Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: LittleNinja on November  4, 2011, 22:03:03
Daar heb ik ook wel eens last van.. ::)

En we hebben beide ook niet te klagen ;)

HTip

Als je tevreden bent over de match Marantz/Classé dan zou ik bij Marantz blijven. Helaas is er nooit een echte opvolger gekomen voor de befaamde SR9600. Als je die voor een mooi prijsje zou kunnen krijgen dan ben je ook klaar. Met PCM over HDMI kan je alle HD-audio decoderen. Zo speel ik al jaren en ik heb om de stereobelevering te optimaliseren een aparte stereoversterker gekocht, maar dat in jouw set niet aan de orde.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November  5, 2011, 06:52:28
Als je tevreden bent over de match Marantz/Classé dan zou ik bij Marantz blijven. Helaas is er nooit een echte opvolger gekomen voor de befaamde SR9600. Als je die voor een mooi prijsje zou kunnen krijgen dan ben je ook klaar. Met PCM over HDMI kan je alle HD-audio decoderen. Zo speel ik al jaren en ik heb om de stereobelevering te optimaliseren een aparte stereoversterker gekocht, maar dat in jouw set niet aan de orde.

SR9600 is uiteraard een optie, helaas wel in het zilver alleen te verkrijgen. Andere optie is een SR7005 maar bied naar mijn mening misschien niet de gewenste upgrade. Maar meet een sidegrade. Heb dit weekend eens wat zitten lezen en zou ook wel eens Arcam willen proberen. Nu vind ik de AVR600 te duur en zou een AVR400 een optie kunnen zijn. Maar is de Arcam AVR400 dan ook geen sidegrade?

Onkyo 5009 is ook een machtig mooie machine qua specs, maar heb het niet zo op Onkyo als merk. Misschien omdat ik er te vaak mee in aanraking mee ben geweest en het mij nooit heeft weten te overtuigen. Wellicht doet deze bak dat wel, maar qua prijs poeh he... Ok de 5008 is goedkoop te verkrijgen nu maar die vind ik dan weer niet mooi qua uiterlijk.

Denon nog niet in verdiept. En dat geld ook voor Rotel. Waar ik vooral bang voor ben is de matching die mis zal gaan in combinatie met de Classé. Dat zit nu erg goed.

Eddye

Waar woon je? ik wil, als het niet te ver weg is, wel met m'n SR-7005 een avondje langskomen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on November  7, 2011, 10:29:22
Waar woon je? ik wil, als het niet te ver weg is, wel met m'n SR-7005 een avondje langskomen.

Mooi aanbod, gaat mij wel wat kosten om kabels even los te halen :D Maar is wel mogelijk.

Huis staat in Maarssen incl. de apparatuur uiteraard  ;D

LittleNinja

En een Arcam AVR500? Die zit netjes tussen de 400 en 600 in.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on November  7, 2011, 10:54:45
En een Arcam AVR500? Die zit netjes tussen de 400 en 600 in.

Ohw bestaat die ook...  :blush: die heb ik even gemist

Eddye

Quote from: WickedGame on November  7, 2011, 10:45:50
Mooi aanbod, gaat mij wel wat kosten om kabels even los te halen :D Maar is wel mogelijk.

Huis staat in Maarssen incl. de apparatuur uiteraard  ;D

Het loshalen is nooit zo'n probleem, het opnieuw aansluiten vind ik wat vervelender.
Maarssen is niet zo ver van mij werk af, dus laat het maar weten :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Quote from: Eddye on November  7, 2011, 10:29:22
Waar woon je? ik wil, als het niet te ver weg is, wel met m'n SR-7005 een avondje langskomen.
Blijft toch één van de mooie dingen van het forum  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Quote from: Eddye on November  7, 2011, 11:03:51
Het loshalen is nooit zo'n probleem, het opnieuw aansluiten vind ik wat vervelender.
Maarssen is niet zo ver van mij werk af, dus laat het maar weten :)

Ik kom hier nog op terug als ik mijn lijst van receivers compleet heb. Zal je dan via PM wel contacteren. Alvast bedankt voor je aanbod.

Quote from: Martijn90 on November  7, 2011, 11:06:33
Blijft toch één van de mooie dingen van het forum  :thumbs-up:

True! Maar naast dit soort mogelijkheden zijn Meet & Greets ook erg leuk. Ik doe ze te weinig helaas de laatste tijd.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Softpower

Ik vond combi rotel
B&w helemaal niks. Steriel, geen leven erin. Ik werd daar noet vrolijk van. Absoluut geen sprankeling. Waarschijnlijk heb ik je budget (en wat voorgaande reacties) gemist maar er staat een prachtige arcam av888 te koop op forum. Wie weet bevalt je dat als dat past. En het niet per se een receiver hoeft te zijn. Heb je ook niet eens gedacht aan een ssp600? Die moet toch een stuk goedkoper te koop zijn.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

JCL

De Arcam AVR500 heeft geen pre-outs, raar maar waar. De 400 volgens mij ook niet (maar dat kon ik zo snel niet vinden). Wat voor jou denk ik vooral belangrijk is als je gaat upgraden is HDMI (liefst 1.4 maar 1.3 voldoet ook prima) en een bult vermogen. Als je niet wilt overstappen naar alleen een processor dan zul je voor je rears en center toch wat power nodig hebben. De 800 serie staat niet bekend als makkelijk aan te sturen. In dat geval zou je ook nog een processor kunnen overwegen met goedkopere/oudere eindbakken (b.v. een Classé CA-150 oid) maar volgens mij kom je dan zelf weer uit op de SSP800 icm een 3200. Een andere optie is een Marantz processor met een Marantz eindbak, maar ook dan heb je veel componenten die misschien niet allemaal even goed bij elkaar aansluiten.

blue-eyes

SSP600 is een andere prijsklasse (en heeft WG ook nog een extra EV nodig). Als je dan gaat investeren, kan je ook gezien de rest van de apparatuur, beter voor een SSP800 gaan.

De SSP600 is goed, maar staat in geen verhouding met de SSP800. In surround is het relatief gezien niet een groot gat (afgezien de HD) maar in stereo komt de SSP600 duidelijk tekort tov de SSP800. Laat staan de SSP300 (allemaal in bezit gehad).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Softpower on November  8, 2011, 00:33:46
Ik vond combi rotel
B&w helemaal niks. Steriel, geen leven erin. Ik werd daar noet vrolijk van. Absoluut geen sprankeling. Waarschijnlijk heb ik je budget (en wat voorgaande reacties) gemist maar er staat een prachtige arcam av888 te koop op forum. Wie weet bevalt je dat als dat past. En het niet per se een receiver hoeft te zijn. Heb je ook niet eens gedacht aan een ssp600? Die moet toch een stuk goedkoper te koop zijn.

Rotel en de 800-serie match klopt wel wat je zegt. Het heeft ook zeker niet mijn 1e voorkeur. Maar er mag niet vergeten worden dat de receiver nu alleen maar in surround zijn werk moet doen en de 805S en HTM moet aansturen. De 803D blijft over de CA-2200 eindbak lopen.

SSP600 is leuk maar als ik dan toch naar Classé zou gaan is de SSP800 veel logischer qua keus. Probleem is dat met een SSP800 en de AV888 ik direct weer een eindtrap mag gaan aanschaffen. En daar is surround voor mij toch minder belangrijk dan stereo.

Omtrent budget wil ik er niet meer dan 2000,- euro lichter van worden. Voor een receiver een bereikbaar budget. Voor de Classé tour een onmogelijke opgave  ;D

Quote from: JCL on November  8, 2011, 07:28:28
De Arcam AVR500 heeft geen pre-outs, raar maar waar. De 400 volgens mij ook niet (maar dat kon ik zo snel niet vinden). Wat voor jou denk ik vooral belangrijk is als je gaat upgraden is HDMI (liefst 1.4 maar 1.3 voldoet ook prima) en een bult vermogen. Als je niet wilt overstappen naar alleen een processor dan zul je voor je rears en center toch wat power nodig hebben. De 800 serie staat niet bekend als makkelijk aan te sturen. In dat geval zou je ook nog een processor kunnen overwegen met goedkopere/oudere eindbakken (b.v. een Classé CA-150 oid) maar volgens mij kom je dan zelf weer uit op de SSP800 icm een 3200. Een andere optie is een Marantz processor met een Marantz eindbak, maar ook dan heb je veel componenten die misschien niet allemaal even goed bij elkaar aansluiten.

AVR500 valt inderdaad af, echt heel raar zonder pre-outs. De 400 heeft het volgens mij dan weer wel, kon het ook neit direct ontdekken maar zijn achterpaneel is drukker bevolkt dan de AVR500  :P. Het probleem waarmee ik worstel is dat Marantz niet meer een vlaggeschip maakt zoals ze voorheen deden en ik nu genoodzaakt ben te kijken naar andere merken. Dat maakt de keus er zeker niet makkelijk op omdat nu alles wel op en top op elkaar is afgestemd en getweaked voor mij een gewenst resultaat. Let op ik zeg voor MIJ  ;D

Marantz VV/EV combinatie is geen optie helaas, want dan zit je wederom met de keus ga je voor een mindere marantz of wacht je op een mooie aanbieding met een SSP800.

Stel ik stap op een SSP800 over dan zou ik de CA-2200 inruilen op een CA-5200. Als je het dan doet, doe het dan goed is mijn motto.

Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2011, 07:29:22
SSP600 is een andere prijsklasse (en heeft WG ook nog een extra EV nodig). Als je dan gaat investeren, kan je ook gezien de rest van de apparatuur, beter voor een SSP800 gaan.

De SSP600 is goed, maar staat in geen verhouding met de SSP800. In surround is het relatief gezien niet een groot gat (afgezien de HD) maar in stereo komt de SSP600 duidelijk tekort tov de SSP800. Laat staan de SSP300 (allemaal in bezit gehad).

Jij kent de SSP's als geen ander, en jouw meningen over audio stroken wel met dat van mij. Dus als jij zegt SSP800 geloof ik dat meteen  ;D



blue-eyes

Quote from: WickedGame on November  8, 2011, 08:59:54
Jij kent de SSP's als geen ander, en jouw meningen over audio stroken wel met dat van mij. Dus als jij zegt SSP800 geloof ik dat meteen  ;D




Dat betwijfel ik, ik ben niet de meest kritische luisteraar. Maar zelfs voor mij was het overduidelijk :)



p.s. Neem niet het verhaal van anderen aan als waarheid, ondervind het zelf :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2011, 09:21:05
Dat betwijfel ik, ik ben niet de meest kritische luisteraar. Maar zelfs voor mij was het overduidelijk :)



p.s. Neem niet het verhaal van anderen aan als waarheid, ondervind het zelf :)

Wat een bescheidenheid weer Eisse  ;D

Zoals je weet ben ik ook geen audiofiel, ik luister naar muziek en wil emotie ervaren. Zal mij weinig interesseren over welke electronica nu zo goed mogelijk en waarheidsgetrouw beeld weergeeft. Het moet bij mij iets opwekken, het zogenoemde kippenvel moment. Ben dus totaal geen technische luisteraar.

Uiteraard moet het matchen met de overige componenten, en daar ligt dan het pijnpunt op het ogenblik.

Teejoo

Even nog als tip: je kunt natuurlijk ook het in fases doen: dus een SSP-800 en daarbij de marantz als eindversterker gebruiken. Dat heb ik destijds ook gedaan toen ik de Tag AV32R heb gekocht. Ik had toen ook alleen de frontkanalen voorzien van Tag versterking (2 modules in de 100x5R), en gebruikte de Denon voor de rest. Later heb ik de overige modules gekocht. Of eerst de eindversterker en dan de processor, dat gaat natuurlijk ook.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November  8, 2011, 09:37:38
Even nog als tip: je kunt natuurlijk ook het in fases doen: dus een SSP-800 en daarbij de marantz als eindversterker gebruiken. Dat heb ik destijds ook gedaan toen ik de Tag AV32R heb gekocht. Ik had toen ook alleen de frontkanalen voorzien van Tag versterking (2 modules in de 100x5R), en gebruikte de Denon voor de rest. Later heb ik de overige modules gekocht. Of eerst de eindversterker en dan de processor, dat gaat natuurlijk ook.

Dan zou de stap CA2200 naar CA5200 misschien als eerste stap kunnen. De SSP800 zal tegen die tijd wel dalen in prijs. EV's dalen naar mijn mening minder hard in prijs omdat ze minder onderhevig zijn aan nieuwe ontwikkelingen. Deze stappen zal ik onthouden.

Brengt wel weer wat ideen. Ga mij ook eens verdiepen in de SSP800 of die voldoet aan mijn wensen/aansluiting etc. Maar dat zal vast wel ;)

Teejoo

Quote from: WickedGame on November  8, 2011, 10:39:21
Dan zou de stap CA2200 naar CA5200 misschien als eerste stap kunnen. De SSP800 zal tegen die tijd wel dalen in prijs. EV's dalen naar mijn mening minder hard in prijs omdat ze minder onderhevig zijn aan nieuwe ontwikkelingen. Deze stappen zal ik onthouden.

Brengt wel weer wat ideen. Ga mij ook eens verdiepen in de SSP800 of die voldoet aan mijn wensen/aansluiting etc. Maar dat zal vast wel ;)
Mocht je ooit voor een CA-5200 kijken en ik heb mijn CA-2200 nog, dan moet je maar eens contact opnemen.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November  8, 2011, 10:50:17
Mocht je ooit voor een CA-5200 kijken en ik heb mijn CA-2200 nog, dan moet je maar eens contact opnemen.

Ik zal als de CA-2200 niet verkocht is contact opnemen tegen die tijd. Ga even uit van januari/februari dat ik wat actief hiermee aan de slag ga en kan. Dure maanden in het vooruitzicht en in die tijd keert er ook nog wat uit ;)

Heb nog een andere vraag welke niet op mijn set slaat maar op die in het ouderlijk huis. Daar is de laatste telg van de familie het huis uit en hierdoor is een mooie kamer vrijgekomen waar de gedachten speelt die dedicated film/bioscoop in te richten. Maar met film is een beamer een must/vereisten.

Nu zie ik een veelvoud van JVC's die in de markt gepost worden en mij is de vraag wat zijn nu de verschillen? HD1, HD100, HD350 en HD950 en dat gezien het budget van 1750,- euro. Of zeggen jullie voor dat bedrag kan je beter een epson pakken, en zo ja welk type? Ik ben op beamer gebied wat dat betreft echt een leek. Ook wel een prettig om eens een leek te zijn :P

HTip

Leuk! Net in een ander topic precies dezelfde vraag voorbij zien komen. Ik quote mezelf even:
Quote from: HTip on November  9, 2011, 11:15:31
Het goede van een JVC (ook al heeft deze geen CMS) is dat het contrast native is, dus zonder automatisch bewegende iris. Als de projector niet direct boven je hangt, dan is dit slechts minimaal hoorbaar, maar het kan daarentegen ook storend zijn. Zeker met zachte passages. Ik heb een HD1 gehad en ben altijd erg tevreden geweest. Motion Blur is vanwege de langzamere panelen een issue, maar ook weer niet zo storend dat dat een reden is om niet over te stappen. Een ISF calibratie is, net zoals met elke weergever, een enorme kwaliteitsstap en zou ik zeker doen.

De HD950 die ik nu heb is gezien je budget niet haalbaar, maar wel de mooiste 2D-projector die ik ooit heb gezien. Ik denk zelfs nog beter dan de nieuwe generatie 2D/3D, maar dat heb ik op een beurs gezien en niet in optimale condities.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November  9, 2011, 12:19:40
Leuk! Net in een ander topic precies dezelfde vraag voorbij zien komen. Ik quote mezelf even:
De HD950 die ik nu heb is gezien je budget niet haalbaar, maar wel de mooiste 2D-projector die ik ooit heb gezien. Ik denk zelfs nog beter dan de nieuwe generatie 2D/3D, maar dat heb ik op een beurs gezien en niet in optimale condities.



Zoals je zelf al zegt is de 950 buiten het budget. Dus die zal toch wel afvallen.

larzie

Quote from: HTip on November  9, 2011, 12:19:40
Leuk! Net in een ander topic precies dezelfde vraag voorbij zien komen. Ik quote mezelf even:
De HD950 die ik nu heb is gezien je budget niet haalbaar, maar wel de mooiste 2D-projector die ik ooit heb gezien. Ik denk zelfs nog beter dan de nieuwe generatie 2D/3D, maar dat heb ik op een beurs gezien en niet in optimale condities.



Staat al een tijdje één te koop op t forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115863.0
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

#774
Quote from: larzie on November  9, 2011, 15:01:58
Staat al een tijdje één te koop op t forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115863.0
Dat is echt een hele mooie prijs. Is ook nog ISF gecalibreerd, maar ja het blijft een flink bedrag natuurlijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive