Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Robbert54

kijk dan is dat weer duidelijk! :thumbs-up: bedankt voor de uitleg!

denk dat de Dune dan idd de beste oplossing voor je is. en ook nog goed genoeg met blu ray.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Ben gisteren eens even aan het testen geslagen of de stroomgroep met de Balanced Isolator Source het gewenste resultaat nu leverde. Want nu zou mijn stroom toch wel schoon moeten zijn. Dus heb het volgende apparaat eens op de wall-outlet aangesloten.



http://www.kempelektroniks.nl/Accessoires/Mains-Noise-Detector.aspx

Het resultaat was wat ik verwachte, een geruisloze groep zonder storingen of vervuiling. Tevens op de Classé gechecked of die een stabiele voedingswaarde binnenkrijgt en dat kreeg die. Waar normaal het toch wel iets fluctueerde blijft het nu compleet stabiel. Dit is dan ook te danken aan het KEMP Balanced Isolator Source blok.

Al met al heeft de aanleg van de stroomgroep en de source voor een positief resultaat geleid in de stroomlevering naar de apparatuur.

De volgende stap moet ik nog maar eens rustig over nadenken. Tot die tijd gaan we weer genieten  ;D

HTip

Mooie aanwinst. Zo breng je in 1 keer je hele (toch al niet geringe set) op een hoger niveau. Heb je al geluisterd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on June  1, 2010, 21:11:33
Mooie aanwinst. Zo breng je in 1 keer je hele (toch al niet geringe set) op een hoger niveau. Heb je al geluisterd?

Gisteren bezig geweest mijn meubel te verbouwen, want de EV kon niet goed de kast in i.v.m. kabels. Ben gisteren even bezig geweest met het boren van gaten in de achterwand voor de aansluitingen. Eenmaal dat gedaan alles aangesloten (erg leuk op gevoel XLR aansluiten). En begonnen met luisteren van de set nu op de stroomgroep.

De Classé gaf netjes de gebalanceerde voeding toevoer aan in het scherm, ook de Noise Detector liet blijken dat de stroomtoevoer 100% clean was. Dus het luisteren kon beginnen, en ja er is verschil! Vind zelf de rust die nu in het geluid is gekomen erg opvallend, ook in de laag weergave is de bas wat strakker geworden. Maar met name de rust was heel opvallend, zeker bij muziek met veel dynamiek viel dit heel erg op. Ik was dan ook positief verrast en kon tijdens het luisteren van Caro Emerald ook mijn glimlach niet verbergen.

Tevens een CD van Giel Beelen Top50 Covers erin gestopt, en bij het nummer van K'Choice - Breath (cover die K'choise heeft gekozen) kreeg ik gewoon kippenvel. Met een grote grijns op mijn mond wat cd's laten passeren en ook wat gestreamed met de Squeezebox en het beviel mij zeer goed.

Al met al is dus een stroomgroep een investering die het zeker meer dan waard is, en overigens gezien de kosten een must is voor iedereen. Want zo prijzig is een groep aanleggen niet (vind ik dan). Een Balanced Isolator Source van KEMP is wel een prijzig onderdeel, maar mijn inziens meer dan waard. Toch zou ik wel eens een shootout willen zien tussen PSAudio en KEMP. 

Zal de komende dagen mij nog even flink bezig houden met het testen en luisteren van de set. Met name naar de veranderingen. Ik kan ook een "vervuilde" wall-outlet nog testen om te luisteren welke verschillen ik nog meer kan ontdekken.

Al met al ben ik zeer tevreden tot nu toe hoe de set presteert.

Nu komt de hamvraag waar liggen nu mijn knelpunten qua set. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik niet voldoe aan HD-Audio en dat ik nog geen Blu-Ray speler of NMT heb die Blu-Ray kan weergeven. Maar goed dat is iets voor latere zorg. Voorlopig maar weer even genieten van een set die naar mijn mening naar een hoger plan getilt is.

HTip

Ik ben van mening dat de kwaliteit van de stroom voor een groot deel de kwaliteit van het geluid (en beeld) bepaalt. Mooi dat het voor jou ook goed werkt.

De KEMP Balanced Isolator Source versus de PS Audio Power Plant Premier shootout lijkt me ook een leuke test. Er zijn inmiddels al 5 PPP's bij forumleden (Martin_M, Nahpets, Thingman, Raphie en ik) en misschien nog anderen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Op grond van veranderingen is er niks gebeurd in mijn set :) Die draait nog steeds even voortreffelijk  ;D

Wel heb ik een interessante shoot-out gedaan bij Peerless Monster met Classe CDP-300 vs Classe CDP-502 met als doel te ontdekken wat de verschillen zijn op het audio gedeelte van beide spelers!

Het uitgebreide verslag valt hier te lezen: Het verslag van de CDP-300 vs CDP502

Teejoo

Ik heb gestemd op een blu-ray speler. Als ik nu terugkijk was blu-ray voor mij dè stap die het beeld op een bijna even hoog niveau tilde als het geluid. En bij jou is het geluid toch ook al heel aardig op orde. ;) Daarnaast is er met een blu-ray speler relatief veel bang for the bucks te halen.

WickedGame

Quote from: Teejoo on August 26, 2010, 08:42:51
Ik heb gestemd op een blu-ray speler. Als ik nu terugkijk was blu-ray voor mij dè stap die het beeld op een bijna even hoog niveau tilde als het geluid. En bij jou is het geluid toch ook al heel aardig op orde. ;) Daarnaast is er met een blu-ray speler relatief veel bang for the bucks te halen.

Het beeld is inderdaad 1 essentieel onderdeel, maar ook zeker het geluid. En zoals in mijn topic vraag omtrent audio kwaliteit moet het een speler worden met een goede DAC omdat het analoog aangesloten moet gaan worden. Hier kan ik (zolang ik geen andere receiver koop) vrij weinig aan veranderen.

De voorgestelde Pioneer BDP-LX91 ga ik zeker even bestuderen. Nadeel is dat de speler toch alweer wat maanden mee draait en de markt van Blu-Ray verschrikkelijk hard gaat. Zo hard dat prijzen drastisch dalen.

Anderzijds naast de Pioneer heb ik de spelers van Marantz op het oog. En uiteraard Oppo ook maar meegenomen waarvan mijn voorkeur wel dan naar een SE gaat of naar een getweaked model zoals de Nuforce Edition.

Nu heb ik geen haass, maar ga wel proberen bepaalde spelers op proef te nemen om eens te kijken wat voor een effect het heeft in mijn set.


Teejoo

Het meest sterke punt van de Oppo is dat hij erg goed ondersteund wordt en eenvoudig regiovrij te maken is.

WickedGame

Quote from: Teejoo on August 26, 2010, 09:03:35
Het meest sterke punt van de Oppo is dat hij erg goed ondersteund wordt en eenvoudig regiovrij te maken is.

Dat is uiteraard niet verkeerd die ondersteuning. En regiovrij is van mij niet eens van belang. Denk dat ik toch maar eens iemand met een Oppo wil gaan uitnodigen voor een luistersessie. Is toch de beste manier om te testen hoe de speler zich in de set zich gaat houden.


WickedGame

Nog even iets leuks of doms in iedergeval in de categorie: "Ik hoor iets maar wat is het probleem".

Had op aanraden van Rens wat cd's aangeschaft en zat lekker te luisteren tot ik op een bepaalde frequentie (voornamelijk een uithaal van een vrouw bij een bepaald nummer) een gruwelijke resonantie ontdekte in mijn rechter luidspreker. Je kent het wel, direct angstzweet en doomscenario's in je hoofd, van is de speaker nu kapot, moet ik hem straks weg brengen etc. etc.

CD weer opgezet en gaan luisteren om welke conus het nou zou moeten gaan die de resonantie oplevert. Tweeter, nee die was het niet! De lage tonen evenmin... maar bij de middentoner (kevlar) kwam het geluid vandaan... Hmm... speakerkabel gechecked! Maar dat zat goed, alles nagelopen ook dat zat perfect vast.

Bron maar eens gecontroleerd maar ook dat was het niet.

Toen toch maar even mijn stofkap van de rechter speaker afgehaald en gekeken... niks raars te zien. Ohw, wacht! De B&W heeft een plug in de Kevlarconus zitten. Je raad het nooit! maar die zat dus iets los gedraait waardoor die op een bepaalde frequentie ging mee resoneren!  :blink:

Een gevalletje DOHHHHHH!!!! was wel even op zijn plaats!  ;D

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on August 30, 2010, 12:42:00
Nog even iets leuks of doms in iedergeval in de categorie: "Ik hoor iets maar wat is het probleem".

Had op aanraden van Rens wat cd's aangeschaft en zat lekker te luisteren tot ik op een bepaalde frequentie (voornamelijk een uithaal van een vrouw bij een bepaald nummer) een gruwelijke resonantie ontdekte in mijn rechter luidspreker. Je kent het wel, direct angstzweet en doomscenario's in je hoofd, van is de speaker nu kapot, moet ik hem straks weg brengen etc. etc.

CD weer opgezet en gaan luisteren om welke conus het nou zou moeten gaan die de resonantie oplevert. Tweeter, nee die was het niet! De lage tonen evenmin... maar bij de middentoner (kevlar) kwam het geluid vandaan... Hmm... speakerkabel gechecked! Maar dat zat goed, alles nagelopen ook dat zat perfect vast.

Bron maar eens gecontroleerd maar ook dat was het niet.

Toen toch maar even mijn stofkap van de rechter speaker afgehaald en gekeken... niks raars te zien. Ohw, wacht! De B&W heeft een plug in de Kevlarconus zitten. Je raad het nooit! maar die zat dus iets los gedraait waardoor die op een bepaalde frequentie ging mee resoneren!  :blink:

Een gevalletje DOHHHHHH!!!! was wel even op zijn plaats!  ;D

Wat ontzettend cool!! ;D
Wel goed dat je het uiteindelijk hebt kunnen vinden, want het angstzweet zit er goed in, inderdaad als het dus echt mis lijkt ;).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2010, 12:56:02
Wat ontzettend cool!! ;D
Wel goed dat je het uiteindelijk hebt kunnen vinden, want het angstzweet zit er goed in, inderdaad als het dus echt mis lijkt ;).



Altijd je eigen fouten accepteren  ;D

Was inderdaad even zweten :) Maar gisteren volop genoten van cd's.  :headbanging:

WickedGame

Even een klein vraagje/overweging.

Heb nog een Logitech Harmony 1000 in doos liggen. Nog geen tijd gehad om deze in te stellen en zal of nog gebeuren of misschien niet. Het misschien niet, is afhankelijk op basis van de antwoorden.

Er wordt hier nu veel met de Philips Pronto gewerkt, en dat spreekt mij wel aan vanwege de vrijheid van zelf je AB programmeren. Anderzijds is mij inziens wel de vraag wat een Pronto als meerwaarde heeft boven de Harmony 1000.

M.a.w. waarom zou ik kijken naar een Pronto als ik een Harmony 1000 heb liggen?

En hoe moeilijk/makkelijk is het programmeren van een Pronto? Welke taal wordt hiervoor gehanteerd?

blue-eyes

Als je basics van de Pronto gebruikt kan je alles wat je wil. Prontoscripting gaat nog een stap verder. Maar dat is aan jezelf om je daarin te verdiepen.
Ik kan alle activities aanmaken, gebruiken en "opleuken".

Meerwaarde? Ik de 1000 niet.

Ik denk gemak, meer mogelijkheden (oa pronto scripting), meer vrijheden om iets eigens te maken. Mooier uiterlijk, maar dat ik smaak.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on September  1, 2010, 12:02:20
Als je basics van de Pronto gebruikt kan je alles wat je wil. Prontoscripting gaat nog een stap verder. Maar dat is aan jezelf om je daarin te verdiepen.
Ik kan alle activities aanmaken, gebruiken en "opleuken".

Meerwaarde? Ik de 1000 niet.

Ik denk gemak, meer mogelijkheden (oa pronto scripting), meer vrijheden om iets eigens te maken. Mooier uiterlijk, maar dat ik smaak.

Hmmm... ga eens rustig over nadenken. Nu even kijken wat de Harmony 1000 voor mij kan betekenen.

WickedGame

De opstelling is wat veranderd na de vorige keer, dus maar even een klein foto updatetje :)




WickedGame

En deeltje 2  ;D

Robbert54

blijft een prachtige set in een prachtig appartement!!  :worship: alleen nog wat doen aan al die afstandsbedieningen ;)



en een blu-ray speler
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo


HTip

Mooie sfeeropnamen van een geweldige set 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: The Vampire on September  1, 2010, 22:01:11
blijft een prachtige set in een prachtig appartement!!  :worship: alleen nog wat doen aan al die afstandsbedieningen ;)



en een blu-ray speler

Ja, met de afstandbedieningen ben ik bezig. Heb de Harmony 1000 gisteren gepakt en ben er mee bezig maar heb nog wat oneffenheden in de opstart momenten zitten. Dus ben nog wel even zoet. Als het echt dramatisch wordt of dingen niet kunnen dan neig ik misschien ook wel naar een Pronto.

En blu-ray heeft geen haast, komt vanzelf wel. Wil eigenlijk eens kijken of iemand een keer zijn Oppo SE of een gemodificeerde editie in mijn set wil zetten om te kijken hoe die functioneert. Dus mocht iemand een Oppo hebben en bereid is om een demo te geven in mijn set dan hoor ik dat graag. :D

Quote from: Alex Groningen on September  1, 2010, 22:27:51
Wat een juweel van een draaitafel. :wub:

Hij staat niet voor niets prominent in het zicht. Naast het feit dat het een juweel is speelt die ook nog eens de sterren van de hemel.

Quote from: The Vampire on September  1, 2010, 22:28:34
ja, bijna zonde van die stofkap

:dry: Wil jij dan de speler afstoffen?  ;D Ding is een magneet voor stof.

Quote from: CoSo on September  1, 2010, 22:49:20
Erg mooi  :inlove:

Thanks, jij mag ook niet klagen :)

Quote from: HTip on September  1, 2010, 23:49:50
Mooie sfeeropnamen van een geweldige set 8)

Thanks :D




WickedGame

Iemand die een Oppo B83SE of een gemodificeerde Oppo in mijn set wil laten beluisteren? Ben toch wel benieuwd naar deze Blu-Ray speler maar weet nog niet of dit mijn echte keus gaat worden. Dit met name omdat ik analoog wil aansluiten (receiver kan geen HDMI aan).

Dus vooral de analoge kwaliteiten dienen te worden getest.