Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: frank2 on January  6, 2014, 15:32:27
Geef naast de grafieken ook het eerste scherm weer waar je de parameters kunt instellen.
(met print screen en paint kun je er een png van maken)

Ik duik morgen de materie weer in  ;D

Peerless Monster

Quote from: Staaled on January  6, 2014, 14:58:36
Omdat de Anthem mogelijk onterecht als wat kil of de Marantz als warm te boek komen te staan, terwijl de ruimte en/of opstelling de oorzaak zijn.
En het valt idd niet meer weg te denken en heeft m.i. een veel grotere invloed dan de tonale "merk-signatuur".


De ruimte is toch dezelfde in een direct vergelijk tussen 2 versterkers...?
Of de opstelling...? Of heeft Marc alle speakers verplaatst? ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  6, 2014, 15:56:27
De ruimte is toch dezelfde in een direct vergelijk tussen 2 versterkers...?
Of de opstelling...? Of heeft Marc alle speakers verplaatst? ;D ;D

Zie jij mij al zeulen met een set B&W 802D's, ik namelijk niet  ;D

Raymond187

walking lunges met de 802 in je nek :headbanging:

Flinke bikkel ben je dan :D

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January  6, 2014, 15:59:52
Zie jij mij al zeulen met een set B&W 802D's, ik namelijk niet  ;D

Hmmm ik vond je al wel wat breder dan een normaal persoon.
Je pa zou dat meteen doen! ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Staaled

Quote from: Peerless Monster on January  6, 2014, 15:56:27
De ruimte is toch dezelfde in een direct vergelijk tussen 2 versterkers...?
Of de opstelling...? Of heeft Marc alle speakers verplaatst? ;D ;D
Er heeft geen vergelijk met ARC uitgeschakeld plaatsgevonden. ;)
Derhalve vergelijk je geen versterkers onderling maar een RoomEQ systeem met een versterker als je praat over de klank.
En ja, ook de bubble is een gevolg van.

Enfin , denk dat ik nu mijn punt wel gemaakt heb? :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WickedGame

Quote from: Staaled on January  6, 2014, 16:46:41
Er heeft geen vergelijk met ARC uitgeschakeld plaatsgevonden. ;)
Derhalve vergelijk je geen versterkers onderling maar een RoomEQ systeem met een versterker als je praat over de klank.
En ja, ook de bubble is een gevolg van.

Enfin , denk dat ik nu mijn punt wel gemaakt heb? :sigh:

Ga vanavond dit nog eens testen. Je punt is duidelijk, en heb er eerlijk gezegd nog niet zo naar gekeken. Maar wel een belangrijk puntje uiteraard om de test zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Dat ARC zijn werk doet dat is nog wel duidelijk  ;D

Even een ander iets, waar ik nog even niet uitkom en eigenlijk niet veel waarde aan heb gehecht, maar zou leuk zijn als het werkte. Het punt waar ik het over heb is ARC  ;D (Audio Return Channel). Het zou met de MRX710 mogelijk moeten zijn om dit werkend te krijgen.

We hebben een Samsung 37" LED tv met (ARC/CEC) (Anytime+). Nu ziet de TV de MRX710 wel en kunnen we het volume van de Anthem besturen via de tv AB van de Samsung. Alleen het geluid. Dat is nergens te bekennen. Wie weet heeft iemand raad/daad of is het gewoon wishful thinking dat dit kan/gaat werken.

Zou leuk zijn (scheelt kabels), maar geen definitieve must

Staaled

Quote from: WickedGame on January  7, 2014, 10:28:30
Ga vanavond dit nog eens testen. Je punt is duidelijk, en heb er eerlijk gezegd nog niet zo naar gekeken. Maar wel een belangrijk puntje uiteraard om de test zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Dat ARC zijn werk doet dat is nog wel duidelijk  ;D

Even een ander iets, waar ik nog even niet uitkom en eigenlijk niet veel waarde aan heb gehecht, maar zou leuk zijn als het werkte. Het punt waar ik het over heb is ARC  ;D (Audio Return Channel). Het zou met de MRX710 mogelijk moeten zijn om dit werkend te krijgen.

We hebben een Samsung 37" LED tv met (ARC/CEC) (Anytime+). Nu ziet de TV de MRX710 wel en kunnen we het volume van de Anthem besturen via de tv AB van de Samsung. Alleen het geluid. Dat is nergens te bekennen. Wie weet heeft iemand raad/daad of is het gewoon wishful thinking dat dit kan/gaat werken.

Zou leuk zijn (scheelt kabels), maar geen definitieve must
Is de gebruikte HDMI kabel up to date?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gsuk

Quote from: WickedGame on December 19, 2013, 13:40:52
Ik heb even een netwerk vraag voor jullie waar ik even wil peilen wat het meest verstandige is om te doen.



Zie bovenstaand plaatje van mijn appartement. Hier wil ik in de woonkamer een UTP outlet gaan maken voor koppeling naar receiver etc. Kabel trekken is het punt niet dat kan gemakkelijk. Maar zit even met een verbindings issue. De kabel gaat uitkomen in de meterkast buiten het appartement.

In de meterkast bevind zich de aansluiting van Ziggo Modem en die staat daar dan ook. Met UTP loopt die naar de werkkamer waar een router staat (Linksys WRT610n) en een NAS. Hoe ga ik nu er voor zorgen dat mijn netwerk aan elkaar geknoopt gaat worden op de juiste manier zodat ik de NAS kan benaderen in de woonkamer, als mede de apparatuur (appleTV bijv.) kan voorzien van internet/nas signaal.

NAS moet in de werkkamer blijven net als de router, want router in meterkast levert te weinig op qua wireless om mijn appartement te dekken. En in de woonkamer een router neerzetten is geen optie.

misschien mosterd na de maaltijd
ik ga er vanuit dat je de nieuwste ziggo wifi modem hebt.

ziggo modem router gedeelte uit laten zetten(bridge mode) door ziggo helpdesk,is zelf niet te doen.

vervolgens utp kabel vanuit poort 1 van modem(enige poort die nog werkt) naar gele internet poort Linksys WRT610n router in werkkamer
sluit vervolgens  een utp kabel aan de switch gedeelte van de linksys naar de woonkamer naar audio video gedeelte en sluit een switch aan sluit vervolgens alles wat je bedraad wil aansluiten op de switch aan.

                             modem(meterkast)
                                  l
                              router(werkkamer)
                               l    l
                             nas  l
                                 switch(woonkamer)   


groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

WickedGame

Quote from: gsuk on January  8, 2014, 01:53:46
misschien mosterd na de maaltijd
ik ga er vanuit dat je de nieuwste ziggo wifi modem hebt.

ziggo modem router gedeelte uit laten zetten(bridge mode) door ziggo helpdesk,is zelf niet te doen.

vervolgens utp kabel vanuit poort 1 van modem(enige poort die nog werkt) naar gele internet poort Linksys WRT610n router in werkkamer
sluit vervolgens  een utp kabel aan de switch gedeelte van de linksys naar de woonkamer naar audio video gedeelte en sluit een switch aan sluit vervolgens alles wat je bedraad wil aansluiten op de switch aan.

                             modem(meterkast)
                                  l
                              router(werkkamer)
                               l    l
                             nas  l
                                 switch(woonkamer)   


groetjes Emile

Thanks voor de tip! Heb het al wel opgelost. Situatie is nu als volgt.

Ziggo modem/router (Wifi uit) Router functie gebruikt met daarop de NAS, en de UTP patches naar woon en werkkamer. In de woonkamer de WRT610n aangesloten en als AP geconfigureerd. Dit draait nu top!  ;D

WickedGame

#1510
Verslag: Anthem MRX710 (deel 2)

Factory Reset, en manueel instellen

Op verzoek van forumleden de MRX710 een factory reset gegeven en eerst eens out of the box getest naar de kwaliteiten van de Anthem. Aller eerst handmatig de afstand aangegeven van de speakers en eens getest wat dit voor effect heeft. Let wel, we testen met een 5.0 opstelling ivm een defecte subwoofer.

De Anthem speelt dan out of the box goed maar is wat bas heavy over de fronts. Hij is misschien zelfs wat ongecontroleerd over de fronts met de bas. De rears en center vallen hierdoor iets weg in het geheel. Hierna ben ik handmatig wat gaan spelen met de Db's van de Anthem. Heb de Fronts wat naar beneden geschroefd in Db's.

De fronts zijn uiteindelijk teruggebracht naar -10 Db. De rears zijn met 2 Db's opgekrikt. Dit zorgde al voor veel meer harmoniteit in het geheel, maar de bas was nog steeds aanwezig en niet strak voor het gevoel. Beetje een zompige bas, wat ongecontroleerd nog steeds.

Als laatste in bass management de Hz op de fronts iets aangepast naar 50Hz en dit leverde het gewenste resultaat op. De bas werd verfijnder en minder aanwezig. Het mid en hoog vind ik overigens gedetaileerder dan de Marantz zo out of the box.

Als ik kijk naar de Marantz is die minder bas heavy op het moment dat je hem instelt. Qua instelmogelijkheden kent de Marantz minder verfijnde stappen en mis je de harmony met de surrounds. Doordat Anthem ook handmatig zeer verfijnd is in te stellen merk je dat de Anthem veel meer in harmony ligt met alle speakers. Het mid van de Marantz is wat warmer aangezet. Qua hoog merk ik niet direct een verschil met de Anthem.

Als ik kijk naar klankkleur vind ik de Anthem out of the box op mid en hoog vergelijkbaar met Classé. Neutraal midden en een prettig hoog zonder schel te worden, alleen die bass is out of the box wat ongecontroleerd. Of dit nu komt omdat we een 5.0 opstelling nu hebben staan (subwoofer nog steeds weg), of dat de Anthem echt bas heavy is out of the box dat weet ik niet. Opzich wel grappig, want de Marantz SR9300 kon out of the box er geen bas uitpersen naar de 802D's.

ARC voor de tweede keer

Hierna ARC zijn werk weer laten doen. Ik ben er overigens nog niet overuit of 5 meetpunten voldoende is, of dat het beter/slimmer is om naar meer meetpunten te gaan. Misschien dat julle hier iets over kunnen roepen.

Heb ARC automatisch laten aanpassen. De resultaten staan in de bijgevoegde .pdf, en zou hierop wel wat advies willen. Wat zeggen de grafieken mij nu, waar zitten aandachtspunten en wat zou ik er eventueel wat aan kunnen doen?

Nog wel even iets over Room Gain, dit wordt handmatig blijkbaar gezet op 4.000. Wat zegt de Room Gain mij als deze op 4.000 wordt gezet door ARC? Raymond gaf al aan dat ik het richting 3.0 kan schroeven. Helaas had ik gisterenavond niet de tijd om hier nog mee te testen welke effecten dit heeft.

Een ding is wel zeker, met ARC is de bass niet zo zompig meer en veel strakker. Het mid en hoog iets meer in balans. En vooral de surround bubble wordt magistraal. Dat room correction zijn werk doet is wel duidelijk. Hier kan je met handmatig instellen niet tegenop!

De openstaande issues

We hadden bij het eerste verslag nog wat issues die opgelost moesten worden. Een daarvan was de Classé CDP-502, die wel beeld maar geen audio doorgaf aan de Anthem. Achteraf gezien gewoon een stomme fout van onze kant. De CDP-502 doet dit namelijk niet over HDMI. Het is puur een video output. Hier is dus een simpele digitale coax of optische kabel nodig om dit te laten werken.

Het andere issue was de Audio Return Channel. Dit kregen we niet werkend! Maar is nu ook opgelost. Er dient in de Anthem een nieuwe Input gemaakt te worden waarin je aangeeft dat die input zich moet gedragen als een HDMI Audio Return over HDMI 1. Dit resulteert dat de HDMI 1 output fungeert voor Audio Return. Het vreemde is dat dit in de manual van de MRX710 niet zo staat beschreven. Hier kom je niet verder dan dat het mogelijk is, maar hoe je het instelt staat er niet.

Ik vind uberhaupt dat de manual wat karig is. Tuurlijk de Anthem is geen super uitgebreide receiver, maar de opties die er mogelijk zijn mogen wat mij betreft wel wat duidelijker en uitvoeriger beschreven worden.

Conclusie

De conclusie die ik in deel 1 al heb beschreven daar blijf ik bij! Het surround deel van de Anthem is erg sterk! De ARC calibratie werkt verbluffend simpel en goed, en weet hierdoor een synergie in je set te behalen van ongekende hoogte. Ik denk ook wel dat dit een van de unique selling points is van de Anthem.

Op stereo was het wennen, maar hoe meer we luisteren hoe meer we de sound van de Anthem kunnen waarderen. Het is anders, maar zeker niet vermoeiend te noemen. De sound schurkt voor ons gevoel dicht tegen de de sound van de Classé set aan. Als je dan toch een synergie zoekt tussen Classé stereo en AV dan is Anthem een goede kandidaat.

De minpunten uit deel 1 blijven voor mij onveranderd. De Anthem MRX710 een vrij karige receiver voor zijn prijs. Geen Airplay, Geen Spotify, Geen streaming mogelijkheid, Geen DNLA, Geen 7.1 input en nog geen app ondersteuning (is nog in ontwikkeling). Daarnaast wil ik nog melden dat ik de manual wat karig vind.

Nu is de hamvraag van velen hier ga ik over op de Anthem ja of nee. Als ik alles zo beluister, zie wat ARC doet en welke eisen ik stel aan een receiver dan ben ik overtuigd. Ik ben nog wel even in beraad met de vrouw des huizes die overigens tegen mijn verwachting in erg enthousiast is over de Anthem.

WickedGame

En de laatste ;)

En dus voor de goede orde geen subwoofer ;)

frank2

#1512
Ik wil je nog een belangrijke tip geven waardoor de Anthem nog beter gaat klinken. Zet de room coorection niet op max, maar op hooguit 600 tot max 1000 Hz afhankelijk waar de gaten bulten ophouden, dat geeft een mooier geluid.  In jouw geval kijkende 600 Hz.

Oh en zet je fronts op flat, dat betekend dus large en full range, ze staan nu niet goed . Je hebt nu geen sub.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on January  8, 2014, 10:18:02
Ik wil je nog een belangrijke tip geven waardoor de Anthem nog beter gaat klinken. Zet de room coorection niet op max, maar op hooguit 600 tot max 1000 Hz afhankelijk waar de gaten bulten ophouden, dat geeft een mooier geluid.  In jouw geval kijkende 600 Hz.

Oh en zet je fronts op flat, dat betekend dus large en full range, ze staan nu niet goed . Je hebt nu geen sub.

Okay thanks voor de tips, nu zal dit 5.0 een tijdelijk verhaal zijn totdat de Rel Stadium III terug is. Zal dit even doorgeven aan mijn vader dat die dit kan instellen.

even nog een puntje waarbij je moet opletten is de arc2 file die wordt weggeschreven. Afhankelijk van taal/toetsenbord instellingen wordt de file voorzien van komma's en dit moeten punten zijn. Bij inladen kregen we steeds een line error, en dit heeft dus daar mee te maken. Even in notepad aanpassen en gaan met de arc2 file  ;D

Raymond187

I like the way of the new ARC drawing results :)

Ziet er stuk beter uit zo.

Eens met Frank zijn advies qua instellingen. Alleen zou ik hem op 1000hz zetten. Als ik goed kijk heb je een dipje bij ~1700hz. Als hij vanaf 1000hz afvalt zou dat toch prima moeten zijn.

Gewoon lekker uitproberen. Daar is ARC voor.

. en , zo bekend. US en NL instellingen he ;)
btw waarom zou je airplay nodig moeten hebben als je een SBT hebt?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January  8, 2014, 12:24:49
I like the way of the new ARC drawing results :)

Ziet er stuk beter uit zo.

Eens met Frank zijn advies qua instellingen. Alleen zou ik hem op 1000hz zetten. Als ik goed kijk heb je een dipje bij ~1700hz. Als hij vanaf 1000hz afvalt zou dat toch prima moeten zijn.

Gewoon lekker uitproberen. Daar is ARC voor.

. en , zo bekend. US en NL instellingen he ;)
btw waarom zou je airplay nodig moeten hebben als je een SBT hebt?

Mooie smooth drawings maakt die ervan :D

Zal hier nog wel even naar kijken, geen idee of dit mij nog lukt aangezien de receiver zaterdag weer terug moet. De . en , probleem is niet een heel groot probleem, je moet het alleen wel even weten.

Wel heb ik nog even een vraagje aan jullie over Blu-Ray Audio. Had gisteren de HT Demo Disc in de Blu-Ray speler gedaan (Marantz UD7006) en speelde deze af. Nu geeft de Anthem aan via die input dat hij Multi-PCM 3/2 weergeeft. De Ud7006 staat op bitstream dus die doet niets met het signaal.

Klopt dit nu wel? Of had de Anthem dingen moeten weergeven als Dolby True-HD of DTS-HD? En kan het ermee te maken hebben dat we 5.0 draaien?

Staaled

Dank voor de moeite en uitgebreide review. :thumbs-up:

Je ziet idd in de grafieken dat niet zozeer de Anthem bass-heavy is maar de ruimte op het laag een flinke impact heeft.
Vandaar ook dat de 50 Hz crossover in ARC-bypass een gedeelte van deze indruk/het probleem vermindert.

ARC doet duidelijk veel goeds op alle kanalen . Niet alleen tonaal ,maar ook voor de surround bubble zoals je aangeeft en ook mij ervaring is (non-ARC).
De integratie van kanalen wordt beter met een dergelijk goede RoomEQ.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WickedGame

Quote from: Staaled on January  8, 2014, 13:52:56
Dank voor de moeite en uitgebreide review. :thumbs-up:

Je ziet idd in de grafieken dat niet zozeer de Anthem bass-heavy is maar de ruimte op het laag een flinke impact heeft.
Vandaar ook dat de 50 Hz crossover in ARC-bypass een gedeelte van deze indruk/het probleem vermindert.

ARC doet duidelijk veel goeds op alle kanalen . Niet alleen tonaal ,maar ook voor de surround bubble zoals je aangeeft en ook mij ervaring is (non-ARC).
De integratie van kanalen wordt beter met een dergelijk goede RoomEQ.

Ten eerste graag gedaan! ik vind het zelf ook leuk om te doen.... de hond iets minder want die kreeg wederom een ARC sweep om zijn oren. Not funny voor een beest die Hz toch iets beter waarneemt dan wij.

ARC als room-correction maakt er een heel mooi geheel van. De grafieken laten dit inderdaad goed zien. Nu is het nog spelen met wat kleine settings. Maar wat ARC er nu al van maakt is indrukwekkend te noemen.

Of een Anthem voor iedereen wat is, is altijd maar weer de vraag. Het is geen goedkope receiver en de concurrentie is aanwezig met veel extra features. heb je die features nodig en wil je een receiver die een uitstekende room-correction heeft dan kan ik de Anthem van harte aanbevelen. Moet wel zeggen kies dan wel de MRX510 of MRX710, de MRX310 lijkt mij zelf wat te magertjes.

Staaled

Quote from: WickedGame on January  8, 2014, 14:00:07
Ten eerste graag gedaan! ik vind het zelf ook leuk om te doen.... de hond iets minder want die kreeg wederom een ARC sweep om zijn oren. Not funny voor een beest die Hz toch iets beter waarneemt dan wij.

ARC als room-correction maakt er een heel mooi geheel van. De grafieken laten dit inderdaad goed zien. Nu is het nog spelen met wat kleine settings. Maar wat ARC er nu al van maakt is indrukwekkend te noemen.

Of een Anthem voor iedereen wat is, is altijd maar weer de vraag. Het is geen goedkope receiver en de concurrentie is aanwezig met veel extra features. heb je die features nodig en wil je een receiver die een uitstekende room-correction heeft dan kan ik de Anthem van harte aanbevelen. Moet wel zeggen kies dan wel de MRX510 of MRX710, de MRX310 lijkt mij zelf wat te magertjes.
Het fraaie aan de Anthem is m.i. dat je ziet wat er gebeurt, gecorrigeerd wordt en je vervolgens enige mate van invloed hebt middels het variabele correctie-bereik.

Ik boek met ADSY XT32 ook goede resultaten, Marantz AV8801,maar lees ook wel dat ADSY het hoog wat te prominent maakt.
Bij HT ervaren deze gebruikers dat niet als storend. Muziek echter wel.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Quote from: WickedGame on January  8, 2014, 13:39:08

Wel heb ik nog even een vraagje aan jullie over Blu-Ray Audio. Had gisteren de HT Demo Disc in de Blu-Ray speler gedaan (Marantz UD7006) en speelde deze af. Nu geeft de Anthem aan via die input dat hij Multi-PCM 3/2 weergeeft. De Ud7006 staat op bitstream dus die doet niets met het signaal.

Klopt dit nu wel? Of had de Anthem dingen moeten weergeven als Dolby True-HD of DTS-HD? En kan het ermee te maken hebben dat we 5.0 draaien?

Hhm als ik die disc (BDMV fodler) afspeel komt er in het beeld DTS-HD of TrueHD te staan. Instellingen bij de input source?

Als de 710 bij jou staat is een goed moment om op visite te komen. Instellingen door nemen en even genieten van jouw set.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January  8, 2014, 14:28:53
Hhm als ik die disc (BDMV fodler) afspeel komt er in het beeld DTS-HD of TrueHD te staan. Instellingen bij de input source?

Als de 710 bij jou staat is een goed moment om op visite te komen. Instellingen door nemen en even genieten van jouw set.

Goed plan!!

Ik verdenk zelf de 5.0 opstelling ervan en dat de Anthem dit omswitched naar een Multi-PCM invoer. Stomme is dat ik het niet kan naspelen omdat de subwoofer kaduuk is op de plek waar de Anthem staat. En mijn subwoofer meenemen is een hell of a job  ;D

Input settings zijn heel simpel en kan je niks aan fout doen zo op het oog.

Raymond187

Die .1 lijkt me toch niet DTS-HD te triggeren. Aangezien je dat ook hebt zonder sub. Zou best kunnen natuurlijk, maar zou ik vreemd vinden.

Maarrr hoe is de Marantz aangesloten op de Anthem? Optical perhaps?

WickedGame

#1522
Quote from: Raymond187 on January  8, 2014, 14:39:14
Die .1 lijkt me toch niet DTS-HD te triggeren. Aangezien je dat ook hebt zonder sub. Zou best kunnen natuurlijk, maar zou ik vreemd vinden.

Maarrr hoe is de Marantz aangesloten op de Anthem? Optical perhaps?

Nope HDMI, en volgens mij ook alleen maar HDMI. Zal ik nog wel even navragen :D Of een HDMi kabel switch uitvoeren  :wacko:

*EDIT* Even thuisfront gebeld, zit er toch nog 1 ziek thuis :P. Kabel gaat hij switchen naar een Audioquest HDMI

larzie

Leuke review. Is ook zo'n beetje wat ik ervaren heb bij de aanschaf van de MRX700. Dat spotify en al die extra dingetjes dat vind ik zelf niet zo erg dat dat ontbreekt. Gebruik dat toch niet. :)
De surround bubbles bij Anthem zijn echt erg goed. Mijn nieuwe subwoofer integreerde hij ook erg netjes in mijn bubble. Ga binnenkort als ik tijd heb nog wel even spelen door eerst ARO van mijn JL F112 in te stellen deze aan laten staan en dan ARC te draaien. Kijken of het dan nog beter wordt.

De manuals van Anthem zijn inderdaad voor verbetering vatbaar. ARC stond in de manual van de MRX700 ook niet echt uitgelegd. Maar goed met wat gepuzzel kom je er uiteindelijk wel uit, maar zou netter zijn als het goed beschreven was.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: WickedGame on January  8, 2014, 14:41:15
Nope HDMI, en volgens mij ook alleen maar HDMI. Zal ik nog wel even navragen :D Of een HDMi kabel switch uitvoeren  :wacko:

*EDIT* Even thuisfront gebeld, zit er toch nog 1 ziek thuis :P. Kabel gaat hij switchen naar een Audioquest HDMI

Hier op terug komend, het issue lag in de Blu-Ray speler. Daarin stond bitstream al goed, maar in de settings stond ook mix-mode! En dat is juist niet goed  ;D Dit had ermee te maken dat de Blu-Ray voorheen via zijn 5.1 output de audio doorgaf aan de SR9300. Nu met de HDMI erop diende alles veranderd te worden.

Goed ook dat issue is opgelost. Het aparte wel is dat ik merk dat bij een Marantz het allemaal zo vanzelfsprekend was en bij de Anthem nog wel eens puzzelen. Hier is de handleiding van Anthem wel schuldig aan! Dus wees hier wel op bedacht!

Quote from: larzie on January  9, 2014, 22:19:01
Leuke review. Is ook zo'n beetje wat ik ervaren heb bij de aanschaf van de MRX700. Dat spotify en al die extra dingetjes dat vind ik zelf niet zo erg dat dat ontbreekt. Gebruik dat toch niet. :)
De surround bubbles bij Anthem zijn echt erg goed. Mijn nieuwe subwoofer integreerde hij ook erg netjes in mijn bubble. Ga binnenkort als ik tijd heb nog wel even spelen door eerst ARO van mijn JL F112 in te stellen deze aan laten staan en dan ARC te draaien. Kijken of het dan nog beter wordt.

De manuals van Anthem zijn inderdaad voor verbetering vatbaar. ARC stond in de manual van de MRX700 ook niet echt uitgelegd. Maar goed met wat gepuzzel kom je er uiteindelijk wel uit, maar zou netter zijn als het goed beschreven was.



Juist! Ook ik gebruik die spotify en streaming opties niet. En dan zijn de Anthem machines top! Je nieuwe sub heeft een eigen DSP begrijp ik uit je verhaal? Toch nog even iets over ARC en afstellen, als je een subwoofer heb zoals ik (Rel Stadium III) wat zijn dan de settings die ik achterop de sub moet hanteren alvorens ik ga inmeten? Dus denk aan Freq. etc.

Ik kan namelijk nergens een goede handleiding/tips vinden hoe je ARC het beste kan doorlopen. Want meet nu met een 5 punts principe in. Maar dit kan ook met meer punten, heeft dit voordelen? Misschien dat je daar iets over kan zeggen, of andere Anthem eigenaren eventueel.

De Manual tja.. puntje van aandacht wat mij betreft. Opzich is het geen heel moeilijk apparaat maar je moet het wel allemaal net weten. Een echte HT/Receiver leek zou er wel eens op stuk kunnen bijten.