Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Heb een dealtje kunnen maken...

Er komt iets met Blu  ;D

CoSo


HTip

Quote from: WickedGame on October 16, 2010, 12:19:44
Heb een dealtje kunnen maken...

Er komt iets met Blu  ;D

Spannend 8) Even denken... blur, bluetooth, rosa blu, ... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Nope ik hou het bij Marantz...

Heb voor het luttele bedrag van 237,- euro een nieuwe BD7004 op de kop getikt. Dat kon ik niet laten staan.

Hoe goed een Oppo ook misschien is, dit soort bedragen neem ik wel de BD7004  ;D

HTip

Quote from: WickedGame on October 16, 2010, 13:45:03
Nope ik hou het bij Marantz...

Heb voor het luttele bedrag van 237,- euro een nieuwe BD7004 op de kop getikt. Dat kon ik niet laten staan.

Hoe goed een Oppo ook misschien is, dit soort bedragen neem ik wel de BD7004  ;D
Dat is een mooie prijs voor een mooie speler. In de shoutout tussen de BD7004, CA650BD en Oppo BDP-83 (in verschillende mods) kwam de BD7004 er absoluut goed uit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sol

Gefeliciteerd, zeker voor zo'n mooi prijsje. En nog Marantz ook, dat wordt genieten! :clapping:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

CoSo

Quote from: WickedGame on October 16, 2010, 13:45:03
Nope ik hou het bij Marantz...

Heb voor het luttele bedrag van 237,- euro een nieuwe BD7004 op de kop getikt. Dat kon ik niet laten staan.

Hoe goed een Oppo ook misschien is, dit soort bedragen neem ik wel de BD7004  ;D
Qua uiterlijk misschien wel mooier.

Robbert54

gefeliciteerd! mooie speler. en mooi prijsje :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Quote from: CoSo on October 16, 2010, 17:08:02
Qua uiterlijk misschien wel mooier.

Uiterlijk maakt mij niet veel uit, komt in de kast.

Maar goed een dergelijke prijs laat ik gewoon niet lopen. En zo slecht is de BD7004 vast niet  ;D

WickedGame

Zal vanavond eens het apparaat gaan plaatsen. Moet nog even mijn Oehlbach 5.1 kabel opzoeken om die weer aan te sluiten (wie bewaart die heeft wat). Alleen nog even opzoek naar een Audioquest HDMI kabel.

En dan begint het instellen ben ik bang voor de audio :) Maar goed het houd je van de straat.  ;D

HTip

Quote from: WickedGame on October 18, 2010, 08:47:41
En dan begint het instellen ben ik bang voor de audio :) Maar goed het houd je van de straat.  ;D
Een klein zetje in de rug... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Hoe kom je aan zo'n mooie speler voor zo'n mooie prijs?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Quote from: HTip on October 16, 2010, 14:26:25
Dat is een mooie prijs voor een mooie speler. In de shoutout tussen de BD7004, CA650BD en Oppo BDP-83 (in verschillende mods) kwam de BD7004 er absoluut goed uit.

Is die shoot-out ergens beschreven of een verslag daarvan?

Quote from: Madhouse on October 18, 2010, 09:18:37
Hoe kom je aan zo'n mooie speler voor zo'n mooie prijs?

PM

Quote from: HTip on October 18, 2010, 09:17:14
Een klein zetje in de rug... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0 ;)

Thanks :D

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Even een vraagje omtrent audio instellingen. Als je Blu-ray als je receiver op de 7.1 input kan instellen. Welke is dan het meest handige om in te stellen?

WickedGame

Beginpost is aangevuld met wat tekst bij verbetertraject. En de poll is gereset.


JCL

Mooie upgrade! HD-audio is echt een klap beter dan SD-audio! Veel ruimtelijker en gedetailleerder.

Voor de poll heb ik gestemd op receiver aanpakken, maar vergeet voor al niet te genieten tussendoor (kan haast niet moeilijk zijn met zo'n geweldige set!)!

HTip

Quote from: WickedGame on October 18, 2010, 16:56:38
Even een vraagje omtrent audio instellingen. Als je Blu-ray als je receiver op de 7.1 input kan instellen. Welke is dan het meest handige om in te stellen?
De Marantz, tenminste mijn SR9600, heeft een schakelaar waarmee je toggelt tussen 7.1 analoog. Maakt bij mij niet uit welke bron er wordt gespeeld. Druk ik op die knop, dan wordt de 7.1 ingang geactiveerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on October 18, 2010, 19:25:22
De Marantz, tenminste mijn SR9600, heeft een schakelaar waarmee je toggelt tussen 7.1 analoog. Maakt bij mij niet uit welke bron er wordt gespeeld. Druk ik op die knop, dan wordt de 7.1 ingang geactiveerd.

Ja dat klopt, dat doet mijn SR7500 ook. Alleen ik kan zowel de 7.1 input op speakerniveau op de marantz SR7500 instellen als de Output 7.1 speakerniveau van de Blu-Ray. Nu is de vraag wat is wijsheid moet ik ze beide gaan instellen? Of alleen op de Blu-ray of alleen op de SR7500?

HTip

Dan snap ik 'm...

Als je in beide apparaten de level (volume) en timing (afstand) kan instellen, dan moet je dat ook doen. Als de BD-speler niet doet, zal deze het signaal verkeerd aanbieden. Misschien overbodig, maar de levels en timing moet natuurlijk gelijk zijn in beide apparaten.

Heeft jouw SR7500 nog post-processing en bass-management bij analoge ingangen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on October 18, 2010, 20:07:26
Dan snap ik 'm...

Als je in beide apparaten de level (volume) en timing (afstand) kan instellen, dan moet je dat ook doen. Als de BD-speler niet doet, zal deze het signaal verkeerd aanbieden. Misschien overbodig, maar de levels en timing moet natuurlijk gelijk zijn in beide apparaten.

Heeft jouw SR7500 nog post-processing en bass-management bij analoge ingangen?

Bass-Management en Post-Processing kan dr SR7500 niet, is die denk ik te oud voor :D

WickedGame

Even een resume of ik het een beetje begrijp...

- Blu-Ray 7.1 instellen
- Blu-Ray op LPCM doorvoer zetten?
- Receiver 7.1 input instellen met zelfde waardes als de Blu-Ray

Wat ik dan nog even niet begrijp is het volgende. De receiver is zelf ook gecalibreerd, slaat die in 7.1 stand dit dan over? Zo ja dan snap ik het, en als ik mij niet vergis zullen de standen van blu-ray/receiver op 7.1 overeen moeten komen met zoals de receiver zelf ook is afgesteld qua afstand en db's  ;D

HTip

Je snapt het! In 7.1 stand gaat het geluid rechtstreek naar de versterkers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on October 18, 2010, 22:05:37
Je snapt het! In 7.1 stand gaat het geluid rechtstreek naar de versterkers.

Okay, dan ga ik dat vandaag eens instellen. Kon moeilijk gisterenavond na 22:00 mijn buren gaan lastig vallen met een testtoon  ;D Al met al gisteren wel even snel de BBC Documentaire LIFE op Blu-Ray gezien en dat is echt adembenemend mooi zeg. Eens mijn pa laten zien, kijken of die dan ook snel over gaat naar Blu-Ray  :laugh: