Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April 14, 2009, 09:54:22
Aanvulling:

Ik heb zelf dit niet toegepast.
Je kan in mijn beleving kiezen voor optimaal geluid (lees plaatsen Center op gelijke hoogte met je frontspeakers) of een ideale beeldhoogte.

Mijn centerspeaker is exact in lijn met mijn frontspeakers, derhalve hangt het scherm hoger dan de aangedragen vuistregel.
Persoonlijk vind ik dat geen issue, ik zak wel wat onderuit ;D

Het meubel is 50cm hoog, hierop komt de center te staan met een eigen hoogte van 28cm. Heb dus een totaal hoogte van 78cm vanaf de vloer gemeten (fysiek denk ik 80cm vanwege vloer). Ik reken dan nog 5 centimeter erbij. Dit betekent in mijn geval dat de onderkant van de tv op een hoogte komt van +/- 85cm. Lijkt me voor het ophangen van de tv niet eens zo slecht.

De center zal doordat het meubel al 50cm is op redelijk dezelfde hoogte komen te staan als de 805S speakers.

LittleNinja

Quote from: Blue-Eyes on April 14, 2009, 09:54:22
Aanvulling:

Ik heb zelf dit niet toegepast.
Je kan in mijn beleving kiezen voor optimaal geluid (lees plaatsen Center op gelijke hoogte met je frontspeakers) of een ideale beeldhoogte.

Mijn centerspeaker is exact in lijn met mijn frontspeakers, derhalve hangt het scherm hoger dan de aangedragen vuistregel.
Persoonlijk vind ik dat geen issue, ik zak wel wat onderuit ;D

Maar dan zitten de speakers niet meer op oor hoogte... ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on April 14, 2009, 11:16:35
Maar dan zitten de speakers niet meer op oor hoogte... ;D

En zo hou je altijd wel wat om over na te denken  ;D

blue-eyes

Quote from: LittleNinja on April 14, 2009, 11:16:35
Maar dan zitten de speakers niet meer op oor hoogte... ;D

Ik wist dat mijn argument ergens mank ging lopen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Je kan natuurlijk wel je hoofd schuin houden zodat er 1 oor nog redelijk op de juiste hoogte zit..

Andere oplossing voor de ideale scherm hoogte is om je bank ernstig op te hogen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sol

Quote from: WickedGame on April  8, 2009, 10:33:47
Haha, graag want ben geen bier drinker... en wijn komt helaas niet in kratjes  :eh:

Zo'n aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan! ;D

Quote from: WickedGame on April 14, 2009, 10:43:19
Het meubel is 50cm hoog, hierop komt de center te staan met een eigen hoogte van 28cm. Heb dus een totaal hoogte van 78cm vanaf de vloer gemeten (fysiek denk ik 80cm vanwege vloer). Ik reken dan nog 5 centimeter erbij. Dit betekent in mijn geval dat de onderkant van de tv op een hoogte komt van +/- 85cm. Lijkt me voor het ophangen van de tv niet eens zo slecht.

De center zal doordat het meubel al 50cm is op redelijk dezelfde hoogte komen te staan als de 805S speakers.

Klinkt niet verkeerd! Misschien de TV nog ietsje hoger, maar ik heb zo'n gevoel dat het allemaal wel goed komt. :D
Zou wel moeten na al dat gemeet, zou je zeggen. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Zoals eerder beloofd wat impressies hoe het ervoor staat:





Keuken:




De keuken lijkt helemaal goed te komen. Toch ook hier fouten, het verlaagde plafond is niet correct en op kunstige wijze geprobeerd te repareren. Nou niet dus compleet opnieuw mag het erin zonder boorgaten en opvulkit. Daarnaast door het niet goed uitmeten staat mijn kookeiland niet goed, is hierdoor door slecht meten mijn werkblad van natuursteen verkeerd gezaagd en hierdoor onbruikbaar! Chapeau! Mag dus ook overnieuw... je zou haast willen dat je erbij zou staan...

Badkamer:





De badkamer zal zo worden opgeleverd. Bij sleutel ontvangst slopen we direct de wastafel en alle kranen eruit. Hiervoor komen de eerder getoonde kranen, badkamermeubel en de douchewand. Helaas gaat het tegelwerk eraf, want dit is zo scheef als wat, op de foto lijkt het nog wat maar heb het nu al afgekeurd. Hoe strak mijn wc getegeld was hoe scheef hier...onacceptabel!

Maar goed ik hou goede moed (wat moet ik anders)


WickedGame

Quote from: Sol on April 14, 2009, 20:35:06
Zo'n aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan! ;D

Klinkt niet verkeerd! Misschien de TV nog ietsje hoger, maar ik heb zo'n gevoel dat het allemaal wel goed komt. :D
Zou wel moeten na al dat gemeet, zou je zeggen. ;)

De patient ;) komt allemaal goed :) En dat aanbod mag je ook niet afslaan zo vaak geef ik dergelijke aanbiedingen niet :P

R

Dat is cool! wel sneu van de missers die gemaakt zijn. Heb je ook een foto van je huiskamer? Die mooie ramen ;)

-madison-

Fraai zeg!! Maar erg jammer dat ze de afwerking "wat minder" doen :-\
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: R on April 14, 2009, 21:43:40
Dat is cool! wel sneu van de missers die gemaakt zijn. Heb je ook een foto van je huiskamer? Die mooie ramen ;)

Die foto's zijn er wel ;)

Tja de missers is maar 1 ding, het loopt op veel fronten fout. En het is nu in een stadium gekomen dat rechtsgang onvermijdelijk word. Niet echt prettig, maar er zijn hele grove fouten gemaakt door zowel bouwer als gemeente. En dit resulteert op langer termijn op hoge kosten die op conto van de bewoners komt. Een situatie die totaal niet wenselijk is, laat staan ook niet om gevraagd is.

Hoe het appartement word afgewerkt zit ik met mijn neus er bovenop. Gelukkig heb ik dan nog mijn vader die bouwtechnische kennis heeft (senior projectleider BAM). Maar leuk is anders, zelfs hij schrikt van dit soort wanprestaties van de bouwer en eventuele onderaannemers. Het nadeel is dat je hierdoor een lijst gaat krijgen van afkeurpunten bij oplevering, om dit te voorkomen gaan we kijken of we via Vereniging Eigen Huis een vooroplevering kunnen doen om de grootste punten voor de oplevering al te laten oppakken.

Quote from: -madison- on April 14, 2009, 22:18:49
Fraai zeg!! Maar erg jammer dat ze de afwerking "wat minder" doen :-\

Tja, het is treurig... maar goed ik hou goede hoop! dan ben ik maar een zeikerd  :tounge:

Quote from: Robbert54 on April 15, 2009, 00:50:16
heeeeel mooi! mooie ramen ook :inlove:

In het gehele pand ben ik de enige met die half ronde ramen. Overige appartementen zijn uitgerust met vierkante ramen.

Quote from: LittleNinja on April 15, 2009, 06:14:10
Erg gave stijl!! Dat wordt prettig vertoeven!!

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk :) En gaat ook wel goedkomen uiteindelijk.

JeKa


HTip

Ziet er schitterend uit! Alleen balen van de bouw, man! Sterkte!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Quote from: WickedGame on April 14, 2009, 21:18:49
Zoals eerder beloofd wat impressies hoe het ervoor staat:





Keuken:




De keuken lijkt helemaal goed te komen. Toch ook hier fouten, het verlaagde plafond is niet correct en op kunstige wijze geprobeerd te repareren. Nou niet dus compleet opnieuw mag het erin zonder boorgaten en opvulkit. Daarnaast door het niet goed uitmeten staat mijn kookeiland niet goed, is hierdoor door slecht meten mijn werkblad van natuursteen verkeerd gezaagd en hierdoor onbruikbaar! Chapeau! Mag dus ook overnieuw... je zou haast willen dat je erbij zou staan...

Badkamer:





De badkamer zal zo worden opgeleverd. Bij sleutel ontvangst slopen we direct de wastafel en alle kranen eruit. Hiervoor komen de eerder getoonde kranen, badkamermeubel en de douchewand. Helaas gaat het tegelwerk eraf, want dit is zo scheef als wat, op de foto lijkt het nog wat maar heb het nu al afgekeurd. Hoe strak mijn wc getegeld was hoe scheef hier...onacceptabel!

Maar goed ik hou goede moed (wat moet ik anders)

Zo op de foto's ziet het er goed uit, mooie buitengevels ook overal. Waar kom jij nog precies te zitten? (pijltje! ;D)
Wel een doodzonde van die fouten (kan het geen foutjes noemen :-X) zeg, lijkt wel alsof ze er een sport van maken..!

Anyway, die raampartijen zijn inderdaad erg mooi. Zoals alles eigenlijk wel. Vanaf je eerste schetsjes kon je al wel een idee krijgen (en toen vond ik het al prachtig :)) maar nu begint het echt te leven. Een paar foto's van de living area zouden ook niet misplaatst zijn. ;)

En inderdaad gewoon met je neus er bovenop blijven zitten, want anders schiet het niet op en heb je er alsnog geen zak aan.

Succes / sterkte met het verdere verloop van de 'zaak'! ;)

Quote from: WickedGame on April 14, 2009, 21:19:40
De patient ;) komt allemaal goed :) En dat aanbod mag je ook niet afslaan zo vaak geef ik dergelijke aanbiedingen niet :P

Bedoel je nou 'de patiënt' of 'be patient'? ;D :P ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on April 15, 2009, 19:12:33
Zo op de foto's ziet het er goed uit, mooie buitengevels ook overal. Waar kom jij nog precies te zitten? (pijltje! ;D)
Wel een doodzonde van die fouten (kan het geen foutjes noemen :-X) zeg, lijkt wel alsof ze er een sport van maken..!

Anyway, die raampartijen zijn inderdaad erg mooi. Zoals alles eigenlijk wel. Vanaf je eerste schetsjes kon je al wel een idee krijgen (en toen vond ik het al prachtig :)) maar nu begint het echt te leven. Een paar foto's van de living area zouden ook niet misplaatst zijn. ;)

En inderdaad gewoon met je neus er bovenop blijven zitten, want anders schiet het niet op en heb je er alsnog geen zak aan.

Succes / sterkte met het verdere verloop van de 'zaak'! ;)

Bedoel je nou 'de patiënt' of 'be patient'? ;D :P ;)

Scherp! ;) Be Patient dus :P

Ik zag tot mijn stomme verbazing en eigen stommiteit dat ik vergeten ben op die kijkersdag een foto te maken van de complete living. Was ook te druk om fouten te ontdekken en die op foto vast te leggen....

WickedGame

Quote from: HTip on April 15, 2009, 18:11:53
Ziet er schitterend uit! Alleen balen van de bouw, man! Sterkte!

Tja, ach zit er met mijn neus maar bovenop. Hoorde net dat de bouwer not amused was dat we een vooronderzoek door Vereniging Eigenhuis wilde laten doen. als je dat soort reacties hoort ga je je bijna afvragen of de bouwer wel goed bouwt, als je zeker ben van je product heb je ook weinig te vrezen lijkt mij.

Robbert54

Quote from: WickedGame on April 16, 2009, 13:36:12
Tja, ach zit er met mijn neus maar bovenop. Hoorde net dat de bouwer not amused was dat we een vooronderzoek door Vereniging Eigenhuis wilde laten doen. als je dat soort reacties hoort ga je je bijna afvragen of de bouwer wel goed bouwt, als je zeker ben van je product heb je ook weinig te vrezen lijkt mij.
dat is idd een beetje een vreemde reactie. wel goed dat zo'n vooronderzoek laat doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: WickedGame on April 16, 2009, 13:36:12
Tja, ach zit er met mijn neus maar bovenop. Hoorde net dat de bouwer not amused was dat we een vooronderzoek door Vereniging Eigenhuis wilde laten doen. als je dat soort reacties hoort ga je je bijna afvragen of de bouwer wel goed bouwt, als je zeker ben van je product heb je ook weinig te vrezen lijkt mij.

Goed idee. Wij hadden met een ISO-gecertificeerde aannemer bij oplevering 47 punten :o, waarvan enkele ernstig. Zonder VEH hadden we een veel slechtere positie gehad...

Klinkt als dat jullie aannemer bang is :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on April 16, 2009, 14:59:38
Goed idee. Wij hadden met een ISO-gecertificeerde aannemer bij oplevering 47 punten :o, waarvan enkele ernstig. Zonder VEH hadden we een veel slechtere positie gehad...

Klinkt als dat jullie aannemer bang is :unsure:

Het kost je wel weer 100 euro, maar goed voor 100 euro heb ik dat er wel voor over. Opzich zou ik zelf met mijn vader wel de punten kunnen opsporen, maar laat dit keer maar een externe partij het doen die een frisse blik erop heeft. Waarom de aannemer deze houding aanneemt is mij mogelijk wel duidelijk, maar dat is ook iets wat nog speelt en ik zolang er geen uitslag is vanuit de juridische hoek nog niets over meld.

WickedGame

Bouwer heeft ingestemd om de voorkeuring te laten doen door Vereniging Eigenhuis. We hebben hem ook als motivatie opgegeven om op deze manier de grote gebreken direct aan het licht te brengen en de bouwer nog in zijn bouwtijd de gelegenheid te geven dit op te lossen. To be continued!

LittleNinja

Een belgische ISO certificering? :devil: Flauwekul natuurlijk. ;)

In dit geval betekent het waarschijnlijk dat alle gemaakte fouten structureel terug komen in de door hen opgestelde procedures.. ;D

Quote from: HTip on April 16, 2009, 14:59:38
Goed idee. Wij hadden met een ISO-gecertificeerde aannemer bij oplevering 47 punten :o, waarvan enkele ernstig. Zonder VEH hadden we een veel slechtere positie gehad...

Klinkt als dat jullie aannemer bang is :unsure:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on April 17, 2009, 12:25:12
Een belgische ISO certificering? :devil: Flauwekul natuurlijk. ;)

In dit geval betekent het waarschijnlijk dat alle gemaakte fouten structureel terug komen in de door hen opgestelde procedures.. ;D

;D Was nog in het vorige huis in Nederland >:D In België bouwen ze beter :P

Leuke was toen ze niet accuraat reageerden en met oplossingen kwamen ik vroeg of in de ISO-procedures stond dat ze niet moesten reageren op mails, brieven (aangetekend), etc. En toen ik dreigde met een audit door Lloyds (het bedrijf waar ik toen werkte was toen ook met een certificering bezig en ik kende dus een aantal mensen) was het allemaal erg snel opgelost ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Wicked trekt zijn klusbroek alvast aan want 14 Mei krijg ik de sleutel! Kreeg net de brief binnen  :laugh:

Nu in de tussentijd wel de puntjes op de i zetten met de bouwer en met de oplevering maar dit gaat goed komen. Heb er de volste vertrouwen in. Mijn dag kan niet meer stuk vandaag... kap ook meteen maar met werken vandaag  :P