Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

LittleNinja

De plannen zien er goed uit Wicked!! Gave "semi klassieke" ramen!!

Wanneer zou de oplevering gaan plaats vinden?

Is het een beetje een goede aannemer?? ::)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

blue-eyes

Quote from: WickedGame on August 19, 2008, 20:49:40
Er werd mij vanmiddag gevraagd wanneer ik nu oprot uit het ouderlijk huis.

Altijd goed die vader - zoon gesprekken ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Ik weet niet zo zeker of hij doelde op een vader - zoon gesprek... Zeg ik dat correct Wicked?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja irukandji on August 20, 2008, 08:39:15
De plannen zien er goed uit Wicked!! Gave "semi klassieke" ramen!!

Wanneer zou de oplevering gaan plaats vinden?

Is het een beetje een goede aannemer?? ::)



Plannen zijn inderdaad top, en het doel van het project is om de "oude" grachtenpanden stijl te hanteren. Dus vandaar ook deze ramen.

Oplevering is een prognose tot nu toe en staat tot nu toe gepland rond maart/april 2009.

Aannemer is goed, maar heb een vader die in de bouw zit (projectleider) en die staat mij uiteraard bij met alle zaken. Ook zal hij zijn eigen mensen inzetten tot technische keuring als het zover is.

Quote from: Blue-Eyes on August 20, 2008, 08:50:22
Altijd goed die vader - zoon gesprekken ;D

Haha, was natuurijk met een vette knipoog.  ;D

Quote from: LittleNinja irukandji on August 20, 2008, 09:23:40
Ik weet niet zo zeker of hij doelde op een vader - zoon gesprek... Zeg ik dat correct Wicked?

Haha, nou enigzins heeft Blue-Eyes wel gelijk hoor. Was alleen gekscherend bedoeld. Hij zegt het soms met een knipoog van wanneer rot je nou eens op  ;D

MLCinema

Gaaf! Lijkt mij geen straf om in te wonen. Die ronde raam partij heeft net iets meer sfeer. Ik ben jaloers ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LittleNinja

Quote from: Marc.Visser on August 20, 2008, 11:57:22
Gaaf! Lijkt mij geen straf om in te wonen. Die ronde raam partij heeft net iets meer sfeer. Ik ben jaloers ;D

Tja, maar probeer daar maar eens een passend auralex paneel voor te vinden!!! ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: Marc.Visser on August 20, 2008, 11:57:22
Gaaf! Lijkt mij geen straf om in te wonen. Die ronde raam partij heeft net iets meer sfeer. Ik ben jaloers ;D

Voor die charmante ramen viel ik ook, maar ook voor het pand opzich. Het valt gewoon op in de omgeving. Overigens laat het jaloerse verder maar achterwegen want dit soort "leuke" projectjes kosten helaas toch nog wel een heleboel centjes. Ach verder mag het de pret niet drukken, ik haat alleen wachten....  ;D

Quote from: LittleNinja irukandji on August 20, 2008, 12:06:48
Tja, maar probeer daar maar eens een passend auralex paneel voor te vinden!!! ;D

Shit... niet aan gedacht! Huis kopen?  ;D

Nou de huiskamer gaat acoustisch niet aan worden gepast tot ik weet hoe het gaat klinken.

Overigens zit ik wel te denken aan audio in de badkamer en op het balkon. Maar ja hoe en wat nog niet duidelijk. Op het balkon kan de Marantz wel dienst doen aangezien ik de AB functie kan hanteren. Maar de badkamer is een ander verhaal. Ach altijd leuk brainstormen over projecten.

blue-eyes

Quote from: WickedGame on August 20, 2008, 09:30:09


Haha, was natuurijk met een vette knipoog.  ;D

Haha, nou enigzins heeft Blue-Eyes wel gelijk hoor. Was alleen gekscherend bedoeld. Hij zegt het soms met een knipoog van wanneer rot je nou eens op  ;D

Precies, ik had je vader dus goed ingeschoten gedurende die paar uurtjes dat jullie hier waren. Doe de groeten aan hem en zeg maar dat ie ook maar een setje Magnums moet kopen. Die had ie nooit aan jou moeten laten ;)



Maar mooi design, en lekker ruim. Daar past dat setje 803D's wel in ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 20, 2008, 22:17:07
Precies, ik had je vader dus goed ingeschoten gedurende die paar uurtjes dat jullie hier waren. Doe de groeten aan hem en zeg maar dat ie ook maar een setje Magnums moet kopen. Die had ie nooit aan jou moeten laten ;)



Maar mooi design, en lekker ruim. Daar past dat setje 803D's wel in ;D

Zal de groeten doen, en die magnums hebben al op zijn set gestaan. We zijn wel overtuigd van de meerwaarde ervan en zijn Shotgun setje staat dan ook nu te koop. Als er geen koper komt helaas het heeft niet echt haast namelijk.

Qua ruimte is het op de foto slecht te zien maar woonkamer is met keuken een 42m2. Een nette ruimte dus waar je wel mee uit de voeten kan. En een setje 803D past daar uiteraard wel in  ;D Maar voorlopig even niet.

WickedGame

Het appartement vordert nu in rap tempo en de 30ste deze maand heb ik een feestje ter ere van het hoogste punt. Nu is ook een echte voorlopige opleveringsdatum afgegeven van 30 Maart 2009. Dus het begint nu eindelijk dichtbij te komen.

De meubels had ik al wel besteld maar om beetje inzicht te geven zal ik het hier posten.



Lederenbank die uitgevoerd is met een "hufterproof" leersoort. Die verkoopster keek me nogal raar aan toen ik dat zei "Doe mij maar hufterproof leer"  ;D De bank is in een 3 zit bij 2,5 zits L-vorm + hocker.

De meubels zijn uit de Cielo lijn gekozen.

Dressoir


TV-Meubel (Welke op aanvraag word aangepast vanwege stalling audio  ;D


Salontafel


Eetkamertafel


Uiteraard direct aan verlichting gedacht...

De "Wood" collectie sprak me heel erg aan en is het ook geworden. Dit worden 3 tafel lampen, 1 staande lamp en een eetkamertafel lamp en 2 wandlampjes.



Om het geheel iets warmer te krijgen een karpet aangeschaft.


De eetkamer stoelen komen wel bij een ander bedrijf vandaan. En dat is het volgende geworden:

Topform Juno, alleen dan in de zwart leer.


Dus het begint vormen aan te nemen, en leef er steeds meer naar toe.

Nog maar even de plattegrond met de ingevulde meubels:




MLCinema

Ik zie plek voor een dedicated ruimte ;D. Mooie spulletjes uitgezocht hoor, zijn ook wel mijn smaak :). Nu kan het aftellen wel beginnen inderdaad!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Quote from: Marc.Visser on October 16, 2008, 21:44:01
Ik zie plek voor een dedicated ruimte ;D. Mooie spulletjes uitgezocht hoor, zijn ook wel mijn smaak :). Nu kan het aftellen wel beginnen inderdaad!

De ruimte waar het andere bed staat... Tja zou kunnen, maar ja waar laat ik mijn gasten dan?  ;D Nou ja de mannelijke gasten dan, de vrouwelijke deel ik wel mijn bed  ;)

R

Je bent er lekker op tijd bij met aanschaffen van alles! Ik zit in een vergelijkbare fase qua aankopen, maar ik kan er iets sneller in. Erg leuk om er zo naar toe te leven.

WickedGame

Quote from: R on October 17, 2008, 08:53:58
Je bent er lekker op tijd bij met aanschaffen van alles! Ik zit in een vergelijkbare fase qua aankopen, maar ik kan er iets sneller in. Erg leuk om er zo naar toe te leven.

Tja vond het gewoon het mooiste wat ik tegen ben gekomen en ook qua prijs mij erg stemde. Tuurlijk heb ik best wel mooiere dingen gezien van top merken als Rolf & Benz, Artifor, Hulsta etc. etc. Maar goed zoveel geld heb ik er nu nog niet voor over. Dat geld heb ik juist besteed aan de keuken en badkamer welke ik tiptop wil hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat de meubels zwaar op bezuinigd is, juist niet... maar ben niet voor de topmerken gegaan.

Slaapkamer is overigens wel compleet Hulsta  ;D

R

Zo te zien heb je niets te klagen. Als ik je een tip mag geven, wat ik zelf erg leuk vind, durf te varieren ;)

Quote from: WickedGame on October 17, 2008, 08:59:49
Tja vond het gewoon het mooiste wat ik tegen ben gekomen en ook qua prijs mij erg stemde. Tuurlijk heb ik best wel mooiere dingen gezien van top merken als Rolf & Benz, Artifor, Hulsta etc. etc. Maar goed zoveel geld heb ik er nu nog niet voor over. Dat geld heb ik juist besteed aan de keuken en badkamer welke ik tiptop wil hebben. Dat betekent natuurlijk niet dat de meubels zwaar op bezuinigd is, juist niet... maar ben niet voor de topmerken gegaan.

Slaapkamer is overigens wel compleet Hulsta  ;D

WickedGame

Quote from: R on October 17, 2008, 09:12:05
Zo te zien heb je niets te klagen. Als ik je een tip mag geven, wat ik zelf erg leuk vind, durf te varieren ;)


Gaat goedkomen, de muur waar de TV gaat komen word een warme tegen bordeauxrood aan kleurtje  ;D

Uberhaupt mijn slaapkamer is al gewaagd met rood leer en wenge hout op het bed. En de kasten met rood.... nou ja plaatjes zeggen meer dan woorden. Slaapkamer heb ik nu een maandje of 8 nu, die was echt noodzakelijk en had ik dus al gekocht.



De witte achterpanelen op het bed zijn bij mij dus roodleer. De kast is wel zelfde en heb in dezelfde stijl van de kast ook een commode.



Dit is dan wel van Hulsta.

Enige waar ik nog over moet nadenken is de vloer. Of meegaan in de stijl van het appartement (oude stijl) en kiezen voor een parket vloer (lees wel meer onderhoud), of kiezen voor gemak en kiezen voor een onderhoudsvriendelijkere laminaat vloer.

Tevens ook eens kijken naar een mooi schilderij, maar dit is voor latere orde.


R

Ik denk dat als je gaat voor uitstraling, en dat doe je volgens mij, dat parket the way to go is. Ik heb een merbau parketvloer liggen, erg chique, kan imho geen laminaat tegenop.

WickedGame

Quote from: R on October 17, 2008, 09:55:37
Ik denk dat als je gaat voor uitstraling, en dat doe je volgens mij, dat parket the way to go is. Ik heb een merbau parketvloer liggen, erg chique, kan imho geen laminaat tegenop.

Daarom zit ik daardoor nog flink te dubben. Qua uitstraling is parket gewoon subliem. Maar moet wel de kosten in de gaten blijven houden, aangezien ik toch aardig wat m2 moet leggen. Hoe zit het nu met onderhoud van jou vloer?

R

Geen idee. Ik ga mijn appartement per 1-11 pas betrekken. Ik vermoed dat het eens in de zoveel jaar gescheurd + gelakt of geolied moet worden.

Quote from: WickedGame on October 17, 2008, 10:12:23
Daarom zit ik daardoor nog flink te dubben. Qua uitstraling is parket gewoon subliem. Maar moet wel de kosten in de gaten blijven houden, aangezien ik toch aardig wat m2 moet leggen. Hoe zit het nu met onderhoud van jou vloer?

WickedGame

Quote from: R on October 17, 2008, 10:15:39
Geen idee. Ik ga mijn appartement per 1-11 pas betrekken. Ik vermoed dat het eens in de zoveel jaar gescheurd + gelakt of geolied moet worden.


Ok, tja dan is dat even afwachten. Ga het in iedergeval nog steeds in overweging nemen.

p.s. net even je showcase bekeken en een net setje heb je staan.

R

Thanks, gaat straks mee naar de nieuwe ruimte in de woonkamer.

Quote from: WickedGame on October 17, 2008, 10:40:14
Ok, tja dan is dat even afwachten. Ga het in iedergeval nog steeds in overweging nemen.

p.s. net even je showcase bekeken en een net setje heb je staan.

WickedGame


LittleNinja

Quote from: Marc.Visser on October 16, 2008, 21:44:01
Ik zie plek voor een dedicated ruimte....

Ik ook! Die keuken en die eettafel passen namelijk makkelijk in dat kamertje met dat tweede bed!! ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on October 20, 2008, 13:56:15
Ik ook! Die keuken en die eettafel passen namelijk makkelijk in dat kamertje met dat tweede bed!! ;D

En waar moet ik dan werken en mensen laten logeren die ik expleciet NIET in mijn bed wil hebben  ;D