Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

HTip

Quote from: Teejoo on May  5, 2012, 12:25:24
Maar dat zou ik dus voorkomen als het mogelijk is. Je kunt beter bitstream naar de processor sturen omdat je dan niet de jitter/klokproblemen hebt die je met een PCM stream wel hebt.
Daar had ik even niet aan gedacht. Ik dacht trouwens dat de SR9600 daar voorzieningen voor had, maar dat blijkt alleen de iLink-ingang te zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten of ik het verschil kan horen tussen bitstream en PCM. Maar misschien als ik ermee zou experimenteren dat ik het wel hoor.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on May  5, 2012, 11:51:34
Als ik je verhaal zo lees ben je heel erg tevreden met je huidige SR7500. Je mist alleen de voordelen van HDMI-mogelijkheden. Ik denk persoonlijk dat de huidige receivers van Marantz niet zijn opgewassen tegen de topmodellen van een paar jaar geleden. Mijn advies zou zijn een SR9600. Dat is een serieuze upgrade met de mogelijkheden van het decoderen van HD-audio via PCM over HDMI. Je hebt dan ook de doorlusmogelijkheid. Enige nadeel is het beperkte aantal HDMI-in- en uitgangen.

De SR9600 is, op 3D na, volledig futureproof en kan nog jaren mee. Zeker met de nieuwe BD-spelers van Oppo die 2 HDMI-uitgangen hebben zodat het beeld (HDMI 1.4) rechtstreeks naar de weergever wordt gestuurd en het geluid (HDMI 1.3) naar de receiver. Dat laatste kan dan ook PCM zijn.

Even voor de duidelijkheid, PCM over HDMI is een digitale conversie waarbij geen informatie verloren gaat en de DACs van de receiver worden gebruikt.

SR9600 is een mooie machine, dat is 1 ding wat zeker is. Kan wel eens kijken wat de mogelijkheden zijn en dan met name het HDMI. Heb qua ingangen er 3 nodig, tenzij er een mediaplayer komt dan 4. Qua vermogen zou de SR9600 een upgrade zijn. Qua kleur moet ik er wel doorheen gaan kijken met mijn zwarte Marantz componenten :D

WickedGame

Heb even de SR9600 bekeken en met HDMI inputs van maar 2 stuks is het helaas te weinig. Verder is de machine ook wat te groot voor het meubel. Dus moet helaas ook de SR9600 afschrijven als niet geschikt. Wel zoek ik qua power/mogelijkheden wel in die hoek. Het zou een echte upgrade zijn tegenover de SR7500.

Zag dat Marantz op de High End Show in Munchen de SR7007 heeft aangekondigd en ben even benieuwd wat daar de specs van zijn. Ik zal die dan afzetten tegen de huidige SR7005 en mijn SR7500. Stel ik stap af van Marantz (als echt niet anders kan) welke type receivers kan ik dan gaan beluisteren? Denon heeft met de xx13 nog geen echt hoger model geintroduceerd dan de 3313 en deze ligt in lijn met de SR7005 dus is ook meer een side dan upgrade. Of komt Denon toch nog met modellen alla de 4811 etc?

Onkyo/Yamaha/Harman/Pioneer vind ik niet mijn ding. Onkyo is wel twijfel geval omdat dit merk wel geweldig krachtige receivers heeft maar zal die echt moeten beluisteren om te kijken of ik het wat vind. Voorheen heeft Onkyo mij namelijk nooit weten te bekoren. Ook uiterlijk technisch ben ik niet zo'n fan van ze.

Arcam, erg prijzig en is tijdje al op de markt plus nogal wat kinderziektes als ik dat zo her en der lees.

Dus wat voor mogelijkheden heb ik dan nog? Als je de prijs van de SR7005 als leidraad hanteert dus een 1499,- euro (tweedehands mag, maar liever nieuw). Ik pak even de prijs zoals de SR7005 going is. Ik weet dat de SR7005 onder de 1000,- te krijgen is.

larzie

Quote from: WickedGame on May  7, 2012, 10:07:54
Dus wat voor mogelijkheden heb ik dan nog? Als je de prijs van de SR7005 als leidraad hanteert dus een 1499,- euro (tweedehands mag, maar liever nieuw).

Ik denk dat er nog wel vele andere mogelijkheden zijn hoor, bijv. Anthem, Moon, Emotiva, Parasound, etc... misschien is er in de tweedehands markt wel iets moois te vinden. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May  7, 2012, 14:34:21
Ik denk dat er nog wel vele andere mogelijkheden zijn hoor, bijv. Anthem, Moon, Emotiva, Parasound, etc... misschien is er in de tweedehands markt wel iets moois te vinden. :)

Voor het gerichte bedrag denk ik dat de meest genoemde merken die je aanhaalt niet haalbaar zijn. Overigens Moon heeft toch geen receivers? En volgens mij ook Emotiva niet. Parasound durf ik even niet te zeggen of die uptodate receivers hebben. En Anthem, tja te duur uiteindelijk...

Maro

Toch weer even Onkyo. :D.Als je echt alleen even gaat kijken naar wat een receiver kan en moet kunnen dan zou je je toch eens moeten verdiepen in de deze 5008. Voor dit geld koop je echt niks beters.  Mocht je geen Onkyo stereo man zijn is dat voor jouw geen probleem meen ik met je Classe's en in HT is deze voor dit geld en deze optie's een topper.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121851.0

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Quote from: WickedGame on May  7, 2012, 15:12:46
Voor het gerichte bedrag denk ik dat de meest genoemde merken die je aanhaalt niet haalbaar zijn. Overigens Moon heeft toch geen receivers? En volgens mij ook Emotiva niet. Parasound durf ik even niet te zeggen of die uptodate receivers hebben. En Anthem, tja te duur uiteindelijk...

Je hebt gelijk Moon heeft idd stereo receivers met ht passthrough geen surround. Emotiva komt wel een surround pre voor volgens mij? XMC-1?
Maar een MRX300 of 500 van Anthem zit toch rond de prijs die je noemde? Hier staat wel een prijslijst van de Anthems:

http://www.hifiprijslijst.nl/pl/anthem-prijslijst-10-2011.pdf
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May  7, 2012, 16:33:33
Je hebt gelijk Moon heeft idd stereo receivers met ht passthrough geen surround. Emotiva komt wel een surround pre voor volgens mij? XMC-1?
Maar een MRX300 of 500 van Anthem zit toch rond de prijs die je noemde? Hier staat wel een prijslijst van de Anthems:

http://www.hifiprijslijst.nl/pl/anthem-prijslijst-10-2011.pdf

De Anthems hou ik wel even in de gaten, al vind ik ze door de knoppen parade niet de mooiste receivers.

larzie

Quote from: WickedGame on May  8, 2012, 10:06:03
De Anthems hou ik wel even in de gaten, al vind ik ze door de knoppen parade niet de mooiste receivers.

Uiteindelijk is toch de sound het belangrijkste lijkt mij.
Ik zit net even te kijken, maar eigenlijk valt het met de hoeveelheid knoppen wel mee.
Maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Arcam oid dan is bij de Arcam de vormgeving iets mooier en de knoppen hebben dezelfde kleur als de casing. Bij de Antem MRX 700 heeft men de knoppen grijs gemaakt terwijl de casing zelf zwart is. Hierdoor valt het allemaal veel meer op.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Zijn er nu al wat ervarings deskundigen wbt Anthem? Behalve de bekende verkopers. Weet dat drees een 500 heeft. Die heb ik gehoord. Mooi maar niks bijzonders. Misschien de kleine omvang en de forse prijs..Iedereen neemt maar blind aan dat Anthem helemaal 'de Bom' is geloof ik. Als ik naar de specs kijk ben ik niet onder de indruk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on May  8, 2012, 19:10:54
Zijn er nu al wat ervarings deskundigen wbt Anthem? Behalve de bekende verkopers. Weet dat drees een 500 heeft. Die heb ik gehoord. Mooi maar niks bijzonders. Misschien de kleine omvang en de forse prijs..Iedereen neemt maar blind aan dat Anthem helemaal 'de Bom' is geloof ik. Als ik naar de specs kijk ben ik niet onder de indruk.

Ach Anthem is net als de Emotiva's vast goed spul maar niet het walhalla. En opzich is dat wel logisch gezien de prijsstelling waarin veel concurrenten zich bevinden.

larzie

Quote from: WickedGame on May  8, 2012, 19:44:53
Ach Anthem is net als de Emotiva's vast goed spul maar niet het walhalla. En opzich is dat wel logisch gezien de prijsstelling waarin veel concurrenten zich bevinden.

Inderdaad. Zo moet je het ook bekijken zoals WickedGame al aangeeft een Anthem MRX 500 heeft een prijskaartje van 1750 euro, daarvoor hoef je niet te verwachten dat het net zo goed gaat klinken als bijvoorbeeld een Arcam AVR600 die een prijskaartje van 4999 euro heeft. Je moet het vergelijken met andere apparaten binnen dezelfde prijsklasse. Dus je zou deze beter kunnen vergelijken met een Arcam AVR400, Onkyo TX-NR3009, Marantz SR7005 oid. Klinkt het beter dan vele duurdere apparaten is het mooi meegenomen. Vervolgens moet je gaan luisteren of het echt veel beter klinkt dan wellicht een apparaat uit een goedkopere prijsklasse. Het is maar net wat je budget is. Daarnaast verschillen smaken in sound enorm.


Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May  9, 2012, 00:02:52
Inderdaad. Zo moet je het ook bekijken zoals WickedGame al aangeeft een Anthem MRX 500 heeft een prijskaartje van 1750 euro, daarvoor hoef je niet te verwachten dat het net zo goed gaat klinken als bijvoorbeeld een Arcam AVR600 die een prijskaartje van 4999 euro heeft. Je moet het vergelijken met andere apparaten binnen dezelfde prijsklasse. Dus je zou deze beter kunnen vergelijken met een Arcam AVR400, Onkyo TX-NR3009, Marantz SR7005 oid. Klinkt het beter dan vele duurdere apparaten is het mooi meegenomen. Vervolgens moet je gaan luisteren of het echt veel beter klinkt dan wellicht een apparaat uit een goedkopere prijsklasse. Het is maar net wat je budget is. Daarnaast verschillen smaken in sound enorm.


Klopt helemaal, overigens heb ik nog een 2e uitdaging en dat is integratie met de sound van Classé welke de fronts met de eindtrap aanstuurt via de receiver. Dus ook die match moet wel blijven, anders ben ik veel verder van huis. Het is dan ook om die reden dat ik niet zo happig ben op andere merken. Marantz heeft zich bewezen in deze combinatie als goed matchend en prettig in het gehoor.

Overige merken zou ik echt op proef moeten nemen alvorens ik daar wat over kan zeggen. Dat maakt het nog een stukje lastiger dan het al is  ;D

JCL

Quote from: WickedGame on May  9, 2012, 08:52:07
Klopt helemaal, overigens heb ik nog een 2e uitdaging en dat is integratie met de sound van Classé welke de fronts met de eindtrap aanstuurt via de receiver. Dus ook die match moet wel blijven, anders ben ik veel verder van huis. Het is dan ook om die reden dat ik niet zo happig ben op andere merken. Marantz heeft zich bewezen in deze combinatie als goed matchend en prettig in het gehoor.

Overige merken zou ik echt op proef moeten nemen alvorens ik daar wat over kan zeggen. Dat maakt het nog een stukje lastiger dan het al is  ;D

Daar zeg je wel iets belangrijks. Daarnaast zal de pre veel meer kleuren aan het geluid als de eindversterker.

WickedGame

Quote from: JCL on May  9, 2012, 09:38:02
Daar zeg je wel iets belangrijks. Daarnaast zal de pre veel meer kleuren aan het geluid als de eindversterker.

Tuurlijk kleurt een pre het geluid meer dan een EV, maar ik weet wel dat de Classé ook wel een bepaalde kleuring heeft. En dan wil je niet plots helemaal een ander soort geluid hebben dan dat je gewend bent. Het maakt het daarom een lastige beslissing. Meest ideale is uiteraard een SSP800 en 5 kanaler van Classé maar dat is way out of budget.

Ik neig toch steeds meer om toch een sidegrade te doen en het upgrade verhaal te laten varen.

larzie

Chord vond ik ook erg neutraal maar is ook denk ik boven budget. Matchte in ieder geval perfect met Marantz dus wellicht ook met Classé.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May  9, 2012, 10:24:17
Chord vond ik ook erg neutraal maar is ook denk ik boven budget. Matchte in ieder geval perfect met Marantz dus wellicht ook met Classé.

En Chord heeft een multichannel receiver?  ;D

larzie

#992
Quote from: WickedGame on May  9, 2012, 10:31:21
En Chord heeft een multichannel receiver?  ;D

Hmm ik weet wel dat ze multichannel eindversterkers hebben :P
Bij de SPM 2400 staat dat ie goed te combineren is met de DSP800R:

http://chordelectronics.co.uk/products-info.asp?id=37
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on May  9, 2012, 10:47:09
Hmm ik weet wel dat ze multichannel eindversterkers hebben :P
Bij de SPM 2400 staat dat ie goed te combineren is met de DSP800R:

http://chordelectronics.co.uk/products-info.asp?id=37

Euhm...

En wat moet ik dan met mijn CA-2200 gaan doen? Verkopen?  ;D Kan dan beter als we deze kant op gaan de SSP800/CA-5200 optie grijpen. Maar zoals al gemeld is daar het financieel niet haalbaal. Dus zal mij toch echt moeten focussen op de receiver upgrade en heb ik helaas weinig aan een pre processor.

Nog even uiteenzetten hoe het nu is:

Stereo:

CDP-502 (ingebouwde pre versterker) (Balanced op de CA-2200)
CA-2200 (EV) (Schakelbaar naar balanced/unbalanced)

Surround:

Marantz SR7500 (fronts geschakeld op de unbalanced ingang van de CA-2200)
Marantz BD7004 (Multichannel analoog doorgevoerd naar SR7500)

SR7500 stuurt de HTM2 en B&W805S aan en via pre-out de REL Stadium III
CA-2200 stuurt de 803D aan en de REL Stadium III via high level.

Als ik dan een AV processor ga hanteren dien ik een extra EV te kopen in de klasse van de Classé. Dat gaat gekkenwerk worden, en gezien budget van max. 1500 euro ook niet realistisch.

larzie

Kortom mooie surround amp upgrade dus :)
Die SR7500 moet je toch rond het budget van 1500 mooi kunnen upgraden dacht ik zo?

Anthem, Arcam, nieuwer type Marantz, wellicht Onkyo als je puur kijkt naar alleen het surround aspect. Stereo zit ongetwijfeld wel goed met je Classé :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

blue-eyes

Waarom niet een SSP800 alleen, en for the time being voor de center en rear een el cheapo 3/5 kanaals EV?

Bijv. Parasound, oude Rotel, etc.

Of is dat ook buiten budget? Zonder de CA5200 scheelt het al de helft ;) . Er staat wel een CA5100 te koop op het forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on May  9, 2012, 12:40:40
Waarom niet een SSP800 alleen, en for the time being voor de center en rear een el cheapo 3/5 kanaals EV?

Bijv. Parasound, oude Rotel, etc.

Of is dat ook buiten budget? Zonder de CA5200 scheelt het al de helft ;) . Er staat wel een CA5100 te koop op het forum.

Wel eens aan gedacht maar meubel/ruimte gaan het ook niet toelaten om deze stap te doen. Als ik het doe dan wel meteen goed en de CA-2200 eruit voor 5200. Maar budget is daar niet naar. Een ander merk EV zit ik qua klank en harmony in het geheel niet op te wachten. Je wijkt dan toch af van wat nu wel mooi integreert.

En tja waarom upgrade, alleen maar vanwege HDMI, Audyssey en nieuwe geluidstechnieken.

WickedGame

Poll is vernieuwd!

Heb de SR7005 beluisterd en die is qua klank vrijwel gelijk aan hoe ik het nu heb. Vond hem persoonlijk zelfs iets gedetailleerder. Heb ook nog een Denon er aan laten hangen (3312) en vond die redelijk, maar op muziek niveau heb ik liever dan de klank van Marantz. Qua power is de Marantz niet heel veel krachtiger als wat ik nu heb, dus daar zal ik niet echt wat van gaan merken.

WickedGame

Wie heeft er op de poll gestemd op de SR7007 wachten, kan die persoon het even komen onderbouwen  ;D

Softpower

D'r staat hier ook een arcam 888 (voor pre/pro en ev) combi te koop voor 2200 euri.. Misschien n optie? Die is volgens mij al voorzien van 1.4 3d mogelijkheid en anders voor niet al te veel van een upgrade te voorzien...

Al  ben ik het met je eens dat je beter ssp800 en ca5200 kunt aanschaffen ;) of misschien een extra ca2200 en mono ev classe voor de center... Als je tenminste genoeg rekruimte hebt...

Doe mij maar 5 maal ma300 ;). Maar goed daar heb ik nu geen ruimte voor...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E