Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

HTip

Quote from: WickedGame on May 12, 2012, 17:28:58
Poll is vernieuwd!

Heb de SR7005 beluisterd en die is qua klank vrijwel gelijk aan hoe ik het nu heb. Vond hem persoonlijk zelfs iets gedetailleerder. Heb ook nog een Denon er aan laten hangen (3312) en vond die redelijk, maar op muziek niveau heb ik liever dan de klank van Marantz. Qua power is de Marantz niet heel veel krachtiger als wat ik nu heb, dus daar zal ik niet echt wat van gaan merken.

Volgens mij heb je je keuze al gemaakt ;) Ik weet niet hoe je de SR7005 hebt beluisterd, maar als die alleen de center en surround hoeft aan te sturen is mijn ervaring met de SR9600 dat de bubble ook beter wordt. Ik heb dus voor de 7005 gekozen. Maar als de 7007 op komst is zou ik wel even wachten, want dan wordt de 7005 snel goedkoper...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: WickedGame on May 15, 2012, 09:25:22
Wie heeft er op de poll gestemd op de SR7007 wachten, kan die persoon het even komen onderbouwen  ;D

Ik :) De achterliggende gedachte daarachter was meer dat je niet te overhaast een beslissing moet gaan nemen, maar allerlei opties moet afwegen. En mocht die SR7007 spoedig komen, misschien is het wachten daarop dan verstandiger. Anders heb je misschien achteraf spijt dat je niet even gewacht hebt.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Nooff

Volgens mij biedt de 7007 niets noemenswaardigs meer boven de 7005, maar mocht de 7005 dan nog goedkoper worden dan kan dat lucratief zijn.

WickedGame

Quote from: HTip on May 20, 2012, 08:41:58
Volgens mij heb je je keuze al gemaakt ;) Ik weet niet hoe je de SR7005 hebt beluisterd, maar als die alleen de center en surround hoeft aan te sturen is mijn ervaring met de SR9600 dat de bubble ook beter wordt. Ik heb dus voor de 7005 gekozen. Maar als de 7007 op komst is zou ik wel even wachten, want dan wordt de 7005 snel goedkoper...

Keuze is nog niet bepaald, alleen heb ik wel een voorkeur. De SR9600 was een mooie kanshebber, maar mist toch teveel HDMI aansluitingen. En dan het budget wat niet toereikend is voor bepaalde receivers kom ik toch al snel uit op de SR7005/SR7007. Een combinatie die zich natuurlijk al heeft bewezen in huidige opstelling. Maar niks is nog zeker, en heb ook zeker geen haast ermee. Hoe doe jij dat overigens?

Quote from: larzie on May 21, 2012, 09:49:54
Ik :) De achterliggende gedachte daarachter was meer dat je niet te overhaast een beslissing moet gaan nemen, maar allerlei opties moet afwegen. En mocht die SR7007 spoedig komen, misschien is het wachten daarop dan verstandiger. Anders heb je misschien achteraf spijt dat je niet even gewacht hebt.  :thumbs-up:

Tja tot nu toe vind ik de opties (zover bekend) niet een grote meerwaarde hebben tegenover de SR7005. Tenzij ze het voedingsdeel hebben aangepakt in de SR7007 en er een Ringkern van hebben gemaakt maakt het mogelijk interessanter. Maar daar lees ik nog niks over.

Quote from: Nooff on May 21, 2012, 09:56:28
Volgens mij biedt de 7007 niets noemenswaardigs meer boven de 7005, maar mocht de 7005 dan nog goedkoper worden dan kan dat lucratief zijn.

Juist, ook mijn gedachten. Mits de SR7007 een ringkern heeft en opties die echt als meerwaarden zouden zijn. Maar ik vermoed tot nu toe van niet. Nog even afwachten  ;D

larzie

Over ringkernen gaf een audiofiel die 40 jaar in het audiovak werkzaam is ooit aan mij de volgende uitleg:

"Rinkerntrafo's beter ?
Dat is maar net waarvoor je die wilt inzetten.

Als je een ringkern gebruikt als uitgangstrafo in een buizenversterker heb je helemaal gelijk.
Lekker breedbandig.
Dat zelfde is echter een erg groot nadeel als je hem gebruikt als voedingstrafo.
Het lichtnet is tegenwoordig heel erg vervuild met allerlei hoogfrequent troep
uit schakelende voedingen en allerlei andere apparatuur.
Vanwege de breedbandigheid transformeert die rommel veel gemakkelijker naar de secundaire dan bij een normale trafo.
Er zit dan dus meer zooi op de voedingslijnen.
Om die reden gebruik ik uitsluitend E / I kernen in voedingstrafo's en waar mogelijk een buis als gelijkrichter.
Vanwege de hogere spanningsval daarvan wordt er automatisch een heleboel van de alsnog getransformeerde storing afgeschaafd.
Een schone voeding geeft een schoner geluid, maar belangrijker nog een betere ruimtelijkheid en plaatsing.
Op de cd uitgangstrap komt om die reden ook een gelijkrichtbuis ( 6X4 ). "


Overigens mijn Marantz SR8002 heeft wel een ringkernvoeding.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May 21, 2012, 12:15:49
Over ringkernen gaf een audiofiel die 40 jaar in het audiovak werkzaam is ooit aan mij de volgende uitleg:

"Rinkerntrafo's beter ?
Dat is maar net waarvoor je die wilt inzetten.

Als je een ringkern gebruikt als uitgangstrafo in een buizenversterker heb je helemaal gelijk.
Lekker breedbandig.
Dat zelfde is echter een erg groot nadeel als je hem gebruikt als voedingstrafo.
Het lichtnet is tegenwoordig heel erg vervuild met allerlei hoogfrequent troep
uit schakelende voedingen en allerlei andere apparatuur.
Vanwege de breedbandigheid transformeert die rommel veel gemakkelijker naar de secundaire dan bij een normale trafo.
Er zit dan dus meer zooi op de voedingslijnen.
Om die reden gebruik ik uitsluitend E / I kernen in voedingstrafo's en waar mogelijk een buis als gelijkrichter.
Vanwege de hogere spanningsval daarvan wordt er automatisch een heleboel van de alsnog getransformeerde storing afgeschaafd.
Een schone voeding geeft een schoner geluid, maar belangrijker nog een betere ruimtelijkheid en plaatsing.
Op de cd uitgangstrap komt om die reden ook een gelijkrichtbuis ( 6X4 ). "


Overigens mijn Marantz SR8002 heeft wel een ringkernvoeding.  :D

Heb een aparte stroomgroep met een Kemp Balanced Isolator er tussen staan. Dus vervuiling/ruis dergelijke ondervind ik vrijwel niet.

larzie

Quote from: WickedGame on May 21, 2012, 12:43:20
Heb een aparte stroomgroep met een Kemp Balanced Isolator er tussen staan. Dus vervuiling/ruis dergelijke ondervind ik vrijwel niet.

Dat zal ik ook nog eens door mn oom laten aanleggen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Quote from: WickedGame on May 21, 2012, 10:35:00
Keuze is nog niet bepaald, alleen heb ik wel een voorkeur. De SR9600 was een mooie kanshebber, maar mist toch teveel HDMI aansluitingen. En dan het budget wat niet toereikend is voor bepaalde receivers kom ik toch al snel uit op de SR7005/SR7007. Een combinatie die zich natuurlijk al heeft bewezen in huidige opstelling. Maar niks is nog zeker, en heb ook zeker geen haast ermee. Hoe doe jij dat overigens?
Ik snap je vraag niet helemaal. Dat de SR9600 voor jou niet voldeed had ik al begrepen, maar de manier hoe ik omga met stereo/surround is vergelijkbaar met het inzetten van een SR7005.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on May 22, 2012, 09:33:44
Ik snap je vraag niet helemaal. Dat de SR9600 voor jou niet voldeed had ik al begrepen, maar de manier hoe ik omga met stereo/surround is vergelijkbaar met het inzetten van een SR7005.

Doelde meer op de geringe HDMI aansluitingen op de SR9600  ;D

heb de SR9600 nog niet compleet afgeserveerd. Probleem wat ik vind is de geringe HDMI, maar terug kijken zou ik er met 2 kunnen voldoen voor de CDP502 en de BD7004. Mediaplayer voorlopig toch nog niet in de planning en voor het geluid van decoder (tv is toch stereo geluid) voldoet een toslink of coax wel.

HTip

Quote from: WickedGame on May 22, 2012, 10:14:37
Doelde meer op de geringe HDMI aansluitingen op de SR9600  ;D

heb de SR9600 nog niet compleet afgeserveerd. Probleem wat ik vind is de geringe HDMI, maar terug kijken zou ik er met 2 kunnen voldoen voor de CDP502 en de BD7004. Mediaplayer voorlopig toch nog niet in de planning en voor het geluid van decoder (tv is toch stereo geluid) voldoet een toslink of coax wel.
O zo ;) Ik heb op dit moment slechts 2 HDMI-apparaten, Oppo en PS3. Maar ik denk dat ik ook uitbreiding nodig heb als ik nog een mediaplayer en/of satbox ga aansluiten. Maar dat zou ik dan doen met een goede HDMI-switch. Bijv. de Marantz VS3002 (tenminste als die nog te krijgen is ;)) Je hebt trouwens gelijk dat het geluid van de satbox ook prima via toslink kan, maar dan moet ik een extra HMDI-kabel naar de projector aanleggen. Dan zou ik eerder kiezen voor een switch.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on May 22, 2012, 10:58:48
O zo ;) Ik heb op dit moment slechts 2 HDMI-apparaten, Oppo en PS3. Maar ik denk dat ik ook uitbreiding nodig heb als ik nog een mediaplayer en/of satbox ga aansluiten. Maar dat zou ik dan doen met een goede HDMI-switch. Bijv. de Marantz VS3002 (tenminste als die nog te krijgen is ;)) Je hebt trouwens gelijk dat het geluid van de satbox ook prima via toslink kan, maar dan moet ik een extra HMDI-kabel naar de projector aanleggen. Dan zou ik eerder kiezen voor een switch.

Is opzich wel optie om een HDMi switch te pakken, ben wel altijd van mening hoe meer apparaten tussen bron en ontvanger geplaatst worden dit nog wel eens van invloed kan zijn van de kwaliteit. Maar een optie is het wel, zeker nu de SR7005 plots lastig te verkrijgen is.

Martijnst1990

Ik heb ook even getwijfeld (zij het heel kort :D) over het aantal HDMI ingangen van de SR9600, maar heb nooit spijt gehad van mijn aankoop. Een switch moet er nog komen, heb nu zelf 3 HDMI apparaten en nu moet ik gewoon af en toe even een kabel wisselen. Dat kan bij mij erg makkelijk omdat hij gewoon op het meubel staat, maar dat word lastiger als hij ergens in staat.

Ben nog wel van plan er een switch tussen te plaatsen. Roy (Madhouse) heeft mij op een mooie getipt die volgens hem erg goed werkt en ook nog eens ontzettend goedkoop is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Quote from: WickedGame on May 23, 2012, 08:37:53
Is opzich wel optie om een HDMi switch te pakken, ben wel altijd van mening hoe meer apparaten tussen bron en ontvanger geplaatst worden dit nog wel eens van invloed kan zijn van de kwaliteit. Maar een optie is het wel, zeker nu de SR7005 plots lastig te verkrijgen is.

Voordeel is wel dat HDMI digitaal is. Dan zal er iig geen verlies optreden, mits alles goed werkt. Dat laatst is een kwestie van een goede switch kopen, maar die zijn er zat te krijgen volgens mij.

HTip

Quote from: Martijn90 on May 23, 2012, 10:31:04
Ik heb ook even getwijfeld (zij het heel kort :D) over het aantal HDMI ingangen van de SR9600, maar heb nooit spijt gehad van mijn aankoop. Een switch moet er nog komen, heb nu zelf 3 HDMI apparaten en nu moet ik gewoon af en toe even een kabel wisselen. Dat kan bij mij erg makkelijk omdat hij gewoon op het meubel staat, maar dat word lastiger als hij ergens in staat.

Ben nog wel van plan er een switch tussen te plaatsen. Roy (Madhouse) heeft mij op een mooie getipt die volgens hem erg goed werkt en ook nog eens ontzettend goedkoop is.
Bedoel je diegene die hij in je topic noemt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Quote from: Martijn90 on May 23, 2012, 22:32:24
Klopt. Gaat om deze:

http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-SWITCH-input-output-Switcher/dp/B001DAHS5Q/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_nC?ie=UTF8&coliid=ISTU3POH9GH49&colid=12OYV3R74WYK3

Voor dat geld kan je zoiets best eens proberen vind ik. Is het niks is het jammer.

Switch is 1.3b stel je hanteert 1.4 (3D bronnen) is er dan een andere switch nodig? Bedenk mij net dat de SR9600 natuurlijk geen 3D ondersteuning heeft, of kan die dit per toeval toch doorsturen via HDMI (zal vast wel weer niet).

Ik denk dat je dan toch een beetje met wat +/- gaat werken:

SR9600

+ Echt een upgrade tbv surround/sound en instellingen
+ Powerhouse, genoeg vermogen en compromisloos opgebouwd
+ Stereo beter tegenover de SR7005 en huidige SR7500
- HDMI ingangen weinig
- 3D ondersteuning mist het, en mogelijk ook niet door te sturen...

SR7005/7007

+ HDMI ingangen voldoende
+ 3D ondersteuning (toekomst vaster)
+ Surround instellingen (Audessey) wel verbetering.
- Vermogen is sidegrade zal niets van merken.
- Stereo niet beter.

HTip

Quote from: Martijn90 on May 23, 2012, 22:32:24
Klopt. Gaat om deze:

http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-SWITCH-input-output-Switcher/dp/B001DAHS5Q/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_nC?ie=UTF8&coliid=ISTU3POH9GH49&colid=12OYV3R74WYK3

Voor dat geld kan je zoiets best eens proberen vind ik. Is het niks is het jammer.
Dat is inderdaad geen geld. Zeker waard om te proberen. De Oppo zou ik dan rechtstreeks koppelen en de overige apparaten via die switch. Ik neem aan dat dat ook werkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: WickedGame on May 24, 2012, 09:42:00
Switch is 1.3b stel je hanteert 1.4 (3D bronnen) is er dan een andere switch nodig? Bedenk mij net dat de SR9600 natuurlijk geen 3D ondersteuning heeft, of kan die dit per toeval toch doorsturen via HDMI (zal vast wel weer niet).

Ik denk dat je dan toch een beetje met wat +/- gaat werken:

SR9600

+ Echt een upgrade tbv surround/sound en instellingen
+ Powerhouse, genoeg vermogen en compromisloos opgebouwd
+ Stereo beter tegenover de SR7005 en huidige SR7500
- HDMI ingangen weinig
- 3D ondersteuning mist het, en mogelijk ook niet door te sturen...

SR7005/7007

+ HDMI ingangen voldoende
+ 3D ondersteuning (toekomst vaster)
+ Surround instellingen (Audessey) wel verbetering.
- Vermogen is sidegrade zal niets van merken.
- Stereo niet beter.
Goede afweging :thumbs-up:

Wat 3D betreft, met een Oppo 95 heb je 2 HDMI-uitgangen, 1 voor geluid (1.3b) en 1 voor beeld (1.4). Dan ontloop je dat probleem ook. 3D is ook alleen maar beeldinformatie. Maar goed, dan moet je wel ook nog een Oppo 95 kopen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on May 24, 2012, 09:53:54
Goede afweging :thumbs-up:

Wat 3D betreft, met een Oppo 95 heb je 2 HDMI-uitgangen, 1 voor geluid (1.3b) en 1 voor beeld (1.4). Dan ontloop je dat probleem ook. 3D is ook alleen maar beeldinformatie. Maar goed, dan moet je wel ook nog een Oppo 95 kopen.

Het kan een lange termijn optie zijn, 3D heb ik nu nog niet nodig, maar de volgende TV zal het vast ondersteunen en dan is de stap naar een nieuwe Blu-Ray met 3D snel gemaakt. Je gaat mij nog geld kosten zo ;)

larzie

Een SR7005 heeft ook een netwerkaansluiting, waardoor je updates via internet kunt installeren. Weet echter niet of je dit als voor- of nadeel moet zien. Sommige updates zorgen er soms voor dat je apparaat instabieler wordt :) Maar goed die SR7005 dus moderne technieken en wat neutraler wat betreft sound en 125W bij 8 ohm. SR9600 betere stereosound, 140W bij 8 ohm, niet alle moderne technieken (geen ondersteuning voor DTS-HD MA en Dolby True HD o.a.) en warmere ouderwetsche Marantzsound van wat ik heb horen zeggen.

Het is maar waar de voorkeur naar uit gaat.  Luisteren en proberen zal een hoop duidelijk maken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Quote from: WickedGame on May 24, 2012, 13:33:02
Het kan een lange termijn optie zijn, 3D heb ik nu nog niet nodig, maar de volgende TV zal het vast ondersteunen en dan is de stap naar een nieuwe Blu-Ray met 3D snel gemaakt. Je gaat mij nog geld kosten zo ;)
Sorry hé? :D

Heb je de knoop al doorgehakt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on June  5, 2012, 11:54:25
Sorry hé? :D

Heb je de knoop al doorgehakt?

Nee de knoop is nog niet doorgehakt. Eerlijk gezegd de afgelopen week met hele andere zaken bezig geweest, ook wat druk op het werk en privé ook wat omstandigheden geweest die mijn aandacht en focus hebben verlegd. Wil dit nog wel weer gaan oppakken, maar dat zal mogelijk pas over een paar weken gaan gebeuren.

Wel ga ik afstappen van de SR-7007 omdat die te weinig gaat bieden tegenover de SR-7005. Dat is al wel duidelijk nu.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on June  5, 2012, 12:43:37
Nee de knoop is nog niet doorgehakt. Eerlijk gezegd de afgelopen week met hele andere zaken bezig geweest, ook wat druk op het werk en privé ook wat omstandigheden geweest die mijn aandacht en focus hebben verlegd. Wil dit nog wel weer gaan oppakken, maar dat zal mogelijk pas over een paar weken gaan gebeuren.

Wel ga ik afstappen van de SR-7007 omdat die te weinig gaat bieden tegenover de SR-7005. Dat is al wel duidelijk nu.

Niks ernstigs hoop ik?

Wel een goed idee om die 7007 even langszij te laten liggen. EN ach over een half jaar zijn er weeeeeer nieuwe uit ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on June  5, 2012, 13:08:09
Niks ernstigs hoop ik?

Wel een goed idee om die 7007 even langszij te laten liggen. EN ach over een half jaar zijn er weeeeeer nieuwe uit ;D

Medische iets aan familie zijde, met mijzelf niks aan de hand. Alleen daardoor is mijn aandacht wel even veranderd en is het upgraden/sidegraden op een zijspoor beland.

Ja de SR-7007 rechtvaardigd zijn prijs naar mijn mening niet tegenover de huidige SR-7005.

HTip

Sterkte! Kan me goed voorstellen dat je gedachten ergens anders zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive