Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: The Vampire on November 27, 2010, 11:20:07
oke, ik kom zelf straks op 3 / 3.5m te zitten maar twijfel nog of 80cm dan te hoog uitkomt. hoop het niet anders moet ik ook weer naar een ander meubel kijken, maar denk wel dat dat optisch gezien ook het beste idee is.

Heb jij nou van de bruin/rode kerstballen in je boom??

Wat ik heb gedaan is ongeveer wat jij nu hebt gedaan (afgeplakt) en dan op de plek gaan zitten waar je vandaan kijkt. Is het hinderlijk dan lager, is het prima dan zo laten.

WickedGame

Vorige week een beamer verkregen voor niets en die heb ik maar eens aan een testje onderworpen. Ik als iemand die niet zoveel waarde hecht aan het beeld ging ik zonder enige verwachtingen de test aan.

De beamer is een Optoma type 774n.




Qua specs: Klikje voor specs

Heb voor de test gebruik gemaakt van een 5 meter lange HDMI kabel met een HDMI naar DVI Adapter. De bron die ik heb gebruikt is een CDP-502 van Classé. Het scherm wat is gebruikt is een crappy diaprojector scherm op statief! Niet echt ideaal maar goed je moet ergens mee beginnen  ;D

Al met al moet ik zeggen dat de beamer een heel mooi plaatje aflevert. En dan is die nog niet eens optimaal gecalibreerd wat nog zou moeten. Ondanks een DLP en de kans op regenboogeffecten, heb ik er zelf tijdens het kijken nauwelijks last van gehad.

Het film kijken is toch wel een leuke beleving op deze manier. Zeker ook de grote en het idee er midden in te zitten is wel erg prettig. Of dit dan ook betekend dat ik een vaste opstelling ga maken is het antwoord simpel: NEE.

Heb er simpel weg geen ruimte voor om de beamer aan plafond te bevestigen en scherm te gaan inbouwen in het plafond. Kies dus voor een ander doeleinden en dat is puur voor de fun eens wat te projecteren en ook mee te nemen naar andere voor bijvoorbeeld voetbal webstrijden/gamen/film etc.

En dat komt dan vervolgens bij mijn volgende vraag. Ik wil een ander projectiescherm gaan hanteren en dan moet het een portable scherm gaan worden.

Heb dit scherm op het oog: Celexon Ultramobile Plus Professional

Specs:
- Zichtbaar oppervlak 174  x 174 cm
- 3cm zwarte rand links en rechts; 4,5cm boven
- 46 cm zwarte voorloop onder
- Gewicht: 12,5  kg
- Optimaal voor presentaties en Home cinema met 1,2 Gain
- Traploos in hoogte verstelbaar
- Zwarte, lichtdichte achterkant
- Schaarmechanisme met gasdrukveren
- Aluminiumkoffer
- Razendsnel op- en afgebouwd met slechts twee handgrepen




Nu hebben ze daar 3 varianten in:

- 180 x 180 (1:1)
- 180 x 135 (4:3)
- 180 x 102 (16:9)

Welk scherm moet ik nu gaan hanteren? De beamer kan volgens de specs 4:3 en 16:9.

En is dit scherm natuurlijk wat?

GijsP

Ik zou voor 16:9 gaan, aangezien je dan bij films een stuk minder last heb van vlakken waar niets op wordt geprojecteerd. Stuk beter voor de beleving dus! Verder heb ik zelf geen ervaring met zo'n scherm, maar het lijkt me beter om (als je niet van plan bent om met je scherm te gaan slepen) een vast scherm te nemen..
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

WickedGame

Quote from: GijsP on November 29, 2010, 10:08:26
Ik zou voor 16:9 gaan, aangezien je dan bij films een stuk minder last heb van vlakken waar niets op wordt geprojecteerd. Stuk beter voor de beleving dus! Verder heb ik zelf geen ervaring met zo'n scherm, maar het lijkt me beter om (als je niet van plan bent om met je scherm te gaan slepen) een vast scherm te nemen..

Zoals ik in de post al had gemeld heb ik geen ruimte voor vast scherm. Dus het moet een portable ding worden. Mede ook om eens mee te nemen naar vrienden voor voetbal kijken etc. Dus er gaat met het scherm gesleept worden  ;D

16:9 is dus het meest ideale formaat als ik het zo begrijp. Ook als je er bijvoorbeeld op gaat gamen?

KoenL

Voor zover mij duidelijk is, is gamen tegenwoordig ook gewoon breedbeeld, 16:9 dus.
Zou wel een fantastisch beeld geven zeg! O0

Robbert54

Quote from: WickedGame on November 29, 2010, 13:02:54
Zoals ik in de post al had gemeld heb ik geen ruimte voor vast scherm. Dus het moet een portable ding worden. Mede ook om eens mee te nemen naar vrienden voor voetbal kijken etc. Dus er gaat met het scherm gesleept worden  ;D

16:9 is dus het meest ideale formaat als ik het zo begrijp. Ook als je er bijvoorbeeld op gaat gamen?
gamen is altijd breedbeeld tegenwoordig. 720p. of met de Wii kun je ook gewoon breedbeeld kiezen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

GijsP

Quote from: WickedGame on November 29, 2010, 13:02:54
Zoals ik in de post al had gemeld heb ik geen ruimte voor vast scherm. Dus het moet een portable ding worden. Mede ook om eens mee te nemen naar vrienden voor voetbal kijken etc. Dus er gaat met het scherm gesleept worden  ;D

16:9 is dus het meest ideale formaat als ik het zo begrijp. Ook als je er bijvoorbeeld op gaat gamen?

Haha, je hebt gelijk; klein beetje overheen gelezen denk.. :P Maar daar heb je gelijk een groot voordeel te pakken voor een verplaatsbaar scherm!
En inderdaad zoals de rest al zegt; 16:9 is op dit moment de ideale maat (ook voor gamen.)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

WickedGame

Gaat in iedergeval een 16:9 portable worden. Nu even zoeken naar wat mooie schermen zijn die prijs/kwaliteit erg goed liggen. Want de prijzen liggen nogal uiteen.

MLCinema

Volgens mij heeft Optoma ook portable schermen in het assortiment, voor ik dacht onder de 200 euro voor een 73" breedbeeld doek. Althans dat staat me bij uit de tijd dat ik er zelf naar op zoek was.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Roger Black


WickedGame

Quote from: Roger Black on January 11, 2011, 15:55:42
Wat heb je toch een gave set! :inlove:

Thanks! Ben er zelf uiteraard ook erg tevreden mee.

Wensen zal ik altijd hebben, en ook dromen. Maar in iedergeval dit jaar zal mijn topic rustig blijven. Heb geen plannen om iets te gaan wijzigen aan de set. Scheelt weer geld voor andere doelen  ;D

WickedGame

Post 5100

Wat anders als 5000.... en eerlijk gezegd had ik dat ook niet door :)

Anyway post deze post uiteraard in mijn eigen topic. Is er wat veranderd? Nee eerlijk gezegd ben ik nog steeds tevreden dat ik nog steeds geen noodzaak zie uberhaupt nog iets te veranderen. Wil wel nog de 805Di en de HTM4Di eens beluisteren. Op het gebied van Classé ook erg tevreden en ook zeker geen noodzaak tot verandering. De subwoofer van REL wel eens aan getwijfeld, maar voor echte verbetering dien ik weer diep in de buidel te tasten en heb daar eerlijk gezegd geen zin in.

Dus geld gaat nu op aan wat BD's, LP's en CD's.

LittleNinja

#712
De projector heeft een 4:3 (XGA) resolutie... Je kunt dus wel een 16:9 scherm kiezen, maar om het beeld dan te vullen zal je ook buiten het scherm moeten projecteren.

Kijk of er ook een eco stand op zit zodat je de lamp wat kan dimmen... 4300 lumen is nogal veel voor een filmweergave. Dit soort projectoren worden doorgaans ingezet voor kantoorpresentaties in relatief lichte ruimten. Daarnaast zal de lamp in een eco stand ook langer mee gaan.

EDIT

Even de handleiding doorgenomen.. Je kunt de "Brightness mode" op STD zetten ipv Bright.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

De beamer is gratis verkregen en meer voor just fun. Heb er mee getest met de CDP-502 vanaf HDMI naar DVI en 1080i pakte de beamer mooi op. Met wat modus en bright settings nog best een grappig effect. Het is nooit de bedoeling om hier altijd naar te kijken, maar gewoon fun. En dat doet de beamer prima. Ohw en voetbalwedstrijden doet die ook ronduit prima ;)

Maar dit wordt geen nieuw project, en beamer gaat er ook niet komen voor film kijken.

Softpower

Je hebt ook een mooie set-up.

Als je het geld er voor over hebt zpu ik eens naar een b&w db1 sub gaan luisteren. Erg top! Voldyne dd is beest maar db1 doet niet onder. Kleinere ruimtes is db1 geschikter denk ik...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on July 15, 2011, 23:48:37
Je hebt ook een mooie set-up.

Als je het geld er voor over hebt zpu ik eens naar een b&w db1 sub gaan luisteren. Erg top! Voldyne dd is beest maar db1 doet niet onder. Kleinere ruimtes is db1 geschikter denk ik...

Zal zo eens zoeken naar de DB1, al doet mijn Rel Stadium III het erg goed ben best geinteresseerd in iets anders. Velodyne DD12 heeft ook mijn interesse. En kleine ruimte, het is 45m2 totaal dus zo heel klein is het ook niet.

Zal niet direct overstag gaan maar als het echt een meerwaarde gaat leveren dan is er een mogelijkheid voor een subwoofer upgrade.

Softpower

Quote from: WickedGame on July 16, 2011, 10:56:19
Zal zo eens zoeken naar de DB1, al doet mijn Rel Stadium III het erg goed ben best geinteresseerd in iets anders. Velodyne DD12 heeft ook mijn interesse. En kleine ruimte, het is 45m2 totaal dus zo heel klein is het ook niet.

Zal niet direct overstag gaan maar als het echt een meerwaarde gaat leveren dan is er een mogelijkheid voor een subwoofer upgrade.

Nee dat is geen kleine ruimte.. Maar daar past ie goed...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on July 16, 2011, 13:07:07
Nee dat is geen kleine ruimte.. Maar daar past ie goed...

Zal eens een keer met mijn pa gaan luisteren. Ook hij is wel geinteresseerd om zijn REL Stadium III voor een andere sub in te wisselen. Stuurde hem de link van de B&W en daar was hij wel enthousiast over qua looks.

Softpower

Quote from: WickedGame on July 18, 2011, 08:22:18
Zal eens een keer met mijn pa gaan luisteren. Ook hij is wel geinteresseerd om zijn REL Stadium III voor een andere sub in te wisselen. Stuurde hem de link van de B&W en daar was hij wel enthousiast over qua looks.

Ben benieuwd... Hij is top in te regelen...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on July 18, 2011, 17:50:14
Ben benieuwd... Hij is top in te regelen...

Ja benieuwd ben ik ook, nu nog een dealer vinden die hem heeft staan en bereid is voor een thuis vergelijk. Maar goed geen haast :D Alsof de REL zo'n vervelende sub is :D

Softpower

Quote from: WickedGame on July 18, 2011, 19:48:08
Ja benieuwd ben ik ook, nu nog een dealer vinden die hem heeft staan en bereid is voor een thuis vergelijk. Maar goed geen haast :D Alsof de REL zo'n vervelende sub is :D

Mijn dealer is daar toe bereid. Dat hebben ze een paar weken terug bij een andere klant ook gedaan.. Maar goed die heeft al zijn spul daar gekocht dus ik weet niet hoe ze er bij nieuwe klanten tegen aan kijken...

Ik heb m kort gehoord... En hij staat hoog op mijn lijstje.. :D
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on July 19, 2011, 00:38:50
Mijn dealer is daar toe bereid. Dat hebben ze een paar weken terug bij een andere klant ook gedaan.. Maar goed die heeft al zijn spul daar gekocht dus ik weet niet hoe ze er bij nieuwe klanten tegen aan kijken...

Ik heb m kort gehoord... En hij staat hoog op mijn lijstje.. :D

En wie is je dealer? Ben zelf totaal niet dealer gebonden, laat staan als ik het goedkoper in Duitsland kan halen of ergens anders doe ik dat ook. Wat dat blijf ik wel een nederlander  ;D

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame


WickedGame

Ik heb weer eens een gedachte, en een volgende stap die ik wil gaan maken. En dat is na muziek streaming (Squeezebox) nu ook video streaming te gaan doen. Dit ga ik doen over een netwerkkabel of via het stopcontact. Maar dan de steamer voor video, zoveel merken en mogelijkheden en hier heb ik geen kaas van gegeten.

Wat ik wel wil is wel duidelijk:

- NAS als opslag streamend over netwerk
- BD-rip ondersteuning.
- Ingebouwde DAC voor geluidomzetting DTS-HD etc. ivm verouderde receiver

Wat zijn dan zoal mijn keuzes of ga ik nat op het laatste punt?