Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

frank2

Ik heb in eerste instantie een 500 hier thuis gehad, daarna de 700. Ik en snowmaster en Martin allemaal viel ons op dat de 700 ruimtelijker speelde dan de 500. Get waren geen giga verschillen maar wel hoorbaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on December  6, 2013, 11:01:51
Ik heb in eerste instantie een 500 hier thuis gehad, daarna de 700. Ik en snowmaster en Martin allemaal viel ons op dat de 700 ruimtelijker speelde dan de 500. Get waren geen giga verschillen maar wel hoorbaar.

Zal ongetwijfeld verschil zitten. Was met de Marantzen toen ook. Waarbij de ringkern receivers beter klonken, ook meer rust.

WickedGame

#1402
Heb er even een tijdje over kunnen denken, de test/luistersessie thuis is gemaakt. Nu nog even wachten tot de MRX710 in thuis situatie beluisterd kan worden.

Even snel bekijkend naar de MRX710, heb ik toch even wat kriebels nu er in de 2e hands markt ook een AVR600 van Arcam is verschenen. Kan iemand mij iets vertellen over de Arcam in vergelijk met de Anthem? Misschien dat BB&G hier ook hun expertise op kunnen laten vallen?


RalphH

Qua DSP zit je met de Anthem wel een stuk beter naar mijn idee. Verder moet je ze langs elkaar horen denk ik om echt goed te kunnen vergelijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ARcam die van 2600e ? Dat is weer 600e meer dan de 710. AVR is alweer wat jaartjes oud en die heeft toch wat bekende issues ( misschien zijn deze opgelost dmv FW)

Als je toch meer uit wilt geven dan

http://www.anthemav.com/products/model=d2v-3d/page=overview

O0

WickedGame

Quote from: RalphH on December 13, 2013, 11:42:40
Qua DSP zit je met de Anthem wel een stuk beter naar mijn idee. Verder moet je ze langs elkaar horen denk ik om echt goed te kunnen vergelijken.

Thanks, tja naast elkaar horen wordt dan wat lastiger helaas.

Quote from: Raymond187 on December 13, 2013, 12:11:59
ARcam die van 2600e ? Dat is weer 600e meer dan de 710. AVR is alweer wat jaartjes oud en die heeft toch wat bekende issues ( misschien zijn deze opgelost dmv FW)

Als je toch meer uit wilt geven dan

http://www.anthemav.com/products/model=d2v-3d/page=overview

O0

Yup die Arcam ;) klopt is 300,- euro meer dan de 710 ;) (jij pakt een andere prijs ;) :P) Heeft beetje mee te maken dat ik een opsteker heb gekregen dus vandaar even horizon aan het verbreden en zien wat er zoal meer is. En de Arcam komt dan ook ineens op het pad.

De Anthem Processor en dan eindtrap is egen optie ivm ruimte. Ik krijg dat ook niet verkocht aan mijn vriendin.

cardas49

Quote from: WickedGame on December 13, 2013, 11:36:54
Heb er even een tijdje over kunnen denken, de test/luistersessie thuis is gemaakt. Nu nog even wachten tot de MRX710 in thuis situatie beluisterd kan worden.

Even snel bekijkend naar de MRX710, heb ik toch even wat kriebels nu er in de 2e hands markt ook een AVR600 van Arcam is verschenen. Kan iemand mij iets vertellen over de Arcam in vergelijk met de Anthem? Misschien dat BB&G hier ook hun expertise op kunnen laten vallen?

Ik zou BB&G even een berichtje sturen met je vraag.

Mijn mening: erg muzikaal apparaat (meer dan Anthem MRX), wat vooral bij films met mooie soundtracks goed naar voren komt. Zit veel emotie in. Maar hierdoor heeft de receiver ook net wat minder attack bij spektakel films dan sommige anderen. Het is zeker geen tamme receiver, maar de nadruk ligt niet op attack zoals bijvoorbeeld bij Onkyo. Verder erg goed in stereo. Ook veel power voor een receiver (max 1.5 kVa verbruik). HDMI issues zijn nu allemaal opgelost met firmware updates, dat is verleden tijd.

De vraag is wel of het gaat matchen met je B&W's. Ik denk het niet eerlijk gezegd, maar wie weet....

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on December 13, 2013, 13:48:25
Ik zou BB&G even een berichtje sturen met je vraag.

Mijn mening: erg muzikaal apparaat (meer dan Anthem MRX), wat vooral bij films met mooie soundtracks goed naar voren komt. Zit veel emotie in. Maar hierdoor heeft de receiver ook net wat minder attack bij spektakel films dan sommige anderen. Het is zeker geen tamme receiver, maar de nadruk ligt niet op attack zoals bijvoorbeeld bij Onkyo. Verder erg goed in stereo. Ook veel power voor een receiver (max 1.5 kVa verbruik). HDMI issues zijn nu allemaal opgelost met firmware updates, dat is verleden tijd.

De vraag is wel of het gaat matchen met je B&W's. Ik denk het niet eerlijk gezegd, maar wie weet....

Hmmm attack is wel iets om op te letten, alhoewel de huidige marantz die ik heb ook wel laidback is. Alleen de matching inderdaad is een puntje, en het classé deel is een 2e punt. Beetje lastig, want 2e hands ga je niet zomaar even wat op proef nemen.

Anthem sowieso als eerst op proef :D Al hoop/verwacht ik nog wel binnen zeer korte tijd wat recensies van de Anthem :D

cardas49

Quote from: WickedGame on December 13, 2013, 14:23:11
Hmmm attack is wel iets om op te letten, alhoewel de huidige marantz die ik heb ook wel laidback is. Alleen de matching inderdaad is een puntje, en het classé deel is een 2e punt. Beetje lastig, want 2e hands ga je niet zomaar even wat op proef nemen.

Anthem sowieso als eerst op proef :D Al hoop/verwacht ik nog wel binnen zeer korte tijd wat recensies van de Anthem :D

Je kan tegen betaling een luistersessie bij jou thuis laten doen, als de verkoper dat ok vind. Dat heb ik ook met de CAV-180 gedaan, omdat ik van te voren niet wist of ik die wel zou kopen. Kost je een beetje, maar dan kan je wel goed beoordelen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

#1409
De Arcam AVR 600 in het verkoop topic heeft een nieuw 3D board en gaat gepaard met nieuwe DSP's. Meer rekenkracht en levert betere prestaties t.o.v. de ouwe versie.

Ik zou hem in ieder geval niet te snel afschrijven en ik denk dat hij het zeker waard is om een keer te luisteren.

Anthem heeft een goede prijs kwaliteits verhouding maar het is zeker niet zo dat de "ouwe" toppers niets meer voorstellen.


Andere top modellen van de geïntegreerde HT versterkers zijn ook bijvoorbeeld de (zeldzaam) Denon AVC-A1HDA met 3D board maar deze is wel wat duurder.

Ik zou de "battle" tussen deze AVC-A1HDA 3D en een Anthem graag een keer mee willen maken.

Ik zet 100% mijn geld op de AVC.  ;)


Arcam AVR 600 3D upgrade:

Tijdens het ontwerpproces is ook veel aandacht besteed aan het verder optimaliseren van de HDMI communicatie. Dit zien we terug in sneller schakelen van HDMI signalen en een verbeterde compatibiliteit. De vernieuwde AV modellen zijn naast het 3D board ook voorzien van de laatste generatie audio boards waarbij tientallen kleine verbeteringen een nog grotere stabiliteit garanderen. Samenvattend zijn deze nieuwe modellen veel meer dan een kleine aanpassing aan het HDMI board.

*** Dus ook de laatste generatie audio boards***


Quote from: WickedGame on December 13, 2013, 12:21:25
Thanks, tja naast elkaar horen wordt dan wat lastiger helaas.

Yup die Arcam ;) klopt is 300,- euro meer dan de 710 ;) (jij pakt een andere prijs ;) :P) Heeft beetje mee te maken dat ik een opsteker heb gekregen dus vandaar even horizon aan het verbreden en zien wat er zoal meer is. En de Arcam komt dan ook ineens op het pad.

De Anthem Processor en dan eindtrap is egen optie ivm ruimte. Ik krijg dat ook niet verkocht aan mijn vriendin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Quote from: vik on December 13, 2013, 15:52:17
De Arcam AVR 600 in het verkoop topic heeft een nieuw 3D board en gaat gepaard met nieuwe DSP's. Meer rekenkracht en levert betere prestaties t.o.v. de ouwe versie.

Ik zou hem in ieder geval niet te snel afschrijven en ik denk dat hij het zeker waard is om een keer te luisteren.

Anthem heeft een goede prijs kwaliteits verhouding maar het is zeker niet zo dat de "ouwe" toppers niets meer voorstellen.


Andere top modellen van de geïntegreerde HT versterkers zijn ook bijvoorbeeld de (zeldzaam) Denon AVC-A1HDA met 3D board maar deze is wel wat duurder.

Ik zou de "battle" tussen deze AVC-A1HDA 3D en een Anthem graag een keer mee willen maken.

Ik zet 100% mijn geld op de AVC.  ;)


Arcam AVR 600 3D upgrade:

Tijdens het ontwerpproces is ook veel aandacht besteed aan het verder optimaliseren van de HDMI communicatie. Dit zien we terug in sneller schakelen van HDMI signalen en een verbeterde compatibiliteit. De vernieuwde AV modellen zijn naast het 3D board ook voorzien van de laatste generatie audio boards waarbij tientallen kleine verbeteringen een nog grotere stabiliteit garanderen. Samenvattend zijn deze nieuwe modellen veel meer dan een kleine aanpassing aan het HDMI board.

*** Dus ook de laatste generatie audio boards***



AVC is ook wel een beest ;) Maar way out of budget

WickedGame

#1411
Ik heb even een netwerk vraag voor jullie waar ik even wil peilen wat het meest verstandige is om te doen.



Zie bovenstaand plaatje van mijn appartement. Hier wil ik in de woonkamer een UTP outlet gaan maken voor koppeling naar receiver etc. Kabel trekken is het punt niet dat kan gemakkelijk. Maar zit even met een verbindings issue. De kabel gaat uitkomen in de meterkast buiten het appartement.

In de meterkast bevind zich de aansluiting van Ziggo Modem en die staat daar dan ook. Met UTP loopt die naar de werkkamer waar een router staat (Linksys WRT610n) en een NAS. Hoe ga ik nu er voor zorgen dat mijn netwerk aan elkaar geknoopt gaat worden op de juiste manier zodat ik de NAS kan benaderen in de woonkamer, als mede de apparatuur (appleTV bijv.) kan voorzien van internet/nas signaal.

NAS moet in de werkkamer blijven net als de router, want router in meterkast levert te weinig op qua wireless om mijn appartement te dekken. En in de woonkamer een router neerzetten is geen optie.

RalphH

Kun je voor wifi niet werken met een repeatertje, en dan zo één die je in het stopcontact prikt. Dingen schijnen fatsoenlijk te werken.
Kunnen NAS en router mooi naar de meterkast en kun je daar ook meteen je receiver inprikken.

Anders moet je met een switchje gaan werken, kan ook, zo doe ik het hier ook in de HT, receiver en pc hangen aan switch, switch gaat naar meterkast waar de router staat. Bij jou zou het dan omgedraaid zijn, switch in meterkast.

Of de woonkamer kabel vanuit de meterkast weer doortrekken naar de slaapkamer. Maar daar moet je plek in de leidingen voor hebbe.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Quote from: RalphH on December 19, 2013, 13:54:42
Kun je voor wifi niet werken met een repeatertje, en dan zo één die je in het stopcontact prikt. Dingen schijnen fatsoenlijk te werken.
Kunnen NAS en router mooi naar de meterkast en kun je daar ook meteen je receiver inprikken.

Anders moet je met een switchje gaan werken, kan ook, zo doe ik het hier ook in de HT, receiver en pc hangen aan switch, switch gaat naar meterkast waar de router staat. Bij jou zou het dan omgedraaid zijn, switch in meterkast.

Of de woonkamer kabel vanuit de meterkast weer doortrekken naar de slaapkamer. Maar daar moet je plek in de leidingen voor hebbe.

Probleem is dat de meterkast in een openbare ruimte staat. Dus wil niet teveel aan apparatuur daarheen verhuizen. Tuurlijk zit het achter een gesloten deur, maar toch. Nadeel is eigenlijk die model die in de meterkast staat. Vanuit daar moet ik verder, en kan dan volgens mij alleen maar de router in meterkast zetten om het werkbaar te maken.

Een modem --> switch ---> router had uitkomst geboden, maar helaas dat gaat niet. Tenzij ik de router functies van de Ziggo ga gebruiken (geen voorstander van). Dus denk meest slimme is om de WRT610n eens te verhuizen naar de meterkast en een wifi-repeater te pakken voor in de woonkamer. Die kan dan het wifi signaal vanuit meterkast beste oppikken en verspreiden en de router in de meterkast voedt de ethernet aansluitingen vanuit daar.

Heb ik alleen nog de uitdaging om de Macbook Pro bedraad te krijgen maar dat zou dan met een simpele switch wel weer kunnen. Denk dat ik in de vrije dagen even wat ga testen en uitproberen.  ;D

larzie

Kun je niet gewoon een utp kabel trekken vanaf de modem in de meterkast naar de router in je werkkamer?
En vanaf de router naar de diverse apparaten? Of als er te weinig aansluitingen op de router zitten inderdaad een switch er nog tussen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on December 19, 2013, 23:33:50
Kun je niet gewoon een utp kabel trekken vanaf de modem in de meterkast naar de router in je werkkamer?
En vanaf de router naar de diverse apparaten? Of als er te weinig aansluitingen op de router zitten inderdaad een switch er nog tussen?

Zo makkelijk gaat dat helaas niet. De werkkamer heeft al een patchaansluiting in  de muur. Die aansluiting komt uit in de meterkast in de centrale hal. Waar eigenlijk alles ook uitkomt, en dat is eigenlijk het grote nadeel, ik kan helaas niet kabels gaan trekken naar de woonkamer via de werkkamer, dat zou betekenen dat ik grote gaten moet boren, plinten moet verleggen etc. Dan is het handiger om de router naar de meterkast te verhuizen.

Wat ik dus gisteren ook heb gedaan. Eerste resultaten daarvan zijn een beetje wisselend. Ik kan internetten via mijn macbook, iphone's en ipad en ik kan muziek streamen zonder issues. Dus dacht start even een download op de MBP, maar daarin zag ik al snel dat het signaal toch wat schommelt nu de router in de meterkast staat. Dat is wel een nadeel.

Had download snelheden van 3Mb/s tot dompers naar 400Kb/s het was alles behalve stabiel. Nu zit ik even te dubben wat wijsheid is.

De router is een Linksys WRT610n en kan hem eventueel vervangen door een krachtigere (welke????). Grootste stoorzender voor WiFi is vermoedelijk de Lift in de centrale hal. Anderzijds zou ik een Wifi Repeater/Extender kunnen plaatsen (Welke????).

Voor het filmdeel/streaming zal het straks niet uitgaan maken, met de nog te trekken kabel heb ik wel een volledig bedraad netwerk liggen voor streaming. Dus het gaat puur om internet, een download, een beetje mail etc.

Raymond187

Op wat voor hoogte heb jij je router hangen in de meterkast? Deze moet iig zo hoog mogelijk hangen voor een optimaal bereik.

Kan je van iemand een wifi routert lenen? Meeste kan je wel gebruiken als repeater. Dan kan je je huidige opstelling gewoon zo laten en alleen ergens in de huiskamer die 2e wifi router plaatsen en instellen als repeater. Dan weet je meteen hoe dat werkt. Ik zou die 2e router wel zo dicht mogelijk bij de andere plaatsen voor een zo sterk mogelijk signaal ontvangst.


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 20, 2013, 08:31:25
Op wat voor hoogte heb jij je router hangen in de meterkast? Deze moet iig zo hoog mogelijk hangen voor een optimaal bereik.

Kan je van iemand een wifi routert lenen? Meeste kan je wel gebruiken als repeater. Dan kan je je huidige opstelling gewoon zo laten en alleen ergens in de huiskamer die 2e wifi router plaatsen en instellen als repeater. Dan weet je meteen hoe dat werkt. Ik zou die 2e router wel zo dicht mogelijk bij de andere plaatsen voor een zo sterk mogelijk signaal ontvangst.

Hoe hoog? Denk ongeveer nu op 2,10m hoog  ;D was enige plekje met plank. Moet nog een nieuwe plank gaan maken waarop de router moet komen en NAS, die gaat alsnog die kant op.

Zal even kijken of ik de nieuwe Asus RT-N66 van mijn ouders even kan lenen om eens te testen hoe die zijn signaal eruit gooit.

Raymond187

2.1M is prima. Sommige leggen hem op de grond  :hehe:

Is zo gepiept het testen. Weet je meteen of het signaal dan wel goed genoeg is.

En met teveel storing een lift of bewapening in het beton doe je niks aan. Al zet je een PRO router neer.

je bent bij mij geweest. En ons huis is niet groot en op de 1e verdieping heb ik een matig signaal. Router was nieuw 200e. Draadjes trekken  :pompom:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 20, 2013, 09:03:57
2.1M is prima. Sommige leggen hem op de grond  :hehe:

Is zo gepiept het testen. Weet je meteen of het signaal dan wel goed genoeg is.

En met teveel storing een lift of bewapening in het beton doe je niks aan. Al zet je een PRO router neer.

je bent bij mij geweest. En ons huis is niet groot en op de 1e verdieping heb ik een matig signaal. Router was nieuw 200e. Draadjes trekken  :pompom:

Draadjes komen er sowieso, een in de woonkamer erbij in de muur als patch. En dan de router in de meterkast, dan is het probleem niet. Enige puntje is de wat wisselende snelheid met een download. Hier is wel mee te leven want met surfen merk ik er helemaal niets van.

En klopt met een Pro Router kom je er ook niet. Merk wel dat sinds ik er nu woon het aanbod WiFi erg is gestegen in mijn omgeving. Pikte er gisteren 28 stuks op  :crazy: terwijl in het begin ik er max 5 had zitten.  :blink:

Raymond187

Gebruik je ook wifi analyzer op je phone?

kan je zien welk kanaal het minst gebruikt wordt en dan die instellen.


WickedGame

#1421
Quote from: Raymond187 on December 20, 2013, 09:15:00
Gebruik je ook wifi analyzer op je phone?

kan je zien welk kanaal het minst gebruikt wordt en dan die instellen.

Had op een windows pc altijd een scanner erop om te zien welk kanaal minst werd gebruikt. Ga ik nog wel even uitvoeren.

Wat voor tool gebruik je op je telefoon?

BJF

Ik heb ooit (onder Windows) inSSIDer gebruikt.
NAD M10 V2
Elac FS247

WickedGame

Quote from: BJF on December 20, 2013, 09:37:06
Ik heb ooit (onder Windows) inSSIDer gebruikt.

Ken ik, heb alleen geen windhoos machines meer in huis  ;D only Apple

BJF

Daar is ook een versie voor in de Mac App Store, hoewel niet gratis.
NAD M10 V2
Elac FS247