Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

larzie

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 12:35:27
Ben blij dat ik nog verplicht 2/2,5 jaar in mijn A3 Sportback moet rond tuffen  ;D

Ik had een snelle Seat Leon 1.8 TSI dus, maar ben blij dat ik er straks vanaf ben. Niet dat het niet leuk is een snelle auto, maar scheelt wel veel in de lease. Straks heb ik gewoon meer dan 100 euro extra over in de maand. Dat vind ik ook wel erg fijn. Kan ik sneller voor andere leuke dingen sparen. De auto trekt misschien iets minder snel op, nou ja dan ben ik maar een paar seconde later op de plaats van bestemming. Geen probleem :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Quote from: Peerless Monster on January 11, 2012, 12:36:44
En ik nog een jaar... Pfoe een focus ;D

Is dat positief of negatief bedoeld?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on January 11, 2012, 12:39:15
Ik had een snelle Seat Leon 1.8 TSI dus, maar ben blij dat ik er straks vanaf ben. Niet dat het niet leuk is een snelle auto, maar scheelt wel veel in de lease. Straks heb ik gewoon meer dan 100 euro extra over in de maand. Dat vind ik ook wel erg fijn. Kan ik sneller voor andere leuke dingen sparen. De auto trekt misschien iets minder snel op, nou ja dan ben ik maar een paar seconde later op de plaats van bestemming. Geen probleem :)

Snel is mijn A3 niet, heb de 1.4 TFSI erin liggen. En val dus in de 20% bijtellingscategorie, fijn voor de beurs.

Quote from: larzie on January 11, 2012, 12:39:56
Is dat positief of negatief bedoeld?  :D

Geen idee... in de categorie middenklassers vind ik het er niet echt spannender opgeworden. Als ik nu zou moeten kiezen zou het mogelijk of weer een A3 worden of een Alfa Guilietta.

larzie

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 12:48:37
Snel is mijn A3 niet, heb de 1.4 TFSI erin liggen. En val dus in de 20% bijtellingscategorie, fijn voor de beurs.

Geen idee... in de categorie middenklassers vind ik het er niet echt spannender opgeworden. Als ik nu zou moeten kiezen zou het mogelijk of weer een A3 worden of een Alfa Guilietta.

Die A3 en Guiletta hebben een hogere leaseprijs. Daarnaast is het aantal merken wat we mogen leasen teruggegaan naar 8. Helaas geen audi en alfa meer. Bmw staat er nog wel tussen, maar die is ook duur :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on January 11, 2012, 13:05:02
Die A3 en Guiletta hebben een hogere leaseprijs. Daarnaast is het aantal merken wat we mogen leasen teruggegaan naar 8. Helaas geen audi en alfa meer. Bmw staat er nog wel tussen, maar die is ook duur :)

Ohw okay, ja die restricties hebben wij niet. Heb een bedrag en daarvoor mag ik shoppen en dan zijn de A3 en de Alfa wel haalbaar. Anderzijds BMW kwam bij mij ook te duur uit. Maar goed heb nog even te gaan, en over 2/2,5 jaar maar eens zien hoe het leaselandschap ervoor staat.

larzie

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 13:08:03
Ohw okay, ja die restricties hebben wij niet. Heb een bedrag en daarvoor mag ik shoppen en dan zijn de A3 en de Alfa wel haalbaar. Anderzijds BMW kwam bij mij ook te duur uit. Maar goed heb nog even te gaan, en over 2/2,5 jaar maar eens zien hoe het leaselandschap ervoor staat.

Mijn baas betaald iets van 770 euro ofzo, daarnaast betaal je naast bijtelling een eigen bijdrage. Dus hoe goedkopere auto je hebt des te minder eigen bijdrage. Sommige 14% auto's krijg je zelfs meer salaris dan wanneer je geen leaseauto zou nemen, maar dan heb je het over van die autootjes waar je nog niet eens een kratje bier in kan zetten.  :nopompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Teejoo

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 12:48:37
Geen idee... in de categorie middenklassers vind ik het er niet echt spannender opgeworden. Als ik nu zou moeten kiezen zou het mogelijk of weer een A3 worden of een Alfa Guilietta.
Als ik nu een auto zou moeten kopen uit deze categorie vind ik de Guilietta met stip de mooiste. Heel mooi ontworpen tot in de vele details. Ik heb er tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe auto naar gekeken, maar toen vond ik de motoren te licht. Maar verder top. Overigens heb je volgens mij nu al een krachtigere versie.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 12:48:37
Snel is mijn A3 niet, heb de 1.4 TFSI erin liggen. En val dus in de 20% bijtellingscategorie, fijn voor de beurs.

Geen idee... in de categorie middenklassers vind ik het er niet echt spannender opgeworden. Als ik nu zou moeten kiezen zou het mogelijk of weer een A3 worden of een Alfa Guilietta.

Heb er een2.0 170 pk dieseltje in liggen...
Optrekken vanuit zijn 1 is natuurlijk belabberd met zo'n ding, maar eenmaal boven de 30 kilometer per uur, gaat de vlam in de pijp.
Is wel erg lekker.
Aan de andere kant rij ik iedere dag een provinciale weg waar je toch maar 80 mag ... ;D Dus wat heb je er aan?

Zelf krijg ik 700 voor de lease, maar dit exclusief brandstof. Die betaald de baas.
Ik mag rijden wat ik wil, zolang de auto niet groter is dan hij rijdt (A7). De A3 is nu zo'n 890 euro geloof ik bruto als lease bedrag exclusief brandstof, dus ik betaal 190 euro per maand bruto bij. Indien ik onder dat bedrag van 700 ga zitten, dan is het verschil uiteraard gewoon salaris. Als ik een eigen auto ga rijden, dan is die 700 euro gewoon extra salaris met  0,19 cent per zakelijk gereden kilometer...

Voor 700 euro bruto heb ik straks een keurig nette Astra en heb ik ieder jaar geld voor een top of the range Apple imac met het nieuwste van het nieuwste... ;) (dat geld houd je dan over zeg maar ;)).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Quote from: Peerless Monster on January 11, 2012, 13:58:30
Indien ik onder dat bedrag van 700 ga zitten, dan is het verschil uiteraard gewoon salaris. Als ik een eigen auto ga rijden, dan is die 700 euro gewoon extra salaris met  0,19 cent per zakelijk gereden kilometer...

Voor 700 euro bruto heb ik straks een keurig nette Astra en heb ik ieder jaar geld voor een top of the range Apple imac met het nieuwste van het nieuwste... ;) (dat geld houd je dan over zeg maar ;)).

Precies wij hebben dus bijna een soortgelijke regeling. We mogen zakelijk onbeperkt rijden en als je binnen een jaar meer dan 13.500 km privé rijdt kost het je 12 cent bruto extra per km.

Top of the range Apple imac vraag ik me af :P Heb even gekeken op de apple site. Als je je imac top of the range volledig aankleed ben je iets meer dan 3600 euro kwijt :P
Had een keer een mac pro volledig aangekleed met die configurator... dan zit je tegen de 20.000 euro aan  :wacko:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Quote from: larzie on January 11, 2012, 14:48:55
Precies wij hebben dus bijna een soortgelijke regeling. We mogen zakelijk onbeperkt rijden en als je binnen een jaar meer dan 13.500 km privé rijdt kost het je 12 cent bruto extra per km.

Top of the range Apple imac vraag ik me af :P Heb even gekeken op de apple site. Als je je imac top of the range volledig aankleed ben je iets meer dan 3600 euro kwijt :P
Had een keer een mac pro volledig aangekleed met die configurator... dan zit je tegen de 20.000 euro aan  :wacko:

Das natuurlijk overdreven... Maar voor 2400 euro heb je een prachtige Imac ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Eddye

Quote from: Peerless Monster on January 11, 2012, 15:06:07
Das natuurlijk overdreven... Maar voor 2400 euro heb je een prachtige Imac ;).

Of zo'n nieuwe Panasonic VT50 plasma  :inlove:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 11, 2012, 15:11:25
Of zo'n nieuwe Panasonic VT50 plasma  :inlove:

Laat die nou net mijn aandacht hebben getrokken ;D

Even afwachten wat de maten en prijzen gaan worden.

HTip

En via een vrij grote omweg zijn we weer in je HT beland :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on January 11, 2012, 15:48:08
En via een vrij grote omweg zijn we weer in je HT beland :D

Alle wegen leiden naar Rome :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on January 11, 2012, 19:22:47
Alle wegen leiden naar Rome :)

Quote from: HTip on January 11, 2012, 15:48:08
En via een vrij grote omweg zijn we weer in je HT beland :D

Ach linksom of rechtsom we komen er wel weer :)

Maar Rome, dat klinkt dat als eindstation en daar ben ik nog niet. Had overigens gisteren even iets bizars. Wilde mijn collega The Darknight laten zien, stuurde de BD7004 het center kanaal niet uit naar de receiver. Alles overige speakers deden wel netjes mee. Na even uit en aanzetten deed alles het wel weer.  :blink:


HTip

Quote from: WickedGame on January 11, 2012, 21:59:32
Wilde mijn collega The Darknight laten zien, stuurde de BD7004 het center kanaal niet uit naar de receiver. Alles overige speakers deden wel netjes mee. Na even uit en aanzetten deed alles het wel weer.  :blink:
Ik heb wel eens krakend geluid na automatisch switchen van resolutie, menu naar film of andersom. Receiver aan en uit is dan de remedie. Ligt denk ik aan de HDMI-handshake. Stuur jij ook uit over HDMI?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on January 11, 2012, 22:57:15
Ik heb wel eens krakend geluid na automatisch switchen van resolutie, menu naar film of andersom. Receiver aan en uit is dan de remedie. Ligt denk ik aan de HDMI-handshake. Stuur jij ook uit over HDMI?

HDMI naar de 46PZ85 en 7.1 analoog naar de receiver. Daar ging iets mis, waar de BD7004 mogelijk oorzaak van is. Maar goed hij vertoonde het maar 1 keer. Gisterenavond na het sporten nog even gekeken of die nu weer dat deed maar gebeurde niet. Ik zal het in de gaten houden of het vaker voorkomt.

WickedGame

Is er iemand die een calibratie/DB meting kan uitvoeren? Ben zeker op dat gebied wel benieuwd of ik er nog meer uit kan halen dan dat ik nu al doe. Of kan ik dit zelf en wat heb ik daarvoor nodig behalve een DB-meter.

Martijnst1990

Quote from: WickedGame on January 12, 2012, 10:25:21
Is er iemand die een calibratie/DB meting kan uitvoeren? Ben zeker op dat gebied wel benieuwd of ik er nog meer uit kan halen dan dat ik nu al doe. Of kan ik dit zelf en wat heb ik daarvoor nodig behalve een DB-meter.
Volgens mij alleen een dB meter en een calibratie disc zoals bijvoorbeeld Cara of DVE. Zo doe ik het tenminste, weet niet of er nog uitgebreidere manieren zijn?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

Je hebt alleen een db meter nodig, en kunt de testtonen van je receiver gebruiken. Vind ik overigens wel het eerste wat je zou moeten doen...

Ik zou overigens wel een eenvoudige analoge meter pakken, zo'n radioshack ding. Die werken het beste.

WickedGame

Quote from: Teejoo on January 12, 2012, 11:05:22
Je hebt alleen een db meter nodig, en kunt de testtonen van je receiver gebruiken. Vind ik overigens wel het eerste wat je zou moeten doen...

Ik zou overigens wel een eenvoudige analoge meter pakken, zo'n radioshack ding. Die werken het beste.

Mee eens, heb met de calibratiemic van de Marantz alles afgesteld en op gehoor uren zoet geweest tot de beste soundbubble. Maar nooit echt met een DB meter aan de gang gegaan. Dus ben eigenlijk wel benieuwd of op dat gebied nog wat te verbeteren valt of dat ik uiteindelijk toch het maximale eruit heb gehaald.

HTip

De testtonen van een receiver zijn vaak niet breedbandig genoeg. Daarom adviseer ik ook een calibratieschijf te gebruiken. Dit en meer heb ik beschreven in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on January 12, 2012, 11:57:59
De testtonen van een receiver zijn vaak niet breedbandig genoeg. Daarom adviseer ik ook een calibratieschijf te gebruiken. Dit en meer heb ik beschreven in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Okay, calibratie DVD... welke is dat precies?

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January 12, 2012, 12:50:44
Okay, calibratie DVD... welke is dat precies?

Volgende maand een copietje trekken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame