Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

JeKa

Quote from: -madison- on February  4, 2009, 14:38:25
Hij heeft alleen de profielen aan z'n tv, die "leunen" dan rechtstreeks aan z'n voorzet wand.

Je hebt gelijk!

Indien je geen voorzetwand hebt is u-profielen aan de wand een goed idee.

Sol

Quote from: -madison- on February  4, 2009, 14:38:25
Hij heeft alleen de profielen aan z'n tv, die "leunen" dan rechtstreeks aan z'n voorzet wand.

Dichter op je muur kun je je TV niet krijgen, én het gewicht van de TV wordt verdeeld over een grotere oppervlakte aan muur... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Quote from: Sol on February  4, 2009, 16:11:38
Dichter op je muur kun je je TV niet krijgen, én het gewicht van de TV wordt verdeeld over een grotere oppervlakte aan muur... ;D

Dat hoor je mij ook niet zeggen ;D ;) Maar dan moet je wel een voorzet wand hebben..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WickedGame

Quote from: -madison- on February  5, 2009, 00:22:06
Dat hoor je mij ook niet zeggen ;D ;) Maar dan moet je wel een voorzet wand hebben..

Helaas heb ik die niet en kan die er ook niet komen vanwege ruimte. Dus ik zoek een oplossing voor aan de wand. Wat Sol wel goed zegt zoek ik een oplossing om het gewicht over meerdere punten goed te verdelen.

Sol

Quote from: WickedGame on February  5, 2009, 08:46:06
Helaas heb ik die niet en kan die er ook niet komen vanwege ruimte. Dus ik zoek een oplossing voor aan de wand. Wat Sol wel goed zegt zoek ik een oplossing om het gewicht over meerdere punten goed te verdelen.

Misschien heb ik er overheen gekeken, maar wat voor muur heb je dan waar de TV aan moet komen te hangen?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February  5, 2009, 09:18:51
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar wat voor muur heb je dan waar de TV aan moet komen te hangen?

Muur is geen dragende muur maar een muur die later geplaatst is. Ik denk dat het gibo blokken zijn waaruit dit is opgetrokken, dit kan ik morgen bekijken aangezien dan er een kijkersdag is ingelast.

Sol

Quote from: WickedGame on February  5, 2009, 09:20:17
Muur is geen dragende muur maar een muur die later geplaatst is. Ik denk dat het gibo blokken zijn waaruit dit is opgetrokken, dit kan ik morgen bekijken aangezien dan er een kijkersdag is ingelast.

Gibo? Nog nooit van gehoord. :P
Gipsbeton of kalkzandsteen zeker?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February  5, 2009, 09:47:56
Gibo? Nog nooit van gehoord. :P
Gipsbeton of kalkzandsteen zeker?

GIBO is als ik mij nog in de bouwkundig geneuzel kan herinneren Gibs beton ;)

Sol

Quote from: WickedGame on February  5, 2009, 09:54:58
GIBO is als ik mij nog in de bouwkundig geneuzel kan herinneren Gibs beton ;)

Linkje: http://www.gibo.nl/html/gipsblokken-tech.html ;)

Denk dat je met een stel inslagankers en een DIY stalen profiel al redelijk ver kunt komen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February  5, 2009, 09:59:16
Linkje: http://www.gibo.nl/html/gipsblokken-tech.html ;)

Denk dat je met een stel inslagankers en een DIY stalen profiel al redelijk ver kunt komen.

Morgen eerst even controleren wat ze werkelijk gebruikt hebben. En dan eens kijken naar de balast per mm2 die de tv gaat uitdrukken op de wand. Uit die berekening kom ik wel. Altijd handig mensen met bouwkundig inzicht in de familie, alleen heeft hij nog niet naar mijn uitdaging gekeken. Tevens moet ik even kijken hoe dik de wand is i.v.m. uitfrezen kabelgoot.

Genoeg uitdagingen in iedergeval te nemen  ;D

Sol

Quote from: WickedGame on February  5, 2009, 10:02:45
Morgen eerst even controleren wat ze werkelijk gebruikt hebben. En dan eens kijken naar de balast per mm2 die de tv gaat uitdrukken op de wand. Uit die berekening kom ik wel. Altijd handig mensen met bouwkundig inzicht in de familie, alleen heeft hij nog niet naar mijn uitdaging gekeken. Tevens moet ik even kijken hoe dik de wand is i.v.m. uitfrezen kabelgoot.

Genoeg uitdagingen in iedergeval te nemen  ;D

Lijkt me wel het handigst ja. ;)
Druk per mm² op de muur hang natuurlijk af van het aantal bevestigingspunten dat je gaat gebruiken, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet wijs te maken. ;)
Wordt nog een leuke verbouwing dus, ook. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February  5, 2009, 10:06:31
Lijkt me wel het handigst ja. ;)
Druk per mm² op de muur hang natuurlijk af van het aantal bevestigingspunten dat je gaat gebruiken, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet wijs te maken. ;)
Wordt nog een leuke verbouwing dus, ook. ;D

Na ontvangst van de sleutel wil ik er binnen 14 dagen in.

Benodigdheden:

- Schilders
- Vloerenlegger
- Werklui voor badkamer en voor vreeswerk
- 10 vrije dagen
- Stresscursus vooraf  ;D

WickedGame

Nou heb afgelopen vrijdag kijkersdag gehad en wat een drama (op het gebied van mijn ideeen)...  :(

Het muurtje waar de tv aan moet komen te hangen is een 70mm gipsblokken wand. Erg leuk natuurlijk, maar draagvermogens slecht. Tevens moet ik het vrezen waarschijnlijk uit me hoofdzetten ivm de complete stroomgroep voor de audio en tv die ik daar heb laten aanleggen. Dus moet nu maar eens kijken wat wijsheid is.

Verder ziet het er allemaal wel heel gelikt uit en zit er schot in de zaak. Badkamer en wc waren al compleet betegeld en alle leidingen liggen er al. Tevens waren ze bezig met de keuken de voorbereidingen daarvan i.v.m. kookeiland. Tussen neus en lippen door kwam de vermoedelijke opleverdatum ergens in de 3e week van April te liggen.

LittleNinja

Hi WG..

Volgens mij kan zo'n "wandje" makkelijk jouw TV dragen, mits je de juiste en voldoende pluggen gaat gebruiken.

Kun je de kabel van de groep niet tussen de wand en de vloer laten lopen? Of strak langs de wand, bedekt door een holle plint?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sol

Je zal dan in ieder geval zelf iets in elkaar moeten knutselen, zoals LN al aangeeft zul je wel genoeg van de juiste pluggen moeten gebruiken. Lange messing pluggen oid... :-/

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

De wand zou de tv mogelijk wel kunnen houden met genoeg pluggen dat klopt. Betekent wel een wat dikkere beugel met meet montage punten. De kabels vrezen word een leuk klusje, het zou in theorie wel kunnen maar we moeten kijken of de kabels die ik er doorheen wil leggen allemaal erdoor gaan. Dit vanwege toch een wat minder brede muur waarin gevreesd moet worden en ik nu een goot moet maken die minder groot is.

Anderzijds zat ik te denken aan een voorzetwand met verlichting erachter en daarop de tv te monteren. Achter de wand kan ik dan de kabels laten bungelen en de zijkanten afwerken. Maar goed dit is een alternatief.

@LN de tv lijkt te kunnen hangen maar vergis je niet in het gewicht van de 46" Pana.

WickedGame

Ohw helemaal vergeten te vermelden, maar gisteren mijn handtekening gezet onder de aankoop van 65m2 parket. Het word dus een Eiken selekt uitvoering (dus met zo minmogelijk noesten en plekjes). De afwerking word uiteindelijk een 2 componenten laklaag. Wilde eerst olie doen, maar gezien het onderhoud wat olie heeft en het feit dat het parket ook in de keuken komt toch voor lak gegaan. Scheelt veel in onderhoud en is beter af te nemen met ongelukjes (tja in een dronkenbui zou ik zomaar een fles wijn kunnen omkegelen  :happy:).

Qua kleur is het zoals ik al eerder heb gepost.

Sol

Gefeliciteerd! Er begint nu dus echt schot in de zaak te komen, mooi. ;)
Wordt absoluut een mooi appartementje, kan niet wachten op de fotoreportage... :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Quote from: Sol on February 12, 2009, 11:05:23
Gefeliciteerd! Er begint nu dus echt schot in de zaak te komen, mooi. ;)
Wordt absoluut een mooi appartementje, kan niet wachten op de fotoreportage... :P

Gezien de vloer verwacht ik hopelijk net voor eind mei alles af te hebben. Moet ook wel want eind mei ga ik naar Frankrijk toe om de Alpe D'huez te beklimmen.

De vloer kan namelijk pas gelegd worden als het appartement en vloer vocht vrij is. Dus bij sleutel ontvangst eerst de spuiter erin. Daarna grote ontvochters van de bouw in het appartement neerzetten. Week erna parket leveren, dit moet weer een week daar staan vanwege het aklimatiseren, en week erna word het gelegd.

Dus ondanks dat ik er tempo achter wil zetten ben ik helaas genoodzaakt om te wachten door keuzes die ik heb gemaakt. Het heeft ook voordelen, in de tijd dat het aan het ontvochtigen is kan ik de badkamer laten plaatsen en de slaapkamer voorzien van tapijt en eventueel dat al over verhuizen.

Sol

Als je terugkomt uit Frankrijk kun je straks dus lekker bijkomen in je nieuwe app. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

LittleNinja

Hmmm... Binnen 14 dagen er in? Dergelijke uitspraken heb ik ook weleens gedaan... maar nooit weten te realiseren. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on February 17, 2009, 06:59:10
Hmmm... Binnen 14 dagen er in? Dergelijke uitspraken heb ik ook weleens gedaan... maar nooit weten te realiseren. :blink:

Vergeet niet dat ik een pa heb in de bouw  ;) Maar de 14 dagen heb ik alweer wat moeten bijstellen want dat is nu niet meer haalbaar gezien de keuze van vloer. Met laminaat had het haalbaar geweest, maar met parket moet ik het uit mijn hoofd zetten. Ach een 3 weken moet dan toch wel lukken. In de tijd dat de schilder bezig is laat ik de badkamer opleveren en laat ik kort daarop de slaapkamer stofferen en voorzien van vloerbedekking.

Daarna is het gissen aangezien ik niet weet hoelang ze met de vloer bezig zullen zijn i.v.m. leggen, aklimatiseren, schuren en lakken.

Sol

Quote from: WickedGame on February 17, 2009, 08:31:17
Vergeet niet dat ik een pa heb in de bouw  ;)

Dan zul je er toch ook wel van op de hoogte zijn dat er altijd wel iets vertraging oploopt? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Quote from: LittleNinja on February 17, 2009, 06:59:10
Hmmm... Binnen 14 dagen er in? Dergelijke uitspraken heb ik ook weleens gedaan... maar nooit weten te realiseren. :blink:

Ik ben 3 maal verhuist, 3 maal met verbouwing en het is 3 maal gelukt.

Strak plannen, 's morgens 6 tot s' avonds 23:00 uur werken.
Gewoon doen. 2 Weken in de "ellende" is lang genoeg!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Sol on February 17, 2009, 08:55:33
Dan zul je er toch ook wel van op de hoogte zijn dat er altijd wel iets vertraging oploopt? ;)

De planning die ik nu heb is als volgt, en dat is op basis van genoeg capaciteit aan mensen:

Dag 1:
- sleutel ontvangst
- eerst wat zaken vrezen (gaat schilder/klusfiguur doen)
- direct de schilder erin. (Die verwachten 1 a 2 dagen nodig te hebben)
- zelfde dag nog de ontvochtigers erin.

Dag 2:
- schilders mogelijk nog aanwezig
- ontvochtigen
- badkamer laten leveren en monteren (1 a 2 dagen)

Dag 3:
- ontvochtigen
- slaapkamer voorzien van vloerbedekking
- bijhok voorzien van tegels (ga ik zelf doen)
- Leveren pakket (voor het aklimatiseren)

Dag 4:
- checken op vocht
- eventueel nog ontvochtigen
- parket aklimatiseren
- mogelijk al mijn slaapkamer over verhuizen

Dag 5:
- monteren van kleine dingen in badkamer en toilet
- monteren van kleine dingen in het bijhok
- afroepen van wasmachine en droger voor levering
- keuken alvast waar mogelijk inlaten ruimen met spullen.

Dag 6/7 en 8:
- Leggen van ondervloer
- Leggen van parket
- lakken
- schuren
- lakken
- mogelijk nog iets op schuren
- en aflakken.

Helaas mag je na het leggen even 1 a 2 dagen niet de vloer betreden. Dus dan zit je al op dag 10.

Dag 10/11/12/13 en 14 is voor verhuizing, inruimen en kleine klusjes als dingen ophangen als schilderijen etc. etc. Opzich moet het best wel in 14 dagen te doen zijn. Heb natuurlijk het voordeel dat badkamer, keuken en wc al bij levering zo goed als klaar worden opgeleverd (uitzondering is badkamer waar ik het meubel, douchewand en kranen ergens anders vandaan tover).

Quote from: Blue-Eyes on February 17, 2009, 09:00:34
Ik ben 3 maal verhuist, 3 maal met verbouwing en het is 3 maal gelukt.

Strak plannen, 's morgens 6 tot s' avonds 23:00 uur werken.
Gewoon doen. 2 Weken in de "ellende" is lang genoeg!

Klopt, moet te doen zijn... mijn ouders lukte het ook in 14 dagen en 20 man werklui  ;D