Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Teejoo

Quote from: WickedGame on November 23, 2012, 23:40:47


Heb dit speeltje op bezoek. Een PS Audio Perfectwave DAC + Bridge. Zal deze komende tijd aan de tand voelen o.a. als DAC maar ook om de stream kwaliteiten en mogelijkheden. Ben zeer benieuwd, qua DAC heb ik al heel even geluisterd met als bron de Squeezebox. En daarin is de DAC al verbluffend goed.
Ik ben zeer benieuwd naar de streamingkwaliteit en de bijbehorende bediening. Het verbaast me niet dat de DAC zo goed is aangezien deze ook een ingebouwde digital lens heeft. Hoe heb je hem aangesloten?

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 24, 2012, 15:30:19
Ik ben zeer benieuwd naar de streamingkwaliteit en de bijbehorende bediening. Het verbaast me niet dat de DAC zo goed is aangezien deze ook een ingebouwde digital lens heeft. Hoe heb je hem aangesloten?

Streamingkwaliteit ga ik testen als de Apple Express binnen is, deze verwacht ik vandaag. Dan zal de Ps Audio gekoppeld worden met een ethernetkabel aan de Ps Audio. Even voor de goede orde, de PS Audio die ik heb staan betreft een MK1 en heeft alleen de digital lens op de bridge zitten, maar niet voor de overige ingangen. Dit is pas zo bij de MK2, en als MK1 bezitter kan je dit upgraden.

Ik verwacht dan ook dat als ik via ethernet ga koppelen de kwaliteiten nog hoger zullen liggen dan nu al het geval is. Nu staat de SB Touch erop digitaal naar de Ps Audio.

Qua streaming kwaliteit is ook het een en ander afhankelijk van de server software. Zelf levert PS Audio het programma Elyric Manager erbij maar dit draait alleen op pc's en mac's. Nu wil ik mijn NAS gaan hanteren en ga wat dingen testen o.a. met Synology Audio Station, Serviio, Plex, Twonky en Minimserver

En zien welke server software op een NAs het meest geschikt is in combinatie met de PS Audio. Stel je werkt met een MAC of PC als bron dan zou ik blijven bij Elyric van PS Audio, dit werkt uitstekend.

Teejoo

#1052
Hoi, wat bedoel je met Ps Audio gekoppeld worden met een ethernetkabel aan de Ps Audio ?  Hoe heb je de DAC aangesloten op de voorversterker / processor?

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 27, 2012, 20:22:53
Hoi, wat bedoel je met Ps Audio gekoppeld worden met een ethernetkabel aan de Ps Audio ?  Hoe heb je de DAC aangesloten op de voorversterker / processor?

Ohw sorry dat moet zijn Apple Airport Express met ethernet aan de Ps Audio. En de Airport Express als accesspoint. Hier heb ik al een probleem krijg de Airport Express niet als accesspoint werkend. Nog niet helemaal erachter gekomen waardoor.

De DAC heb ik nu via 2 transparant cinch kabels aan een Marantz hangen. Ga dit ook nog testen door gebalanceerd rechtstreeks aan de CA-2200 te koppelen. Dit zou ook moeten werken ivm voorversterker functie van de PS Audio. Uiteindelijk gaat de PS Audio op een CP-500 terecht komen.

HTip

Mooi speeltje :thumbs-up: Ben je er al uit of die mag blijven?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 28, 2012, 14:15:20
Mooi speeltje :thumbs-up: Ben je er al uit of die mag blijven?

Blijven ja, maar niet bij mij! Hij verhuisd op den duur naar mijn vader. Maar ja zoonlief heeft opleiding betaald gekregen van pa, en die heeft iets met ICT gedaan... dus je raad het al ik mag het dus oplossen  ;D

Maar moet nog wel werkend krijgen, maar dat is meer een netwerk issue.

HTip

Maar je weet het, oplossingen (in de ICT) liggen niet altijd voor de hand. Kan soms best lang duren... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 28, 2012, 15:27:53
Maar je weet het, oplossingen (in de ICT) liggen niet altijd voor de hand. Kan soms best lang duren... ;D

Klopt! Maar dit is meer een gevalletje accesspoint creeeren in de woonkamer en PS Audio aan het Accesspoint hangen. De Synology en de software dat werkt wel. Nu alleen nog de combinatie van alles :D

WickedGame

Na veel gezeik met het instellen van een Apple Extreme als AP besloten deze te retouneren naar Apple en een Linksys Bridge te pakken. Deze verwacht ik dit weekend, en zal dan in de loop van volgende week kunnen gaan beginnen met testen.

Ondertussen ben ik de NAS aan het rangschikken qua mappen en structuur en ben ik alle WAV + CUE albums aan het omzetten naar losse tracks. Dit is echt een verschrikkelijk karwei en ben pas op de helft  :crazy: Maar uiteindelijk komen we er wel, en zal ik voortaan het allemaal los gaan aanleveren.

Enige puntje is nog de tagging, met name de mp3 collectie (buitencategorie map voornamelijk house gerelateerd) is een zooi! Misschien maar beslissen dit te droppen op een externe HDD en van de NAS te halen ivm vervuiling. Maar goed dat is nog een leuke uitdaging.

Daarna kan het leuke werk beginnen, en de PS Audio compleet aan de tand voelen, al twijfel ik er nu al niet aan dat die goed zal presteren. Als ik al hoor hoe de SB draait in samenwerking met de PS Audio kan het alleen maar beter worden als de Bridge gaat werken die de digital lens aanboord heeft. Ik ben benieuwd :D

RubenV.

Veel werk als ik dat zo lees, maar als alles netjes gerangschikt dan heb je daar alleen maar meer plezier van  :D

Ga je zelf ook voor deze DAC in de toekomst, of ga je ook nog andere modellen beluisteren?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Voor het taggen van MP3's gebruik ik TagScanner. Heel fijn programma om orde in de chaos te scheppen. Je kan de tags afleiden uit de bestandsnaam of andersom. Verder natuurlijk de nodige links met CDDB, etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: RubenV. on December  1, 2012, 00:04:08
Veel werk als ik dat zo lees, maar als alles netjes gerangschikt dan heb je daar alleen maar meer plezier van  :D

Ga je zelf ook voor deze DAC in de toekomst, of ga je ook nog andere modellen beluisteren?

Ja het is nogal een karwei, maar goed ben nu op 75%  het einde komt in zicht. Heb ook niet elke avond zin om er mee bezig te zijn. Daarnaast is er nog zoiets als quality time ;)

Ik zal voor het taggen nog even iets nagaan, merkte gisteren dat tag info ontbrak bij het omzetten naar losse nummers. Blijkbaar komt dat niet mee uit de Cue file waar het wel als extra info aanwezig is. Dus heb misschien nog een extra uitdaging erbij  ;D

Dan de DAC zelf, de Ps Audio PWD + Bridge moet je eigenlijk hetzelfde zien als bijvoorbeeld de Linn muziek streamers. Nu is van origine een PS Audio een DAC en daarin is het al een verbluffend goed apparaat. Elke keer als ik hem gebruik verschijnt er wel een smile op mijn gezicht :) Nu als combo met de bridge (streaming deel) is het wel een heel mooi apparaat.

Of ik de DAC zelf ook in de toekomst ga aanschaffen weet ik nog niet. Zeker gezien het bedrag zou ik ook Linn o.a. willen uitproberen. Anderzijds is er nog zoiets als prijs, deze apparaten zijn allerminst goedkoop en een erg grote stap vanaf een SB Touch + DAC. Tot die tijd test ik lekker en probeer ik dingen uit voordat het apparaat verhuisd naar mijn vader.

Quote from: HTip on December  1, 2012, 07:37:38
Voor het taggen van MP3's gebruik ik TagScanner. Heel fijn programma om orde in de chaos te scheppen. Je kan de tags afleiden uit de bestandsnaam of andersom. Verder natuurlijk de nodige links met CDDB, etc.

Ik zal eens kijken naar dit programma, ook mede omdat (zie hierboven) wat problemen heb met tags. Thanks voor de Tip! :)

WickedGame

Wat ik met de Apple niet voor elkaar kreeg is nu met de Linksys WES610n binnen 1 minuut gelukt!



Netwerk is dus werkend, nu de Ps Audio en de Synology zo configureren dat streaming mogelijk gaat worden. Al met al moet ik zeggen dat ik het toch wel een leuk projectje vind worden. Duurt alleen uren en uren :P en met heuvels die bergen werden en zo ondertussen bijna vlakgestreken vlaktes  ;D

HTip

Kreeg net een melding dat TagScanner weer een nieuwe versie heeft. Wordt regelmatig geupdate en ook dat is fijn. De downloadlink is http://www.xdlab.ru/en/download.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Ziet er mooi uit. De 803s zijn een beste set speakers  :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: HTip on December  3, 2012, 16:22:58
Kreeg net een melding dat TagScanner weer een nieuwe versie heeft. Wordt regelmatig geupdate en ook dat is fijn. De downloadlink is http://www.xdlab.ru/en/download.htm

Ik zal het even gaan bekijken, denk dat ik er donderdag pas mee aan de slag kan. Tot die tijd druk :(

Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 16:25:18
Ziet er mooi uit. De 803s zijn een beste set speakers  :thumbs-up:

En dan te bedenken dat het 803D's zijn  ;D

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  3, 2012, 17:32:28


En dan te bedenken dat het 803D's zijn  ;D
Zit er veel verschil in de oude en nieuwe 803s?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  4, 2012, 11:15:16
Zit er veel verschil in de oude en nieuwe 803s?

Even de B&W line-up erbij pakken betreffende de 803's

In de huidige vorm begonnen ze met een N803 (Nautilus 803) vervolgens kwam daarna tegelijk een 803S en 803D uit.

- 803S heeft een 2-tal woofers en een metaldome tweeter.
- 803D heeft een 3-tal woofers en een diamond tweeter.

Hierna (huidige line-up) is de 8xx Di (Diamond) line-up. Hier is de 803S niet meer leverbaar alleen nog maar de 803Di

Ik heb de huidige 803Di nog niet vergeleken met mijn 803D dus kan niet zeggen of daar grote verschillen in zitten. Heb wel de 803S en de 803D vergeleken en daar zitten op veel fronten verschillen. De diamond tweeter heeft een veel grooter bereik en is veel breeder qua straling. Ook de helderheid is beter bij de diamond tweeter.

In het laag merk je dat de 803D een woofer extra heeft. Hij gaat dieper, maar is ook strakker.

Raymond187

tweeter kan ik me goed voorstellen dat die een verrijking is.
De 3e woofer is die ook nodig? Aangezien je een Stadium (mijne heb ik pas geleden verkocht mooie sub)hebt voor het laag.

Tijdens film filter je dan je fronts ook op ~80hz en alles lager naar je sub?

Ik vind de 803D qua uiterlijk ook erg mooie speakers  :thumbs-up:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  4, 2012, 11:28:54
tweeter kan ik me goed voorstellen dat die een verrijking is.
De 3e woofer is die ook nodig? Aangezien je een Stadium (mijne heb ik pas geleden verkocht mooie sub)hebt voor het laag.

Tijdens film filter je dan je fronts ook op ~80hz en alles lager naar je sub?

Ik vind de 803D qua uiterlijk ook erg mooie speakers  :thumbs-up:

De diamond tweeter is een wereld van verschil en is zeker een verrijking. De 3e woofer is in mijn optiek ook een verrijking, het levert een strakker laag op. Voor film staat de receiver wel op 80Hz afkapping en lager naar de subwoofer.

Voor muziek kan je discussieren of de REL Stadium nodig is, al vind ik het laten meedraaien van de REL Stadium wel een meerwaarde. Het is net dat ene stukje laag wat nog meer geaccentueerd word weergegeven. Hier kan je overigens wel over discussieren, sommige vinden de meerwaarde verwaarloosbaar bij deze fronts.

Tja qua uiterlijk was ik al snel gecharmeerd van de 8xx reeks. Heb overigens wel een nog groter zwak voor Sonus Faber Amati maar deze speaker is voor mij onbetaalbaar en vraag mij ook af hoe deze speaker zich houdt op een Classé combinatie.

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  4, 2012, 12:16:21
De diamond tweeter is een wereld van verschil en is zeker een verrijking. De 3e woofer is in mijn optiek ook een verrijking, het levert een strakker laag op. Voor film staat de receiver wel op 80Hz afkapping en lager naar de subwoofer.

Voor muziek kan je discussieren of de REL Stadium nodig is, al vind ik het laten meedraaien van de REL Stadium wel een meerwaarde. Het is net dat ene stukje laag wat nog meer geaccentueerd word weergegeven. Hier kan je overigens wel over discussieren, sommige vinden de meerwaarde verwaarloosbaar bij deze fronts.

Tja qua uiterlijk was ik al snel gecharmeerd van de 8xx reeks. Heb overigens wel een nog groter zwak voor Sonus Faber Amati maar deze speaker is voor mij onbetaalbaar en vraag mij ook af hoe deze speaker zich houdt op een Classé combinatie.
Nou bij mij valt er niks te discussiëren of de Stadium wel of niet aan moet, want dat is bij mij zonder twijfel JA. heb hem 14 jaar gehad en heeft 14 jaar aangestaan :D Al hebben mijn Tannoy's minder laag. Ik heb de Stadium ook gehoord bij speakers die onbereikbaar zijn voor mij en daar had hij ook een meer waarde ook al wordt die kleiner. De Stadium vind ik een mooie muzikale sub.

Ben wel benieuwd hoe ze klinken de oudere versie 803 heb ik horen spelen op Parasound en klonk top. Als ik een x langs een goeie hifi toko loop ga ik ff naar binnen om te luisteren.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  4, 2012, 13:45:03
Nou bij mij valt er niks te discussiëren of de Stadium wel of niet aan moet, want dat is bij mij zonder twijfel JA. heb hem 14 jaar gehad en heeft 14 jaar aangestaan :D Al hebben mijn Tannoy's minder laag. Ik heb de Stadium ook gehoord bij speakers die onbereikbaar zijn voor mij en daar had hij ook een meer waarde ook al wordt die kleiner. De Stadium vind ik een mooie muzikale sub.

Ben wel benieuwd hoe ze klinken de oudere versie 803 heb ik horen spelen op Parasound en klonk top. Als ik een x langs een goeie hifi toko loop ga ik ff naar binnen om te luisteren.

Ben altijd bereid tot een M&G  ;D

Raymond187

 O0 Je zal zeker ook weer in een eindhoek van NL wonen net als meeste andere :D

Wat is je volgende geplande upgrade? Ik lees in je OP je sub misschien. Welke had je in gedachte dan?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  4, 2012, 14:01:58
O0 Je zal zeker ook weer in een eindhoek van NL wonen net als meeste andere :D

Wat is je volgende geplande upgrade? Ik lees in je OP je sub misschien. Welke had je in gedachte dan?

Uithoek? Nee hoor heerlijk centraal in NL nabij Utrecht.

Nou heb wat plannen qua upgrades:

- Receiver, de SR7500 is een prima receiver en doet het perfect maar is achterhaald wat betreft de nieuwste technieken en mogelijkheden. Nu bevalt de klankkleur mij van Marantz zeer goed en wil ik eigenlijk bij Marantz blijven. Dit zou dan betekenen dat ik naar een SR7007 moet. Alleen vind ik dat weer geen echt grote upgrade. Andere merken zou ik op proef moeten nemen alvorens te beslissen of het matched met de overige apparaten en uiteraard luidsprekers.

- Subwoofer, de REL Stadium III een uitstekende subwoofer. Als het een upgrade gaat worden zal het of een Velodyne DD10, DD12 worden (DD18 is te groot) of een B&W DB1. Maar goed het heeft zeker geen hoge prio.

- TV, tja niet echt direct noodzakelijk maar mocht ik tegen een mooie 55" incher aanlopen ;)

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  4, 2012, 14:11:17
Uithoek? Nee hoor heerlijk centraal in NL nabij Utrecht.

Nou heb wat plannen qua upgrades:

- Receiver, de SR7500 is een prima receiver en doet het perfect maar is achterhaald wat betreft de nieuwste technieken en mogelijkheden. Nu bevalt de klankkleur mij van Marantz zeer goed en wil ik eigenlijk bij Marantz blijven. Dit zou dan betekenen dat ik naar een SR7007 moet. Alleen vind ik dat weer geen echt grote upgrade. Andere merken zou ik op proef moeten nemen alvorens te beslissen of het matched met de overige apparaten en uiteraard luidsprekers.

- Subwoofer, de REL Stadium III een uitstekende subwoofer. Als het een upgrade gaat worden zal het of een Velodyne DD10, DD12 worden (DD18 is te groot) of een B&W DB1. Maar goed het heeft zeker geen hoge prio.

- TV, tja niet echt direct noodzakelijk maar mocht ik tegen een mooie 55" incher aanlopen ;)
ohhh de eerste die ook in dezelfde provincie woont als ik  :thumbs-up: als er een M&G komt hou ik me aanbevolen.

persoonlijk verwacht ik als je de 12DD neemt dat je vooruit gang boekt qua HT en wat op stereo, maar dat 2e verschil zal kleiner zijn. maar als je die koopt eerste je eigen sub verkopen. Krijg je ~1K voor? Dan 1K bijleggen voor een 2e handse 12DD. Qua grote is de 12DD wel kleiner  :thumbs-up:

Maranz bij me maat ook op ze B&Ws Volgens mij hetzelfde model die jij als rear gebruikt. Klinkt zeker mooi.

is Anthem iets? Ik ben wel stiekem aan het rond kijken om mijn receiver te upgraden dus ben een beetje aan het inlezen. Klote is wel ik ben tevreden met mijn huidige receiver alleen ondersteund hij niet de nieuwste audio formaten. Dat doet de Oppo nu.

Als je een 32" TV hebt is een 55" wel noodzakelijk :D hehehe
de 9000 van Samsung is erg mooi ( al ben ik absoluut geen  samsung fanboi) en uiteraard de VT50.