Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  6, 2012, 15:50:56
hahaha ja weet ik zeker :D

Ik wil het zelf wegstoppen. Ik vind het niet mooi staan in de huiskamer. Maakt het zo vol. Onze huiskamer is maar 5x6 :(

En dedicated HT is toch wel rete VET  :inlove:

Alleen denken in upgrade side is not done :p

Okay kerel, dan is het goed haha :D

Ja, wegstoppen... ik heb niet alles verstopt. Mag en kan ook niet ivm warmte productie. Dus moet wel open en in het zicht. Zal binnenkort even fototjes schieten. En dan nog met de beetje aparte opstelling nu met de PS Audio.

Dedicated, erg leuk maar niet haalbaar in mijn appartement. Mijn ouders hebben wel een mooie ruimte die mogelijk nog wel eens verbouwd gaat worden tot dedicated HT. Tja deze hobby heb ik nu eenmaal met de paplepel ingegoten gekregen.

Side is idd not done  :clapping:

WickedGame

Boulder is GOOD! Very GOOD!

Goed ik had al gemeld dat mijn netwerk compleet werkte nu met de bridge en hierdoor de PS Audio Perfect Wave DAC + Bridge aangesloten kon gaan worden. Dat ging vlekkenloos, inpluggen en netwerk kwam in het scherm van de PS Audio op connected te staan. Via het netwerk is de PS Audio prima benaderbaar, al is de interface site die geladen word wat karig, maar het werkt en daar gaat het om.

De PS Audio heeft op de Bridge een digital lens zitten waardoor volgens de geleerden (ben ik totaal niet) een lager jitter aanwezig moet zijn. Zoals ik al zei ben ik geen geleerde en totaal niet thuis in die termologie, wat ik wel kan is luisteren en vergelijken. En dat is dan ook wat ik tot nu toe heb gedaan.

Bediening

De DAC functies zijn simpel te bedienen met de bijgeleverde AB, ook input selecties en volume werken uitstekend. Het is allemaal heel basic en dat is naar mijns inziens prima. Maar dan de bridge, daar is bediening via de normale AB niet mogelijk! Hiervoor dien je een telefoon/tablet of pc te hebben waarin je aan kan geven welke cd en/of nummer je wilt afspelen.

PS Audio levert en draait zelf op eLyric, en dat werkt via een PC overigens uitstekend. Dus heb je een PC/MAC als opslag en server dan is dit de way to go! Waarbij ik wel moet aantekenen dat je voor de app op een tablet (ipad) wel weer moet betalen. Dus je koopt een apparaat van ruim 5000 euro en dan kan de app er niet eens vanaf ZONDE!!

Goed ik werk zelf met een NAS als bron en dat levert zelf weer zo zijn uitdagingen met zich mee. Voorlopig heb ik er voor gekozen om de Synology Audio Station in combinatie met de Synology Audio App te draaien op de iPad. Dit resulteert in een perfecte combinatie! Bediening reageert vlot en correct, en het is allemaal wel vrij duidelijk. Enige puntje is dat het voor het oog niet de mooiste app is. De Kinsky app van Linn vind ik beduidend mooier, en zou graag zien dat deze app ook zou werken voor de PS Audio (maar krijg dat niet werkend, dus zal wel alleen Linn modellen zijn).

Nog een klein puntje is de covers, die heb ik nog niet werkend gekregen in combinatie met de Synology Audio Station. Dit zou wel moeten werken. Maar denk dat ik dat wel weet op te lossen.

In de toekomst ga ik nog wat andere server software testen, en zoek eventueel nog bedienings apps. Misschien mensen hier nog tips voor apps om uPNP renderers te bedienen?

Weergave

Heb een aantal bestanden ter test klaar gezet. Van 1 op 1 wav files als mede high res flac en normale flac bestanden (playlist aan eind van dit stuk). De PS Audio heeft de mogelijkheid tot het afspelen van een groot aantal bestandsformaten en ik kan niet anders concluderen dat ik bij geen enkel bestand problemen heb gehad.

De weergave, tja wat zal ik er eens over schrijven. Ik ben een Cambridge Audio DacMagic gewend in combinatie met een SB Touch. Maar de PS Audio is van een heel ander soort categorie. Niet te vergelijken, en mijns inziens moet je de PS Audio meer als concurrent zien van de Linn systemen.

De weergave zoals ik het ervaar is ruimtelijk, zeer strakke laag weergave en een mooie detaillering in de muziek. Plaatsing is erg goed te noemen en je hoort beter de plaatsing van instrumenten dan bijvoorbeeld de DacMagic. Al met al was ik nogal blown away door de prestaties van de Ps Audio.

Dan een puntje van kritiek welke ik vaker bij streamers heb geconstateerd, en dat is gapless audio. De PS Audio is op het ogenblik niet in staat dit goed te doen. Wel is dit werkend met de eLyric software, maar zoals ik met een NAS als systeem is dat nog niet opgelost. Ik denk ook eerlijk dat het meer iets server software gerelateerd is dan dat ik werkelijk de schuld bij PS Audio moet leggen.

Tracklist:

  • Ane Brun - These Days (LossLess WAV)
  • Florence + The Machine - Never Let Me Go (LossLess WAV)
  • Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (Flac High RES)
  • Pink Floyd - The Wall (Flac high RES)
  • Passenger - All The Little Lights (LossLess WAV)
  • Nils Frahm - Screws (24Bit AAIF)
  • Ed Sheeran - + (LossLess WAV)

Conclusie

Ik kan niet anders concluderen dat PS Audio een geweldige DAC op de markt heeft gebracht, welke (mits aangeschaft met Bridge module) ook nog eens uiterst potente streamer is. Zijn er geen kritische noten? Jawel de bediening voor de streamer kan beter. Gapless audio is ook een puntje van aandacht, maar zoals vermeld is dit mogelijk ook te wijten aan de serversoftware die gehanteerd word.

Gelukkig is de support van PS Audio wel subliem met een community die heel actief is. En ook voor veel punten een oplossing heeft. 

Mochten jullie vragen, opmerkingen of punten hebben die ik moet testen dan hoor ik dat graag.

Huub-13

#1102
Quote from: WickedGame on December 10, 2012, 11:04:28

Nog een klein puntje is de covers, die heb ik nog niet werkend gekregen in combinatie met de Synology Audio Station. Dit zou wel moeten werken. Maar denk dat ik dat wel weet op te lossen.


Je moet het SD-kaartje achter in de Perfect Wave DAC laten zitten om cover-weergave te krijgen.
Heb je dat gedaan?

Verder kan ik je juichende kritiek geheel delen!
Evenals jij baal ik echter van het niet gapless kunnen weergeven.
De prachtige geluidsweergave weerhoudt me er tot nu toe echter van naar een ander merk te switchen, zoals bijv. Linn.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

WickedGame

Quote from: Huub-13 on December 11, 2012, 17:04:40
Je moet het SD-kaartje achter in de Perfect Wave DAC laten zitten om cover-weergave te krijgen.
Heb je dat gedaan?

Verder kan ik je juichende kritiek geheel delen!
Evenals jij baal ik echter van het niet gapless kunnen weergeven.
De prachtige geluidsweergave weerhoudt me er tot nu toe echter van naar een ander merk te switchen, zoals bijv. Linn.

Mag ik vragen welke server software je op de NAS hebt draaien en hoe je de bediening hebt geregeld? Dat met die SD Card is mij bekend, maar op een of andere manier laat die bij mij alleen het logo van PS Audio zien op de plek van de coverart. Ben er nog niet uit hoe dit kan, en of dit komt door de server software of door de PS Audio.

Huub-13

#1104
Ik draai met een QNAP NAS met daarop (standaard) Twonky serversoftware.
De NAS zit via powerline aan het netwerk, evenals de PS Audio PWD (alles bedraad dus).
Met een iPAD en de eLyric App van PS Audio bedien ik het zaakje.

Wat de covers betreft: als je het SD kaartje er wel in hebt zitten, zou het misschien ook kunnen liggen aan de manier waarop je de metadata (gegevens over titel, artiest, coverplaatje, etc.) van je files op de NAS hebt geregeld. Hoe compleet die zijn dus.
Ik gebruik het programma "Mp3Tag" om elke CD op de NAS apart te voorzien van een coverplaatje.
Veel werk, maar uiteindelijk krijg ik wel elke cover te zien.
Ik gebruik verder alleen FLAC-bestanden. Met WAV's heb je meer problemen v.w.b. metadata.

P.S.: De PWD helemaal uit (knopje achterop) zetten en weer aan (harde reboot) wil ook nog wel eens helpen om je covers op het schermpje te krijgen.
P.S-2: Volgens mij krijg je veruit de beste geluidskwaliteit als je de PS Audio PWD rechtstreeks op de Classé eindversterker aansluit met XLR-kabels. Wel opletten dat je het signaalniveau op de PWD eerst naar nul brengt . . .! Ik ga vanuit de PWD rechtstreeks in de eindversterker van mijn AccuphaseE-460.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

WickedGame

Quote from: Huub-13 on December 11, 2012, 17:55:40
Ik draai met een QNAP NAS met daarop (standaard) Twonky serversoftware.
De NAS zit via powerline aan het netwerk, evenals de PS Audio PWD (alles bedraad dus).
Met een iPAD en de eLyric App van PS Audio bedien ik het zaakje.

Wat de covers betreft: als je het SD kaartje er wel in hebt zitten, zou het misschien ook kunnen liggen aan de manier waarop je de metadata (gegevens over titel, artiest, coverplaatje, etc.) van je files op de NAS hebt geregeld. Hoe compleet die zijn dus.
Ik gebruik het programma "Mp3Tag" om elke CD op de NAS apart te voorzien van een coverplaatje.
Veel werk, maar uiteindelijk krijg ik wel elke cover te zien.
Ik gebruik verder alleen FLAC-bestanden. Met WAV's heb je meer problemen v.w.b. metadata.

P.S.: De PWD helemaal uit (knopje achterop) zetten en weer aan (harde reboot) wil ook nog wel eens helpen om je covers op het schermpje te krijgen.
P.S-2: Volgens mij krijg je veruit de beste geluidskwaliteit als je de PS Audio PWD rechtstreeks op de Classé eindversterker aansluit met XLR-kabels. Wel opletten dat je het signaalniveau op de PWD eerst naar nul brengt . . .! Ik ga vanuit de PWD rechtstreeks in de eindversterker van mijn AccuphaseE-460.

Okay goed om te lezen dat Twonky en de eLyric app samen kunnen werken. Werk nu met Synology Audiostation en de Synology App voor de iPad. Dit werkt overigens ook wel redelijk tot goed.

Ik vermoed dat het dan met metadata te maken heeft, al was ik altijd inde veronderstelling dat covers in de desbetreffende album map van de cd opgepikt zouden worden. De iPad app doet dat prima van Synology maar de Ps Audio houdt stug vol om het niet te doen :) Zal eens gaan testen met en tag programma, en wat je zegt wav formaat is voor metadata niet het meest ideale. Maar om nu alles weer om te zetten gaat mij even voor nu te ver. Ben al dagen bezig geweest  ;D

PS1: Klopt, al paar keer gedaan, niet het genoemde resultaat.
PS2: Is een optie, maar komt nu met een CP500 of CP700 geschakeld te staan in de set. Dit zal gebalanceerd zijn. Ik gebruik dus de voorversterker functie niet van de PS Audio.

Raymond187


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 25, 2012, 14:06:02
Fijne kerst  :pompom:

Nog bedankt!  :pompom: Leuke kerst gehad? Nog verwend met HT spullen? :D

Raymond187

Quote from: WickedGame on December 27, 2012, 11:48:27
Nog bedankt!  :pompom: Leuke kerst gehad? Nog verwend met HT spullen? :D
Jazeker

6 nieuwe speakers. Dus ook centre voor en achter :P

B&W 800 DI :D

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 27, 2012, 12:04:11
Jazeker

6 nieuwe speakers. Dus ook centre voor en achter :P

B&W 800 DI :D

pics or it didn't happen  ;D

Raymond187

Nahh ik wil niet opscheppen


:D hehhe

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame


Raymond187

Quote from: WickedGame on January  7, 2013, 09:55:20
Hoeft ook niet, je hoeft het alleen maar te delen met ons zodat wij alels onderkwijlen  ;D

Oef... mooie set!

Zou toch wel leuk zijn.

6 * 800DI + 2 * 18DD+

Wel een vrijstaand huis met dedicated ruimte van 8x6 ofzo :D

WickedGame

Zo een kleine update (letterlijk en figuurlijk).

Mijn vriendin heeft mij een cadeau geschonken (al lastig zat om voor mij wat te verzinnen :D) Maar ze heeft mij wel goed ingeschat. Mijn vriendin verbaasde zich nogal over mijn geklungel van DVDtje branden om een filmpje te kijken. Dat moest anders vond zij.

En aangezien in huis meerdere apple producten aanwezig zijn kwam zij op het idee om een apple tv te geven  :pompom:



Erg blij mee, en gisteren al direct de eerste film afgespeelt. Moet nog wel uitzoeken of de apple tv eventueel kan samenwerken met de Synology. Maar daar kom ik nog wel achter, vanaf de Macbook Pro gaat het prima.

RonG

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 08:25:35
Moet nog wel uitzoeken of de apple tv eventueel kan samenwerken met de Synology. Maar daar kom ik nog wel achter, vanaf de Macbook Pro gaat het prima.

Ik heb die combo ook :). op de NAS moet je video station installeren, dan worden de standaard DLNA mappen aangemaakt (foto, audio, video), maar dat zal je wel al gedaan hebben denk ik gezien je al van de pc kunt streamen ;).

Op je tablet of smartphone moet je gewoon de synology apps installeren en bij het afspelen de apple TV kiezen als player, en dan gaan met die banaan :D

WickedGame

#1116
Quote from: RonG on April  8, 2013, 09:07:46
Ik heb die combo ook :). op de NAS moet je video station installeren, dan worden de standaard DLNA mappen aangemaakt (foto, audio, video), maar dat zal je wel al gedaan hebben denk ik gezien je al van de pc kunt streamen ;).

Op je tablet of smartphone moet je gewoon de synology apps installeren en bij het afspelen de apple TV kiezen als player, en dan gaan met die banaan :D

Ohw easy peasy :D  :pompom:

Even nog een vraag aan de kenners, heb HDMI aansluitingen te kort. Is een HDMI switch een goed idee? En z ja welke switch raden jullie aan?

Raymond187

eyy Marc :D

Feli met je cadeau. Altijd leuk.

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 08:25:35

Mijn vriendin heeft mij een cadeau geschonken (al lastig zat om voor mij wat te verzinnen :D) Maar ze heeft mij wel goed ingeschat. Mijn vriendin verbaasde zich nogal over mijn geklungel van DVDtje branden om een filmpje te kijken. Dat moest anders vond zij.

ppffff whawhahwha :D :D 4 real? DVD? en nog branden ook :D en je hebt een NAS  :notify:
hehehehe  :clapping:




WickedGame

Quote from: Raymond187 on April  8, 2013, 09:26:35
eyy Marc :D

Feli met je cadeau. Altijd leuk.
ppffff whawhahwha :D :D 4 real? DVD? en nog branden ook :D en je hebt een NAS  :notify:
hehehehe  :clapping:

Yup 4-real! :)

Ja de NAS zit alleen al bijna vol, ben ook al aan het kijken naar een 4-bay NAS. Maar als die er is zal ik een deel vrij maken voor wat films. Maar goed had hiervoor ook geen mediaspeler dus moest wel dvdtjes fikken (hoe ouderwets :P). Zo zie je maar dat mijn vriendin toch mij best goed kent, en goed inspeelt in de behoeftes van mij...

Alhoewel zij ergerde zich aan mijn geklungel :P  ;D En ze wilde ook wel graag haar foto's en dergelijke van haar iphone5 en Ipad naar een tv streamen.

Martijnst1990

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 09:19:54
Ohw easy peasy :D  :pompom:

Even nog een vraag aan de kenners, heb HDMI aansluitingen te kort. Is een HDMI switch een goed idee? En z ja welke switch raden jullie aan?
Ik kwam zelf ook aansluitingen te kort dus gebruik naar volle tevredenheid een switch. Heb er 1 van Oppo en automatisch het juiste signaal binnen krijgt en daardoor naar de juiste component switched.

Deze heeft 1 uitgang en 3 ingangen, had hem tweedehands voor €45,- geloof ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Quote from: Martijn90 on April  8, 2013, 11:06:29
Ik kwam zelf ook aansluitingen te kort dus gebruik naar volle tevredenheid een switch. Heb er 1 van Oppo en automatisch het juiste signaal binnen krijgt en daardoor naar de juiste component switched.

Deze heeft 1 uitgang en 3 ingangen, had hem tweedehands voor €45,- geloof ik.

Dat klinkt wat ik zoek. HM-31 neem ik aan dat het type nummer is?

Martijnst1990

Quote from: WickedGame on April  8, 2013, 12:08:15
Dat klinkt wat ik zoek. HM-31 neem ik aan dat het type nummer is?
Klopt inderdaad. Wist het typenummer niet zeker, wist dat er 31 in zat, maar dit is hem inderdaad :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Quote from: Martijn90 on April  8, 2013, 12:37:54
Klopt inderdaad. Wist het typenummer niet zeker, wist dat er 31 in zat, maar dit is hem inderdaad :D

Even zoeken naar de Oppo dan.

Eventueel andere mensen nog alternatieven?

RonG

Let er wel even op dat je met DLNA geen ISO's kunt streamen!

WickedGame

Quote from: RonG on April  8, 2013, 12:53:44
Let er wel even op dat je met DLNA geen ISO's kunt streamen!

Welk formaat/formaten hanteer je? Zelf gisteren even getest met MKV omgezet naar Apple formaat (H.264). En dat werkte goed.