Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Raymond187

Heeft je receiver geen >4 HDMI poorten? Of werkt dat zo niet? Slechte van de meeste receivers incl de anthem is dat je de receiver aan moeten zetten :boe!!:

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 09:30:39


Ja de NAS zit alleen al bijna vol, ben ook al aan het kijken naar een 4-bay NAS. Maar als die er is zal ik een deel vrij maken voor wat films
Ik ben wel erg heppie met de NAS QNAP 459 pro. NIeuw model is de 469 pro geloof ik. Die kan makkelijk van alles downloaden, automatisch uitpakken, opschonen (verwijderen RAR bestanden) en streamen van grote bestanden 50GB tegelijk.

De WD RED HDDs van 3TB zijn nu ~€125. Denk als je daar eerst 3 van hebt hou je in RAID5 5.4TB over en dan kan je er altijd nog 1 van 3TB bij doen en komt er nog 2.7 TB bij. Denk dat je vriendin dan d'r foto's wel kwijt kan :D :D

Eddye

Nieuwe pol?
Misschien als 4de optie: Streamer upgraden?
Anders zou ik gaan voor genieten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April  8, 2013, 13:16:26
Heeft je receiver geen >4 HDMI poorten? Of werkt dat zo niet? Slechte van de meeste receivers incl de anthem is dat je de receiver aan moeten zetten :boe!!:
Ik ben wel erg heppie met de NAS QNAP 459 pro. NIeuw model is de 469 pro geloof ik. Die kan makkelijk van alles downloaden, automatisch uitpakken, opschonen (verwijderen RAR bestanden) en streamen van grote bestanden 50GB tegelijk.

De WD RED HDDs van 3TB zijn nu ~€125. Denk als je daar eerst 3 van hebt hou je in RAID5 5.4TB over en dan kan je er altijd nog 1 van 3TB bij doen en komt er nog 2.7 TB bij. Denk dat je vriendin dan d'r foto's wel kwijt kan :D :D

Receiver upgraden is dan het advies  ;D Want mijn receiver heeft geen HDMI  :blink: :laugh: SR7005 dan toch maar? Heb namelijk geen geld om extreme uitgaven te gaan doen. Zeker nu ik ga samenwonen moet ik rekening gaan houden met wat andere prioriteiten.

Qua NAS blijf ik trouw aan Synology, is mij prima bevallen. Qnap is mooie tegenhanger maar qua prijs maakt het niet veel uit. WD RED's er inderdaad dan in.

Quote from: Eddye on April  8, 2013, 13:24:40
Nieuwe pol?
Misschien als 4de optie: Streamer upgraden?
Anders zou ik gaan voor genieten.

Streamer upgraden  :blink: Zal ze leuk vinden haar cadeau voor mijn verjaardag te upgraden  ;D

Eddye

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 13:31:07

Streamer upgraden  :blink: Zal ze leuk vinden haar cadeau voor mijn verjaardag te upgraden  ;D
Heb je al een BOTW of andere goede voeding?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on April  8, 2013, 13:32:50
Heb je al een BOTW of andere goede voeding?

Wel op mijn Squeezebox, maar niet op mijn Apple TV.

Eddye

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 13:39:39
Wel op mijn Squeezebox, maar niet op mijn Apple TV.
Bestaat er zoiets voor de AppleTV?

Anyway, ik lees net over je HDMI perikelen. Ik ga voor receiver upgraden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

#1131
Quote from: Eddye on April  8, 2013, 13:41:53
Bestaat er zoiets voor de AppleTV?

Anyway, ik lees net over je HDMI perikelen. Ik ga voor receiver upgraden.

Daar ontkom ik bijna niet meer aan om die te upgraden. Die HDMI perikelen zijn nu toch een probleem geworden  ;D SR7007 is verstandige keus en een side-grade maar voldoet. Upgrades zouden Denon of Anthem zijn. Maar qua value money zou Marantz voor mij prima zijn.

Eddye

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 13:44:59
Daar ontkom ik bijna niet meer aan om die te upgraden. Die HDMI perikelen zijn nu toch een probleem geworden  ;D SR7007 is verstandige keus en een side-grade maar voldoet. Upgrades zouden Denon of Anthem zijn. Maar qua value money zou Marantz voor mij prima zijn.
Bijkomend voordeel is ook dat je je signature plaatje niet hoeft aan te passen ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on April  8, 2013, 13:48:40
Bijkomend voordeel is ook dat je je signature plaatje niet hoeft aan te passen ;)

Dat is wel het laatste waar ik mij druk om maak, alhoewel er zit wel bloed/zweet en tranen in :P  ;D

Raymond187

Gefeli met het gaan samenwonen  :pompom:

Synology of QNAP same shizzle if you ask me :)

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 13:44:59
Daar ontkom ik bijna niet meer aan om die te upgraden. Die HDMI perikelen zijn nu toch een probleem geworden  ;D SR7007 is verstandige keus en een side-grade maar voldoet. Upgrades zouden Denon of Anthem zijn. Maar qua value money zou Marantz voor mij prima zijn.
Anthem mrx700 :headbanging: Bevalt mij nog steeds zeer fijntjes  :wub:

De sr7007 is nu voor minder dan 1K te koop. Je huidige receiver kan je weer door verkopen wat scheelt in aanschaf nieuwe.

Kijk wel even naar de technical specs, want ik meen te herineren dat bv de Yamaha 2020 ook de HDMI door stuurt zonder dat hij aan hoeft te staan. Altijd maar je receiver aan zetten terwijl dit niet nodig is behalve je HDMI door te sturen ..... vind ik maar schraal.

RonG

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 12:59:23
Welk formaat/formaten hanteer je? Zelf gisteren even getest met MKV omgezet naar Apple formaat (H.264). En dat werkte goed.

Meestal MKV,

Ik stream trouwens in mijn bios gewoon via SMB omdat ik de dune niet kan kiezen als afspeel apparaat en vanwege de iso ondersteuning., dus ik gebruik niet zo vaak de apps van synology. Ik weet alleen dat het wel werkt.

MKV hoef je eigenlijk niet om te zetten naar het appel formaat. :)

BJF

#1136
Quote from: Raymond187 on April  8, 2013, 14:12:30
(...)

Kijk wel even naar de technical specs, want ik meen te herineren dat bv de Yamaha 2020 ook de HDMI door stuurt zonder dat hij aan hoeft te staan. Altijd maar je receiver aan zetten terwijl dit niet nodig is behalve je HDMI door te sturen ..... vind ik maar schraal.
Dat kan een SR7007 vast ook, mijn SR7005 kan dat al namelijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

WickedGame

#1137
7000ste post van moi  :pompom:

Goed dit jaar gaat er toch een upgrade komen. En dat is nu toch wel de receiver, krijg nu toch wat geklungel met de HDMI kabels naar de tv (geen plek meer) en dan is een receiver met HDMI toch wel een verstandige keus. Budget heb ik nog niet bepaald, dit is rekbaar maar kan wel betekenen dat het wat langer duurt.

Heb nu een SR7500, en wil de kwaliteit minstens zo gelijk houden op audio vlak. Wil me sowieso eens rustig gaan orienteren op wat receivers. En dan met name de SR7007, Denon AVR4520 en misschien een Anthem omdat die zoveel aandacht krijgt.

Zoals ik al zei heb ik geen haast, dus ga mij eens aankomende maanden rustig verdiepen :)

Nog even een ander puntje, heb nu een Apple TV en heb een probleem met een film welke vastloopt in itunes. Het is origineel een mkv en met handbrake omgezet (standaard profile apple tv gehanteerd). Na een 15 sec hangt itunes. Iemand een idee hoe dit kan of ervaringen hiermee?

Raymond187

Demo met de mrx 700 kan zeker geen kwaad, MAAR je hebt toch een EV? Dan is een mrx300 voldoende  :thumbs-up:

JCL

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 18:35:46
Demo met de mrx 700 kan zeker geen kwaad, MAAR je hebt toch een EV? Dan is een mrx300 voldoende  :thumbs-up:

Als ik me niet vergis is die alleen voor de fronts. Je hebt ook nog wel wat power nodig voor die HTM2 en 805S

Raymond187

Zou me verbazen als de fronts goed aangestuurd gaan worden met de 700. Maar andere kant hij stuurt de grote BE10 Ushers ook prima aan.

HTip

Gefeliciteerd met je 7000e post :pompom:

Keuze van een receiver is niet eenvoudig, dus goed dat je daar de tijd voor neemt. Matching met je Classe zal belangrijk zijn voor de homogeniteit van het surround. Marantz van nu klinkt anders dan voorheen. Dus als het mogelijk is bij het luisteren je Classe meenemen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 20:23:14
Zou me verbazen als de fronts goed aangestuurd gaan worden met de 700. Maar andere kant hij stuurt de grote BE10 Ushers ook prima aan.

De Classé doet de fronts. De SR7500 de rest. Wicked heeft dus wel een mooie receiver nodig met voldoende power om de 805S en de HTM2 aan te sturen.

Raymond187

Die rears en center kan de 700 wel aansturen.

Marc dit doet ARC bij mij thuis.

Blauw is ideale lijn.
Rood is de meeting
groen is wat ARC ervan heeft kunnen maken.

Behoorlijk verschil ;)

Martijnst1990

Quote from: Raymond187 on April 13, 2013, 16:12:52
Die rears en center kan de 700 wel aansturen.

Marc dit doet ARC bij mij thuis.

Blauw is ideale lijn.
Rood is de meeting
groen is wat ARC ervan heeft kunnen maken.

Behoorlijk verschil ;)
Ik zie maar weinig verschil... ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL


Raymond187

hahaha :D




Je kan ook goed zien dat mijn sub een dip heeft van 10db waar hij nu staat. Nog geen tijd gehad om een betere plaatsing te zoeken. De dip is op een plek op de bank waar ik toch niet zit tijdens film.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 18:35:46
Demo met de mrx 700 kan zeker geen kwaad, MAAR je hebt toch een EV? Dan is een mrx300 voldoende  :thumbs-up:

mrx700 heb ik wel nodig ivm aansturing van de 805S en HTM2.

Quote from: JCL on April 12, 2013, 18:57:19
Als ik me niet vergis is die alleen voor de fronts. Je hebt ook nog wel wat power nodig voor die HTM2 en 805S

Klopt helemaal ;)

Quote from: Raymond187 on April 12, 2013, 20:23:14
Zou me verbazen als de fronts goed aangestuurd gaan worden met de 700. Maar andere kant hij stuurt de grote BE10 Ushers ook prima aan.

Het zal met een MRX700 prima aangestuurd kunnen worden, maar uit ervaring leert dat een B&W met meer power aansturing beter presteert.

Quote from: HTip on April 12, 2013, 21:43:35
Gefeliciteerd met je 7000e post :pompom:

Keuze van een receiver is niet eenvoudig, dus goed dat je daar de tijd voor neemt. Matching met je Classe zal belangrijk zijn voor de homogeniteit van het surround. Marantz van nu klinkt anders dan voorheen. Dus als het mogelijk is bij het luisteren je Classe meenemen.

Bedankt! ;)

Ja de keuze is niet eenvoudig, en ga er ook rustig de tijd voor nemen. Ga ook even wat kanshebbers opsommen en die ga ik beluisteren. Liefst wil ik met een nieuwe receiver de komende jaren weer vooruit kunnen (wishfull thinking maybe). Denon, Marantz en Anthem staan er sowieso op. Arcam AVR600 is nog twijfel ivm prijs. Overige merken nog niet in verdiept. Classé met SSP800 gaat het niet worden ivm met de prijs.

Quote from: JCL on April 13, 2013, 14:29:14
De Classé doet de fronts. De SR7500 de rest. Wicked heeft dus wel een mooie receiver nodig met voldoende power om de 805S en de HTM2 aan te sturen.

Correct  :thumbs-up:


WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 13, 2013, 20:17:58
hahaha :D




Je kan ook goed zien dat mijn sub een dip heeft van 10db waar hij nu staat. Nog geen tijd gehad om een betere plaatsing te zoeken. De dip is op een plek op de bank waar ik toch niet zit tijdens film.

Duidelijk beeld in iedergeval. Qua integratie is dat systeem van Anthem wel mooi.

WickedGame

Even lineup van receivers tot nu toe welke ik wil gaan bekijken:

- Marantz SR7007
- Denon AVR4520
- Anthem MRX700
- .....

Goed nu jullie adviezen nog, welke receivers zouden jullie ook nog overwegen om mee te nemen in vergelijk?

De bronnen die erop aangesloten gaan worden:

- BD7004 Blu-Ray speler
- CDP502 CD/DVD Speler
- Apple TV
- Humax Decoder

Dus minimaal 4x HDMI in is vereist!!