Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Robbert54

Quote from: WickedGame on October 19, 2010, 07:53:44
Okay, dan ga ik dat vandaag eens instellen. Kon moeilijk gisterenavond na 22:00 mijn buren gaan lastig vallen met een testtoon  ;D Al met al gisteren wel even snel de BBC Documentaire LIFE op Blu-Ray gezien en dat is echt adembenemend mooi zeg. Eens mijn pa laten zien, kijken of die dan ook snel over gaat naar Blu-Ray  :laugh:
Moet je die vleermuis scène even laten zien. Dan is hij zo om :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: The Vampire on October 19, 2010, 09:57:03
Moet je die vleermuis scène even laten zien. Dan is hij zo om :pompom:

Ik zat even huh  :blink: maar je bedoeld een scene op Life (heb nog niet alles gezien ;)) en dacht aan Batman  :wacko:

Robbert54

Quote from: WickedGame on October 19, 2010, 11:49:40
Ik zat even huh  :blink: maar je bedoeld een scene op Life (heb nog niet alles gezien ;)) en dacht aan Batman  :wacko:
:laugh: goedemorgeh.  Die scène is in slow-motion en echt heel scherp!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: The Vampire on October 19, 2010, 17:16:52
:laugh: goedemorgeh.  Die scène is in slow-motion en echt heel scherp!

Zal straks eens kijken, ben net uurtje bezig geweest met instellen van het geluid en heb het gevoel dat ik er bijna ben :D heerlijke dat tweaken  ;D

HTip

Quote from: WickedGame on October 19, 2010, 17:36:59
Zal straks eens kijken, ben net uurtje bezig geweest met instellen van het geluid en heb het gevoel dat ik er bijna ben :D heerlijke dat tweaken  ;D
Goed bezig! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Quote from: WickedGame on October 19, 2010, 17:36:59
Zal straks eens kijken, ben net uurtje bezig geweest met instellen van het geluid en heb het gevoel dat ik er bijna ben :D heerlijke dat tweaken  ;D

Mijn ervaring is dat je dan vervolgens na een paar weken nog wat verder gaat finetunen. Of zoals ik had, dat toen Bjorn langs kwam. Dat gebeurde eigenlijk 2 keer. In mijn vorige huis vroeg die of ik de stekker van de cd speler kon omdraaien in het stopcontact (en ja, hij had gelijk) en in mijn huidige huis vroeg die of ik de surrounds 0.5db harder kon zetten (en wederom had hij gelijk)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

Quote from: fugazi_2009 on October 19, 2010, 19:22:01
Mijn ervaring is dat je dan vervolgens na een paar weken nog wat verder gaat finetunen. Of zoals ik had, dat toen Bjorn langs kwam. Dat gebeurde eigenlijk 2 keer. In mijn vorige huis vroeg die of ik de stekker van de cd speler kon omdraaien in het stopcontact (en ja, hij had gelijk) en in mijn huidige huis vroeg die of ik de surrounds 0.5db harder kon zetten (en wederom had hij gelijk)
bizar he?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Quote from: fugazi_2009 on October 19, 2010, 19:22:01
Mijn ervaring is dat je dan vervolgens na een paar weken nog wat verder gaat finetunen. Of zoals ik had, dat toen Bjorn langs kwam. Dat gebeurde eigenlijk 2 keer. In mijn vorige huis vroeg die of ik de stekker van de cd speler kon omdraaien in het stopcontact (en ja, hij had gelijk) en in mijn huidige huis vroeg die of ik de surrounds 0.5db harder kon zetten (en wederom had hij gelijk)
Heb dezelfde ervaring ;)

Quote from: fugazi_2009 on October 19, 2010, 19:25:39
eng gewoon
+1
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

waar zal hij dat nou aan kunnen horen dan?? of is het gewoon een bizar zesde zintuig?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: fugazi_2009 on October 19, 2010, 19:22:01
Mijn ervaring is dat je dan vervolgens na een paar weken nog wat verder gaat finetunen. Of zoals ik had, dat toen Bjorn langs kwam. Dat gebeurde eigenlijk 2 keer. In mijn vorige huis vroeg die of ik de stekker van de cd speler kon omdraaien in het stopcontact (en ja, hij had gelijk) en in mijn huidige huis vroeg die of ik de surrounds 0.5db harder kon zetten (en wederom had hij gelijk)

Ach wie weet als ik beslis een Velodyne te nemen dat de heren van BB&G ook wel mijn set mogen beoordelen of tips doorgeven qua ruimte en instellingen. Ik geloof ook best dat er nog ruimte is voor verbeteringen, maar al met al moet ik zeggen dat ik na een anderhalf uur tweaken, luisteren, klooien, koffie drinken, gevulde speculaas eten, nog meer koffie, nog meer instellen en mijn oren laten rusten toch wel een nette soundbubble heb gecreëerd.

Quote from: The Vampire on October 19, 2010, 23:51:13
waar zal hij dat nou aan kunnen horen dan?? of is het gewoon een bizar zesde zintuig?

He hears even dead people! All the time  :eh:

WickedGame

Euhm mensen wat mis ik als ik geen bass management in zowel de Blu-Ray als de Receiver heb? Is dit echt een heel groot issue of valt het allemaal wel mee? Want moet eerlijk bekennen dat ik nu nog een uurtje heb zitten tweaken gisteren het geheel wel erg prettig vind klinken. had alleen wel graag gezien dat de Blu-Ray instellingen wat nauwkeuriger waren geweest qua decibels en qua afstanden. Dit doet mijn receiver aanzienlijk beter dan de Blu-Ray. Maar goed al met al ben ik wel tevreden hoe het nu draait....

Ook al zal er vast nog wel verbetering zijn in het geheel. Maar dat is voor een latere zorg  ;D

HTip

#612
Zonder bassmanagement is de integratie van de sub mogelijk een probleem. Maar als jij het prima vindt klinken, dan heb je er dus geen last van. Wat de timing en level betreft, kan je wel een behoorlijk verschil krijgen tussen analoog en digitaal als de receiver en BD-speler niet gelijk zijn ingesteld. Maar daar heb je ook weinig last van begrijp ik. Dus gewoon laten zo... :thumbs-up:

EDIT: O ja, ik heb "Genieten!" gekozen, want zo te lezen ben je tevreden en dat is wat telt. Upgraden kan altijd nog!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

die heb ik ook gekozen! idd upgraden kan altijd nog. je hebt nu al iets heel moois staan :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Quote from: WickedGame on October 20, 2010, 07:36:59
Ach wie weet als ik beslis een Velodyne te nemen dat de heren van BB&G ook wel mijn set mogen beoordelen of tips doorgeven qua ruimte en instellingen. Ik geloof ook best dat er nog ruimte is voor verbeteringen, maar al met al moet ik zeggen dat ik na een anderhalf uur tweaken, luisteren, klooien, koffie drinken, gevulde speculaas eten, nog meer koffie, nog meer instellen en mijn oren laten rusten toch wel een nette soundbubble heb gecreëerd.

He hears even dead people! All the time  :eh:

Als jij een DD koopt bij BB&G stellen ze je set ook af, geen issue ;) . De sub moet ingeregeld worden, maar dat kan alleen als de overige speakers ook goed zijn ;)


p.s. Op het gevaar af dat ik voor hun beslis :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: Blue-Eyes on October 23, 2010, 08:59:15
Als jij een DD koopt bij BB&G stellen ze je set ook af, geen issue ;) . De sub moet ingeregeld worden, maar dat kan alleen als de overige speakers ook goed zijn ;)
Kan ik over meepraten. Geen aspect van de set/ruimte blijft onbelicht. Bjorn is gewoon pas tevreden als het allemaal optimaal klinkt. Het kan wel zijn dat je ook dingen hoort, "mooie set, maar ik denk dat je meer uit je speakers kan halen met...", of "Ik ben niet zo kapot van je scherm" (dat laatste was in mijn geval, en daarom hangt hier nu een Stewart :D)

Quote
p.s. Op het gevaar af dat ik voor hun beslis :D :D
:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October 23, 2010, 08:59:15
Als jij een DD koopt bij BB&G stellen ze je set ook af, geen issue ;) . De sub moet ingeregeld worden, maar dat kan alleen als de overige speakers ook goed zijn ;)


p.s. Op het gevaar af dat ik voor hun beslis :D :D

Ach wie weet ooit, eerst maar even genieten. Tot op heden zeker geen spijt van de BD7004  ;D de sub is ook niet slecht maar daar ligt een verbeteringspuntje, net als de receiver uiteraard. Maar wat het presteert ben ik zeker niet ontevreden.

Peerless heeft overigens bij mijn pa geluisterd naar zijn opstelling en die is niet veel anders als ik heb staan. Ok een iets betere AV Receiver en speakers. Maar zijn verslag volgt nog........ ;)

WickedGame

Woensdagavond eenst lekker ervoor gaan zitten en weer eens plaatjes gedraaid. Wat een soundstage weet de platenspeler met de Phono (Jasmine) te creeeren. Keer op keer zit ik weer met mijn mond open vol verbazing.

1 ding is zeker de platenspeler gaat no-way weg, een cd-speler is goed maar dit is toch wel even een wereld op zichzelf. Software welke gehanteerd is:

Gare Du Nord - Love For Lunch



Gorillaz - Plastic Beach



David Guetta - One Love



Caro Emerald - Deletec Scenes From the Cutting Room Floor



Vooral Caro Emerald klinkt op LP vele malen beter dan de CD variant!





WickedGame

Een hele kleine aanwinst, maar wel 1 die noodzakelijk is  ;D

Via een sponsor op het forum een 2m HDMI kabel aangeschaft.

Kordz EVX



Deze komt tussen mijn CDP-502 en de Panasonic TV. Ben wel benieuwd hoe die zich verhoudt met de AudioQuest HDMI-3 die ik er ook tussen heb hangen.


Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Quote from: Etiennevh on November  3, 2010, 09:36:49
Mooie set!!

Thanks, zou ook nu even niet weten te verbeteren. Althans niet direct... heb wel wat wensen maar goed voorlopig maar even rustig aan doen. Eerst maar eens de wereld van Blu-Ray ontdekken  ;D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on November  3, 2010, 09:42:15
Heb je de sub al gekocht :D

Ik zag de DD18 inderdaad hier staan, het kriebelt maar kan het nu even niet erbij hebben. Daarnaast ben ik bang dat de DD18 mogelijk iets te groot is. Dus mogelijk een DD12 of DD15 ipv een DD18. Dat er ooit een Velodyne komt is wel zeker. Al moet ik hem eerst eens in een goed afgestelde ruimte eens beluisteren.

Maar het is wel een klein wensje, en de receiver zal een keer vervangen worden. Verder niet echt punten waarbij ik zou moeten verbeteren. Vind het geheel echt heel lekker klinken nu (eigen mening offcourse). Laat ik het zo zeggen ik geniet toch wel weer elk moment van mijn set zowel muzikaal als bij film weergave.

blue-eyes

Koop die DD18 en we ruilen :D



En hoe is het op jouw klus :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Ik val denk ik in herhaling, maar een sub kan niet te groot zijn, alleen te klein ;) De WAF speelt natuurlijk ook een rol en niet iedereen wil een kubus van 55cm in zijn kamer.

Mijn ruimte is een heel stuk kleiner dan jouw woonkamer :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive