Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on June  5, 2012, 13:13:23
Medische iets aan familie zijde, met mijzelf niks aan de hand. Alleen daardoor is mijn aandacht wel even veranderd en is het upgraden/sidegraden op een zijspoor beland.

Inderdaad veel sterkte Marc!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June  5, 2012, 15:22:50
Inderdaad veel sterkte Marc!

Thanks, komt allemaal vast wel weer goed :)

In iedergeval ben ik altijd een brok positiviteit  :pompom:

WickedGame

Post nog regelmatig, maar op het HT front weinig nieuws te melden.

Wel even een vraag omtrent mijn NAS en het upgraden daarvan. Heb een Synology DS209+II met nu 2 schijven erin van 1,5Tb in een Raid 1 config. Nu loop ik tegen de limiet aan van de schijven en wil ik dit upgraden naar 2 x 3TB schijven, wederom in Raid 1. Nu zijn er nogal wat schijven op de markt en ben ik wel benieuwd welke schijven aan te raden zijn voor in de NAS welke toch 24/7 aan staat.

Heeft iemand overigens ervaring met het upgraden van een NAS zonder dataverlies? Iets staat mij bij dat dit mogelijk is bij Synology.

Eddye

Ik heb bij mijn Qnap een poosje geleden de 3 schijven geupgrade van 750GB naar 1,5TB (RAID 5 configuratie). Gewoon 1 schijf getrokken en daarvoor een nieuwe geplaatst. Dan wordt de RAID opnieuw opgebouwd. Vervolgende de 2de zelfde en als laatste voor de derde. Als laatste moet je dan de groote van de totale RAID set aanpassen. Al met al duurt het een hele tijd, vooral als er veel data op staat.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Softpower

Dat is mogelijk maar duurt redelijk lang.. Eerst 1 schijf eruit halen en vervangen door nieuwe. Raid opnieuw opbouwen ( natuurlijk zorgen voor goede backup voor je begint. Daara andere oude schijf eruit halen en weer raid opnieuw opbouwen... Als je je schijven al op hybrid raid had zitten heb je volgens mij daarna direct de grotere ruimte tot je beschikking.. Anders kun je of 2 volume aanmaken of volgens mij toch omschakelen naar hybrid raid om de rest aan je huidige volume toe te voegen... Kijk ook eens op het synology forum..
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

blue-eyes

Of alles naar je PC kopiëren, nieuwe schijven erin en terug kopiëren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Eddye on July 23, 2012, 17:37:48
Ik heb bij mijn Qnap een poosje geleden de 3 schijven geupgrade van 750GB naar 1,5TB (RAID 5 configuratie). Gewoon 1 schijf getrokken en daarvoor een nieuwe geplaatst. Dan wordt de RAID opnieuw opgebouwd. Vervolgende de 2de zelfde en als laatste voor de derde. Als laatste moet je dan de groote van de totale RAID set aanpassen. Al met al duurt het een hele tijd, vooral als er veel data op staat.

Quote from: Softpower on July 23, 2012, 18:27:45
Dat is mogelijk maar duurt redelijk lang.. Eerst 1 schijf eruit halen en vervangen door nieuwe. Raid opnieuw opbouwen ( natuurlijk zorgen voor goede backup voor je begint. Daara andere oude schijf eruit halen en weer raid opnieuw opbouwen... Als je je schijven al op hybrid raid had zitten heb je volgens mij daarna direct de grotere ruimte tot je beschikking.. Anders kun je of 2 volume aanmaken of volgens mij toch omschakelen naar hybrid raid om de rest aan je huidige volume toe te voegen... Kijk ook eens op het synology forum..

Als ik dit zo hoor is het misschien verstandiger de NAS te koppelen aan die van mijn ouders en te syncen (zij hebben alles gelijk aan wat ik heb). En dan schijven erin, raid opnieuw opbouwen en alles weer terug syncen naar mijn NAS. Volgens mij gaat dat als je eSata hanteert het snelst.

Nog aanraders qua schijven in 3TB?

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on July 24, 2012, 11:12:00
http://tweakers.net/pricewatch/297051/seagate-barracuda-720014-st3000dm001-3tb.html

De goedkoopste volgens tweakers. Ik heb hem ook en hij bevalt prima! :)

Zal deze meenemen. Ook de RED line van WD lijkt mij wel een optie.

WickedGame

Nieuwe poll, dit jaar besloten niets meer te gaan veranderen. In 2013 is het misschien wel even tijd om wat geld stuk te gaan slaan.

Nog een ander verzoek, wie is bereid of wil een keer onder het genot van drankje bij mij eens te komen meten, of de acoustiek te controleren om zo te kijken waar ik nog verbeteringen kan behalen. Versta mij niet verkeerd, ben best wel tevreden. Maar ben toch wel benieuwd...

Heb dit verzoek al eens eerder gepost, maar geen reactie op gekregen. Dus toch maar een nieuw verzoek  ;D

HTip

Zou het graag een keer voor je doen, maar de afstand is een beetje een probleem. Maar er moeten toch wel mensen in jouw buurt zijn die het trucje kunnen uitvoeren. Misschien een oproep in het topic van morca (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Ik heb ook wel eens zo'n verzoek gedaan, maar ook niet echt reacties op gekregen. Marco (morca) wilde het wel doen, maar die zat met z'n rug en kon niet grote afstanden reizen met de auto.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on August 22, 2012, 17:30:27
Ik heb ook wel eens zo'n verzoek gedaan, maar ook niet echt reacties op gekregen. Marco (morca) wilde het wel doen, maar die zat met z'n rug en kon niet grote afstanden reizen met de auto.

Hoor ik toch 2 x Morca voorbij komen, Morca kom er maar in ;)

Tja, aan de ene kant heeft iedereen het over akoestiek, metingen en dergelijke. Maar zijn er blijkbaar weinig die bereid zijn om dit te doen of kunnen.

Wil best zelf pogingen wagen, maar heb geen idee waar te moeten beginnen. Laat staan voor mij zijn grafieken net golven van een wilde zee :D Leuk om te zien maar ik kan er geen conclusies uit trekken.

larzie

Quote from: WickedGame on August 23, 2012, 10:38:47
Wil best zelf pogingen wagen, maar heb geen idee waar te moeten beginnen. Laat staan voor mij zijn grafieken net golven van een wilde zee :D Leuk om te zien maar ik kan er geen conclusies uit trekken.

Haha dat ken ik. Er is geloof ik ook een topic van Marco van heel veel pagina's maar misschien kom je er dan idd uit hoe je zo'n meting kunt doen, maar dan is het inderdaad wat je zegt voor mij ook nog een mooi golfslagbad :D Je kan ook pro metingen laten doen, maar dan gaat het je behoorlijk wat kosten. Soundscape kan zo'n meting bijvoorbeeld wel voor je uitvoeren.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on August 23, 2012, 17:16:43
Haha dat ken ik. Er is geloof ik ook een topic van Marco van heel veel pagina's maar misschien kom je er dan idd uit hoe je zo'n meting kunt doen, maar dan is het inderdaad wat je zegt voor mij ook nog een mooi golfslagbad :D Je kan ook pro metingen laten doen, maar dan gaat het je behoorlijk wat kosten. Soundscape kan zo'n meting bijvoorbeeld wel voor je uitvoeren.

Het is een huiskamer  ;D, dus zo profi zal ik dat niet eens willen doen. Als ik nu een dedicated HT-Ruimte had was het een ander verhaal geweest.

Mochten mensen interesse hebben om dit te willen doen. Het betreft omgeving Utrecht  ;D

larzie

#1040
Quote from: WickedGame on August 24, 2012, 15:46:34
Het is een huiskamer  ;D, dus zo profi zal ik dat niet eens willen doen. Als ik nu een dedicated HT-Ruimte had was het een ander verhaal geweest.

Mochten mensen interesse hebben om dit te willen doen. Het betreft omgeving Utrecht  ;D

Utrecht? Dan moet je zeker Marco (Morca) lief aan gaan kijken, want hij woont daar ook dacht ik of iig in die buurt :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on August 24, 2012, 15:58:05
Utrecht? Dan moet je zeker Marco (Morca) lief aan gaan kijken, want hij woont daar ook dacht ik of iig in die buurt :D

Zal eens kijken of Morca misschien wat voor mij kan betekenen.

frank2

Keyser is er ook erg goed in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on August 24, 2012, 15:46:34
Het is een huiskamer  ;D, dus zo profi zal ik dat niet eens willen doen. Als ik nu een dedicated HT-Ruimte had was het een ander verhaal geweest.

Mochten mensen interesse hebben om dit te willen doen. Het betreft omgeving Utrecht  ;D

En stel dat je klaar bent met de metingen, dan weet ik nog wel een leuk adres voor akoustische aanpassingen voor in de woonkamer. Professioneel! (het ziet er prachtig uit, ik heb het hier thuis staan...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on August 28, 2012, 10:37:40
En stel dat je klaar bent met de metingen, dan weet ik nog wel een leuk adres voor akoustische aanpassingen voor in de woonkamer. Professioneel! (het ziet er prachtig uit, ik heb het hier thuis staan...).

Je mag mij nu al wel inlichten hoor  ;), ik weet dat akoestiek vast een puntje is in de woonkamer. Alleen moet het wel passen in de woonkamer uiteraard.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on August 28, 2012, 10:44:12
Je mag mij nu al wel inlichten hoor  ;), ik weet dat akoestiek vast een puntje is in de woonkamer. Alleen moet het wel passen in de woonkamer uiteraard.

PMmetje
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame


WickedGame



Heb dit speeltje op bezoek. Een PS Audio Perfectwave DAC + Bridge. Zal deze komende tijd aan de tand voelen o.a. als DAC maar ook om de stream kwaliteiten en mogelijkheden. Ben zeer benieuwd, qua DAC heb ik al heel even geluisterd met als bron de Squeezebox. En daarin is de DAC al verbluffend goed.

Jumping Jack

Mooi spul. Past qua looks alvast bij jouw Classé!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

#1049
Quote from: Jumping Jack on November 24, 2012, 09:45:45
Mooi spul. Past qua looks alvast bij jouw Classé!

Dat past zeker!  ;D

Streaming cue files moet ik gaan vergeten, dus as we speak alles door een splitter aan het halen. Kost wat moeite maar goed dan heb ik straks wel dat het compatible is. Over de server software en bediening ben ik er nog niet over uit wat ik ga hanteren. Daar ga ik mij nog in verdiepen en wat dingen uit testen. Met name op high resolution zitten er toch wel wat verschillen.

Qua dac kan ik alleen maar zeggen WoW. De Cambridge Audio Dacmagic is geen partij (was ook wel te verwachten). De PS Audio brengt veel rust en ruimtelijkheid met zich mee. Ga hem nog wel aan wat testen onderwerpen, maar tot nu toe ben ik erg positief over de prestaties.

Nog voor de mensen met een MAC mocht je cue files willen splitten of audio willen decoden. Ik kan van harte XLD aanbevelen.

http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html