Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

HTip

#775
Quote from: WickedGame on November  9, 2011, 14:30:58
Zoals je zelf al zegt is de 950 buiten het budget. Dus die zal toch wel afvallen.
Als je kan kiezen zou ik voor de HD100 gaan. Deze ligt qua specs boven de HD1. De HD350 is de instap van de generatie daarna.

Versieoverzicht van instap naar topmodel:
1e generatie: HD1 - HD100
2e generatie: HD350 - HD550 - HD750 - HD950 - HD990
3e generatie: X3 - X7 - X9
4e generatie: X30R - X70R - X90R

Laatste 2 generaties hebben 3D mogelijkheid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on November  9, 2011, 15:06:48
Als je kan kiezen zou ik voor de HD100 gaan. Deze ligt qua specs boven de HD1. De HD350 is de instap van de generatie daarna.

Versieoverzicht van instap naar topmodel:
1e generatie: HD1 - HD100
2e generatie: HD350 - HD550 - HD750 - HD950 - HD990
3e generatie: X3 - X7 - X9
4e generatie: X30R - X70R - X90R

Laatste 2 generaties hebben 3D mogelijkheid.

Heb je nog enig idee wat de prijzen doen momenteel EN HOE GROOT DE verschillen zijn tussen de beamers onderling?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Frank was laats erg duidelijk. Zelfs de toppers van JVC van weleer kunnen huidige goedkopere merken niet bijbenen.
Voor een voormalige JVC topper worden nog steeds hoge prijzen gevraagd, omdat deze nu eenmaal hoog zijn ingekocht.

Voor dat geld kan je wellicht beter een nieuwe nemen van een ander merk.

Reden erachter is dat de techniek waanzinnig snel veranderd, de huidige zaken waanzinnig snel verouderen.
Bezitters van JVC's willen dit natuurlijk niet horen....... En claimen misschien onterecht hoge tweedehands prijzen, geven aan dat het goedkoop is terwijl de kwaliteits gerelateerd tegen geld een beduidend lagere prijs gevraagd zou moeten worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Ben het niet helemaal met je eens. Ik denk dat Frank ook niet helemaal objectief is/kan zijn ;)

Ik heb recent de laatste generatie beamers van verschillende merken gezien en ik was niet onder de indruk van de vooruitgang (in 2D). En ik was daarin niet alleen. Natuurlijk is de techniek verder ontwikkeld, maar dat zit 'm meer in de snelheid van panelen en 3D mogelijkheid dan de kwaliteit van het beeld. Het objectief heeft ook een belangrijk aandeel in de kwaliteit en dat is bij de goedkopere beamers echt te zien. En het effect van een automatische iris is (naast hoorbaar) ook zichtbaar. Tenminste ik zie het ;)

Ik heb nu een HD950 en als je die kan krijgen voor een mooie prijs ben je (als je net als ik niets geeft om 3D) klaar voor de komende jaren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Een 950 is ook nog niet de onderkant, denk dat we dan meer over de HD1 spreken oid?

Maar goed, ik geef alleen wat Frank vertelde (zijn mening was), ik ben geen beamerman, ga er dan maar snel tussenuit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: Blue-Eyes on November  9, 2011, 18:27:47
Een 950 is ook nog niet de onderkant, denk dat we dan meer over de HD1 spreken oid?
Klopt beiden! Mijn punt was ook dat een nieuwe projector van ca. €3000 echt niet op kan tegen een topbeamer van 2 jaar geleden voor hetzelfde geld ;) Een HD1/100 is optisch ook gewoon een topbeamer, alleen met verouderde techniek. En voor ca. €1500 kan je nu een mooie HD100 met weinig uren krijgen. Dan zou ik niet lang twijfelen.

Quote
Maar goed, ik geef alleen wat Frank vertelde (zijn mening was), ik ben geen beamerman, ga er dan maar snel tussenuit :D
:D Je hoeft er echt niet tussenuit te gaan hoor. Ik weet ook niet alles van beamers, heb alleen iets meer ervaring dan jij ;) Ik had Frank zijn betoog ook gelezen, maar ik kon mijn gevoel toen niet helemaal onderdrukken dat hij ook een commercieel belang heeft bij het promoten van nieuwe beamers ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on November  9, 2011, 18:27:47
Een 950 is ook nog niet de onderkant, denk dat we dan meer over de HD1 spreken oid?

Maar goed, ik geef alleen wat Frank vertelde (zijn mening was), ik ben geen beamerman, ga er dan maar snel tussenuit :D
Wegwezen :-) een beetje negatief over mijn fijne JVC liggen kletsen!  :D

WickedGame

#782
Beetje concluderend kan je dus zeggen dat een HD100 beste optie is voor zeg 1500,- euro. En als je de kans krijgt een HD350 te scoren dit dat meteen te doen? Of lees ik nu weer verkeerd :)

Quote from: Teejoo on November  9, 2011, 19:03:48
Wegwezen :-) een beetje negatief over mijn fijne JVC liggen kletsen!  :D

Wees blij dat hij het over je JVC heeft en niet over andere zaken  ;D  :laugh:  :P

Peerless Monster

Quote from: Peerless Monster on November  9, 2011, 15:31:00
Heb je nog enig idee wat de prijzen doen momenteel EN HOE GROOT DE verschillen zijn tussen de beamers onderling?


Hmm nog niks gezien hierover...
Ik heb momenteel een HD750 van JVC en in de zoektocht naar zo'n apparaat al flink wat nieuwe beamers gezien van ongeveer dezelfde waarde als waar ik denk dat de HD750 waard is en mwha, ik blijf lekker bij de JVC. ;D
Maar goed iemand over bovenstaande?

1e generatie: HD1 (1500E nieuwe lamp/1250E met 400h/1300E nieuwe lamp) - HD100 (1500 1450E met weinig uren)
2e generatie: HD350 (1500 (950 h)-1750E (0h)) - HD550 - HD750 - HD950 (2975E 200h) - HD990
3e generatie: X3 (new 3250E ISF en 2eh 2350E +640 lamph) - X7 - X9
4e generatie: X30R - X70R - X90R

Ik zie op marktplaats een rs40/X3 van JVC... Nieuw voor 3250 ISF gecalibreerd...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November 10, 2011, 09:38:40
Hmm nog niks gezien hierover...
Ik heb momenteel een HD750 van JVC en in de zoektocht naar zo'n apparaat al flink wat nieuwe beamers gezien van ongeveer dezelfde waarde als waar ik denk dat de HD750 waard is en mwha, ik blijf lekker bij de JVC. ;D
Maar goed iemand over bovenstaande?

1e generatie: HD1 (1500E nieuwe lamp/1250E met 400h/1300E nieuwe lamp) - HD100 (1500 1450E met weinig uren)
2e generatie: HD350 (1500 (950 h)-1750E (0h)) - HD550 - HD750 - HD950 (2975E 200h) - HD990
3e generatie: X3 (new 3250E ISF en 2eh 2350E +640 lamph) - X7 - X9
4e generatie: X30R - X70R - X90R

Ik zie op marktplaats een rs40/X3 van JVC... Nieuw voor 3250 ISF gecalibreerd...


Ben ook wel benieuwd naar jou vraag inderdaad over hoe groot nu werkelijk de verschillen zijn.

p.s. PM nog gezien?

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November 10, 2011, 09:59:00
Ben ook wel benieuwd naar jou vraag inderdaad over hoe groot nu werkelijk de verschillen zijn.

p.s. PM nog gezien?

Jazeker ;).
Ga nog reageren.
Ben net pas weer aan het werk ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

3D buiten beschouwing latende, wat is in 2D de beste beamer van de 4 generaties?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November 10, 2011, 10:00:51
Jazeker ;).
Ga nog reageren.
Ben net pas weer aan het werk ;D

Of je vrije dagen zijn net voorbij  ;D

Quote from: larzie on November 10, 2011, 10:01:03
3D buiten beschouwing latende, wat is in 2D de beste beamer van de 4 generaties?

Opzich een goede vraag, alleen voor mij niet helemaal aan de orde gezien het budget van 1750,- euro max.

Peerless Monster

#788
Quote from: WickedGame on November 10, 2011, 10:02:54
Of je vrije dagen zijn net voorbij  ;D

Opzich een goede vraag, alleen voor mij niet helemaal aan de orde gezien het budget van 1750,- euro max.

Je zou de vraag kunnen herstellen? ;D Wellicht in een nieuwe Poll?
Welke beamer onder de 1750 euro is voor "mij" de beste optie?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

#789
Quote from: Peerless Monster on November 10, 2011, 10:04:44
Je zou de vraag kunnen herstellen? ;D Wellicht in een nieuwe Poll?
Welke beamer onder de 1750 euro is voor "mij" de beste optie?

Krijg ik dan geen waslijst aan beamers? Overigens is voor "mij" eerder een gedachten van het ouderlijk huis nu mijn zusje ook het huis uit is en die een hele mooie symetrische kamer had met rolluiken voor de ramen. Dus qua verduistering ook top!  ;D

larzie

Quote from: Peerless Monster on November 10, 2011, 09:38:40

Ik zie op marktplaats een rs40/X3 van JVC... Nieuw voor 3250 ISF gecalibreerd...


Ik zie in de markt hier op t forum een rs40 voor 2350 euro ;) : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117220.0
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Hmm.,. ook hier al een beamer discussie in dezelfde prijsklasse als ik zit te denken.
Interessant.

Om het nog 'lastiger' te maken. Een nieuwe Epson TW5500 kost ook maar 1770 euro.
Daarnaast staan er in de prijs/animo-sectie ook nog 2 (ok, 1tje is een TW5000)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Peerless Monster

Quote from: larzie on November 10, 2011, 11:48:00
Ik zie in de markt hier op t forum een rs40 voor 2350 euro ;) : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117220.0

Die stond ook vernoemd in mijn prijslijstje ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

#793
Quote from: Peerless Monster on November 10, 2011, 12:21:17
Die stond ook vernoemd in mijn prijslijstje ;).


Oh ja zie t al 2e hands prijs stond er ook bij :D Maar iig nu ook de link erbij  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Heb gisteravond nog even voor je gekeken wat de verschillen zijn tussen de beamers. Als je puur naar de specs kijkt dan zou de HD350 de voorkeur hebben, maar toch heeft de HD100 betere zwartwaarden in praktijk. Voordeel van de HD350 is de verstelbare iris, scherpere lens en stiller. Maar erg groot schijnt dat niet te zijn. Wel schijnt de HD100 last te hebben met overgesatureerde kleuren. Maar dat zou de HD1 ook hebben en daar heb ik nooit last van gehad.

Ik heb bij M&G verschillende beamers (Epson, JVC, Sony) gezien en allemaal zetten ze een prima plaatje neer voor een thuissituatie. Pas als je ze naast elkaar bekijkt zouden je verschillen kunnen opvallen.

Ik ben geen fan van Epson vanwege de automatische iris. De goedkopere lijn van Sony heeft dit ook. Dus een JVC lijkt me voor jou de beste optie. En als je voor hetzelfde geld een HD350 kan krijgen, dan zou ik die kiezen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 11, 2011, 08:24:45
Heb gisteravond nog even voor je gekeken wat de verschillen zijn tussen de beamers. Als je puur naar de specs kijkt dan zou de HD350 de voorkeur hebben, maar toch heeft de HD100 betere zwartwaarden in praktijk. Voordeel van de HD350 is de verstelbare iris, scherpere lens en stiller. Maar erg groot schijnt dat niet te zijn. Wel schijnt de HD100 last te hebben met overgesatureerde kleuren. Maar dat zou de HD1 ook hebben en daar heb ik nooit last van gehad.

Ik heb bij M&G verschillende beamers (Epson, JVC, Sony) gezien en allemaal zetten ze een prima plaatje neer voor een thuissituatie. Pas als je ze naast elkaar bekijkt zouden je verschillen kunnen opvallen.

Ik ben geen fan van Epson vanwege de automatische iris. De goedkopere lijn van Sony heeft dit ook. Dus een JVC lijkt me voor jou de beste optie. En als je voor hetzelfde geld een HD350 kan krijgen, dan zou ik die kiezen.

Kijk een heel duidelijk verhaal! Zal dit eens in de ouderlijke groep gooien. Waar moet ik op rekenen op een nieuwe lamp? Stel je vind een HD350 maar met hoog aantal uren op de teller?

HTip

Dat varieert nogal. Je kunt alleen de lamp (ca. €200 en kan nog goedkoper ;)) vervangen of de complete module (ca. €400). Met dat laatste is dat plug&play. De eerste optie is iets meer werk en moet je misschien het glaasje van de module schoonmaken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on November 11, 2011, 09:20:32
Dat varieert nogal. Je kunt alleen de lamp (ca. €200 en kan nog goedkoper ;)) vervangen of de complete module (ca. €400). Met dat laatste is dat plug&play. De eerste optie is iets meer werk en moet je misschien het glaasje van de module schoonmaken.

Heb jij dat al eerder gedaan?
Dan wordt het een meet en greet ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November 11, 2011, 10:15:02
Heb jij dat al eerder gedaan?
Dan wordt het een meet en greet ;D

Ohw als jij naar Htip gaat om te M&G'en dan ga ik graag mee  ;D  :P

HTip

Quote from: Peerless Monster on November 11, 2011, 10:15:02
Heb jij dat al eerder gedaan?
Ik niet, ik koop gewoon een andere projector :D Volgens mij hebben Audioloog, Riwi en Kjelt het wel gedaan. Er is zelfs een topic over...

Quote
Dan wordt het een meet en greet ;D
Je bent sowieso al welkom en je zou een CA-Plate meenemen ;)

Quote from: WickedGame on November 11, 2011, 10:29:09
Ohw als jij naar Htip gaat om te M&G'en dan ga ik graag mee  ;D  :P
Volgens mij sta je reeds lang op de wachtlijst, dus je mag zeker meekomen. Voor de volgende M&G (ergens begin volgend jaar) heb ik nog 2 plaatsen vrij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive