Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

mtissink

Quote from: WickedGame on August 24, 2011, 10:05:04
- Ingebouwde DAC voor geluidomzetting DTS-HD etc. ivm verouderde receiver
Klinkt als 'receiver'.....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on August 24, 2011, 10:26:30
Klinkt als 'receiver'.....

You lost me...  :eh:

Wat ik bedoel is dus een 7.1 analoge uitgang.

mtissink

#727
Volgens mij zijn er geen DAC's die dat kunnen wil er geen receiver omheen gebouwd zitten.
Wat te denken van een mooie SSP-800?  :satisfied:

Misschien dat een Oppo of dergelijks die mogelijkheid bied.
Wel zonde van de pracht blu-ray speler.
(heeft die trouwens geen ingangen?)

Edit: Zoiets?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on August 24, 2011, 10:31:15
Volgens mij zijn er geen DAC's die dat kunnen wil er geen receiver omheen gebouwd zitten.
Wat te denken van een mooie SSP-800?  :satisfied:

Misschien dat een Oppo of dergelijks die mogelijkheid bied.
Wel zonde van de pracht blu-ray speler.
(heeft die trouwens geen ingangen?)

Edit: Zoiets?

Ik denk dat ik aangewezen ben op iets van Oppo inderdaad. Of mijn receiver eruit mikken, maar ja ik heb helaas geen geldboom. Laat staan eerst nog even vakantie :D Als ik dit had geweten had ik misschien beter toen der tijd direct een Oppo moeten aanschaffen.

JCL

Een Dune moet al deze dingen kunnen volgens mij. Twijfel alleen wat die met de DTS-HD/DD-true HD sporen doet.

WickedGame

Quote from: JCL on August 24, 2011, 13:52:03
Een Dune moet al deze dingen kunnen volgens mij. Twijfel alleen wat die met de DTS-HD/DD-true HD sporen doet.

Zal mij eens moeten verdiepen erin, had weer eens een ouderwets hersenspinseltje  ;D Merk wel dat ik door dit soort grappen tegen de limiet van de receiver begin aan te lopen. Maar om nu de receiver te vervangen voor iets anders heb ik geen geld voor.

Als het dan moet is de keus voor een SSP800 nog sneller gemaakt, maar dat gaat helemaal een dure grap worden, want dan dient er ook nog even een CA-2300 bij te komen voor de 3 kanalen om het compleet te maken. Dus nee die kant gaan we maar niet op.

Tot nu toe denk ik dat Oppo en mogelijk Dune wel de oplossingen hebben die ik zoek of in de toekomst wil.

mtissink

#731
Quote from: WickedGame on August 24, 2011, 10:28:45
Wat ik bedoel is dus een 7.1 analoge uitgang.
Quote from: WickedGame on August 24, 2011, 13:56:42
Als het dan moet is de keus voor een SSP800 nog sneller gemaakt, maar dat gaat helemaal een dure grap worden, want dan dient er ook nog even een CA-2300 bij te komen voor de 3 kanalen om het compleet te maken. Dus nee die kant gaan we maar niet op.
En nog een CA-2200 :nopompom:

Edit: en dan waarschijnlijk nog 2 speakers  :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on August 24, 2011, 14:15:45
En nog een CA-2200 :nopompom:

Edit: en dan waarschijnlijk nog 2 speakers  :P

Ik denk dat ik maar eens lid van een loterij moet gaan worden  ;D

Softpower

Quote from: WickedGame on August 24, 2011, 14:28:44
Ik denk dat ik maar eens lid van een loterij moet gaan worden  ;D

als die wint kun je ook naar 5 maal ca-m600 :pompom: :clapping:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on August 24, 2011, 23:35:15
als die wint kun je ook naar 5 maal ca-m600 :pompom: :clapping:

Haha, ja dat zou kunnen! Maar al die mono's pfff okay de verwarming kan permanent uit. Heb je het koud in de winter draai een stukje muziek of kijk een stukje film. Zou de eindbalans qua energiekosten dan gunstiger uitvallen of minder gunstig?  :D

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on August 25, 2011, 09:03:46


En dan nog een setje 805Di erbij... of 805S plus wat stands... *dream on*

Helaas geen loterij, geen geweldige miljoenen en toch het hebben van een dure hobby.

mtissink

Quote from: WickedGame on August 25, 2011, 09:05:59
.....en toch het hebben van een dure hobby.

En er nog van kunnen genieten ook! Heerlijk!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on August 25, 2011, 09:49:07
En er nog van kunnen genieten ook! Heerlijk!

True! En ook anderen van laten genieten  :clapping:

Voorlopig maar even niet teveel veranderen. Eerst vakantie en na mijn vakantie krijg ik te horen of ik een aanlegsteiger in de gracht mag kopen. Als dat er doorheen is, komt er een 2e dure hobby bij.

WickedGame

Zo heb gisterenavond weer eens lekker ouderwets lang zitten luisteren naar o.a. plaat/cd en streaming en was weer fijn om te horen. Toch zou ik wel eens een keer door iemand het laten meten/testen of ik er qua instellingen nog wat meer eruit zou kunnen halen.

Iemand die zich geroepen voelt?  ;D

Ik speel met de gedachte om de SB Classic te gaan vervangen voor een SB Touch. Daarnaast had ik het idee om mijn tv weg te doen. Maar kreeg een rolberoerte hoe snel die tv's in prijs dalen dat ik het totaal niet lucratief vond om dit te gaan doen.

In de kerstvakantie ga ik tevens een luistersessie beleggen voor een 805Di, misschien de 803Di eens ook beluisteren als dat kan om te zien of dat nog een upgrade waard is op lange termijn. Al met al wat roering dus, maar meer uit interesse en nieuwsgierigheid niet omdat ik zo nodig zou moeten upgraden.

Wat ik mij overigens nog wel afvraag is of Marantz ooit nog eens komt met een opvolger van de SR9xxx series. De receiver van mij is de "zwakste" schakel, met name door het missen van HDMI en nieuwe geluidstechnieken. Uiteraard wel opgelost door een Blu-Ray speler met die functies en 7.1 output. Maar toch denk ik dat daar nog wel een puntje ter verbetering ligt.

Nu durf ik niet snel over te stappen op bijvoorbeeld Denon of Onkyo, enigsinds doordat de Marantz goed matched met de Classé CA2200 eindtrap. Kan het mis hebben uiteraard... maar goed iets wat je goed vind wil je graag wel zo houden  ;D


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on November  4, 2011, 11:49:09
Is dit niets voor je?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117124.0

Rotel, Arcam etc. zijn wel opties uiteraard. Rotel heb ik alleen qua combinatie met B&W 8xx series niet spectaculair genoeg gevonden.


WickedGame

Quote from: JCL on November  4, 2011, 15:42:11
Ook lang niet gek: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114197.0 :wub:

Ja dat is wel heel mooi, mee eens!

Maar verdient dan nog even een CA3200 eindtrap er extra bij  ;D En als ik dat ga doen zou een Classé SSP800 een logischere keus weer zijn dan de Arcam. Maar helaas bezig ik niet een dergelijke geldboom.

Mijn geldboom ziet er wat dor uit... net een soort Griekenland alleen dan zonder steun  ;D


mtissink

Quote from: WickedGame on November  4, 2011, 15:46:44
Mijn geldboom ziet er wat dor uit... net een soort Griekenland alleen dan zonder steun  ;D


Net een soort Griekenland dus....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: mtissink on November  4, 2011, 15:52:10
Net een soort Griekenland dus....

;) Ach dor genoeg om SSP800 en CA3200 als droom te beschouwen. Wel een hele leuke droom natuurlijk  ;D

Maar heb eens even gekeken op de receiver markt, en ik zou voor een upgrade toch wel bij merken komen als Arcam, Rotel of de hogere lijnen van Denon/Onkyo. Toch maar eens verder onderzoeken wat wijsheid is. Mijn SR7500 is goed en staat prima zijn mannetje.

Om even wat duidelijkheid te scheppen hoe de situatie is heb ik een tekening bijgevoegd.

- De CDP502 en CA-2200 samen met de 803D zijn voor het stereo deel. CDP502 heeft een VV ingebouwd zitten en zit gebalanceerd aangesloten aan de CA-2200. 

- Met surround schakel ik de Marantz SR7500 in, en schakel ik de CA-2200 over naar Unbalanced zodat die nu signaal ontvangt van de SR7500. De Marantz stuurt de HTM2 en de 805S aan, de CA-2200 stuurt de 803D aan.

Deze situatie werkt perfect. Tenzij jullie anders van mening zijn dan hoor ik dat ook graag.


mtissink

Nee hoor.., ziet er uit als een goede aansluiting. Erg mooi om die CDP als pre te gebruiken!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LittleNinja

Ik dacht ook aan een Dune. De Oppo's zijn geen volwaardige mediaspelers.

Je kunt ook een normale mediaspeler nemen en met een Octava HDMI + 7.1 audio switch gaan werken.. Die decodeert naar (L)PCM in 7.1 en je kunt meteen naar TV en beamer distribueren...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on November  4, 2011, 21:37:52
Ik dacht ook aan een Dune. De Oppo's zijn geen volwaardige mediaspelers.

Je kunt ook een normale mediaspeler nemen en met een Octava HDMI + 7.1 audio switch gaan werken.. Die decodeert naar (L)PCM in 7.1 en je kunt meteen naar TV en beamer distribueren...

Kijk ik kan vele kanten nog op. Maar denk een nieuwe receiver misschien nog wel eens de mooiste upgrade kan zijn dan met half/half oplossingen ga werken. Qua streaming veel over nagedacht maar wil het dan met UTP bekabeling doen en daar zit een mega uitdaging qua aanleggen. En je kent mij ik ga niet zomaar overstag, en switch nog wel eens van gedachten  ;D

LittleNinja

Daar heb ik ook wel eens last van.. ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"