Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Nog minder bevredigend nieuws... de muur is wat te dun om een goede kabelgoot te vrezen. Dus nu kan ik of een mooie buis onder mijn tv maken van mooi metaal (heb wel adresjes) of toch voor een voorzetwand (kost me wat ruimte). Word weer leuk onderzoekje (leuk joh nieuw huis  ;D)

Maar goed de HDMI kabels heb ik nu haha.

MartijnR

Quote from: Sol on March  5, 2009, 21:26:33
Ehh.. wat werkt er dan volgens jou bij de gemeente? :-\

Goed, beter geformuleerd dan van mijn kant: wie wijkt er af van de bouwvergunning? Is dat de fout van de ambtenaar die deze vergunning toetst, of van degene die de afwijking neerzet?

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Sol

Quote from: WickedGame on March  9, 2009, 19:25:23
Nog minder bevredigend nieuws... de muur is wat te dun om een goede kabelgoot te vrezen. Dus nu kan ik of een mooie buis onder mijn tv maken van mooi metaal (heb wel adresjes) of toch voor een voorzetwand (kost me wat ruimte). Word weer leuk onderzoekje (leuk joh nieuw huis  ;D)

Maar goed de HDMI kabels heb ik nu haha.

;)

Quote from: MartijnR on March  9, 2009, 20:29:23
Goed, beter geformuleerd dan van mijn kant: wie wijkt er af van de bouwvergunning? Is dat de fout van de ambtenaar die deze vergunning toetst, of van degene die de afwijking neerzet?

Martijn

Ik zeg beide partijen. Tuurlijk, de fout moet eerst gemaakt worden. Maar deze dient ook opgemerkt / geïnspecteerd te worden...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: MartijnR on March  9, 2009, 20:29:23
Goed, beter geformuleerd dan van mijn kant: wie wijkt er af van de bouwvergunning? Is dat de fout van de ambtenaar die deze vergunning toetst, of van degene die de afwijking neerzet?

Martijn

Mijn inziens is de eerste verantwoordelijke de bouwer die afwijkt (door tot nu toe onduidelijke redenen) en niet meld aan de kopers die iets gekocht hebben op basis van technische specificaties. Als tweede is de gemeente fout en dan met name de persoon die aangesteld is de bouw te controleren of deze gebouwd word volgens bouwvergunning die afgegeven is door de gemeente.

Beide blaam, en beide hun werk niet goed uitgevoerd.

WickedGame

Hupsakee heb dan weer wat beter nieuws! Week 18 t/m Week 20 is de oplevering van het complex. Dus het nadert nu, en er is eindelijk iets definitiefs afgegeven i.p.v. speculaties. Helaas heeft het bouwvergunningen verhaal nog een rare wending gekregen en is dit op dit moment tot een juridische procedure opgelopen (voorzieningenrechter).

Maar goed even iets anders. Ik heb een muurbeugel nodig voor de TH46PZ85, en zoek een beugel voor vlak aan de muur. Liefst moet de beugel zo dicht mogelijk tegen de muur, maar de kabels moeten wel aangesloten kunnen worden. Iemand hier tips of types/merken beugels die hier aan voldoen of heeft iemand ervaring met een bepaalde beugel?

sj0er-D

gefeliciteerd! onder andere Vogel's heeft een handig systeem. niet echt in de zin van een beugel, meer een rek met haken achter op de televisie die aan een op de muur bevestigd frame word gehangen:

http://www.vogels.com/pages/consumer/products/details.aspx?classification=80&subclassification=31&id=499

WickedGame

Quote from: sj0er-D on March 30, 2009, 15:37:17
gefeliciteerd! onder andere Vogel's heeft een handig systeem. niet echt in de zin van een beugel, meer een rek met haken achter op de televisie die aan een op de muur bevestigd frame word gehangen:

http://www.vogels.com/pages/consumer/products/details.aspx?classification=80&subclassification=31&id=499

Had deze oplossing gezien, alleen heb ik geen idee hoe dicht de tv op de muur dan komt en hoe je dan zit met de kabels. Heb zoals eerder is te lezen helaas toch niet de mogelijkheid om het weg te vrezen i.v.m. de dikte van de muur. Dus moet naar een andere oplossing zoeken.

Sol

Gefeliciteerd! :thumbs-up:
Dus het betrekken van je nieuwe stulpje begint nu echt te naderen... ;D
Misschien kan Raymen een mooi beugeltje voor je fixen? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on March 30, 2009, 18:40:12
Gefeliciteerd! :thumbs-up:
Dus het betrekken van je nieuwe stulpje begint nu echt te naderen... ;D
Misschien kan Raymen een mooi beugeltje voor je fixen? ;)

Ja het nadert erg snel, helaas niet tijdens mijn verjaardag (7 april) dat had leuker geweest. Maar goed 8 april maar eens zien hoe het er allemaal voor staat. Zover ik weet zijn alle zaken geplaatst en is het nu een kwestie van afwerken. En kan ik eindelijk eens wat mensen in gereedstelling brengen om te gaan spuiten, vloertje leggen, bouwontvochters te plaatsen etc. etc.  ;D

Beugel laten maken is een idee... maar heb nog geen idee dan hoe en wat ik zou willen. De vogel beugels blijken wel effectief te zijn en zeker de VFW065 lijkt me een simpele maar doeltreffende oplossing.

WickedGame

Niemand hier die een 46" tv aan een beugel heeft hangen en mij kan vertellen of ik met bijvoorbeeld de VFW065 makkelijk de HDMI kabel kan aansluiten? Want anders koop ik weer een beugel en loop ik daar tegen aan. Zou zonde zijn want de Audioquest HDMI kabels heb ik al gekocht  ;D

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on April  3, 2009, 12:16:33
Heeft Pana zelf ook geen beugels op de markt? :-\

Geen idee eerlijk gezegd...  ;D Zal eens kijken. Waarom is het nou zo lekker weer... geen zin meer om te werken. Gelukkig 14:00 klaar maar net even buiten lopen is niet goed voor je werkmotivatie  :P

MLCinema

Die VFW065 moet wel lukken volgens mij. Wij hebben er in de winkel een Philips 47PFL9703 aan hangen, en daar gaat de hdmi probleemloos in. Past perfect, hangt wel strak maar niet te strak tegen de muur.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sol

Quote from: WickedGame on April  3, 2009, 12:38:00
Geen idee eerlijk gezegd...  ;D Zal eens kijken. Waarom is het nou zo lekker weer... geen zin meer om te werken. Gelukkig 14:00 klaar maar net even buiten lopen is niet goed voor je werkmotivatie  :P

Haha! En al iets gevonden? ;)

Tja...moet je maar niet buiten lopen he. :-X :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on April  3, 2009, 19:40:27
Haha! En al iets gevonden? ;)

Tja...moet je maar niet buiten lopen he. :-X :P

Ach is wel lekker hoor even een wandelingetje tussen de middag. Hele dag naar een scherm koekeloeren word je ook niet goed van. En om nu elke keer 3 deuren verderop te kwijlen bij 2 stagiaires is ook niet handig denk ik  ;D

Sol

Quote from: WickedGame on April  3, 2009, 20:49:51
Ach is wel lekker hoor even een wandelingetje tussen de middag. Hele dag naar een scherm koekeloeren word je ook niet goed van. En om nu elke keer 3 deuren verderop te kwijlen bij 2 stagiaires is ook niet handig denk ik  ;D

Komt ook niet echt ten goede van je productie.. :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Heb afgelopen weekend eens even gekeken op de zaak naar de beugel van Vogels en deze zal het wel gaan worden. Zal deze week op de kijkersdag van het appartement ook direct eens kijken waar die ongeveer geplaatst gaat worden en de hoogte van de tv. Zijn er regels omtrent de hoogte van een tv? Dus hoe hoog moet/kan deze hangen?

Daarnaast word het toch een kabelgoot welke ik mogelijk op maat laat maken van metaal. Met dan een soort van slede principe zodat makelijk kabels er weer ingelegd kunnen worden bij wijziging van setup. Nog even wat aan het nadenken hierover, het heeft ook niet de hoogste prioriteit.

Het appartement zelf dan nog. Dit nadert dus de afronding ondanks dat we als VvE flink wat protest hebben aangetekend vanwege de afwerking van het pand. Hierop zijn we nog druk mee bezig met zowel gemeente, bouwer als rechter. Als dit achter de rug is zal ik de situatie beschrijven wat er heeft gespeeld.

LittleNinja

Hi Wicked..

Ooit begrepen hier op het forum dat 60 cm vanaf de grond ideaal zou zijn, maar niet altijd haalbaar..
Die van mij hangt duidelijk hoger ( 1 of 1,1 meter ) en het bevalt mij prima. Ik zit ongeveer 4,5 meter van het scherm vandaan. Voor mij was dit ook noodzakelijk vanwege het meubel en de redelijk hoge centerspeaker.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

blue-eyes

Quote from: WickedGame on April  6, 2009, 13:43:05
Heb afgelopen weekend eens even gekeken op de zaak naar de beugel van Vogels en deze zal het wel gaan worden. Zal deze week op de kijkersdag van het appartement ook direct eens kijken waar die ongeveer geplaatst gaat worden en de hoogte van de tv. Zijn er regels omtrent de hoogte van een tv? Dus hoe hoog moet/kan deze hangen?

Ik hou altijd de vuistregel aan: midden van het scherm op hoogoogte.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April  6, 2009, 19:54:26
Ik hou altijd de vuistregel aan: midden van het scherm op hoogoogte.

Okay, zal dit even meenemen aankomende week op de kijkersdag. Even marker meenemen om iets af te tekenen. Heb alle maten dus kom daar wel uit. Thanks voor de tip!

Quote from: LittleNinja on April  6, 2009, 16:40:05
Hi Wicked..

Ooit begrepen hier op het forum dat 60 cm vanaf de grond ideaal zou zijn, maar niet altijd haalbaar..
Die van mij hangt duidelijk hoger ( 1 of 1,1 meter ) en het bevalt mij prima. Ik zit ongeveer 4,5 meter van het scherm vandaan. Voor mij was dit ook noodzakelijk vanwege het meubel en de redelijk hoge centerspeaker.



60 cm haal ik ook niet, dat is het meubel al. Zal bij mij wel iets hoger uitkomen ook i.v.m. de HTM2 Center. Opzich geen probleem zit er wel een stukje vanaf  ;D

Sol

Quote from: WickedGame on April  7, 2009, 07:15:11
Okay, zal dit even meenemen aankomende week op de kijkersdag. Even marker meenemen om iets af te tekenen. Heb alle maten dus kom daar wel uit. Thanks voor de tip!

Natuurlijk wel in zitpositie, he. ;) :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame


Sol

Als je nog hulp nodig hebt bij het leegdrinken ervan... ;) ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on April  7, 2009, 17:17:14
Als je nog hulp nodig hebt bij het leegdrinken ervan... ;) ;D

Haha, graag want ben geen bier drinker... en wijn komt helaas niet in kratjes  :eh:

Morgen eens lekker gaan meten. Moet uberhaupt nog veel dingen afmeten en doen. Damn nieuwbouw is leuk maar dat gemeet word je strontziek van. De getallen vliegen om me oren  :wacko: En nu maar hopen dat de acoustiek ook nog eens goed gaat komen als ik daar zit. Dat is nog maar afwachten en opnieuw alles in regelen. En het kriebelt bij me om naar Blu-ray te gaan...


blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on April  6, 2009, 19:54:26
Ik hou altijd de vuistregel aan: midden van het scherm op hoogoogte.

Aanvulling:

Ik heb zelf dit niet toegepast.
Je kan in mijn beleving kiezen voor optimaal geluid (lees plaatsen Center op gelijke hoogte met je frontspeakers) of een ideale beeldhoogte.

Mijn centerspeaker is exact in lijn met mijn frontspeakers, derhalve hangt het scherm hoger dan de aangedragen vuistregel.
Persoonlijk vind ik dat geen issue, ik zak wel wat onderuit ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey