Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Peerless Monster

Quote from: HTip on November 11, 2011, 11:46:22
Ik niet, ik koop gewoon een andere projector :D Volgens mij hebben Audioloog, Riwi en Kjelt het wel gedaan. Er is zelfs een topic over...
Je bent sowieso al welkom en je zou een CA-Plate meenemen ;)
Volgens mij sta je reeds lang op de wachtlijst, dus je mag zeker meekomen. Voor de volgende M&G (ergens begin volgend jaar) heb ik nog 2 plaatsen vrij.

Doen we!
Marc heeft het effect al gehoord van zo'n Plate onder zijn 502... ;).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

#801
Quote from: Peerless Monster on November 11, 2011, 13:45:15
Doen we!
Marc heeft het effect al gehoord van zo'n Plate onder zijn 502... ;).


Leuk! Dan is deze M&G bij deze vol ;) Tegen die tijd PM wel ik een paar mogelijke data...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on November 11, 2011, 15:08:04
Leuk! Dan is deze M&G bij deze vol ;) Tegen die tijd PM wel ik een paar mogelijke data...

Top!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on November 11, 2011, 17:18:27
Top!!
In de eerste post in mijn topic staat wie er de volgende M&G gaan komen. En jullie staan er dus bij :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Softpower

Quote from: WickedGame on November  8, 2011, 10:39:21
Dan zou de stap CA2200 naar CA5200 misschien als eerste stap kunnen. De SSP800 zal tegen die tijd wel dalen in prijs. EV's dalen naar mijn mening minder hard in prijs omdat ze minder onderhevig zijn aan nieuwe ontwikkelingen. Deze stappen zal ik onthouden.

Brengt wel weer wat ideen. Ga mij ook eens verdiepen in de SSP800 of die voldoet aan mijn wensen/aansluiting etc. Maar dat zal vast wel ;)

Als je n keer ssp800 icm ca2200 wilt horen met 805di dan ben je welkom... Mijn setup staat nog niet ideaal maar geeft wel indruk. Daarnaast gebruik ik de ca5100 voor surround en stereo icm rotel (vv) voor multiroom.

Ik denk dat je voor ssp toch altijd moet denken aan 4000 euro. Verwacht niet dat ze daar snel onder zakken.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

blue-eyes

#805
Ik denk dat je 4600 - 4800 euro moet reserveren voor een 2ehandse SSP800. Onder de 4600 is grote een meevaller.
Dit basseer ik op de SSP800's die ik langs zie komen op audiomarkt.de/markt

Als je een CA5200 zoekt, de mijne is te ruil tegen een CA2200 en een CA3200 :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Softpower

Quote from: Blue-Eyes on November 11, 2011, 21:38:40
Ik denk dat je 4600 - 4800 euro moet reserveren voor een 2ehandse SSP800. Onder de 4600 is grote een meevaller.
Dit basseer ik op de SSP800's die ik langs zie komen op audiomarkt.de/markt

Als je een CA5200 zoekt, de mijne is te ruil tegen een CA2200 en een CA3200 :D :D

Die deal wil ik ook wel maken ;) maar ik kan het nu niet kwijt.. Dus hoop dat het je lukt!!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

blue-eyes

Voor de duidelijkheid: beiden, dus EN en niet OF :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Softpower

Quote from: Blue-Eyes on November 11, 2011, 22:47:36
Voor de duidelijkheid: beiden, dus EN en niet OF :D :D

Goh daar twijfelde ik nu net aan. :evil:

Ik wil overigens mijn ca2200 wel ruilen tegen 2 ma300 :D

Maar goed wicked houdt ons vast op de hoogte van zijn ideeen mbt receivers
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on November 11, 2011, 20:58:03
Als je n keer ssp800 icm ca2200 wilt horen met 805di dan ben je welkom... Mijn setup staat nog niet ideaal maar geeft wel indruk. Daarnaast gebruik ik de ca5100 voor surround en stereo icm rotel (vv) voor multiroom.

Ik denk dat je voor ssp toch altijd moet denken aan 4000 euro. Verwacht niet dat ze daar snel onder zakken.

Misschien wel een keer een goed idee, want je hebt ook de 805Di en ook die staan op het lijstje om mijn 805S ooit eens te vervangen. Dan is alles in "D" uitgevoerd ;) Welke regio kom je vandaan?

Quote from: Blue-Eyes on November 11, 2011, 21:38:40
Ik denk dat je 4600 - 4800 euro moet reserveren voor een 2ehandse SSP800. Onder de 4600 is grote een meevaller.
Dit basseer ik op de SSP800's die ik langs zie komen op audiomarkt.de/markt

Als je een CA5200 zoekt, de mijne is te ruil tegen een CA2200 en een CA3200 :D :D

Ik ben een ster in koopjes vinden!  ;D Moet ook nu weer lukken. Eerlijk gezegd ben ik al zelfs bezig met een CA5200... of het wat word weet ik niet maar er zijn wat lijntjes uitgegooid.  :laugh:

Quote from: Softpower on November 12, 2011, 14:40:36
Goh daar twijfelde ik nu net aan. :evil:

Ik wil overigens mijn ca2200 wel ruilen tegen 2 ma300 :D

Maar goed wicked houdt ons vast op de hoogte van zijn ideeen mbt receivers

Uiteraard zal ik in dit topic de bewegingen van mij in de audio wereld blijven posten :)

Softpower

Klinkt goed die lijntjes ;)

Regio den bosch
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

WickedGame

Quote from: Softpower on November 12, 2011, 17:37:20
Klinkt goed die lijntjes ;)

Regio den bosch

Lijntjes zijn altijd leuk, of het tot iets uitdraait weet ik niet. Maar dat is het leuke aan de markt.

Qua regio nog wel te berijden.  ;D

JCL

Quote from: WickedGame on November 14, 2011, 10:51:01
Lijntjes zijn altijd leuk, of het tot iets uitdraait weet ik niet. Maar dat is het leuke aan de markt.

Qua regio nog wel te berijden.  ;D

Ja, Maastricht ben je zo ;D

WickedGame

*UPDATE*

Mijn startpost is compleet vernieuwd met links etc.  ;D

Teejoo

Quote from: WickedGame on November 15, 2011, 12:11:20
*UPDATE*

Mijn startpost is compleet vernieuwd met links etc.  ;D
Dat heb je wel cool gedaan!

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 15, 2011, 12:19:12
Dat heb je wel cool gedaan!

Thanks! Kost even wat moeite maar geeft een veel fijner overzicht voor zowel de lezer als mijzelf  ;D

HTip

Quote from: WickedGame on November 15, 2011, 12:38:53
Thanks! Kost even wat moeite maar geeft een veel fijner overzicht voor zowel de lezer als mijzelf  ;D
Leuk gedaan. Komt me bekend voor :D En gelukkig heb je geen 400+ pagina's, want ik ben helaas moeten stoppen met de inhoudsopgave...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 15, 2011, 13:31:25
Leuk gedaan. Komt me bekend voor :D En gelukkig heb je geen 400+ pagina's, want ik ben helaas moeten stoppen met de inhoudsopgave...

Idee ook van jouw overgenomen, werkt wat overzichtelijker. En inderdaad ben nog niet aan de 400+ pagina's. Zal mogelijk ook wel niet zo ver lopen tenzij ik een project begin als "omtoveren naar biosruimte"  ;D

HTip

Quote from: WickedGame on November 15, 2011, 13:33:46
Idee ook van jouw overgenomen, werkt wat overzichtelijker. En inderdaad ben nog niet aan de 400+ pagina's. Zal mogelijk ook wel niet zo ver lopen tenzij ik een project begin als "omtoveren naar biosruimte"  ;D
Wat let je? :D Het is bijna een dagtaak om mijn topic bij te houden en al die tijd kan ik niet genieten van de ruimte, dus ik hoop voor jou dat je het gewoon klein kan houden ;D

Zonder die indeling was ik allang de weg kwijt. Het oorspronkelijke idee is overigens van forumgenoot molle, die helaas niet meer actief is op het forum.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on November 15, 2011, 14:10:27
Wat let je? :D Het is bijna een dagtaak om mijn topic bij te houden en al die tijd kan ik niet genieten van de ruimte, dus ik hoop voor jou dat je het gewoon klein kan houden ;D

Zonder die indeling was ik allang de weg kwijt. Het oorspronkelijke idee is overigens van forumgenoot molle, die helaas niet meer actief is op het forum.

Heb geen kamer die ik kan verbouwen tot cinema ruimte. Dus dat blijft fijn in de woonkamer kijken (ook zeker geen straf). En jawel ik hou het klein. Ik constateer dat ik mijn to-do list nog mis. Niet dat die heel groot is ;)

WickedGame

#820
To-Do list toegevoegd aan pagina 1.

Poll vernieuwd, en geef na je de keus aan waarom? Kritiek op de set mag altijd gegeven worden. Op pagina 1 staat alle info over de set.

Ben benieuwd! :)

Peerless Monster

Ik zou de REL aanpakken Marc.
Ik heb de Stadium II een tijdje gehad en ik merkte met die SVS en beide Velodynes die ik heb gehad, dat die RELs echt ver achter liggen qua technologie en dus ook qua performance.

En ik zie geen projector?
Heb je dat project afgeblazen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

skyfox

Mooie set! Vooral die platenspeler ziet er helemaal top uit (en zo zal ie ook wel klinken).

Voor de poll, ik denk dat je lekker achterover kan gaan zitten en gewoon lekker kan gaan genieten. Volgend jaar dan weer eens met een frisse blik bedenken of je dingen mist of dat je gewoon lekker kan doorgaan met genieten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WickedGame

#823
Quote from: Peerless Monster on November 16, 2011, 11:22:03
Ik zou de REL aanpakken Marc.
Ik heb de Stadium II een tijdje gehad en ik merkte met die SVS en beide Velodynes die ik heb gehad, dat die RELs echt ver achter liggen qua technologie en dus ook qua performance.

En ik zie geen projector?
Heb je dat project afgeblazen?

Projector in mijn situatie een no-go, maar mijn ouders hebben een kamer vrij. En mijn vader heeft altijd al geroepen om de hobby te verhuizen naar die kamer. Dus beamer/projector verhaal is zijn feestje. En ik adviseer graag mee  ;D

Had het volgens mij in 1 van de posts ook vermeld dacht ik. Kan ook zijn dat ik dat niet heb gedaan. Dan excuus voor de verwarring  ;D

De Rel Stadium III dan, een goede sub dat zeker. Maar heb nog nooit een Velodyne gehoord in een thuis situatie. Ook een direct vergelijk met een Rel nooit gehoord. Dus moet afgaan op ervaringen, en dat maakt het lastig. Dan ook nog de kleur, liefst zou ik het allemaal in Cherry houden mede door matching met vloer en overige speakers.

Stel Velodyne wat is dan een upgrade vanaf een Rel Stadium III? Vanaf welke serie moet ik dan gaan denken? DD18 is geen optie, vind ik te groot.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November 16, 2011, 11:38:38
Projector in mijn situatie een no-go, maar mijn ouders hebben een kamer vrij. En mijn vader heeft altijd al geroepen om de hobby te verhuizen naar die kamer. Dus beamer/projector verhaal is zijn feestje. En ik adviseer graag mee  ;D

Had het volgens mij in 1 van de posts ook vermeld dacht ik. Kan ook zijn dat ik dat niet heb gedaan. Dan excuus voor de verwarring  ;D

De Rel Stadium III dan, een goede sub dat zeker. Maar heb nog nooit een Velodyne gehoord in een thuis situatie. Ook een direct vergelijk met een Rel nooit gehoord. Dus moet afgaan op ervaringen, en dat maakt het lastig. Dan ook nog de kleur, liefst zou ik het allemaal in Cherry houden mede door matching met vloer en overige speakers.

Stel Velodyne wat is dan een upgrade vanaf een Rel Stadium III? Vanaf welke serie moet ik dan gaan denken? DD18 is geen optie, vind ik te groot.

Ik denk dat een DD12 in jouw situatie al hele leuke dingen kan doen.
Een SVS is dan ook te groot.

En afgaan op ervaringen van anderen is ook niet de weg te om te bewandelen.
Heb mij ook teveel laten leiden daarin.
De DD serie was prachtig, maar van de SVS ton werd ik net zo blij, zoniet blijer met films kijken.
In de muziek situatie vond ik dd prachtig, maar echt way 2 much qua power (vooral in onze woonkamer).
Wat wel mooi was in de woonkamer met de DD was dat de bas echt rete strak was geworden, maar minder homogeen.
In de HT-ruimte was de SVS perfect. Zelfs zonder antimode (die ik een een tijdje erachter gehangen heb) was de SVS perfect.

En stel dat je nu gewoon achterover gaat leunen en gaat bedenken tijdens een (goede) film of je iets mist aan het laag?
Als je in de film verdwijnt, dan mag de REL blijven... Mis je iets in het laag, dan moet hij worden vervangen...

Lijkt mij een goeie deal toch?

Heeft je vader de REL ook nog steeds?
Die ontkomt er niet aan volgens mij om een mooie JL audio of een DD+ sub neer te zetten ;).
Die luistert wel op een andere manier dan jij...

Oh ja de projector was natuurlijk voor bij je ouders. Sorry ik had daar overheen gelezen!
Het is mijn eigen verwarring geweest.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler