idee om misschien voor maatwerk te gaan, voordeel is dat je dan je wensen kan doorgeven incl. maatgevingen (fijn voor TV-Meubel) en het een uniek stuk/stukken gaan worden.

Nadeel is misschien de prijzen... hebben jullie ervaring met maatwerk meubelen? Misschien voorbeelden of bedrijven/websites die ik qua info zou kunnen contacteren of bezoeken? Ik hoor het graag :D

frank2

Maatwerk is (altijd) duur. Maar zelf een meubel (TV meubel) maken is wel te doen. Als je weet wat je wilt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: WickedGame on October 20, 2014, 14:51:33
Even heel wat anders!

We hebben ons huis te koop staan, en de bedoeling is straks in het nieuwe huis ook een nieuwe inrichting te gaan plaatsen. We zijn gisteren eens gaan rond kijken en gaan orienteren, maar we vinden heel veel meubels het gewoon niet. Nu kwam ik op het idee om misschien voor maatwerk te gaan, voordeel is dat je dan je wensen kan doorgeven incl. maatgevingen (fijn voor TV-Meubel) en het een uniek stuk/stukken gaan worden.

Nadeel is misschien de prijzen... hebben jullie ervaring met maatwerk meubelen? Misschien voorbeelden of bedrijven/websites die ik qua info zou kunnen contacteren of bezoeken? Ik hoor het graag :D
Ons? woon je samen of nog thuis? anders hebben je ouders het huis te koop staan  ;)
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on October 20, 2014, 15:18:35
Ons? woon je samen of nog thuis? anders hebben je ouders het huis te koop staan  ;)

Ons in samen ;) Mag hopen dat je met 31 jaar allang het huis uit bent geschopt :P

Technisch gezien staat mijn huis te koop  ;D Als we dan toch aan het mierenneuken zijn  :laugh:

Raphie

JBL PRX Power!

WickedGame



Raphie

JBL PRX Power!

Raymond187

Is de leeftijd Raphie. It's ok  :clapping:

hehehe  :tounge2:

WickedGame

Quote from: frank2 on October 20, 2014, 14:55:49
Maatwerk is (altijd) duur. Maar zelf een meubel (TV meubel) maken is wel te doen. Als je weet wat je wilt.

Vraag het mij juist af, een beetje meubel toko vraagt ook flink voor zijn meubels. En dat is het vaak net niet qua stijl wat ons ligt. Dus vandaar dat ik aan eventueel een meubelmaker denk. Alleen zoek ik nu dus de ervaringen mbt meubelmakers en welke bedrijven/winkels aan te raden zijn.


RalphH

Recent een hoekbankje en (eiken) eettafel laten maken via meubelmakerij waar een vriend van ons werkt, erg tevreden over. Prijs viel ons niets tegen voor maatwerk.
http://www.avameubelen.nl
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Quote from: RalphH on October 23, 2014, 21:52:17
Recent een hoekbankje en (eiken) eettafel laten maken via meubelmakerij waar een vriend van ons werkt, erg tevreden over. Prijs viel ons niets tegen voor maatwerk.
http://www.avameubelen.nl

Thanks, en inderdaad ik dacht ook altijd dat het veel duurder was. Maar hoor zo om mij heen ook andere geluiden dus vandaar. Ik denk dat ik tegen die tijd wel offertes ga opvragen. Kan namelijk best interessant zijn als ik het zo hoor.

patsijb

voordeel als je op maat maakt dat je t precies hebt zoals je t wilt..
of via een beginnend kunstenaar die iets aparts kan maken..

WickedGame

Quote from: patsijb on October 28, 2014, 16:43:11
voordeel als je op maat maakt dat je t precies hebt zoals je t wilt..
of via een beginnend kunstenaar die iets aparts kan maken..

Dat is ook een van de punten die meespeelt. Met alle apparatuur kom ik nu al ruimte tekort. En straks wil mijn vriendin alleen de platenspeler nog in het zicht hebben. Dus de rest moet in de kast. Daarbij rekening houdend met warmte etc. is het van belang dat elke ruimte goed geventileerd moet zijn. Al met al een leuk uitdenk klusje.

Maar goed zo ver zijn wij nog niet. Eerst het appartement verkopen :D

patsijb

ja first things first

op maat gebouwde meubel is iets wat ik ook in gedachten hou

bij mijn laatste bezoek bij kharma lieten ze ook op maat gebouwde meubels zien
ook met inbouw van apparaten
zal niet erg goedkoop zijn maar t was zoals bekend helemaal af

WickedGame

Quote from: patsijb on October 29, 2014, 10:47:07
ja first things first

op maat gebouwde meubel is iets wat ik ook in gedachten hou

bij mijn laatste bezoek bij kharma lieten ze ook op maat gebouwde meubels zien
ook met inbouw van apparaten
zal niet erg goedkoop zijn maar t was zoals bekend helemaal af

Als het meubeltje het stickertje Kharma draagt zal het inderdaad niet goedkoop zijn. Maar een beetje meubelbouwer kan goed naar wens iets bouwen. Denk als je goed nadenkt over de plekken, maatvoering en afwerking je best goedkoper uit kan zijn. Maar goed wat je zegt "First Things First". 

WickedGame

Even een klein updatetje, en een zoektocht.

Ik was in december in onderhandeling over een Classé CP-700. Helaas is de onderhandeling/communicatie plots gestaakt. En de CP-700 is in geen velden of wegen meer te bekennen :( Een bummer want er was inwezen al een prijsakkoord maar er diende nog afgestemd te worden wanneer ik de CP-700 kon komen beluisteren en ophalen.

Maar goed niet getreurd, we gaan door met de zoektocht. Heb in de zoektocht naar een voorversterker een paar eisen:
- HT Throughput functie/SSP
- XLR aansluitingen
- Goede DAC eventueel aanboord (geen must, maar meegenomen als het er in zit.)

The usual suspects:
- Classé CP-500: Ervaring met deze voorversterker en doet wat die moet doen. Wel wat lastig te vinden, maar qua prijzen wel gunstig nu.
- Classé CP-700: Blijkt de beste te zijn in stereo weergave. Maar lastig te vinden, en hierdoor liggen prijzen soms wat ongunstig.
- Classé CP-800 (MKII): Nieuwste telg uit de serie, tevens de duurste.... en heb de streaming opties niet nodig. Tevens ook buiten budget. Dus eigenlijk niet interessant.

The non usuals suspects:

Tja... waarom bij Classé blijven? Tuurlijk het oogt mooi en het matched bij de eindversterker. Maar afgezien daarvan is er geen enkele reden. Dus wie weet zijn er voorversterkers die aan te raden zijn met de opties die ik zoek. Hier heb ik dan ook jullie advies voor nodig.

Om even de punten op een rij te zetten:

- SSP/HT Throughput is een pré
- XLR aansluitingen voor naar de eindversterker
- Goede dac aanboord (geen must, maar mocht die er zijn dan welkom)
- Tweedehands is een optie
- Budget: 2500,- euro als max. lager mag altijd! Hoger liever niet, of er moet een goede reden voor zijn.

frank2

Ik neem aan dat je nu de anthem als voorversterker gebruikt? Is een andere VV zoals Classe dan beter? Of is het slechts anders?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on January  8, 2015, 09:43:05
Ik neem aan dat je nu de anthem als voorversterker gebruikt? Is een andere VV zoals Classe dan beter? Of is het slechts anders?

Zit een beetje gek in elkaar nu  ;D

Als ik namelijk CD/DVD draai dan gebeurt dit op de CDP-502 van Classé. Dit is een voorversterker en CD-speler in 1, alleen zonder ingangen. De keten is dan CDP-502 --> XLR --> CA-2200 --> B&W 803D.

Als Blu-Ray kijk, AppleTV of Stream met de Logitech is het:

Bron --> Anthem MRX710 --> Cinch --> CA-2200 --> B&W 803D

Hierbij zal ik altijd de CA-2200 moeten schakelen tussen balanced/unbalanced.

Het werkt, en dat is opzich prima. Maar heb liever een voorversterker die deze functies gaat aansturen. Heb beiden getest in stereo, en er gaat een lichte voorkeur uit naar de Classé setup als het gaat om stereo weergave. Neemt niet weg dat de MRX710 niet goed is! Maar het is net even iets meer rust en plaatsing wat de Classé beter doet. Heb ook zeker overwogen om alleen de MRX710 alles te laten doen, maar voor stereo heb ik liever een dedicated stereo keten staan.

frank2

Dat is eigenlijk precies wat ik wilde weten. Ik krijg puur als test hier binnenkort een buizen voorversterker. Ik wil voor mijzelf namelijk weten of de verschillen dusdanig zijn dat een VV een echte meerwaarde heeft.

Je kunt als alternatief ook eens "spelen" met diverse stroomkabels en bijbehorende stekkers. Ik weet dat de Anthem  behoorlijk gevoelig is voor stroomkabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren