Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

HTip

Op de valreep, maar nog wel op de goede dag... :D

Gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom:

Nog leuke dingen voor je toch al erg mooie set gekregen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on April  7, 2012, 22:49:00
Op de valreep, maar nog wel op de goede dag... :D

Gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom:

Nog leuke dingen voor je toch al erg mooie set gekregen?

Oh jee die dingen vergeet ik altijd, vooral die van mezelf... ;D

Van harte Marc!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on April  7, 2012, 22:51:25
Oh jee die dingen vergeet ik altijd, vooral die van mezelf... ;D
En wat staat er ook al weer in je avatar? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Peerless Monster

Quote from: HTip on April  7, 2012, 22:57:57
En wat staat er ook al weer in je avatar? :D

Mr. plinius ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG


WickedGame

Quote from: HTip on April  7, 2012, 22:49:00
Op de valreep, maar nog wel op de goede dag... :D

Gefeliciteerd met je verjaardag! :pompom:

Nog leuke dingen voor je toch al erg mooie set gekregen?

Scherp hoor! ;)

Bedankt en wat betreft set uitbreinding 0,0  ;D

Een terrasverwarmer gekregen zodat op het balkon er ook in iets minder warme dagen er toch gezeten kan worden :)

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on April  8, 2012, 14:24:35
Scherp hoor! ;)

Bedankt en wat betreft set uitbreinding 0,0  ;D

Een terrasverwarmer gekregen zodat op het balkon er ook in iets minder warme dagen er toch gezeten kan worden :)

Hopelijk wordt het errug koud ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on April  8, 2012, 14:46:16
Hopelijk wordt het errug koud ;)

Ach zo koud ook weer niet ;)

De rest van de cadeautjes zijn pas aankomend weekend... Afwachten nog  ;D


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on April  9, 2012, 16:30:41
LOL. Ik doelde meer op onder het plaatje :D

Die leeft nog op de roze wolk... geef hem eens ongelijk :)

Peerless Monster

Quote from: HTip on April  9, 2012, 16:30:41
LOL. Ik doelde meer op onder het plaatje :D
Quote from: WickedGame on April 10, 2012, 08:46:13
Die leeft nog op de roze wolk... geef hem eens ongelijk :)

Blauwe wolk Marc ;).
Ik had het wel door. Vandaar ook mijn knipoog ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on April 10, 2012, 11:29:38
Blauwe wolk Marc ;).
Ik had het wel door. Vandaar ook mijn knipoog ;D

Dacht ik al, vandaar mijn big smile ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Even wat leven in het topic blazen  ;D

Ben afgelopen week eens wezen orienteren op een andere receiver. Dit kwam mede door een wel erg scherpe aanbieding op een Marantz SR7005. Maar er knaagt iets aan mij waardoor ik nog steeds geen knoop heb doorgehakt. Zal dit even onder woorden brengen en hoop ook vanuit jullie kant wat feedback te krijgen.

Het zit namelijk zo dat ik de receiver afweeg tegen mijn huidige SR7500, een prima versterker die uitstekend is geintegreerd in mijn huidige opstelling en set. Blu-ray gebruik ik een UD7004 met een 5.1 kabel richting de SR7500 waardoor ik de Blu-Ray het geluid van DTS-HD/True HD voor zijn rekening laat nemen. Dat klinkt gewoon subliem zoals het nu is afgeregeld.

Nu zou ik met een SR7005 het via HDMI doorlussen de SR7005 dat werk laten doen. Qua afstelling krijg je dan wel Audissy erbij, alleen heb ik altijd ervaren dat systemen die denken dat het goed klinkt in mijn gehoor toch extra handmatige afstelling nodig hebben. Dus is Audissy dan echt zoveel beter dan mijn handmatige afstelling nu met mijn SR7500?

Als je de punten gaat bekijken waarom ik zou upgraden is het eigenlijk maar een paar kleine puntjes:

- HD Audio via receiver
- HDMI doorlus mogelijkheid ipv alles richting de TV.

Eigenlijk alleen maar HT gerelateerd. Qua vermogen ga ik er ietsjes op vooruit al vraag ik mij af of dat hoorbaar is. Dus is dat argument wel verwaarloosbaar. En dan de klankkleur, is deze heel anders?

Stel ik ga toch een receiver upgrade overwegen waaraan zou ik dan moeten denken? Merk/Type? En die op stereo ook nog eens goed presteert. Een Pre met eindtrap stap ik vanaf vanwege ruimte gebrek. En toch de bijbehorende kosten die ik in deze tijd niet wil maken.

JCL

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Denon ook hele goede receivers maakt. Ook de match met B&W is erg goed, misschien ook een optie om naar te kijken. De 48xx serie kun je vaak nog voor een mooie prijs krijgen. Als ik me niet vergis komt de xx13 serie eraan, dus misschien dat er straks een paar hele leuke deals komen!

WickedGame

Quote from: JCL on May  4, 2012, 11:44:16
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Denon ook hele goede receivers maakt. Ook de match met B&W is erg goed, misschien ook een optie om naar te kijken. De 48xx serie kun je vaak nog voor een mooie prijs krijgen. Als ik me niet vergis komt de xx13 serie eraan, dus misschien dat er straks een paar hele leuke deals komen!

Denon al heel even gekeken, de nieuwe xx13 lijn vind ik lelijk  ;D

48xx is toch wel iets te oud, als ik een receiver wil hebben moet de aanwezigheid om 3D aan te kunnen wel aanwezig zijn. Anders loop ik toch weer te snel achter de feiten aan. En zeker met oog op de toekomst wil ik een receiver die daarin wat "future proof" is. Qua power is de 48xx wel een mooie receiver al heb ik niet zoveel aan een 9 kanaler  ;D

larzie

Quote from: WickedGame on May  4, 2012, 11:51:58
Denon al heel even gekeken, de nieuwe xx13 lijn vind ik lelijk  ;D

48xx is toch wel iets te oud, als ik een receiver wil hebben moet de aanwezigheid om 3D aan te kunnen wel aanwezig zijn. Anders loop ik toch weer te snel achter de feiten aan. En zeker met oog op de toekomst wil ik een receiver die daarin wat "future proof" is. Qua power is de 48xx wel een mooie receiver al heb ik niet zoveel aan een 9 kanaler  ;D

Ik vind het wel meevallen met de xx13:



Ziet er toch niet heel lelijk uit ofzo?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Quote from: larzie on May  4, 2012, 17:13:43
Ik vind het wel meevallen met de xx13:



Ziet er toch niet heel lelijk uit ofzo?

Lelijk... Gewoon aannemen.
Denon is niet voor niets met Marantz in de lagere regionen aan het samenklonteren...
Marantz maakt erg mooi spul tegenwoordig.
Jammer dat het altijd na een half jaar geen donder meer waard is.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Quote from: Peerless Monster on May  4, 2012, 17:40:40
Marantz maakt erg mooi spul tegenwoordig.
Jammer dat het altijd na een half jaar geen donder meer waard is.

Dan koop je het toch leuk (voor erbij) als het geen donder meer waard is en men het verkoopt! :)
Jouw schitterende Classé is niet voor iedereen betaalbaar en dan is een (tweedehands) Marantz een mooi apparaat voor mensen met een lager budget. :clapping:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de prestaties en sound van een Classé. Ik lees er alleen maar positieve dingen over. 
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Quote from: larzie on May  4, 2012, 18:10:50
Dan koop je het toch leuk (voor erbij) als het geen donder meer waard is en men het verkoopt! :)
Jouw schitterende Classé is niet voor iedereen betaalbaar en dan is een (tweedehands) Marantz een mooi apparaat voor mensen met een lager budget. :clapping:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de prestaties en sound van een Classé. Ik lees er alleen maar positieve dingen over. 

Ik heb geen classe. ;)
Ik speel met een oude avca10se...
Een Denon ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: larzie on May  4, 2012, 18:10:50
Dan koop je het toch leuk (voor erbij) als het geen donder meer waard is en men het verkoopt! :)
Jouw schitterende Classé is niet voor iedereen betaalbaar en dan is een (tweedehands) Marantz een mooi apparaat voor mensen met een lager budget. :clapping:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de prestaties en sound van een Classé. Ik lees er alleen maar positieve dingen over. 

In stereo kan ik je wel een demo geven, in surround werkt classe bij mij als eindversterker voor de fronts. En de combi marantz/classe ligt ook wel heel lekker. De lijn van Denon vind ik gewoon niks, oogt op een of andere manier goedkoop. Misschien ben ik wel verwend met de klassieke look zoals Marantz altijd had, en Denon ook een tijdje heeft gehad. Nu ben ik wel benieuwd wat Marantz gaat doen.

larzie

Quote from: Peerless Monster on May  4, 2012, 18:55:00
Ik heb geen classe. ;)
Ik speel met een oude avca10se...
Een Denon ;)

Mijn excuses. Ik was even in de war met de topic-owner (WickedGame)  :blush:


Quote from: WickedGame on May  4, 2012, 19:47:21
In stereo kan ik je wel een demo geven, in surround werkt classe bij mij als eindversterker voor de fronts. En de combi marantz/classe ligt ook wel heel lekker. De lijn van Denon vind ik gewoon niks, oogt op een of andere manier goedkoop. Misschien ben ik wel verwend met de klassieke look zoals Marantz altijd had, en Denon ook een tijdje heeft gehad. Nu ben ik wel benieuwd wat Marantz gaat doen.

Nice. Bedankt voor het aanbod! Ben alleen bang dat je niet in de buurt van Friesland woont. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Als ik je verhaal zo lees ben je heel erg tevreden met je huidige SR7500. Je mist alleen de voordelen van HDMI-mogelijkheden. Ik denk persoonlijk dat de huidige receivers van Marantz niet zijn opgewassen tegen de topmodellen van een paar jaar geleden. Mijn advies zou zijn een SR9600. Dat is een serieuze upgrade met de mogelijkheden van het decoderen van HD-audio via PCM over HDMI. Je hebt dan ook de doorlusmogelijkheid. Enige nadeel is het beperkte aantal HDMI-in- en uitgangen.

De SR9600 is, op 3D na, volledig futureproof en kan nog jaren mee. Zeker met de nieuwe BD-spelers van Oppo die 2 HDMI-uitgangen hebben zodat het beeld (HDMI 1.4) rechtstreeks naar de weergever wordt gestuurd en het geluid (HDMI 1.3) naar de receiver. Dat laatste kan dan ook PCM zijn.

Even voor de duidelijkheid, PCM over HDMI is een digitale conversie waarbij geen informatie verloren gaat en de DACs van de receiver worden gebruikt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on May  5, 2012, 11:51:34
Even voor de duidelijkheid, PCM over HDMI is een digitale conversie waarbij geen informatie verloren gaat en de DACs van de receiver worden gebruikt.
Maar dat zou ik dus voorkomen als het mogelijk is. Je kunt beter bitstream naar de processor sturen omdat je dan niet de jitter/klokproblemen hebt die je met een PCM stream wel hebt.