Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Even snel gekeken en nog niet alle tijd gehad om af te stellen maar even de volgende punten.

- 7.1 channel instellingen stonden alle speakers met DB's bijgeschaald en ingesteld maar niet de SW (nodig of niet?)
- Rel Stadium III stond niet op goede modus (scheelt aanzienlijk) en ook de instelling sub gewijzigd (heeft nog iets meer aandacht nodig)
- De slam zit er al aardig in nu met The Dark Knight (sorry buren).

Dus ben op de goede weg.

WickedGame

Nou het heeft mij een avondje gekost, wat getweak met de draaiknop. En zit nu op de goede weg. Zal wel een DB meter eens binnenkort aanschaffen om de laatste puntjes op de i te zetten. Probleem met de subwoofer en high-level zat zoals ik al een beetje had verwacht aan de REL kant.

De modus stond niet goed en om maar te zwijgen over de overige instellingen. Dus hupsakee REL alles op 0 gezet en vanaf scratch aan begonnen. En tja soms heb je dan even rinkelende deuren en ramen  ;D (thank god geen boze buren).

Naar mate de avonden vorderde steeds beter afgesteld. Zit alleen nog even met 1 vraagje en dat is aan de receiver kant. De 7.1 input had op alle kanalen wat DB instellingen. Alleen de subwoofer heb ik nooit met DB gevoed. Is dit nodig? Of zeggen jullie niet noodzakelijk dit moet je in de subwoofer regelen?

Gisteren Transformers: Revenge of the Fallen gekeken en de slam was er! Het instellen is overigens gebeurd op jullie aanraden met The Dark Knight. En de slam zit er erg goed in nu.

HTip

De aanhouder wint :thumbs-up:

Wat het level van de subwoofer betreft, ook voor de 7.1 ingang moet je dezelfde instellingen hanteren (dus ook de sub). Het is meestal wel dat het mastervolume tijdens spelen dan hoger moet, maar als je nog genoeg vermogen over hebt is dat geen probleem.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 17, 2010, 08:12:14
De aanhouder wint :thumbs-up:

Wat het level van de subwoofer betreft, ook voor de 7.1 ingang moet je dezelfde instellingen hanteren (dus ook de sub). Het is meestal wel dat het mastervolume tijdens spelen dan hoger moet, maar als je nog genoeg vermogen over hebt is dat geen probleem.

True de aanhouder wint. Het dient nog wel wat aandacht maar dan moet ik toch een DB meter hebben en even iemand die nog wat puntjes op de i mag komen zetten  ;D

WickedGame

I know I know ben er vroeg bij   :xmas:


WickedGame

En nog als laatste voor de oplettende kijker de BD7004 in de kast  :D


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ajbeefde

Nice !!!! 

Hier ook al een beetje kerstsfeer, gezellig....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTip

Inderdaad een beetje vroeg ;D maar wel erg sfeervol :xmas:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Ik zou het zelf te vroeg vinden, maar sfeervol is het inderdaad wel  :xmas:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Waarschijnlijk kon de vrouw des huizes zich niet meer in bedwang houden....wat is dat toch met kerst  :tongue2: :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

diceman

Ziet er goed uit zo, mooie apperatuur en sfeervol ingericht.
En kerst kan niet vroeg genoeg beginnen voor moeders de vrouw zie ik ;D

JeKa

Wat zijn er toch veel (lompe  :P) kerels die denken dat sfeer, smaak, verzorging etc. altijd vanuit "moeders de vrouw" komt... We leven in 2010 hoor!

Alex Groningen

Quote from: WickedGame on November 20, 2010, 16:58:42
I know I know ben er vroeg bij   :xmas:




Ach, een beetje vroeg maakt niet uit. Het gaat weer een gezellige tijd worden en begin december (voor 5 december) is het hier bij mij thuis ook weer helemaal in kerstsfeer. :xmas:



Edit: Nog de complimenten voor je mooie en gezellige huis.

Alex Groningen

Quote from: JeKa on November 21, 2010, 20:51:56
Wat zijn er toch veel (lompe  :P) kerels die denken dat sfeer, smaak, verzorging etc. altijd vanuit "moeders de vrouw" komt... We leven in 2010 hoor!


En hier sluit ik me helemaal bij aan.

WickedGame

Quote from: Madhouse on November 21, 2010, 19:28:28
Waarschijnlijk kon de vrouw des huizes zich niet meer in bedwang houden....wat is dat toch met kerst  :tongue2: :D

En dan te bedenken dat ik vrijgezel ben  :blink:

Heb ik nu toch mijn vrouwelijke kant de overhand laten nemen  ;D

Quote from: JeKa on November 21, 2010, 20:51:56
Wat zijn er toch veel (lompe  :P) kerels die denken dat sfeer, smaak, verzorging etc. altijd vanuit "moeders de vrouw" komt... We leven in 2010 hoor!

:pompom: Mee eens! :)

Quote from: Alex Groningen on November 21, 2010, 21:01:10

Ach, een beetje vroeg maakt niet uit. Het gaat weer een gezellige tijd worden en begin december (voor 5 december) is het hier bij mij thuis ook weer helemaal in kerstsfeer. :xmas:



Edit: Nog de complimenten voor je mooie en gezellige huis.

De sfeer is echt verhogend met zo'n boom!

Laat de kerst maar komen  :xmas:

Madhouse

Quote from: WickedGame on November 22, 2010, 07:45:34
En dan te bedenken dat ik vrijgezel ben  :blink:

Heb ik nu toch mijn vrouwelijke kant de overhand laten nemen  ;D

Dat blijkt wel  :D ;) ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frank2

zeer mooi ingericht huis, precies mijn smaak, en nog een mooie set ook. (alleen hangt de tv voor mijn gevoel aan de hoge kant)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: Madhouse on November 22, 2010, 08:03:42
Dat blijkt wel  :D ;) ;)

;D

Quote from: frank2 on November 22, 2010, 08:10:43
zeer mooi ingericht huis, precies mijn smaak, en nog een mooie set ook. (alleen hangt de tv voor mijn gevoel aan de hoge kant)

Thanks :) Inrichting had ik een paar eisen. Het moest modern zijn maar niet koud overkomen. Dus de combinatie van design elementen met warme elementen was een pre. En daarin ben ik wel aardig geslaagd denk ik.

Wat betreft de TV hangt die wel wat hoger, maar zeker niet TE hoog. Het is echt prima tv kijken zonder je nek te hoeven kantelen. Komt ook omdat de afstand toch al gauw een meter of 3 / 3,5 is. Als ik er dichter op had gezeten was het meer aan de orde geweest. Heb overigens nog wel de speling de TV lager te hangen maar niet noodzakelijk naar mijn mening.

Peerless Monster

Sfeer! Wauw. Je hebt er wel oog voor wicked!
Erg leuk om te doen ook lijkt me. Relaxend...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: The Vampire on November 26, 2010, 22:52:12
hoe hoog hangt je tv eigenlijk??

Onderkant tv hangt 1,20 vanaf de grond. Hou wel rekening ermee dat ik er 3,5/4 meter er vanaf zit. Als je dichterbij zit is iets lager hangen verstandiger. Ik kan hem overigens nog 20 cm laten dalen mocht het nodig zijn.

Robbert54

oke, ik kom zelf straks op 3 / 3.5m te zitten maar twijfel nog of 80cm dan te hoog uitkomt. hoop het niet anders moet ik ook weer naar een ander meubel kijken, maar denk wel dat dat optisch gezien ook het beste idee is.

Heb jij nou van de bruin/rode kerstballen in je boom??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: The Vampire on November 27, 2010, 11:20:07
oke, ik kom zelf straks op 3 / 3.5m te zitten maar twijfel nog of 80cm dan te hoog uitkomt. hoop het niet anders moet ik ook weer naar een ander meubel kijken, maar denk wel dat dat optisch gezien ook het beste idee is.

Heb jij nou van de bruin/rode kerstballen in je boom??

Zijn bruine ballen, al lijkt het op wat afstand rood.

Robbert54

Volgens mij heb ik dezelfde kleur gekocht. Heb alleen nog geen boom :-X maar ziet er iig goed uit! :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo